![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2741
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Jeżeli szukacie dobrego oleju do tdi na PD to spróbujcie amsoila 5w40, jeżdzę na tym oleju już od około 60kkm, max temp jaką dało się uzyskać podczas mocnego pałowania to 110stopni, podczas normalnej jazdy nie ma szans dojść do 100stopni.
Wcześniej jeździłem na motulu specyfiku, w zimie jest spora różnica w pierwszych sekundach po odpaleniu silnika oczywiście na korzyść amsa. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2742
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Widzę, że dyskusja sprowadza się tylko do analizowania poszczególnych zdań wyrwanych z kontekstu całej wypowiedzi. Przynajmniej dla mnie hasła w wikipedii czy w internecie nie są prawdami objawionymi. Powtarzam raz jeszcze, że np olejami silnikowymi koncernu Total homologowanymi przez PSA są np oleje Total Quartz 9000 5W40 - homologacja PSA B71 2296 i wzmiankowany wcześniej Total Quartz Ineo ECS 5W30 - homologacja PSA B71 2290. Dla sprawdzenia tego należy zajrzeć choćby na stronę internetową koncernu Total www.totalpolska.pl w zakładce karty danych technicznych po kliknięciu na jeden z wymienionych wyżej olejów Quartz otwiera się karta danych technicznych oleju wraz z wszelkimi dopuszczeniami do stosowania, a w tym i homologacją PSA dla danego oleju. Jeśli strona Total w jęz. polskim jest mało wiarygodna to można zajrzeć na strony www koncernu Total w jęz. angielskim www.lubricants.total.com Jeśli zaś razi okreslenie Homologation (z jęz. francuskiego i angielskiego) i spolszczenie tegoż na homologację to może określenie zatwierdzenie, aprobowanie będzie bardziej strawne dla purysty językowego.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#2743
|
![]() |
Widzę, że dyskusja sprowadza się tylko do analizowania poszczególnych zdań wyrwanych z kontekstu całej wypowiedzi. Przynajmniej dla mnie hasła w wikipedii czy w internecie nie są prawdami objawionymi. Powtarzam raz jeszcze, że np olejami silnikowymi koncernu Total homologowanymi przez PSA są np oleje Total Quartz 9000 5W40 - homologacja PSA B71 2296 i wzmiankowany wcześniej Total Quartz Ineo ECS 5W30 - homologacja PSA B71 2290. Dla sprawdzenia tego należy zajrzeć choćby na stronę internetową koncernu Total www.totalpolska.pl w zakładce karty danych technicznych po kliknięciu na jeden z wymienionych wyżej olejów Quartz otwiera się karta danych technicznych oleju wraz z wszelkimi dopuszczeniami do stosowania, a w tym i homologacją PSA dla danego oleju. Jeśli strona Total w jęz. polskim jest mało wiarygodna to można zajrzeć na strony www koncernu Total w jęz. angielskim www.lubricants.total.com Jeśli zaś razi okreslenie Homologation (z jęz. francuskiego i angielskiego) i spolszczenie tegoż na homologację to może określenie zatwierdzenie, aprobowanie będzie bardziej strawne dla purysty językowego. homologację to może mieć lampa w samochodzie a nie olej silnikowy ![]() olej silnikowy może spełniać aprobaty producenta silnika albo mieć dopuszczenie w DTR karty techniczne czy karty charakterystyki MSDS (karta charakterystyki substancji/mieszaniny) to zupełnie inna bajka dlatego zanim zaczniesz pisać bełkot marketingowy naucz się podstawowych pojęć by się nie ośmieszać ![]() |
|
|
![]()
Post
#2744
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Ten tak tzw. bełkot marketingowy podawany w technical/product data sheet czy w kartach MSDS jest niestety chyba jedną z nielicznych, a przynajmniej ogólnodostępnych możliwości porównania parametrów określonych produktów, sprawdzenia jakie posiadaja aprobaty, dopuszczenia do stosowania, a że akurat koncern Total w przypadku niektórych swoich wyrobów używa jeszcze dodatkowo określenia "Homologation PSA B71 .........."to zapewne też kolejny bełkot marketingowy. Ciekawe jest tylko, że niektórzy producenci nie chcą nawet ujawniać swoich kart technicznych wyrobów na ogólnodostępnych stronach www, a czynią to tylko na przesłaną prośbę zainteresowanego (np. szwajcarski Panolin, czy niemiecki Addinol) bo widocznie wychodzą z założenia, że nie będą uczestniczyć w "bełkocie marketingowym". Dalsza wymiana poglądów jest bezcelowa, gdyz nie wnosi nic nowego, a ogranicza sie tylko do pouczeń.
