![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2601
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
10 000km to dla wielu olejów granica zwłaszczy hydrocrakowanych.
Aby miec spokój zalej synteyyka . Amsoil AFL 5W40, Statoil np. ten, http://www.industra.pl/karty_olejow/silnik...Way_LL_5W30.pdf , Millers XF Longlife 507.00 , Przepraszam za przypadkowy link ale to to co mi z google na szybko wpadło. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2602
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 25 January 2010 ![]() |
Dziękuję bardzo, chyba spróbuję tego Millers XF Longlife 507.00 5w30
![]() |
|
|
![]()
Post
#2603
|
|
User Dołączył: Fri, 24 August 2007 Skąd: Rz ![]() |
Passat 3B 1.9 TDI (AJM) 115 koni, 240k przelotu. Auto dopiero co kupione. Brak info odnośnie tego co było/jest wlane. Co kupić żeby mu nie zaszkodzić? Jazda raczej agresywna, w trasie.
|
|
|
![]()
Post
#2604
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
5W40 na PAO
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2605
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 December 2005 ![]() |
Panowie, jaki olej polecili byście do A4 B6 cvt ostatni wypust końcówka 04' z motorem AVF?
|
|
|
![]()
Post
#2606
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
pytań do speców ciąg dalszy
![]() Nissan Almera Tino, 2,2Di (pompa VP44), przebieg 240tys. km. po 30tys jazdy na mineralu (Shell Rimula 4 - mocno płuczący ciężarówkowy, wymieniany co 10tys.) zalałem Mobliem 3000 HC 5w40. Ubytek ok. 0,3L przez pierwsze 500km, przez kolejne 600 nic. Serwis zalecił kolejną wymianę po 15tys. - wydaje mi się to dużo i planuje wymianę już jesienią (będzie przejechane 5-6tys), aby pozbyć się resztek syfu po mineralu. 1) czy dobrze kombinuję, czy olać i jeździć długo? 2) czy 'do końca żywota silnika' mam jeździć na oleju HC, czy po np. kolejnej wymianie mogę zalać pełnym syntetykiem, skoro nie ma nieszczelności? 3) producent na nasz klimat zalecał 10W40 - czy lejąc 'rzadszy' olej mogę zaszkodzić turbinie? |
|
|
![]()
Post
#2607
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Siemka
zawsze sobie tak zaglądałem tu z ciekawości bo moja A3 1.8T+program jeździ od nowości na Mobilu 5w50 teraz ma nalatane 170tyś. Z tego co wiedziałem jako lajkonik ![]() Silnik nie bierze grama oleju jeżdżę raczej spokojnie tylko od czasu do czasu lubię przyp.... Ale teraz zgłupiałem bo się okazuję że Mobilu coś pozmieniali ?? I 5w50 już nie jest pełnym synt. No teraz pytanie jak to z tym olejem jest ??? Mam się niepokoić ![]() Jeśli nie jest syntetykiem to znaczy że mam uciekać w coś innego?? Jeżeli tak to w co ?? -------------------- Audi A3 1.8T
|
|
|
![]()
Post
#2608
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
pytań do speców ciąg dalszy ![]() Nissan Almera Tino, 2,2Di (pompa VP44), przebieg 240tys. km. po 30tys jazdy na mineralu (Shell Rimula 4 - mocno płuczący ciężarówkowy, wymieniany co 10tys.) zalałem Mobliem 3000 HC 5w40. Ubytek ok. 0,3L przez pierwsze 500km, przez kolejne 600 nic. Serwis zalecił kolejną wymianę po 15tys. - wydaje mi się to dużo i planuje wymianę już jesienią (będzie przejechane 5-6tys), aby pozbyć się resztek syfu po mineralu. 1) czy dobrze kombinuję, czy olać i jeździć długo? 2) czy 'do końca żywota silnika' mam jeździć na oleju HC, czy po np. kolejnej wymianie mogę zalać pełnym syntetykiem, skoro nie ma nieszczelności? 3) producent na nasz klimat zalecał 10W40 - czy lejąc 'rzadszy' olej mogę zaszkodzić turbinie? Pojezdzij 5-6 tyś zrob plukanke i wlej jakiś porządny olej oparty na PAO w klasie lepkości 5w40. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2609
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Siemka zawsze sobie tak zaglądałem tu z ciekawości bo moja A3 1.8T+program jeździ od nowości na Mobilu 5w50 teraz ma nalatane 170tyś. Z tego co wiedziałem jako lajkonik ![]() Silnik nie bierze grama oleju jeżdżę raczej spokojnie tylko od czasu do czasu lubię przyp.... Ale teraz zgłupiałem bo się okazuję że Mobilu coś pozmieniali ?? I 5w50 już nie jest pełnym synt. No teraz pytanie jak to z tym olejem jest ??? Mam się niepokoić ![]() Jeśli nie jest syntetykiem to znaczy że mam uciekać w coś innego?? Jeżeli tak to w co ?? Zdecydowanie Mobil pozmieniał bazy olejowe na inne-"leksze" - Viscom - czyli HC. Co do 5w50 to moim skromnym zdaniem za "ciężki" olej do 1,8T jako caloroczny do seryjnego silnika i normalnej jazdy chyba że mieszkasz w Australii ![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2610
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Ale teraz zgłupiałem bo się okazuję że Mobilu coś pozmieniali ?? I 5w50 już nie jest pełnym synt. Wejdz na Niemiecką stronę i Polską i zobacz jak wygladają te oleje i jak sa opisane -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2611
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: warszawa ![]() |
No spoko dzięki za odpowiedzi.
