![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2621
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Croom nie napisal ze silnik sie rozleci na Motulu, tylko ze Motul 5w30 jest za rzadki i na tej 'lepkosci' moze sie rozleciec. Czyli albo millers 10w60 albo motul o tej samej lepkosci. pzdr. na olejach jestem zielony i mam nadzieje ze odebrali to jako bez zlosliwosci, pytanie podstawowe nie warto oszczedzac w takiej kwesti jak olej i ladowac z najwyzszej polki? jaki odpowiednik jest motula do tego , tez 10w60? mam rozumiec w60 to oznaczenie ... ? -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2622
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Tak własnie miałem na mysli 5W30 to alternatywa do jednostek na pewno nie takich jakie ty masz.
Drift lub 1/4 mili to inne warunki niż jazda cywilna choć jest wiele jednostek zwłaszcza japonskich gdzie stosuje sie oleje 0W20/ 0W30 aby wygrać o pół sekundy na ćwiartkę a po kilku biegach się zlewa. Tam chyba masz Vanosa podwójnego czy nie ? Oszczednosci na oleju w przypadku aut o mocach powyzej 200KM mocno dłubniętych wychodzą baardzo szybko bokiem. Bede teraz badał olej z BMW M3 2007r. i olej TWS 10W60 co to jest -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2623
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
bez vanosa zadnego ,stare m50 , same 3.0 + big turbo + kucizna.
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#2624
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
No to tym bardziej 10W60 jako minimum na 5W30 mozesz powalczyć ale tylko tam gdzie ważniejszy jest czas nad trwałoscią silnika.
Sa silniki które są rozbierane po jednym biegu albo korby wychodzą bokiem czy skrzynie sie rozsypuja. Jak auto ma pojeździć to musisz mieć min. 10W60 porzadnej firmy mającej zastosowanie w motorsporcie przez duże S -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2625
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Gdzie to widziałęś ? Wyczytałem chyba na Auto kąciku że zawiera 72% PAO ![]() 1.8 Turbo to CFS 5W40, tansza alternatywa to Statoil Lazerway 5W40, XFS 5W40 Co wy byście zrobili,wymieniali czy moze zostali na M1 5w50 skoro jeździ i nic się nie dzieje. No dobra jeżeli już wybór chyba padnie na xfs 5W40 I teraz kilka pytań : Czy przy zmianie z M1 5w50 na XFS 5W40 zastosować jakąś płukankę ? Jeśli tak to jaką ?? Czego mogę się spodziewać,że po wymianie,silnik może zacząć pobierać olej,teraz tego nie robi. Mogą pojawić się większe wycieki poci mi się uszczelka (bardzo delikatnie) przy zmiennych fazach roz nie robię bo koszt duży a tylko się poci ![]() Czy po wymianie może zacząć bardziej Pytam o to wszystko bo jadę tym samochodem na urlop i dmuchnę jakieś 8 tyś km po autostradach. Chcę w miarę możliwości uniknąć przykrych niespodzianek ![]() -------------------- Audi A3 1.8T
|
|
|
![]()
Post
#2626
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
...ja zawszę robię płukanki...sobie, klientom i zawsze wszystko OK
-------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#2627
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
No to tym bardziej 10W60 jako minimum na 5W30 mozesz powalczyć ale tylko tam gdzie ważniejszy jest czas nad trwałoscią silnika. Sa silniki które są rozbierane po jednym biegu albo korby wychodzą bokiem czy skrzynie sie rozsypuja. Jak auto ma pojeździć to musisz mieć min. 10W60 porzadnej firmy mającej zastosowanie w motorsporcie przez duże S skoro taki znawca jestes to cie podrecze jeszcze takim pytaniem Castrol Edge 10w60 fst (flui strench technology) , czyli ten w nowym opakowaniu , co o nim napiszesz , rekomendowany do M3 M5 itd "Castrol EDGE Sport 10W-60 to idealny olej do wszystkich sportowych, tuningowanych i mocno obciążonych silników zapewniający im optymalną ochronę w najbardziej ekstremalnych warunkach działania. Klasa lepkości: SAE 10W-60 Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4" -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#2628
|
|
User Dołączył: Fri, 12 October 2007 ![]() |
bart1 spokojnie mozesz zastosowac 5w40. raczej nie zauwazysz roznicy. uszczelka jesli sie poci to nalezy ja wymienic! olejem tego nie naprawisz.
