Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 138 139 140 141 142 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
SZAFA
post Tue, 04 Dec 2012 - 21:06
Post #2781


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





valvo 5W50 VR1 to PAO czy HC ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 04 Dec 2012 - 21:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
majuDJ
post Thu, 06 Dec 2012 - 10:42
Post #2782


Rookie
Dołączył: Sat, 27 October 2012





Ktoś używał oleju firmy Boost oil lub Alpine Made in Germany ?
http://v-cap.pl/index.php?id=145
http://www.boostoil.net/2.html
http://www.mitan-daten.de/PI_EN/PI_ALPINE_RS_0W30_en.pdf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 06 Dec 2012 - 13:22
Post #2783


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Ja nie słyszałem.
Kto to robi ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majuDJ
post Thu, 06 Dec 2012 - 13:29
Post #2784


Rookie
Dołączył: Sat, 27 October 2012





Kto to robi? Jakieś firmy w Niemczech http://www.mitan-daten.de/index.php/en/ oraz http://www.boostoil.net/1.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 06 Dec 2012 - 13:44
Post #2785


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Nie maja 0W20 nie patrze nawet dalej a to znaczy ze nie maja oleju dla barzo wielu zastosowań.

Ale moze do zwykłych aplikacji jest OK , kto wie nie znam firmy


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Fri, 07 Dec 2012 - 19:35
Post #2786


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





Panowie mam pytanie co zalać do E36 z M42 - silnik na razie seria, ale auto służy tylko do zabawy. Projekt jeszcze nie skończony, ale skoro spadł śnieg to chcę już się trochę pobawić. wink.gif
Kolega prowadzi hurtownie z częściami i do wyboru mam u niego liqui moly albo motula ( pomijając castrola, mobila etc ). Jakiś olej z tych dwóch firm warto lać do M42? Obecnie silnik ma zalanego castrola 5w30 - po kupnie nie zmieniałem bo miałem nie jeździć w ogóle.
Czy może warto...? No właśnie co? I jaki będzie dobry na obecną pogodę 5w30? 10w40?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominikh86
post Fri, 14 Dec 2012 - 17:20
Post #2787


User
Dołączył: Tue, 29 March 2011





CYTAT(SzybkiKuba @ Fri, 07 Dec 2012 - 19:35) *
Panowie mam pytanie co zalać do E36 z M42 - silnik na razie seria, ale auto służy tylko do zabawy. Projekt jeszcze nie skończony, ale skoro spadł śnieg to chcę już się trochę pobawić. wink.gif
Kolega prowadzi hurtownie z częściami i do wyboru mam u niego liqui moly albo motula ( pomijając castrola, mobila etc ). Jakiś olej z tych dwóch firm warto lać do M42? Obecnie silnik ma zalanego castrola 5w30 - po kupnie nie zmieniałem bo miałem nie jeździć w ogóle.
Czy może warto...? No właśnie co? I jaki będzie dobry na obecną pogodę 5w30? 10w40?



5w40 jakikolwiek w sumie lub 5w50 od mobila
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Thu, 27 Dec 2012 - 13:14
Post #2788


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Odnośnie Mobila Delvaca 1 LE 5W30 znalazłem informacje z innego forum, może koledzy wyjaśnią o co dokładnie chodzi z tą analizą chemiczną. http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...;Number=2642510
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Fri, 28 Dec 2012 - 14:40
Post #2789









CYTAT(tvn @ Thu, 27 Dec 2012 - 13:14) *
Odnośnie Mobila Delvaca 1 LE 5W30 znalazłem informacje z innego forum, może koledzy wyjaśnią o co dokładnie chodzi z tą analizą chemiczną. http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...;Number=2642510

prosta sprawa
ktoś zrobił analizę oleju po określonym przebiegu
olej zawierał określoną ilość pierwiastków
i to zostało podane

na tej podstawie można stwierdzić czy dany olej dobrze smaruje (małe tarcie = mniej określonych pierwiastków)
oraz w jakiej kondycji jest silnik, czy pewne jego elementy nie zużywają się zbyt mocno
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Fri, 28 Dec 2012 - 15:11
Post #2790


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Chętnie się dowiem konkretów jeśli cos Ci to mówi bo jak na razie operujesz ogólnikami tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Fri, 28 Dec 2012 - 17:31
Post #2791


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(SzybkiKuba @ Fri, 07 Dec 2012 - 19:35) *
Panowie mam pytanie co zalać do E36 z M42 - silnik na razie seria, ale auto służy tylko do zabawy. Projekt jeszcze nie skończony, ale skoro spadł śnieg to chcę już się trochę pobawić. wink.gif

Ja M42 katowałem na mobilu 5W50 i przeżyło chyba wszystko łącznie z overrevem grubym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sat, 29 Dec 2012 - 09:29
Post #2792









CYTAT(tvn @ Fri, 28 Dec 2012 - 15:11) *
Chętnie się dowiem konkretów jeśli cos Ci to mówi bo jak na razie operujesz ogólnikami tongue.gif

wygląda to tak, że pobierasz próbkę oleju (około 250-300 ml) na którym jeździsz po np. 15k km i wysyłasz do laboratorium
tam robią analizę oleju (znają olej wyjściowy, choć można załączyć jeszcze próbkę oleju jaki był zalewany a jaki jeszcze został) pod względem tego co zawierał jako świeży i tego co zawiera jako używany po 1k km

masz zatem zestawienie jakie metale się w nim znalazły oraz jakie ilości pakietów uszlachetniających pozostały po tym przebiegu
teraz z tymi danymi oraz z danymi silnika idziesz do osoby kumatej by zrobiła ci analizę zawartości oleju (to często robią już w laboratoriach)
dzięki temu wiesz czy dane/jakieś elementy nie zużywają się za bardzo (większe tarcie = więcej zawartości danego pierwiastka) oraz czy olej sprawdza się w silniku i czy za szybko nie utracił swoich właściwości (TAN, TBN itp)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rxr2
post Sat, 29 Dec 2012 - 23:58
Post #2793


