Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 136 137 138 139 140 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
piramida
post Sun, 23 Sep 2012 - 19:53
Post #2741


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





Jeżeli szukacie dobrego oleju do tdi na PD to spróbujcie amsoila 5w40, jeżdzę na tym oleju już od około 60kkm, max temp jaką dało się uzyskać podczas mocnego pałowania to 110stopni, podczas normalnej jazdy nie ma szans dojść do 100stopni.
Wcześniej jeździłem na motulu specyfiku, w zimie jest spora różnica w pierwszych sekundach po odpaleniu silnika oczywiście na korzyść amsa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 23 Sep 2012 - 19:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
beers
post Sun, 23 Sep 2012 - 20:09
Post #2742


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Widzę, że dyskusja sprowadza się tylko do analizowania poszczególnych zdań wyrwanych z kontekstu całej wypowiedzi. Przynajmniej dla mnie hasła w wikipedii czy w internecie nie są prawdami objawionymi. Powtarzam raz jeszcze, że np olejami silnikowymi koncernu Total homologowanymi przez PSA są np oleje Total Quartz 9000 5W40 - homologacja PSA B71 2296 i wzmiankowany wcześniej Total Quartz Ineo ECS 5W30 - homologacja PSA B71 2290. Dla sprawdzenia tego należy zajrzeć choćby na stronę internetową koncernu Total www.totalpolska.pl w zakładce karty danych technicznych po kliknięciu na jeden z wymienionych wyżej olejów Quartz otwiera się karta danych technicznych oleju wraz z wszelkimi dopuszczeniami do stosowania, a w tym i homologacją PSA dla danego oleju. Jeśli strona Total w jęz. polskim jest mało wiarygodna to można zajrzeć na strony www koncernu Total w jęz. angielskim www.lubricants.total.com Jeśli zaś razi okreslenie Homologation (z jęz. francuskiego i angielskiego) i spolszczenie tegoż na homologację to może określenie zatwierdzenie, aprobowanie będzie bardziej strawne dla purysty językowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Sep 2012 - 23:32
Post #2743









CYTAT(beers @ Sun, 23 Sep 2012 - 20:09) *
Widzę, że dyskusja sprowadza się tylko do analizowania poszczególnych zdań wyrwanych z kontekstu całej wypowiedzi. Przynajmniej dla mnie hasła w wikipedii czy w internecie nie są prawdami objawionymi. Powtarzam raz jeszcze, że np olejami silnikowymi koncernu Total homologowanymi przez PSA są np oleje Total Quartz 9000 5W40 - homologacja PSA B71 2296 i wzmiankowany wcześniej Total Quartz Ineo ECS 5W30 - homologacja PSA B71 2290. Dla sprawdzenia tego należy zajrzeć choćby na stronę internetową koncernu Total www.totalpolska.pl w zakładce karty danych technicznych po kliknięciu na jeden z wymienionych wyżej olejów Quartz otwiera się karta danych technicznych oleju wraz z wszelkimi dopuszczeniami do stosowania, a w tym i homologacją PSA dla danego oleju. Jeśli strona Total w jęz. polskim jest mało wiarygodna to można zajrzeć na strony www koncernu Total w jęz. angielskim www.lubricants.total.com Jeśli zaś razi okreslenie Homologation (z jęz. francuskiego i angielskiego) i spolszczenie tegoż na homologację to może określenie zatwierdzenie, aprobowanie będzie bardziej strawne dla purysty językowego.

homologację to może mieć lampa w samochodzie a nie olej silnikowy wink.gif

olej silnikowy może spełniać aprobaty producenta silnika albo mieć dopuszczenie w DTR
karty techniczne czy karty charakterystyki MSDS (karta charakterystyki substancji/mieszaniny) to zupełnie inna bajka

dlatego zanim zaczniesz pisać bełkot marketingowy naucz się podstawowych pojęć by się nie ośmieszać smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Mon, 24 Sep 2012 - 11:09
Post #2744


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Ten tak tzw. bełkot marketingowy podawany w technical/product data sheet czy w kartach MSDS jest niestety chyba jedną z nielicznych, a przynajmniej ogólnodostępnych możliwości porównania parametrów określonych produktów, sprawdzenia jakie posiadaja aprobaty, dopuszczenia do stosowania, a że akurat koncern Total w przypadku niektórych swoich wyrobów używa jeszcze dodatkowo określenia "Homologation PSA B71 .........."to zapewne też kolejny bełkot marketingowy. Ciekawe jest tylko, że niektórzy producenci nie chcą nawet ujawniać swoich kart technicznych wyrobów na ogólnodostępnych stronach www, a czynią to tylko na przesłaną prośbę zainteresowanego (np. szwajcarski Panolin, czy niemiecki Addinol) bo widocznie wychodzą z założenia, że nie będą uczestniczyć w "bełkocie marketingowym". Dalsza wymiana poglądów jest bezcelowa, gdyz nie wnosi nic nowego, a ogranicza sie tylko do pouczeń.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Mon, 24 Sep 2012 - 13:05
Post #2745









