![]() ![]() |
Tue, 04 Dec 2012 - 21:06
Post
#2781
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 |
valvo 5W50 VR1 to PAO czy HC ?
|
|
|
|
| Wspieraj forum |
Tue, 04 Dec 2012 - 21:06
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Thu, 06 Dec 2012 - 10:42
Post
#2782
|
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 27 October 2012 |
Ktoś używał oleju firmy Boost oil lub Alpine Made in Germany ?
http://v-cap.pl/index.php?id=145 http://www.boostoil.net/2.html http://www.mitan-daten.de/PI_EN/PI_ALPINE_RS_0W30_en.pdf |
|
|
|
Thu, 06 Dec 2012 - 13:22
Post
#2783
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Ja nie słyszałem.
Kto to robi ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Thu, 06 Dec 2012 - 13:29
Post
#2784
|
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 27 October 2012 |
Kto to robi? Jakieś firmy w Niemczech http://www.mitan-daten.de/index.php/en/ oraz http://www.boostoil.net/1.html
|
|
|
|
Thu, 06 Dec 2012 - 13:44
Post
#2785
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Nie maja 0W20 nie patrze nawet dalej a to znaczy ze nie maja oleju dla barzo wielu zastosowań.
Ale moze do zwykłych aplikacji jest OK , kto wie nie znam firmy -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Fri, 07 Dec 2012 - 19:35
Post
#2786
|
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 |
Panowie mam pytanie co zalać do E36 z M42 - silnik na razie seria, ale auto służy tylko do zabawy. Projekt jeszcze nie skończony, ale skoro spadł śnieg to chcę już się trochę pobawić.
Kolega prowadzi hurtownie z częściami i do wyboru mam u niego liqui moly albo motula ( pomijając castrola, mobila etc ). Jakiś olej z tych dwóch firm warto lać do M42? Obecnie silnik ma zalanego castrola 5w30 - po kupnie nie zmieniałem bo miałem nie jeździć w ogóle. Czy może warto...? No właśnie co? I jaki będzie dobry na obecną pogodę 5w30? 10w40? |
|
|
|
Fri, 14 Dec 2012 - 17:20
Post
#2787
|
|
|
User Dołączył: Tue, 29 March 2011 |
Panowie mam pytanie co zalać do E36 z M42 - silnik na razie seria, ale auto służy tylko do zabawy. Projekt jeszcze nie skończony, ale skoro spadł śnieg to chcę już się trochę pobawić. Kolega prowadzi hurtownie z częściami i do wyboru mam u niego liqui moly albo motula ( pomijając castrola, mobila etc ). Jakiś olej z tych dwóch firm warto lać do M42? Obecnie silnik ma zalanego castrola 5w30 - po kupnie nie zmieniałem bo miałem nie jeździć w ogóle. Czy może warto...? No właśnie co? I jaki będzie dobry na obecną pogodę 5w30? 10w40? 5w40 jakikolwiek w sumie lub 5w50 od mobila |
|
|
|
Thu, 27 Dec 2012 - 13:14
Post
#2788
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów |
Odnośnie Mobila Delvaca 1 LE 5W30 znalazłem informacje z innego forum, może koledzy wyjaśnią o co dokładnie chodzi z tą analizą chemiczną. http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...;Number=2642510
|
|
|
|
| gość_hexx_* |
Fri, 28 Dec 2012 - 14:40
Post
#2789
|
|
|
Odnośnie Mobila Delvaca 1 LE 5W30 znalazłem informacje z innego forum, może koledzy wyjaśnią o co dokładnie chodzi z tą analizą chemiczną. http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...;Number=2642510 prosta sprawa ktoś zrobił analizę oleju po określonym przebiegu olej zawierał określoną ilość pierwiastków i to zostało podane na tej podstawie można stwierdzić czy dany olej dobrze smaruje (małe tarcie = mniej określonych pierwiastków) oraz w jakiej kondycji jest silnik, czy pewne jego elementy nie zużywają się zbyt mocno |
|
|
|
Fri, 28 Dec 2012 - 15:11
Post
#2790
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów |
Chętnie się dowiem konkretów jeśli cos Ci to mówi bo jak na razie operujesz ogólnikami
|
|
|
|
Fri, 28 Dec 2012 - 17:31
Post
#2791
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa |
Panowie mam pytanie co zalać do E36 z M42 - silnik na razie seria, ale auto służy tylko do zabawy. Projekt jeszcze nie skończony, ale skoro spadł śnieg to chcę już się trochę pobawić. Ja M42 katowałem na mobilu 5W50 i przeżyło chyba wszystko łącznie z overrevem grubym. |
|
|
|
| gość_hexx_* |
Sat, 29 Dec 2012 - 09:29
Post
#2792
|
|
|
Chętnie się dowiem konkretów jeśli cos Ci to mówi bo jak na razie operujesz ogólnikami wygląda to tak, że pobierasz próbkę oleju (około 250-300 ml) na którym jeździsz po np. 15k km i wysyłasz do laboratorium tam robią analizę oleju (znają olej wyjściowy, choć można załączyć jeszcze próbkę oleju jaki był zalewany a jaki jeszcze został) pod względem tego co zawierał jako świeży i tego co zawiera jako używany po 1k km masz zatem zestawienie jakie metale się w nim znalazły oraz jakie ilości pakietów uszlachetniających pozostały po tym przebiegu teraz z tymi danymi oraz z danymi silnika idziesz do osoby kumatej by zrobiła ci analizę zawartości oleju (to często robią już w laboratoriach) dzięki temu wiesz czy dane/jakieś elementy nie zużywają się za bardzo (większe tarcie = więcej zawartości danego pierwiastka) oraz czy olej sprawdza się w silniku i czy za szybko nie utracił swoich właściwości (TAN, TBN itp) |