Croom pracujesz w fuchsie? przypadkiem sprzedaje te oleje i mam rzut beretem do centrali w Gliwicach ![]() k64 zalej 10w60, ale moze jednak nie castrola. jest pare fajnych marek do wyboru, a plynna technologie pozostaw fanom reklam. -------------------- A14NET
|
|
|
![]()
Post
#2629
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT skoro taki znawca jestes to cie podrecze jeszcze takim pytaniem Nie jestem znawcą tylko pracuję w tej branży i próbuję cos wiedzieć... CYTAT Castrol Edge 10w60 fst (flui strench technology) , czyli ten w nowym opakowaniu , co o nim napiszesz , rekomendowany do M3 M5 itd Nowy produkt nie wiem jak się spisuje w motorsporcie , bo nikt poważny tego nie stosuje w silnikach gdzie koszty napraw ida w dziesiątki tysięcy złotych czy setki tysiecy tam jest teraz Millers, Motul, i jakieś marginalne oleje w tanszych projektach. Pewnych wyników i testów oleju nie moge publikować a widziałem fabryczny olej pod konkretny team WRC po chyba 2 OES-ach gdzie zrobił się z oleju SAE chyba 50 olej klasy SAE 20/30 ... Więc sam rozumiesz tam gdzie jest kasa i fabryczne teamy nie obchodzi koszt naprawy silniki moga isc nawet po każdym rajdzie do rozbiórki a tam gzie serwisy same pracują na marke, same finalizuja projekty nie ma miejca na produkty słabe albo medialne. Stąd prym wiedzie Millers i Motul później są jakieś niższe oleje pokroju Agip, i pseudo sportowe i sportowych nazwach. W skrzyniach kłowych, sekwencyjnych nie ma obecnie lepszego oleju niz CRX z Millersa, w dyfrach ze szperą płytkowa w np. BMW 75W140 z LS równiez CRX technologia poszła bardzo do przodu. Castrol jak to ladnie brzmi Strencz czyli mocny fluid cóż...tak dywagując.. Luty 2009 - http://www.conocophillipslubricants.com/do...ess_Release.pdf Cos takiego: http://www.conocophillipslubricants.com/ Ejt nał ....http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9036296&contentId=7067053 Znając podejście oszczędnościowe BP to pewnie stosują czterochlorek tytanu bo jest jeszcze niedrogi (brudny tytan) a przy okazji chlor ma właściwości adhezyjne – przylega do metalu – tak jak w Militec-1 (chlorowane olefiny) z tego co pamiętam. Wątpię jednak aby była to nanotechnologia (jeśli nawet jest to proszek czystego Tytanu) porównywalna z WS2 czy C60 z Millersa – czysty proszek Tytanu jest rozmiarów 1-10 um czyli może być nawet większy od ZDDP (1-2um) a nawet rozmiarów starego MOS2 który wymaga minerała do „zawieszenia” w oleju... No to takie luźne dywagacje.. CYTAT Croom pracujesz w fuchsie? przypadkiem sprzedaje te oleje i mam rzut beretem do centrali w Gliwicach Nie nie pracuje ale równiez sprzedaje równiez te całkiem przyzwoite wyroby, znam tam kilka łebskich osób bywam niekiedy tam choć ostatnio bardziej towarzysko ![]() Wypróbuj olej UNIMAX PLUS 10W40 jeden z najlepszych półsyntetyków na rynku naprawdę udany produkt. Jak masz kilka kroków to podejdz do Staszka Dykiela bardzo sympatyczny łebski facet rozmawiałem z nim ostatnio na sympozjum. Zawsze chętny do dzielenia się z innymi swoja wiedzą . -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2630
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Nie jestem znawcą tylko pracuję w tej branży i próbuję cos wiedzieć... ok i o taka porade mi chodzilo fachowa. dziekuje
