![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2661
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Nie ma problemu. XFD po prostu ma wyższe normy i tyle. Na pewno nie zaszkodzi. Temp. zapłonu nie ma aż tak dużej różnicy, poza tym ja również daję dobrze w palnik i jest lepiej niż na innych olejach podobnej klasy. Z moich informacji temp zapłonu oleju ma się ni jak do tego, czy pałujesz samochód - temp ta świadczy o tym, przy jakiej temp zapalą sie opary po przyłożeniu zewnętrznego płomienia. Dodatkowo parametr ten wyznaczany jest dwoma, róznymi metodami - ASTM D92 i ASTM D93 - większość producentów olejów bada swoje produkty metodą ASTM D92, która jest metodą mniej dokładną (w porównaniu do D93), i dzięki której uzyskuje się wyniki średnio o 15-20 % zawyżone, w porównaniu do D93. Dobrze wiedzieć, jesteś chyba pierwszą osobą która to potwierdza, masz jakieś szersze info na ten temat? Moje opakowanie gdzie jest napisane 'technologia syntetyczna' z PL rynku jest z maja 2011 czyli ma już rok, od jakiej daty jest zmiana? dowiedziałem sie o tym w Castrol - wszyscy narzekają na tego Castrola itd, więc zapytałem u źródła. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2662
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 01 June 2012 ![]() |
A co sądzicie o olejach firmy Neste? Nie są zbyt popularne na rynku Polskim, ale spotkałem się z kilkoma dobrymi opiniami na ich temat. Może, ktoś miał z tą marką doczynienia i może coś powiedzieć?
|
|
|
![]()
Post
#2663
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
CYTAT Co sądzicie o oleju do takiego silnika i takiego sposobu jego używania : http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=970013 Chodzi o jakiś silnik 2.0 ? Kurde nie wiem o jaki bo mam kleintów którzy jezdza samochodami sprzed 30 lat na rajdy i leją minerały i tych którzy mają nowe auta. 2.0 - 5W40 wydaje się bym optymalnym kompromisem. Konstrukcyjnie ani prehistoria ani żadne majstersztyki, generalnie to bazowo cztery cylindry 2litry z gamy VW albo MB sprzed 5-10 lat. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#2664
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
No i znowu ....Polska to jest specyficzny kraj. Dobrze że nie stosuję lejów pewnej znanej firmy http://insilesia.pl/aktualnosci/artykul/13...eju_silnikowego -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2665
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Ja to się ciesze, że sprzedaję oleje mało znanych marek.
![]() -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#2666
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
A co sądzicie o olejach firmy Neste? Nie są zbyt popularne na rynku Polskim, ale spotkałem się z kilkoma dobrymi opiniami na ich temat. Może, ktoś miał z tą marką doczynienia i może coś powiedzieć? Oleje fińskiego koncernu Neste są rzeczywiście mało rozpowszechnione na polskim rynku. Nawet stacje benzynowe Neste tam gdzie są czynne jakieś pawilony handlowe nie sprzedają olejów Neste. Co do samych olejów to produkowane są wyłącznie w Finlandii. Parametry olejów silnikowych na b. wysokim poziomie porównywalne lub lepsze z olejami innych czołowych koncernów. Mają jednakże jedną niewątpliwą przewagę. Oleje silnikowe Neste mają zdecydowanie lepsze parametry w zakresie niskich i b. niskich temperatur otoczenia czyli w warunkach surowych zim. Charakterystyczne, że w przypadku olejów Neste punkt krzepnięcia wynosi częstokroć poniżej -50 st. C, a tzw. granica pompowalności w niskich temperaturach to poniżej -40-45 st. C. Jeśli chodzi o możliwość sprawdzenia parametrów olejów Neste oraz ich zastosowania do poszczególnych typów samochodów i ich silników to pomocna może być b. szczegółowa wyszukiwarka olejów w jęz. angielskim www.neste.fi/suositustaulukko/st_etusivu.aspx?lang=en&cktest=true Wg mojej orientacji generalnym importerem olejów Neste na Polskę jest firma Klimowicz z Białegostoku www.olejeklimowicz.pl |
|
|
![]()
Post
#2667
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 01 June 2012 ![]() |
Dzięki beers za informacje. Chyba się skuszę i zobaczę jak samochód będzie pracował na tych produktach.
|
|
|
![]()
Post
#2668
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Szybkie pytanie. Co będzie najlepsze z pełnych syntetyków do 2008 Range Rover 4.4l V8 benzyna (silnik Forda, rozwiercone 4.2l Jaguara) 60tyś przebiegu. Producent zaleca 5W30 ale nie jestem fanem longlife'ów. Najchętniej cos z palety Motul albo Millers.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#2669
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Czy masz jakieś info co do ACEA , API ?
