Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 135 136 137 138 139 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_hexx_*
post Sun, 19 Aug 2012 - 17:05
Post #2721









problem rozwiązany
znalazłem na innym forum kolegę bezdusznego i zaproponował olej Statoil GearWay PS 45 75W-80 GL4 GL5
jak zmienię to powiem jaki efekt wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 19 Aug 2012 - 17:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!kuchar
post Sun, 26 Aug 2012 - 23:45
Post #2722


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





Czy olej Valvoline max life 5W40 spełnia norme Bmw LL 98 lub 01 ? Myślałem, że tak a teraz widze, ze róznie wypisują.

Pacjent to benzyna E46 330i M54B30 i chyba ten Valvo będzie spoko do tego silnika ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!kuchar
post Sun, 26 Aug 2012 - 23:45
Post #2723


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





Czy olej Valvoline max life 5W40 spełnia norme Bmw LL 98 lub 01 ? Myślałem, że tak a teraz widze, ze róznie wypisują.

Pacjent to benzyna E46 330i M54B30 i chyba ten Valvo będzie spoko do tego silnika ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CrocodileReggae
post Mon, 03 Sep 2012 - 17:09
Post #2724


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 March 2009





Witam,
co polecicie do 2.2 cdi 150KM - silnik OM-646
producent wymaga tam 5W-30 które spełnia 229.51

Myślałem o GM dexos2, mobil 3000 xe...


--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 03 Sep 2012 - 18:17
Post #2725


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Zalej 5W30 C3 dobry jakościowo.
DEXOSA nie musisz mieć wcale możesz kupić lepszy olej który go spełnia.

CYTAT
Czy olej Valvoline max life 5W40 spełnia norme Bmw LL 98 lub 01 ? Myślałem, że tak a teraz widze, ze róznie wypisują.


Powinno pisać na butelce ..


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CrocodileReggae
post Mon, 03 Sep 2012 - 22:24
Post #2726


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 March 2009





czyli?


--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Mon, 03 Sep 2012 - 22:35
Post #2727


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...Millers XF longlife 5w30 c3 ...ale to inna pólka cenowa i jakościowa niż dexos cool.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 14 Sep 2012 - 11:53
Post #2728









mam teraz w focusie 1,6 tdci zalany shell helix 5w30 i prawdopodobnie jeszcze przed zima wypadnie mi wymiana oleju.
warto zmienic na jakis 0w30 czy 0w40?

nie mam filtra czastek stalych, auto jezdzone codziennie do pracy 2x12km i od czasu do czasu gdzies dalej. nie zamulam, ale nie cisne non stop.

shella nie ubywa znaczaco.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maro85
post Mon, 17 Sep 2012 - 15:15
Post #2729


Rookie
Dołączył: Fri, 01 June 2012





CYTAT(CrocodileReggae @ Mon, 03 Sep 2012 - 17:09) *
Witam,
co polecicie do 2.2 cdi 150KM - silnik OM-646
producent wymaga tam 5W-30 które spełnia 229.51

Myślałem o GM dexos2, mobil 3000 xe...

Jeśli chcesz coś tańszego od Millersa to Neste jest dobrym wyborem, sam jakiś czas temu zalałem do swojego samochodu i olej daje radę. Dla Ciebie będzie to chyba Neste City Pro LongLife III 5W/30, ale musiałbyś się odezwać do sprzedawcy albo sprawdzić na ich stronie co powinno iść dokładnie do twojego autka. Jak coś to link: www.olejeklimowicz.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Mon, 17 Sep 2012 - 16:18
Post #2730


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





CYTAT(k-meal @ Fri, 14 Sep 2012 - 11:53) *
mam teraz w focusie 1,6 tdci zalany shell helix 5w30 i prawdopodobnie jeszcze przed zima wypadnie mi wymiana oleju.
warto zmienic na jakis 0w30 czy 0w40?

nie mam filtra czastek stalych, auto jezdzone codziennie do pracy 2x12km i od czasu do czasu gdzies dalej. nie zamulam, ale nie cisne non stop.

shella nie ubywa znaczaco.