Nowy produkt nie wiem jak się spisuje w motorsporcie , bo nikt poważny tego nie stosuje w silnikach gdzie koszty napraw ida w dziesiątki tysięcy złotych czy setki tysiecy tam jest teraz Millers, Motul, i jakieś marginalne oleje w tanszych projektach. Pewnych wyników i testów oleju nie moge publikować a widziałem fabryczny olej pod konkretny team WRC po chyba 2 OES-ach gdzie zrobił się z oleju SAE chyba 50 olej klasy SAE 20/30 ... Więc sam rozumiesz tam gdzie jest kasa i fabryczne teamy nie obchodzi koszt naprawy silniki moga isc nawet po każdym rajdzie do rozbiórki a tam gzie serwisy same pracują na marke, same finalizuja projekty nie ma miejca na produkty słabe albo medialne. Stąd prym wiedzie Millers i Motul później są jakieś niższe oleje pokroju Agip, i pseudo sportowe i sportowych nazwach. W skrzyniach kłowych, sekwencyjnych nie ma obecnie lepszego oleju niz CRX z Millersa, w dyfrach ze szperą płytkowa w np. BMW 75W140 z LS równiez CRX technologia poszła bardzo do przodu. Castrol jak to ladnie brzmi Strencz czyli mocny fluid cóż...tak dywagując.. Luty 2009 - http://www.conocophillipslubricants.com/do...ess_Release.pdf Cos takiego: http://www.conocophillipslubricants.com/ Ejt nał ....http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9036296&contentId=7067053 Znając podejście oszczędnościowe BP to pewnie stosują czterochlorek tytanu bo jest jeszcze niedrogi (brudny tytan) a przy okazji chlor ma właściwości adhezyjne – przylega do metalu – tak jak w Militec-1 (chlorowane olefiny) z tego co pamiętam. Wątpię jednak aby była to nanotechnologia (jeśli nawet jest to proszek czystego Tytanu) porównywalna z WS2 czy C60 z Millersa – czysty proszek Tytanu jest rozmiarów 1-10 um czyli może być nawet większy od ZDDP (1-2um) a nawet rozmiarów starego MOS2 który wymaga minerała do „zawieszenia” w oleju... No to takie luźne dywagacje.. Nie nie pracuje ale równiez sprzedaje równiez te całkiem przyzwoite wyroby, znam tam kilka łebskich osób bywam niekiedy tam choć ostatnio bardziej towarzysko ![]() Wypróbuj olej UNIMAX PLUS 10W40 jeden z najlepszych półsyntetyków na rynku naprawdę udany produkt. Jak masz kilka kroków to podejdz do Staszka Dykiela bardzo sympatyczny łebski facet rozmawiałem z nim ostatnio na sympozjum. Zawsze chętny do dzielenia się z innymi swoja wiedzą . -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#2631
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Zobacz jak temp. oleju i silnika bo tu też w BMW jest taki niepisany prykas aby nie było wiecej niz 130st.C -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2632
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Goszcz/Dolnośląskie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2633
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Do ćwierć mili w tym silniku bym nie zalał.
Chyba że priorytetem jest czas a nie ochrona silnika. Na ćwiartke i tak się startuje z mocno rozgrzanym motorem, 5W30 jest dobry do jednostek nowszych, japonskich a tu masz potężny nadmuch. Mozesz zalać 5W30 ale ja bym się pod tym nie podpisał :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2634
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Goszcz/Dolnośląskie ![]() |
Do ćwierć mili w tym silniku bym nie zalał. Chyba że priorytetem jest czas a nie ochrona silnika. Na ćwiartke i tak się startuje z mocno rozgrzanym motorem, 5W30 jest dobry do jednostek nowszych, japonskich a tu masz potężny nadmuch. Mozesz zalać 5W30 ale ja bym się pod tym nie podpisał :-) Ajć, chyba pomyliłeś mnie z kolegą piszącym o tym mocnym BMW ![]() |
|
|
![]()
Post
#2635
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Oj zmęczenie juz o sobie daje znać ....