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#2745
|
![]() |
Drogi kolego.
Proponuję przed tłumaczeniem zapoznać się od czego pochodzi ten termin techniczny i do czego jest stosowany. Homologacja w języku angielskim odnosi się do "przyznania zatwierdzenia przez urzędowy organ". W naszym pięknym kraju jest dokładnie tak samo. Pisanie, że olej ma "homologacje PSA xxx" jest totalnym nieporozumieniem i brakiem zrozumienia tematu, gdyż to nie organ państwowy zatwierdza go do stosowania w danym układzie a producent układu. Rozumiesz ? Organ państwowy może produkt homologować czyli dopuścić go do używania na terenie danego kraju. |
|
|
![]()
Post
#2746
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 09 July 2011 ![]() |
Jaki olej panowie doradzicie do Seat Ibizy 1.9 tdi AFN po modach ok 180 koni, obecnie zalany przez poprzedniego właściciela Gulfem GVX 5W-30. Pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#2747
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Na tygodniu kupuje olej, który będzie lepszy TDI PD 190/400 ps, 80% miasto 10-30 km, reszta trasa bez szaleństw, dynamicznie. Wybieram miedzy 2 olejami
MILLERS OILS XFE-PD 5W40 vs AMSOIL European 100% Synthetic 5W-40. -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#2748
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
Dorzuć do wyboru jeszcze Motula 505.01
![]() |
|
|
![]()
Post
#2749
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Dorzuć do wyboru jeszcze Motula 505.01 ![]() Właśnie na nim ciągle jeżdżę, a w zimę jakoś nie za specjalnie się spisuje, w szczególności przy dużych mrozach. -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#2750
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2751
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Bo to gęsty półsyntetyk ![]() poczytaj co to nie był za rarytas kilka lat temu i co on to nie wyprawiał ![]() ![]() Znam historię tego oleju...w okresie letnim , zastrzeżeń nie mam, kuleje zimą , więc potrzebna alternatywa. Skłonie się ku AMS , Pirania chwali , zalejemy zobaczymy. ![]() -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#2752
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
Niedawno kupiłem Peugeota z HDI bez fapa. Zalane w maju Mobilem 0W40.
Zostawić na zimę, zmieniać? Jak zmienić to na co? Total zaleca do tego silnika QUARTZ INEO ECS 5W30 lub QUARTZ 9000 5W40. |
|
|
![]()
Post
#2753
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 25 August 2009 ![]() |
Witam,
poszukuje oleju do swojego BMW 335 diesel, które jest chipowane. Obecnie mam 0W-30 BMW Long Life, ale to tak naprawdę Castrola. Mój styl jazdy jest bardzo dynamiczny, więc w silniku powstają bardzo wysokie temperatury, a do tego jest po chipie na około 340KM. Dotychczas samochód miał wymieniany olej zgodnie z zaleceniami komputera oraz u speców z ASO (produkcja 08.2007, przebieg 128k km). Olej wymieniali 10k km temu, ale wymieniałem turbo i chce zalać nowym, już we własnym zakresie więc mam pytania: 0) Czy zrobić jakąś "płukankę" ? 1) Jakiej marki kupić olej, który będzie bardzo wytrzymały? XADO? Millers? Motul? 2) Może warto wymienić na 0W-40 albo 0W-50? 3) Co ile wymieniać? co 10k km? 15k km? (komputer przewiduje mniej więcej co 50k km, nie pamiętam dokładnie). 4) Z jaką normą musi być zgodny taki olej do mojego silnika? 5) Czy producent filtra oleju ma jakieś znaczenie czy można kupić dowolny, albo jaki polecacie? Knecht? MANN? |
|
|
![]()
Post
#2754
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Palladinum czytaj a nie kopiujesz tylko swojego posta....