|
|
|
Sat, 29 Dec 2012 - 23:58
Post
#2793
|
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: Łódź |
saab 9-3 b204l pełen rebuild nowa turbina td04-19 moc 350km
mysle o oleju na lato amsoil rd50 millers CFS 10w50 NT FUCHS TITAN RACE PRO S 10W50 czy moze cos z royal purple czy red line do tej pory docierałem na elf 5w50 i 3 płukanki z mobila 10w40 czy moze millers 5w40 nt da rade? |
|
|
|
Sun, 30 Dec 2012 - 12:01
Post
#2794
|
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 18 January 2004 Skąd: Wejherowo |
Koledzy. Chiałbym poznać Wasze zdanie na temat zmiany oleju w Peugeocie 207 1.4 16V (ET3J4) z 2007 roku. Auto ma przebieg 86000 km i od początku było zalewane olejem półsyntetycznym Total Quartz 7000 10W-40. Wymiany były robione były ksiażkowo, co 30000 km. Auto kupiłem 2 dni temu i chciałbym zmienić olej na syntetyczny Motul 8100 X-cess 5W-40. Czy przy takim przebiegu zmiana może wpłynąć niekorzystnie na silnik?
|
|
|
|
Sun, 30 Dec 2012 - 12:37
Post
#2795
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: małopolska |
Koledzy. Chiałbym poznać Wasze zdanie na temat zmiany oleju w Peugeocie 207 1.4 16V (ET3J4) z 2007 roku. Auto ma przebieg 86000 km i od początku było zalewane olejem półsyntetycznym Total Quartz 7000 10W-40. Wymiany były robione były ksiażkowo, co 30000 km. Auto kupiłem 2 dni temu i chciałbym zmienić olej na syntetyczny Motul 8100 X-cess 5W-40. Czy przy takim przebiegu zmiana może wpłynąć niekorzystnie na silnik? swego czasu w starym golfie 1,9td zmieniałem jakiegoś castrola 10w40 właśnie na tego motula 5w40, auto modzone regularnie upalane, negtywnych skutków brak, pozytywne to mniejsze zuzycie oleju i niższa temp oleju, i ładniej jakoś pracował -------------------- Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia |
|
|
|
Sun, 30 Dec 2012 - 17:16
Post
#2796
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów |
wygląda to tak, że pobierasz próbkę oleju (około 250-300 ml) na którym jeździsz po np. 15k km i wysyłasz do laboratorium tam robią analizę oleju (znają olej wyjściowy, choć można załączyć jeszcze próbkę oleju jaki był zalewany a jaki jeszcze został) pod względem tego co zawierał jako świeży i tego co zawiera jako używany po 1k km masz zatem zestawienie jakie metale się w nim znalazły oraz jakie ilości pakietów uszlachetniających pozostały po tym przebiegu teraz z tymi danymi oraz z danymi silnika idziesz do osoby kumatej by zrobiła ci analizę zawartości oleju (to często robią już w laboratoriach) dzięki temu wiesz czy dane/jakieś elementy nie zużywają się za bardzo (większe tarcie = więcej zawartości danego pierwiastka) oraz czy olej sprawdza się w silniku i czy za szybko nie utracił swoich właściwości (TAN, TBN itp) Zastanawia mnie duża ilość Fe, o czym to może świadczyć? |
|
|
|
Sun, 30 Dec 2012 - 17:35
Post
#2797
|
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 30 December 2012 Skąd: Brzesko |
Powiem tak sam chandluje olejami i prawda jest taka że sprzedawca będzie zachwalał ten na którym ma większy zarobek do prywatnych aut leje motul 300v 10w40 MOTOCYKLOWY nie samochodowy i jedno ma 120 000 na tym a drugie 40 000 sciągam dekiel i czysto zaro nagarów i syfu zmieniam co 10 000km
|
|
|
|
Tue, 01 Jan 2013 - 19:43
Post
#2798
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 |
Auto Ford Fiesta 1.6 CVH 104PS, zabawka na lotnisko i kjs.
Jaki olej wlać? Obecnie mineral. Czy przejść na półsyntetyk czy może nawet pełen? Silnik nie ma wycieków, nie dymi. Czy syntetyk Tedex 5w40 to pełen syntetyk czy HC? -------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
|
| gość_mat13por_* |
Tue, 01 Jan 2013 - 21:30
Post
#2799
|
|
|
Silnik V6 194km
Niewiadomo co było zalane. Przelot 185tys km. Fabrycznie zalecany 10w40 competition ST. Samochód do upalania, sezonowo (zima modzony..) Co zalać ? Jakaś płukanka przed wymianą ? Jakiś dodatek do oleju ? Jak tak to jaki ? Od razu skorzystam.. Warto zalać dodatek do oleju do skrzyni biegów ? Jak tak to jaki? |
|
|
|
| gość_hexx_* |
Wed, 02 Jan 2013 - 12:04
Post
#2800
|
|
|
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 02:01 |