![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2981
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Millersa nie wrzucili bo pewnie kula była by tak czysta że zlewała by się z białym tłem html
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2982
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Ten test nie wiem jaki miał sens ...
To co zostaje po spopieleniu często a raczej zazwyczaj jest obrazem tego a raczej dodatków jakie dokłada się do oleju które w normalnych a nawet extremalnych warunkach mają chronić silnik. Wyniki tego testu są mało miarodajne. Wiadomo że oleje która mogą zawierać więcej ZDDP czyli cynku , fosforu siarki czyli sportowe kompozycje Redline, Motul mogą zostawić więcej osadu po spaleniu go w temp. 400st. C. W normalnych warunkach są to bardzo chwilowe wartości i ważniejsze jest co się dzieje do max. 150st.C. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2983
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
Mam do Was pytanie. Co lać do BMW 123d z N47S? Dwa lata temu pytałem w tym temacie i polecono mi Millersa 5/30 low saps. Wtedy auto było w 100% serią, teraz jest zrobione na ponad 260km i zastanawiam się czy nie warto było by przejść na coś innego. Tzn marka Millers jak najbardziej mi pasuje, chodzi mi raczej o inny olej... Jakieś pomysły?
|
|
|
![]()
Post
#2984
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
zalej XF 0w40
![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#2985
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 26 June 2013 ![]() |
a ogólnie czym sie rozni olej z beczki od normalnego z małej banki? Jakie jest ryzyko? ktoś ma jakies doświadczenie? czy nie warto ryzykowac z beczki?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#2986
|
![]() |
teoretycznie niczym
praktycznie może różnić się wszystkim polak różne rzeczy potrafi |
|
|
![]()
Post
#2987
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Jakim olejem zalać 1.7dtl w Astrze F. Silnik podkręcony (doładowanie z 0.6 na 1.2atm + podkręcona pompa) i nie oszczędzany. Obecnie zalany Mobil 10w40 diesel. Jaki olej zapewni dobrą ochronę prze zużyciem silnika i turbosprężarki. Z jakimi normami najlepiej szukać oleju do takiego silnika sprzyjające żywotowi, a nie ochronie środowiska, czy oszczędności paliwa kosztem trwałości silnika? Warto pchać się w np. mobila 5W50, lub jakiś olej 10w50, a może jakieś 5w40 z normą MB 229.5. Jak zachowują się ciężarówkowe oleje, nie są one przypadkiem tańsze i równie dobre?
|
|
|
![]()
Post
#2988
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Ja zalałem millersa 5w30 xf longlife(pewne źródło) i auto zaczeło mi puszczać bąki i wpieprzać olej jak szalony(prawdopodobnie przy forsownej jeździ zrywał sie film olejowy).wczesniej jeżdżone na castrolu 5w30, jak kupiłem zmieniłem na motula(2 wymiany), potem raz zalany castrol i millers.