...zalej 5w30...ale jakiegoś porządnego syntetyka, Millers albo co...bedzie spokój


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grejf
post Tue, 18 Sep 2012 - 17:15
Post #2731


Rookie
Dołączył: Tue, 18 September 2012





CYTAT(!kuchar @ Sun, 26 Aug 2012 - 23:45) *
Czy olej Valvoline max life 5W40 spełnia norme Bmw LL 98 lub 01 ? Myślałem, że tak a teraz widze, ze róznie wypisują.

Pacjent to benzyna E46 330i M54B30 i chyba ten Valvo będzie spoko do tego silnika ?


BMW LL-01 VALVOLINE SYNPOWER jakiś tam dobierz do aprobaty tw silnika.


@Croom pytanko w Tw. kierunku

mam golfa 5, na 180ps 1.9TDi PD , Turbo ARL przelot to 200tkm
OD hmm ok. 70tkm zalewam motul specyfic, lub valvo durablend [505.01/505.00]

Stosuję także środek NANO PROTEC ENGINE z .de co wymianę..
oleju w ogole nie bierze, tzn nie widzę tego aby bral po bagnecie. Nie stefani także.

ktory wg. Ciebie jest lepszy? olej
aha a jakieś środki bezpieczne do oleju jakie są dobre i posiadasz? [bo masz skrzynkę zapchaną] - napisz mi na PW wrazie.
pozdrawiam.


--------------------
jest TDi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 19 Sep 2012 - 22:32
Post #2732


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





grejf: przepraszam ale nadmiar roboty :-)

Ale do rzeczy.

Co do Golfa to ONLY syntetyk nie jakieś hydrokraki czy minerały z 505.01, ale z jednym ale olej ma być z estrami aby zachować wymagana dla 505.01 polarność krzywek i pompowtryska względem oleju który nie powinien spływać szybko .

Z firm które sobie radzę fenomenalnie z pompowtryskami mocno zmodyfikowanymi to CFS 5W40 z Millersa.

Z Nano Protec nie mam doświadczenia, ja stosuje niekiedy WS2 czyli dwusiarczek wolframu co pomaga uciszyć nieco PD i zapewnić lepszą ochroną antyzużyciową oraz zmniejszyć tarcie.


Te oleje które wymieniłeś bym wlał do auta zwykłego a nie takiego o takiej modyfikacji.



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Wed, 19 Sep 2012 - 23:31
Post #2733


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(Croom @ Wed, 19 Sep 2012 - 22:32) *
grejf: przepraszam ale nadmiar roboty :-)

Ale do rzeczy.

Co do Golfa to ONLY syntetyk nie jakieś hydrokraki czy minerały z 505.01, ale z jednym ale olej ma być z estrami aby zachować wymagana dla 505.01 polarność krzywek i pompowtryska względem oleju który nie powinien spływać szybko .

Z firm które sobie radzę fenomenalnie z pompowtryskami mocno zmodyfikowanymi to CFS 5W40 z Millersa.

Z Nano Protec nie mam doświadczenia, ja stosuje niekiedy WS2 czyli dwusiarczek wolframu co pomaga uciszyć nieco PD i zapewnić lepszą ochroną antyzużyciową oraz zmniejszyć tarcie.


Te oleje które wymieniłeś bym wlał do auta zwykłego a nie takiego o takiej modyfikacji.


Croom wyjaśnij mi proszę, do 2.0 TDI BKD na gtb2260 polecasz olej 5w40 a3/b4 505.01, a do Golfa 5 zmodzonego na 180 ps silnik też na PD nie polecasz hydrokraków czy też minerałów z 505.01 tylko CFS-a.....