Nie muszę wchodzić na stronę bo widziałem butelkę niemieckiego 5w50. Dlatego tu piszę ![]() Ale napiszcie mi panowie to znaczy że zmiana jest na gorsze ?? Rozumiem że wychodzi na to że 5w50 nie jest zbyt trafnie dobrany do mojego silnika ?? Z tego co wiem to 1.8T jest silnikiem mocno grzejącym się podczas ostrzejszej jazdy stad myślałem że 5w50 będzie ok Jak mam rozumieć temat za ciężki ? Czy w tym układzie jest sens zmieniać biorąc pod uwagę przebieg ? I jeśli można to napiszcie mi konkretnie na co ewentualnie zmienić będę wdzięczny. Dla mnie lajkonika np te parametry są bardzo zbliżone: 1) Mobil1 SuperSyn 0W-40 SAE: 0W-40 API: SL/CF ACEA: A3/B3/B4 gęstość 15 st.C: 0,855 kg/l temp. płynięcia: -54 st. C temp. zapłonu: 236 st. C wskaźnik lepkości: 187 lepkość w 100 st. C: 14,3 mm2/s lepkość w 40 st. C: 80 mm2/s TBN: ? mg KOH/g certyfikacja Energy Conserving (EC): Tak 2) Mobil1 SuperSyn 5W-50 SAE: 5W-50 API: SL/CF ACEA: A3/B3/B4 gęstość 15 st.C: 0,859 temp. płynięcia: -54 temp. zapłonu: 236 wskaźnik lepkości: 184 lepkość w 100 st. C: 17,5 lepkość w 40 st. C: 104,9 TBN: ? Z tego co wyczytałem teraz Mobil1 ma w składzie 72% PAO -------------------- Audi A3 1.8T
|
|
|
![]()
Post
#2612
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
@rOBERTO795:
dzięki.. HC po mineralu zalałem za waszą radą płukanki nie robiłem za radą ojca i zaprzyjaźnionego serwisanta - powiedzieli, że lepiej nie ryzykować, tylko częściej zmienić olej jaki olej PAO 5w40 polecacie? (musi być CF, nie może być CG - wg instrukcji) filtr Hengst rozumiem, że dobry? |
|
|
![]()
Post
#2613
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Z tego co wyczytałem teraz Mobil1 ma w składzie 72% PAO Gdzie to widziałęś ? 1.8 Turbo to CFS 5W40, tansza alternatywa to Statoil Lazerway 5W40, XFS 5W40 -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2614
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
No spoko dzięki za odpowiedzi. Nie muszę wchodzić na stronę bo widziałem butelkę niemieckiego 5w50. Dlatego tu piszę ![]() Ale napiszcie mi panowie to znaczy że zmiana jest na gorsze ?? Rozumiem że wychodzi na to że 5w50 nie jest zbyt trafnie dobrany do mojego silnika ?? Z tego co wiem to 1.8T jest silnikiem mocno grzejącym się podczas ostrzejszej jazdy stad myślałem że 5w50 będzie ok Jak mam rozumieć temat za ciężki ? Czy w tym układzie jest sens zmieniać biorąc pod uwagę przebieg ? I jeśli można to napiszcie mi konkretnie na co ewentualnie zmienić będę wdzięczny. Dla mnie lajkonika np te parametry są bardzo zbliżone: 1) Mobil1 SuperSyn 0W-40 SAE: 0W-40 API: SL/CF ACEA: A3/B3/B4 gęstość 15 st.C: 0,855 kg/l temp. płynięcia: -54 st. C temp. zapłonu: 236 st. C wskaźnik lepkości: 187 lepkość w 100 st. C: 14,3 mm2/s lepkość w 40 st. C: 80 mm2/s TBN: ? mg KOH/g certyfikacja Energy Conserving (EC): Tak 2) Mobil1 SuperSyn 5W-50 SAE: 5W-50 API: SL/CF ACEA: A3/B3/B4 gęstość 15 st.C: 0,859 temp. płynięcia: -54 temp. zapłonu: 236 wskaźnik lepkości: 184 lepkość w 100 st. C: 17,5 lepkość w 40 st. C: 104,9 TBN: ? Z tego co wyczytałem teraz Mobil1 ma w składzie 72% PAO spojrz na lepkosci ! 5w50 jest duzo "ciezszy" gorzej pompowalny co ma ogromne znaczenie. Idealnym kompromisem jest 5w40. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2615