auto to yaris ts po podstawowych modach(wydech, kolektor, CAI, brak kata). nigdy wiecej olejów lekko bieżnych. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#2989
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Ja zalałem millersa 5w30 xf longlife(pewne źródło) i auto zaczeło mi puszczać bąki i wpieprzać olej jak szalony(prawdopodobnie przy forsownej jeździ zrywał sie film olejowy).wczesniej jeżdżone na castrolu 5w30, jak kupiłem zmieniłem na motula(2 wymiany), potem raz zalany castrol i millers. auto to yaris ts po podstawowych modach(wydech, kolektor, CAI, brak kata). nigdy wiecej olejów lekko bieżnych. Następnym razem zalej np. CFS 5w40 NT, zobaczysz różnicę ![]() PS A czemu o tym w diesel power? ![]() -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#2990
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Jakim olejem zalać 1.7dtl w Astrze F. Silnik podkręcony (doładowanie z 0.6 na 1.2atm + podkręcona pompa) i nie oszczędzany. Obecnie zalany Mobil 10w40 diesel. Jaki olej zapewni dobrą ochronę prze zużyciem silnika i turbosprężarki. Z jakimi normami najlepiej szukać oleju do takiego silnika sprzyjające żywotowi, a nie ochronie środowiska, czy oszczędności paliwa kosztem trwałości silnika? Warto pchać się w np. mobila 5W50, lub jakiś olej 10w50, a może jakieś 5w40 z normą MB 229.5. Jak zachowują się ciężarówkowe oleje, nie są one przypadkiem tańsze i równie dobre? Obecnego oleju ubywa jakieś 0,2l- 0,3l na 10 000. Silnik ma oryginalną chłodnice oleju (nie ma wskaźnika temp. oleju). Opel dopuszcza oleje od 0W30 do 10W60 w klasie A3-96/B3-96 wg ACEA. Co proponujecie zalać? |
|
|
![]()
Post
#2991
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
zalej Millersa XF 5w40, poprzedzając wymianę płukanką
![]() -------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#2992
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
to powróce z pytaniem o olej do seryjnego tdi pd (ATD)
millers xfe-pd, czy motul specific? auto jeżdżone stosunkowo na krótkich dystansach jak na diesla.od nowości do auta był lany mobil (najpierw 5w40, potem 5w30), ale przez ostatnie 2 wymiany poprzedni właściciel zalan shell'a 5w30.auto ma prawdziwy przebieg 193 tys km, nie dymi, turbo suche, oliwy nic nie pobiera. wiem, że jeden i drugi sie sprawdzi, ale może są jakieś różnice na kożyść któregoś z nich(nie licząc ceny) -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#2993
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Nie ma już dawno w sprzedaży xfe-pd, teraz xf ll 5w40 jakby co
![]() -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#2994
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
na allegro jeszcze coś można znaleźć
![]() to chyba wezme motula, mam alergie na wszelkie dopiski long life :/ -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#2995
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Do pompowtryskiwaczy można Millers XF Longlife 5W40 z normą 505.01 . To że ma napis Longlife TO ŻE PISZE LONGLIFE NIE ZNACZY NIC. Od tego są literki i rekomendacje i tak np. olej spełniający np. 507.00 może być stosowany w PD i na tym oleju ( wg. producenta) można robić nawet 30 000km co oczywiście zazwyczaj odbija się czkawką dla kazdego silnika ale ekonomia czesto jest ważniejsza niż trwałość zwłaszcza jeśli auto jexdzi na lisingu a po 5 latach idzie do sprzedaży. Warto zaznaczyć że olej Milellesa ma spec. ACEA C3 a wedle testów jakie sa wykonywane pod tą spec. to świedczy że to musi być bardzo wysokiej klasy olej ! Silniki na XF Longlife vs Specyfic pracują lepiej ale to trzeba sprawdzić a na pewno nie gorzej niz na XFE-PD który został jakoś w okresie świąt wielkanocnych zastąpiony tymże włąśnie nowym olejem. Drugim produktem wartym uwagi jest Amsoil 5W50 European Car formula ze spec. 505.01 . Do PD można również lać oleje klasy CFS 5W40, 5W30 na których te silniki pracują najlepiej ale na opakowaniach nie ma normy VW bo to oleje do innych zastosowań. Pozdrówka -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2996
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
jak mam rozumieć, że na specyfiku Motula pracuje gorzej niż na xf'ie?
amsoil jest troche na wyrost pod wzgledem ceny jak na auto które posiadam ![]() -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#2997
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Motul specific 5w40 505.01 to też olej C3 , tak jak Millers
![]() |
|
|
![]()
Post
#2998
|
|
User Dołączył: Tue, 03 February 2009 Skąd: Gdańsk ![]() |
Od specific 5w40 lepszy jest x-clean c3 5w40 i tez spełnia 505.01, przynajmniej od jakiegoś czasu.