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 21 Sep 2012 - 23:10
Post #2734


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Różnica jest bardzo prosta aprobata jest jakąś formą bezpieczenstwa aby nikt nie miał do mnie pretensji jak coś jest uwalone a najczesciej zwala się winę na olej nie na błędy w wykonaniu, strojeniu czy mappingu.
CFS to bezkompromisowa jakość niektorym przeszkadza że nie ma norm VW .
Później napiszę coś ze do takiego silnika poleca Pan olej bez aprobaty, normy a następnie dostaję jakieś głupie uwagi że jak można proponować do VW olej który nie ma normy itp.

CFS jak każdy olej racingowy jest bardzo dobry ale na 5-10 000km maks przy jakiejś normalnej jeździe a tor upalanie to jeszcze mniej.
CFS ma potrójne estry więc idea;lnie spisuje się na metalu jeśli chodzi o przyleganie filmu olejowego


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
franek89
post Sat, 22 Sep 2012 - 10:11
Post #2735


Rookie
Dołączył: Wed, 24 August 2011





Jaki olej polecicie do Citroena C5 1.6HDI 110KM 2007r z przebiegiem 204tys
Auto jest sprowadzone i nie mam pojęcia jakim olejem jest zalane, a nie chce mu zaszkodzić...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 22 Sep 2012 - 10:30
Post #2736


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Masz DPF ?
W pierwszej kolejnosci książka serwisowa, czy nie pisze tam że rekomenduje C2 5W30 ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Sat, 22 Sep 2012 - 19:55
Post #2737


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





CYTAT(franek89 @ Sat, 22 Sep 2012 - 10:11) *
Jaki olej polecicie do Citroena C5 1.6HDI 110KM 2007r z przebiegiem 204tys
Auto jest sprowadzone i nie mam pojęcia jakim olejem jest zalane, a nie chce mu zaszkodzić...

Olejem zalecanym przez koncern PSA do samochodów Citroen i Peugeot są oleje firmy Total. W przypadku C5 z silnikiem 1,6 HDi 110 KM rekomendowany jest olej Total Quartz Ineo ECS 5W30 posiadajacy oficjalną homologację PSA B71 2290. Olej ten przynajmniej wg PSA jest jedynym zalecanym przez producenta samochodów. Praktycznie zaś do tych silników można stosowac olej odpowiadajacy specyfikacji ACEA C2 A5/B5 5W30, a tych na rynku jest b. dużo jak np Mobil 1 ESP Formula 5W30, Millers XF Longlife C2 5W30, Panolin Avanis C2 5W30,, Motul 8100 Eco-clean 5W30 ACEA C2, Statoil Lazerway C2 5W30, Valvoline SynPower ENV C2 SAE 5W-30, Repsol Evolution Fuel Economy 5W30, Gulf Formula PCX 5W30, Mobil Super 3000 Formula P 5W30, Neste City Pro C2 5W30, Liqui Moly Top Tec 4300 SAE 5W30, Agip eni i-sint FE 5W30, Orlen Platinum MaxExpert XF 5W30. Wybór jak widać jest znaczny. Co najciekawsze firma Castrol, ale też i BP przynajmniej na polskim rynku, nie mają w swojej ofercie olejów odpowiadających specyfikacji ACEA C2 A5/B5, a więc tej która jest zalecana do silników samochodów koncernu PSA ale też do niektórych silników (diesli) Toyota, Honda, Subaru, Fiat i Renault.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Sep 2012 - 12:05
Post #2738









CYTAT(beers @ Sat, 22 Sep 2012 - 19:55) *
posiadajacy oficjalną homologację PSA B71 2290

to oleje są homologowane ? huh.gif
no i jak jesteśmy w temacie homologacji, to czym się różni "oficjalna homologacja" od "nieoficjalnej homologacji" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Sun, 23 Sep 2012 - 13:52
Post #2739