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
jaki OLEJ zalac po docieraniu silnika z kutymi tlokami pasowanymi wedle producenta na 10 setek, na wysokie moce. oczywiscie pelny syntet. Samochod na 1/4 .
pozdrawiam -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#2616
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
chłodzony powietrzem czy cieczą ?
Na pewno min. 10W60 -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2617
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
chłodzony powietrzem czy cieczą ? Na pewno min. 10W60 ciecza, samochod mozna powiedziec ze dotarty, moce 600+ , tloki woosner , bmw , glowica m50 . Znajomy polecil mi MOTUL 300V POWER RACING 5W30 -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#2618
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Jak 1/4 mili to CFS 10W60 Nanodrive, motul jest nieco za Nanodrive w kolejce, na Nanodrive jest szansa że zyskasz jakiś ułamek sekundy czego dowodzą testy na hamowniach.
300V 5W30 do 1/4 mili przy takiej mocy to bardzo lekko mówią duża nieroztropność chyba że silnik ma starczyć na raptem kilka biegów i rozbiórka ale wtedy bym tez zupełnie co innego polecił zważając na jakiś budzet. Spisuje sie dobrze w Calibrze na 1/4 mili która osiąga teraz czasy 11.7s na 1/4 Tu na rolkach w Niepolomicach http://www.youtube.com/watch?v=Jmw0ZnK-N5s Jak to BMW to mozesz popytać A.Walczaka startującego samochodem BMW w Driftingowych Mistrzostwach Polski jak sie spisuje jest tam naprawdę ostro ![]() MIłego ogladania : http://www.youtube.com/watch?v=kyCmSN4GUi4...eature=youtu.be Pozdrówka -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2619
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Jak 1/4 mili to CFS 10W60 Nanodrive, motul jest nieco za Nanodrive w kolejce, na Nanodrive jest szansa że zyskasz jakiś ułamek sekundy czego dowodzą testy na hamowniach. 300V 5W30 do 1/4 mili przy takiej mocy to bardzo lekko mówią duża nieroztropność chyba że silnik ma starczyć na raptem kilka biegów i rozbiórka ale wtedy bym tez zupełnie co innego polecił zważając na jakiś budzet. Spisuje sie dobrze w Calibrze na 1/4 mili która osiąga teraz czasy 11.7s na 1/4 Tu na rolkach w Niepolomicach http://www.youtube.com/watch?v=Jmw0ZnK-N5s Jak to BMW to mozesz popytać A.Walczaka startującego samochodem BMW w Driftingowych Mistrzostwach Polski jak sie spisuje jest tam naprawdę ostro ![]() MIłego ogladania : http://www.youtube.com/watch?v=kyCmSN4GUi4...eature=youtu.be Pozdrówka wytlumacz dlaczego na motulu by ten silnik mial sie rozpasc po paru biegach? masowo uzywany motul w drifcie w mocnych zakutych jednostkach -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#2620
|
|
User Dołączył: Thu, 24 February 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Croom nie napisal ze silnik sie rozleci na Motulu, tylko ze Motul 5w30 jest za rzadki i na tej 'lepkosci' moze sie rozleciec.
Czyli albo millers 10w60 albo motul o tej samej lepkosci. pzdr. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 11:18 |