Acea C3 musi spełniać każdy olej, który chce mieć rekomendację pod DPF i smarowanie powyżej hths>=3,5. ACEA C4, które to spełnia kilka olei na świecie jest wygórowane względem obecnych wymogów, bo nie dość że spełnia hths>=3,5, to jeszcze są to oleje Lowsaps. Nie wszsytkie oleje, które spełniają tą normę, mają C4. I właśnie to mi się nie podoba w tej całej nowej serii Millers'a, bo wcześniej zalałem sobie właśnie XFS 0W40 i to był olej LOWsaps, chodź miał tylko aprobatę C3. Obecnie XFS jest zwyczajnie gorszy pod tym względem, czy też jego odpowiednik XF, bo pozmieniali... AmsOil AEL są według mnie dlatego świetnymi olejami. Tak jak i poprzedni XFS0w40. Można było wybrać spośród tych dwóch, w zależności od preferencji, jeden ciut rzadszy od drugiego. Ale akurat żaden z tych 505.01 nie spełnia. |
|
|
![]()
Post
#2999
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT jak mam rozumieć, że na specyfiku Motula pracuje gorzej niż na xf'ie? Zalej kiedyś zobaczysz bo każdy silnik jest inny aczklwiek różnica jest minimalnie wyczuwalna. CYTAT ACEA C4, które to spełnia kilka olei na świecie jest wygórowane względem obecnych wymogów, bo nie dość że spełnia hths>=3,5, to jeszcze są to oleje Lowsaps. Nie wszsytkie oleje, które spełniają tą normę, mają C4. Wg. mnie C4 to praktycznie to samo co 504.00/507.00 ale pod Renówki i filtry DPF poziom sapsów 0.5%. Moje pytanie czy nie lepiej tam lać olej z GF-5 i TBN 12-13 ? hm...? CYTAT Ale akurat żaden z tych 505.01 nie spełnia. Każdy olej który ma 504, 507.00 zastepuje starą normę 505.01 która i tak w przypadku dobrych olejów klasy 502.00 i bazy PAO nie ma znaczenia , możesz zalać do pompek olej CFS 5W50 i bedzie zawsze lepiej niż na jakimkolwiek oleju z 505.01 tak samo z CFS 5W30 i mamy olej dla tunerów. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#3000
|
|
User Dołączył: Tue, 03 February 2009 Skąd: Gdańsk ![]() |
Nie znam dokładnie opisów norm VW, chyba że one określają tylko te podstawowe opisy które wszędzie w necie można znaleźć. I jeśli tak, to daleko im do jakiegokolwiek opisu SAE, czy ACEA... GF'y o ile się nie mylę, te nowsze na pewno mają słabiutkie hths... A tak wysokie TBN i dpf'a, jakoś tego nie widzę.
A mnie odnoście tego "Ale akurat żaden z tych 505.01 nie spełnia." chodziło tylko o tamte oleje, do których to napisałem, gdyż nie posiadały/nie posiadają 505.01, a dla wielu jest to podstawa ( czy dany olej w swojej karcie spełnia daną normę ). Bo Panowie akurat o VAG rozmawialiście... A tobie tam chodziło o Amsoil AFL 5w40, bo 5w50 nie ma i ogólnie jest to bardzo dobry olej, do takich pompowtrysków wręcz świetny, o ile nie najlepszy. Rozruchy w mrozach dużo lepsze od Millers'a. Oleje z serii Motosport od millersa to zupełnie inna sprawa. Jest różnica, bo niektórzy już skrótami piszą, ale CFS a CFS NT to zupełnie co innego. Jak zobaczyłem kartę CFS to mnie zatkało. I teraz moja ciekawość jest niezaspokojona, bo skoro CFS NT niby nowsze, i "lepsze" oleje, to czemu porównując je do CFS po karcie, wygląda to zupełnie przeciwnie. Z chęcią bym zobaczył jakieś testy, albo artykóły, bo względem kart NT to tylko nazwa. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 15:00 |