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#2755
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
może chodziło o aprobatę ?
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2756
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
Witam, poszukuje oleju do swojego BMW 335 diesel, które jest chipowane. Obecnie mam 0W-30 BMW Long Life, ale to tak naprawdę Castrola. Mój styl jazdy jest bardzo dynamiczny, więc w silniku powstają bardzo wysokie temperatury, a do tego jest po chipie na około 340KM. Dotychczas samochód miał wymieniany olej zgodnie z zaleceniami komputera oraz u speców z ASO (produkcja 08.2007, przebieg 128k km). Olej wymieniali 10k km temu, ale wymieniałem turbo i chce zalać nowym, już we własnym zakresie więc mam pytania: 0) Czy zrobić jakąś "płukankę" ? 1) Jakiej marki kupić olej, który będzie bardzo wytrzymały? XADO? Millers? Motul? 2) Może warto wymienić na 0W-40 albo 0W-50? 3) Co ile wymieniać? co 10k km? 15k km? (komputer przewiduje mniej więcej co 50k km, nie pamiętam dokładnie). 4) Z jaką normą musi być zgodny taki olej do mojego silnika? 5) Czy producent filtra oleju ma jakieś znaczenie czy można kupić dowolny, albo jaki polecacie? Knecht? MANN? 340KM w 335d to żaden szał i egt przy 2 barach jest tam bardzo niskie, zalej jakies PAO 5W30 LL04 i w 100% wystarczy. p.s. kto robił soft? |
|
|
![]()
Post
#2757
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
Witam Panowie, odgrzewam kotleta, bo znow stoje przed dylematem zakupu oliwy... i sa dwie opcje - obecna millers oil 5w50 lub valvoline 10w60. Pacjent to MB w124 M104 3.0 24v z megasuirtem, gazem sekwencja N/A troche mam ciezka noge, wiec bywa roznie
![]() -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#2758
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Ja mam na utrzymaniu w serwisie MB 500 SL z 1991r,. i wiem jak VR1 sie spisywał i jak XFS.
Ale jak ma być taniej to nic nie poradzi coś za coś .. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2759
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Znam historię tego oleju...w okresie letnim , zastrzeżeń nie mam, kuleje zimą , więc potrzebna alternatywa. Skłonie się ku AMS , Pirania chwali , zalejemy zobaczymy. ![]() sam jesteś jak pirania ![]() Ams nie klepie podczas rozruchów po zimnych nocach tak jak klepał motul, na amsie 5w40 troche już zrobiłem km w sumie chyba z 60kkm, teraz na dniach bede zmieniać olej i zastanawiam sie czy nie wlać 5w30 ale którego to jeszcze nie wiem, pewnie kolega Pidziek coś doradzi ![]() |
|
|
![]()
Post
#2760
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
Żeby sprawdzić który olej jest lepszy ,a który gorszy to trzeba najlepiej mieć 3-4 identyczne auta w których są poszczególne rodzaje oliwy i jeździć w identycznych warunkach przez takiego samego kierwce conajmniej 200-300 tyś km . Następnie rozebrać wszystkie silniki i porównać zużycie . Wiadomo ,że to nie możliwe bo każdy ma inną nogę i inaczej traktuje auta . Generalnie lanie "ciężkiego" ,gęstego 10w60 do wolnossaka mało wysilonego i to jeszcze na krótkich odcinkach nie ma sensu. 10w60 dobry jest na luźno spasowane silniki albo padaki co biorą olej. Przykładowo w mojej octavii 1.9 tdi którą mam od nowości był lany tylko syntetyk 0w40 Mobil 1 i teraz auto ma przebieg 380000 ,silnik pracuje równo , co ciekawe turbina jest jescze fabryczna
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:21 |