Longlife to zwykły frazes reklamowy nie ma co sobie zawracac tym głowy :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2670
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
5w/30 meeting specifications API SM + ILSAC GF4. Dodam że auto robi stosunkowo małe przebiegi roczne, w okolicach 8-10 tyś km
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#2671
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 January 2009 ![]() |
Pytanie: TDI na pompie zrobione na 205KM, przebieg 220tys km. Aktualnie na półsyntetyku. Warto przejść na pełny syntetyk? Potrzebne będą jakieś płukanki? Jeśli warto to Motul Specyfic 5W40 czy coś lepszego w podobnej cenie będzie najlepsze?
|
|
|
![]()
Post
#2672
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
To czy na pompie czy nie czy na PD nie ma znaczenia wystarczy pełny syntetyk 5W40 , ja do podciągnietych o 100% jednostkach stosuje w PD CFS 5W40 i nie ma lepszego :-)
CYTAT 5w/30 meeting specifications API SM + ILSAC GF4. Dodam że auto robi stosunkowo małe przebiegi roczne, w okolicach 8-10 tyś km Amsoil ASL 5W30 ! -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2673
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Amsoil ASL 5W30 ! To 100% PAO ? W naszych warunkach wielosezonowo nie będzie lepiej 0W30 albo 0W40 ? -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#2674
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Jak producent zaleca 5W30 to taki powinien być.
Tak 100% syntetyk. Chodzi o zimny start a nie jaką temp. mamy wokół samochodu no chyba że ....to silnik chłodzony powietrzem -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2675
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, Saab B205R, 220kkm nalotu, nie bierze oleju(tzn bierze w normie).
Czym to przyzwoitym zalać? Popularny jest Motul X-cess 5W-40, jest coś fajniejszego w podobnych cenach? |
|
|
![]()
Post
#2676
|
|
Super User Dołączył: Sat, 16 December 2006 Skąd: pl ![]() |
Jaki olej wybrac:
Megane Rs 265ps auto bedzie mialo w okolicach 330ps obecnie nalatane 1500km i mysle nad pierwsza wymiana reno zaleca Elf ale chyba to sredni pomysl? Autem jezdze po miescie raczej na krotkich odcinkach. dzieki za podpowiedzi -------------------- Golf VII R 400+
|
|
|
![]()
Post
#2677
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Wszystko zależy do jakich celów to auto , jazdy do 10km z taka mocą hm...raczej spokojnie bez szalenstw, olej nie zdąży sie zagrzać.
Jak olej osiagnie temp. roboczą to 5W40-10W40 na 100% bazie syntetycznej. Elf/Total hm...zalca tak samo jak Skoda i Toyota Castrola ale o ile ten pierwszy ma zastosowanie w fabrycznych teamach rajdowych to już w przypadku samofinalizujacych się warsztatów raczej na 99% NIE bo raczej zaden normalny samowystarczalny warsztat nie rozbiera silnika i remontuje po 2 OS-ach. Ja myślę że 5W40 CFS jest tutaj optymalnym roziązaniem . Co do SAAB-a to albo olej w fajnych cenach albo dobry olej ciężko pogodzić jedno i drugie ![]() ![]() Zalaży który rocznik i jaka moc. Std. 5W40 -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2678
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
Pytałem kiedys, więc się przypomne, o Corolle d4d 2002r, krajowa 186tyś , do tej pory na 0w40 td Mobila, co polecacie do tegoż auta?
|
|
|
![]()
Post
#2679
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Ja bym wlał XFD 5/40, wlałem do swojego podobnego silnika, kilku kumpli tez i jesteśmy bardzo zadowoleni.
|
|
|
![]()
Post
#2680
|
|
User Dołączył: Tue, 10 February 2009 Skąd: Otwock ![]() |
am audi a3 2.0TDI BKD. Na razie seria i trzymam tak jak poprzedniego (ASZ po sofcie) na Motulu Specificu.
W BKD chcę zmienić turbinę na GTB22VK - będzie około 230-250ps. Na co dzień dojazdy do pracy 2x 20km prawie bez korków. Raz, dwa w tygodniu około 100km na raz. W miesiącu robię około 2-3 trasy i miesięcznie wychodzi około 2-3tkm. Nie upalam i nie katuję samochodu. Używanie nadmiaru mocy w trasie. Na co dzień spokojnie. Zostawić go na Specificu czy zmienić np. na Millersa XFE-PD? Motul to bodajże syntetyk a millers pół. Wciąga mi aktualnie około 100ml na 1000km. Idzie praktycznie w dolot, więc nie przepala a puszcza turbina. Co mi doradzicie? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 22:10 |