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Niektórzy producenci samochodów (lub producenci silników) nieraz powiązani kapitałowo z producentem oleju (koncernem naftowym) lub posiadający umowy na stosowanie oleju danego producenta w autoryzowanych serwisach określają jaki ich zdaniem olej powinien być stosowany bo przeszedł wszechstronne badania u producenta samochodów (silników) i jego stosowanie zgodnie z instrukcją obsługi samochodu ma gwarantować bezproblemową pracę silnika. Oczywiście każdy olej renomowanego producenta posiada jednoznaczne określenia co do jego klasy lepkości wg SAE np 5W30 , wg ACEA np C2 A5/B5 ale olej posiadający homologację (oficjalne dopuszczenie do stosowania) ma jeszcze dodatkowo to określenie np w przypadku oleju Total Ineo ECS 5W30 okreslenie homologacja użyte jest w tzw. technical data sheet tego oleju oraz na opakowaniu oleju poza określeniami co do lepkości jest jeszcze nadrukowana dodatkowa tzw. etykietka (plakietka) homologacyjna która w tym przypadku brzmi "Homologation PSA-PEUGEOT CITROEN B71 2290, CITROEN prefers TOTAL, PEUGEOT recommends TOTAL". Inni producenci nie posiadający homologacji podają natomiast w technical data sheet, że ich produkt jest aprobowany przez określonego producenta samochodów lub jego parametry spełniają lub nawet przewyższają wymagania określonej homologacji (tak często podaje w technical data sheet producent olejów Mobil 1). Praktycznie te wszystkie rozróżnienia nie mają jakiegokolwiek praktycznego znaczenia dla danego samochodu (tylko przynoszą zyski producentowi homologowanych olejów i stosowanych w autoryzowanych serwisach) i należy kierować się przy doborze oleju wskazówkami producenta samochodu (silnika) dotyczącymi lepkości wg amerykańskich norm SAE i europejskich ACEA (te są bardziej rygorystyczne i bardziej dopasowane do silników samochodów europejskich). Zwykły użytkownik może dostrzec pewne różnice (nieraz b. istotne) w parametrach olejów noszących identyczne oznaczenia wg SAE i ACEA tylko bardzo uważnie porównując ich dane zawarte w technical/product data sheet dostępnych na stronach internetowych prawie wszystkich producentów olejów. Oczywiście homologacja to homologacja, a użyte przez mnie określenie nieoficjalna homologacja to pewien skrót myślowy dotyczący producentów, którzy powołują się na spełnianie wymogów norm homologacji, a nawet je przewyższających ale jednak nie mających tego stempla homologacyjnego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_hexx_*
post Sun, 23 Sep 2012 - 17:11
Post #2740









CYTAT(beers @ Sun, 23 Sep 2012 - 13:52) *
Niektórzy producenci samochodów (lub producenci silników) nieraz powiązani kapitałowo z producentem oleju (koncernem naftowym) lub posiadający umowy na stosowanie oleju danego producenta w autoryzowanych serwisach określają jaki ich zdaniem olej powinien być stosowany bo przeszedł wszechstronne badania u producenta samochodów (silników) i jego stosowanie zgodnie z instrukcją obsługi samochodu ma gwarantować bezproblemową pracę silnika.

blisko, ale nie masz racji wink.gif



CYTAT
ale olej posiadający homologację (oficjalne dopuszczenie do stosowania)

to teraz pokaż mi jakąś homologację na olej silnikowy



CYTAT
Oczywiście homologacja to homologacja, a użyte przez mnie określenie nieoficjalna homologacja to pewien skrót myślowy dotyczący producentów, którzy powołują się na spełnianie wymogów norm homologacji, a nawet je przewyższających ale jednak nie mających tego stempla homologacyjnego.

najlepiej poszukaj w internecie co to jest "homologacja", kiedy się stosuje i do czego smile.gif
skróci to całą rozmowę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 135 136 137 138 139 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 07:22