Rookie
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: Łódź





saab 9-3 b204l pełen rebuild nowa turbina td04-19 moc 350km

mysle o oleju na lato

amsoil rd50
millers CFS 10w50 NT
FUCHS TITAN RACE PRO S 10W50


czy moze cos z
royal purple czy red line

do tej pory docierałem na elf 5w50 i 3 płukanki z mobila 10w40

czy moze millers 5w40 nt da rade?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bart
post Sun, 30 Dec 2012 - 12:01
Post #2794


Rookie
Dołączył: Sun, 18 January 2004
Skąd: Wejherowo





Koledzy. Chiałbym poznać Wasze zdanie na temat zmiany oleju w Peugeocie 207 1.4 16V (ET3J4) z 2007 roku. Auto ma przebieg 86000 km i od początku było zalewane olejem półsyntetycznym Total Quartz 7000 10W-40. Wymiany były robione były ksiażkowo, co 30000 km. Auto kupiłem 2 dni temu i chciałbym zmienić olej na syntetyczny Motul 8100 X-cess 5W-40. Czy przy takim przebiegu zmiana może wpłynąć niekorzystnie na silnik?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ewul
post Sun, 30 Dec 2012 - 12:37
Post #2795


User
Dołączył: Sun, 04 December 2011
Skąd: małopolska





CYTAT(Bart @ Sun, 30 Dec 2012 - 12:01) *
Koledzy. Chiałbym poznać Wasze zdanie na temat zmiany oleju w Peugeocie 207 1.4 16V (ET3J4) z 2007 roku. Auto ma przebieg 86000 km i od początku było zalewane olejem półsyntetycznym Total Quartz 7000 10W-40. Wymiany były robione były ksiażkowo, co 30000 km. Auto kupiłem 2 dni temu i chciałbym zmienić olej na syntetyczny Motul 8100 X-cess 5W-40. Czy przy takim przebiegu zmiana może wpłynąć niekorzystnie na silnik?


swego czasu w starym golfie 1,9td zmieniałem jakiegoś castrola 10w40 właśnie na tego motula 5w40, auto modzone regularnie upalane, negtywnych skutków brak, pozytywne to mniejsze zuzycie oleju i niższa temp oleju, i ładniej jakoś pracował


--------------------
Hamulce na ulice i do sportu - _https://topbrakes.pl
Klocki i tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie, chemia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Sun, 30 Dec 2012 - 17:16
Post #2796


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





CYTAT(hexx @ Sat, 29 Dec 2012 - 09:29) *
wygląda to tak, że pobierasz próbkę oleju (około 250-300 ml) na którym jeździsz po np. 15k km i wysyłasz do laboratorium
tam robią analizę oleju (znają olej wyjściowy, choć można załączyć jeszcze próbkę oleju jaki był zalewany a jaki jeszcze został) pod względem tego co zawierał jako świeży i tego co zawiera jako używany po 1k km

masz zatem zestawienie jakie metale się w nim znalazły oraz jakie ilości pakietów uszlachetniających pozostały po tym przebiegu
teraz z tymi danymi oraz z danymi silnika idziesz do osoby kumatej by zrobiła ci analizę zawartości oleju (to często robią już w laboratoriach)
dzięki temu wiesz czy dane/jakieś elementy nie zużywają się za bardzo (większe tarcie = więcej zawartości danego pierwiastka) oraz czy olej sprawdza się w silniku i czy za szybko nie utracił swoich właściwości (TAN, TBN itp)


Zastanawia mnie duża ilość Fe, o czym to może świadczyć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GP RACER
post Sun, 30 Dec 2012 - 17:35
Post #2797


Rookie
Dołączył: Sun, 30 December 2012
Skąd: Brzesko





Powiem tak sam chandluje olejami i prawda jest taka że sprzedawca będzie zachwalał ten na którym ma większy zarobek do prywatnych aut leje motul 300v 10w40 MOTOCYKLOWY nie samochodowy i jedno ma 120 000 na tym a drugie 40 000 sciągam dekiel i czysto zaro nagarów i syfu zmieniam co 10 000km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobson
post Tue, 01 Jan 2013 - 19:43
Post #2798


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 January 2009





Auto Ford Fiesta 1.6 CVH 104PS, zabawka na lotnisko i kjs.
Jaki olej wlać? Obecnie mineral.
Czy przejść na półsyntetyk czy może nawet pełen? Silnik nie ma wycieków, nie dymi.
Czy syntetyk Tedex 5w40 to pełen syntetyk czy HC?


--------------------
Fiesta XR2i ITB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mat13por_*
post Tue, 01 Jan 2013 - 21:30
Post #2799









Silnik V6 194km

Niewiadomo co było zalane. Przelot 185tys km. Fabrycznie zalecany 10w40 competition ST. Samochód do upalania, sezonowo (zima modzony..)

Co zalać ? Jakaś płukanka przed wymianą ? Jakiś dodatek do oleju ? Jak tak to jaki ?


Od razu skorzystam.. Warto zalać dodatek do oleju do skrzyni biegów ? Jak tak to jaki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Wed, 02 Jan 2013 - 12:04
Post #2800









CYTAT(tvn @ Sun, 30 Dec 2012 - 17:16) *
Zastanawia mnie duża ilość Fe, o czym to może świadczyć?

nie znam się na budowie silników
ale chyba coś za mocno trze, co ma w swoim składzie głównie żelazo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 138 139 140 141 142 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:19