Drogi kolego.
Proponuję przed tłumaczeniem zapoznać się od czego pochodzi ten termin techniczny i do czego jest stosowany.
Homologacja w języku angielskim odnosi się do "przyznania zatwierdzenia przez urzędowy organ". W naszym pięknym kraju jest dokładnie tak samo. Pisanie, że olej ma "homologacje PSA xxx" jest totalnym nieporozumieniem i brakiem zrozumienia tematu, gdyż to nie organ państwowy zatwierdza go do stosowania w danym układzie a producent układu.
Rozumiesz ?

Organ państwowy może produkt homologować czyli dopuścić go do używania na terenie danego kraju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GODZIO
post Sat, 29 Sep 2012 - 09:23
Post #2746


User
Dołączył: Sat, 09 July 2011





Jaki olej panowie doradzicie do Seat Ibizy 1.9 tdi AFN po modach ok 180 koni, obecnie zalany przez poprzedniego właściciela Gulfem GVX 5W-30. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Mon, 01 Oct 2012 - 22:20
Post #2747


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Na tygodniu kupuje olej, który będzie lepszy TDI PD 190/400 ps, 80% miasto 10-30 km, reszta trasa bez szaleństw, dynamicznie. Wybieram miedzy 2 olejami
MILLERS OILS XFE-PD 5W40 vs AMSOIL European 100% Synthetic 5W-40.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Tue, 02 Oct 2012 - 09:02
Post #2748


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Dorzuć do wyboru jeszcze Motula 505.01 tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Tue, 02 Oct 2012 - 21:22
Post #2749


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(tvn @ Tue, 02 Oct 2012 - 09:02) *
Dorzuć do wyboru jeszcze Motula 505.01 tongue.gif


Właśnie na nim ciągle jeżdżę, a w zimę jakoś nie za specjalnie się spisuje, w szczególności przy dużych mrozach.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Tue, 02 Oct 2012 - 23:33
Post #2750


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





CYTAT(mally @ Tue, 02 Oct 2012 - 21:22) *
Właśnie na nim ciągle jeżdżę, a w zimę jakoś nie za specjalnie się spisuje, w szczególności przy dużych mrozach.


Bo to gęsty półsyntetyk biggrin.gif
poczytaj co to nie był za rarytas kilka lat temu i co on to nie wyprawiał biggrin.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Tue, 02 Oct 2012 - 23:55
Post #2751


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(tvn @ Tue, 02 Oct 2012 - 23:33) *
Bo to gęsty półsyntetyk biggrin.gif
poczytaj co to nie był za rarytas kilka lat temu i co on to nie wyprawiał biggrin.gif biggrin.gif


Znam historię tego oleju...w okresie letnim , zastrzeżeń nie mam, kuleje zimą , więc potrzebna alternatywa. Skłonie się ku AMS , Pirania chwali , zalejemy zobaczymy. biggrin.gif


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtek46_2
post Wed, 03 Oct 2012 - 10:42
Post #2752


Rookie
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Rzeszów





Niedawno kupiłem Peugeota z HDI bez fapa. Zalane w maju Mobilem 0W40.
Zostawić na zimę, zmieniać? Jak zmienić to na co?
Total zaleca do tego silnika QUARTZ INEO ECS 5W30 lub QUARTZ 9000 5W40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Palladinum
post Sat, 06 Oct 2012 - 10:57
Post #2753


Rookie
Dołączył: Tue, 25 August 2009





Witam,

poszukuje oleju do swojego BMW 335 diesel, które jest chipowane. Obecnie mam 0W-30 BMW Long Life, ale to tak naprawdę Castrola. Mój styl jazdy jest bardzo dynamiczny, więc w silniku powstają bardzo wysokie temperatury, a do tego jest po chipie na około 340KM. Dotychczas samochód miał wymieniany olej zgodnie z zaleceniami komputera oraz u speców z ASO (produkcja 08.2007, przebieg 128k km). Olej wymieniali 10k km temu, ale wymieniałem turbo i chce zalać nowym, już we własnym zakresie więc mam pytania:

0) Czy zrobić jakąś "płukankę" ?
1) Jakiej marki kupić olej, który będzie bardzo wytrzymały? XADO? Millers? Motul?
2) Może warto wymienić na 0W-40 albo 0W-50?
3) Co ile wymieniać? co 10k km? 15k km? (komputer przewiduje mniej więcej co 50k km, nie pamiętam dokładnie).
4) Z jaką normą musi być zgodny taki olej do mojego silnika?
5) Czy producent filtra oleju ma jakieś znaczenie czy można kupić dowolny, albo jaki polecacie? Knecht? MANN?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 06 Oct 2012 - 19:53
Post #2754


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Palladinum czytaj a nie kopiujesz tylko swojego posta....