MR2 to auto ktore pokocha 5W30 a moe nim byc CFS, egzemplarze z nieco mocniej wyeksploatowana przeszłością 10W30. Jak auto jest upalane to w obecnych temperaturach ideałem by było 5W40 ale jak zaczną się chłody bym zastosował 5W30 Jaki to rocznik i przebieg i sposób eksploatacji ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2636
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 30 April 2012 Skąd: Goszcz/Dolnośląskie ![]() |
Rocznik 2001 ze skrzynią manualną 5 biegową, czyli tą "najszybszą", o przebiegu obecnie 115 000km. Silnik nie jest zajechany, bo jeździła nim jakaś starsza kobieta, książka jest prowadzona do końca.
Styl jazdy to jest taki, że po odpaleniu daje mu trochę pochodzić, a potem staram się jechać tak maks 90kmh aż temp chłodnicy nie dojdzie do optimum (nie ma wskaźnika temp oleju) i dopiero zaczynam go żyłować do tych 7000rpm, odcinki zazwyczaj ~25km. Pytanie jeszcze, czy przydałoby się zmienić odrazu olej w skrzyni i dyferencjale? (jest LSD) No i kolega kupił równo ze mną Celice z tym samym silnikiem, niby przebieg 130kkm, ale ja bym w to nie wierzył, auto jest ewidetnie w porownaniu w moim zaniedbane. Czy będzie pasował ten sam olej? One jeździ podobnie jak ja. |
|
|
![]()
Post
#2637
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
tansza alternatywa to Statoil Lazerway 5W40 Warto aktualizować wiedzę by nie wprowadzać wiecznie ludzi w błąd, Statoil Lazerway 5W40 od kilku lat niestety nie jest już PAO tylko HC (najłatwiej rozpoznać wersje po zmianie temperatury płynięcia z -51 na -39 właśnie wtedy była zmiana bazy na czyste HC, ew. w kartach charakteryctyki jest jasno to wyszczególnione). Co do Mobila też w paru miejscach czytałem że ma 72% PAO a że w DE żeby nazywać olej syntetycznym potrzeba minimum 80% PAO, więc Mobil tak już go nazywać nie może. Lepiej mieć jednak 72% PAO z napisem bez "full-syntetyk", niż jakić HC z 0% PAO... |
|
|
![]()
Post
#2638
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Warto aktualizować wiedzę by nie wprowadzać wiecznie ludzi w błąd, Statoil Lazerway 5W40 od kilku lat niestety nie jest już PAO tylko HC (najłatwiej rozpoznać wersje po zmianie temperatury płynięcia z -51 na -39 właśnie wtedy była zmiana bazy na czyste HC, ew. w kartach charakteryctyki jest jasno to wyszczególnione). Co do Mobila też w paru miejscach czytałem że ma 72% PAO a że w DE żeby nazywać olej syntetycznym potrzeba minimum 80% PAO, więc Mobil tak już go nazywać nie może. Lepiej mieć jednak 72% PAO z napisem bez "full-syntetyk", niż jakić HC z 0% PAO... W DE wystarczy 60% PAO ![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2639
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
w DE musi być min. 80% PAO albo estrów kwasu karboksylowego (PAO i DCSE)
aczkolwiek nie ma to dla mnie większego znaczenia ![]() ważniejsze jest informacja o Statoilu, bo widzę że wiele osób błędnie poleca HC jako PAO, a niestety producenci co raz częściej robią "liftingi" swoich produktów i przyzwyczajenia mogą nas zgubić, praktycznie takie teraz niestety czasy, że człowiek powinien co wymianę szukać informacji czy przypadkiem coś się nie pozmieniało ![]() ![]() podobnie miałem z Texaco - do 2010 PAO, potem HC ![]() |
|
|
![]()
Post
#2640
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
podrąże temat ale napewno nie 80%- patrz na produkty LM
![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:41 |