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 06 Oct 2012 - 22:59
Post #2755


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





może chodziło o aprobatę ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Mon, 08 Oct 2012 - 18:08
Post #2756


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





CYTAT(Palladinum @ Sat, 06 Oct 2012 - 10:57) *
Witam,

poszukuje oleju do swojego BMW 335 diesel, które jest chipowane. Obecnie mam 0W-30 BMW Long Life, ale to tak naprawdę Castrola. Mój styl jazdy jest bardzo dynamiczny, więc w silniku powstają bardzo wysokie temperatury, a do tego jest po chipie na około 340KM. Dotychczas samochód miał wymieniany olej zgodnie z zaleceniami komputera oraz u speców z ASO (produkcja 08.2007, przebieg 128k km). Olej wymieniali 10k km temu, ale wymieniałem turbo i chce zalać nowym, już we własnym zakresie więc mam pytania:

0) Czy zrobić jakąś "płukankę" ?
1) Jakiej marki kupić olej, który będzie bardzo wytrzymały? XADO? Millers? Motul?
2) Może warto wymienić na 0W-40 albo 0W-50?
3) Co ile wymieniać? co 10k km? 15k km? (komputer przewiduje mniej więcej co 50k km, nie pamiętam dokładnie).
4) Z jaką normą musi być zgodny taki olej do mojego silnika?
5) Czy producent filtra oleju ma jakieś znaczenie czy można kupić dowolny, albo jaki polecacie? Knecht? MANN?

340KM w 335d to żaden szał i egt przy 2 barach jest tam bardzo niskie, zalej jakies PAO 5W30 LL04 i w 100% wystarczy.
p.s. kto robił soft?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Fri, 26 Oct 2012 - 11:36
Post #2757


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





Witam Panowie, odgrzewam kotleta, bo znow stoje przed dylematem zakupu oliwy... i sa dwie opcje - obecna millers oil 5w50 lub valvoline 10w60. Pacjent to MB w124 M104 3.0 24v z megasuirtem, gazem sekwencja N/A troche mam ciezka noge, wiec bywa roznie smile.gif obecnie na Millersie sie dobrze spisywal, ale ceny poszly w gore i chcialem zapytac co myslicie o takim zestawieniu?? Ubytki znikome, wywala na zewnatrz przez uszczelke dekli rozrzadow.


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 26 Oct 2012 - 12:04
Post #2758


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Ja mam na utrzymaniu w serwisie MB 500 SL z 1991r,. i wiem jak VR1 sie spisywał i jak XFS.
Ale jak ma być taniej to nic nie poradzi coś za coś ..


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Fri, 26 Oct 2012 - 12:38
Post #2759


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





CYTAT(mally @ Tue, 02 Oct 2012 - 23:55) *
Znam historię tego oleju...w okresie letnim , zastrzeżeń nie mam, kuleje zimą , więc potrzebna alternatywa. Skłonie się ku AMS , Pirania chwali , zalejemy zobaczymy. biggrin.gif


sam jesteś jak pirania biggrin.gif


Ams nie klepie podczas rozruchów po zimnych nocach tak jak klepał motul, na amsie 5w40 troche już zrobiłem km w sumie chyba z 60kkm, teraz na dniach bede zmieniać olej i zastanawiam sie czy nie wlać 5w30 ale którego to jeszcze nie wiem, pewnie kolega Pidziek coś doradzi dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SZAFA
post Fri, 26 Oct 2012 - 13:12
Post #2760


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





Żeby sprawdzić który olej jest lepszy ,a który gorszy to trzeba najlepiej mieć 3-4 identyczne auta w których są poszczególne rodzaje oliwy i jeździć w identycznych warunkach przez takiego samego kierwce conajmniej 200-300 tyś km . Następnie rozebrać wszystkie silniki i porównać zużycie . Wiadomo ,że to nie możliwe bo każdy ma inną nogę i inaczej traktuje auta . Generalnie lanie "ciężkiego" ,gęstego 10w60 do wolnossaka mało wysilonego i to jeszcze na krótkich odcinkach nie ma sensu. 10w60 dobry jest na luźno spasowane silniki albo padaki co biorą olej. Przykładowo w mojej octavii 1.9 tdi którą mam od nowości był lany tylko syntetyk 0w40 Mobil 1 i teraz auto ma przebieg 380000 ,silnik pracuje równo , co ciekawe turbina jest jescze fabryczna biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 136 137 138 139 140 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:21