Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 123 124 125 126 127 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_bezduszny_*
post Fri, 02 Mar 2012 - 18:30
Post #2481









CYTAT(jaro4444 @ Fri, 02 Mar 2012 - 17:38) *
Podważ jego główną treść - czyli to, że OEM olejem w Sprinterach jest Delvac.

OEM olej to olej zamówiony przez Mercedesa... wg specyfikacji Mercedesa.
Kto ten olej wykonuje ? Ten który spełnia określone warunki jeżeli chodzi o samą blendownię i do tego da najlepszą cenę za wykonanie określonej ilości oleju (kontrakt ilościowy).
Dlatego taki olej może być wykonany w dowolnym kraju.. bo jest jedna receptura na niego.

tak było i jest w tym przemyśle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 02 Mar 2012 - 18:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
izdebo
post Fri, 02 Mar 2012 - 18:45
Post #2482


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(bezduszny @ Fri, 02 Mar 2012 - 18:30) *
OEM olej to olej zamówiony przez Mercedesa... wg specyfikacji Mercedesa.
Kto ten olej wykonuje ? Ten który spełnia określone warunki jeżeli chodzi o samą blendownię i do tego da najlepszą cenę za wykonanie określonej ilości oleju (kontrakt ilościowy).
Dlatego taki olej może być wykonany w dowolnym kraju.. bo jest jedna receptura na niego.

tak było i jest w tym przemyśle



.... i będzie jeszcze długo w tym biznesie.


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Fri, 02 Mar 2012 - 20:44
Post #2483


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Bezduszny ja doskonale wiem, że dziś dotarcza olej Fuchs, jutro Ravenoil a pojutrze Castrol czy też Mobil. Tak samo jak dziś sprzęgła na montaż dostarcza LUK a jutro Sachs, łożyska dziś SKF a jutro Tinken, alternatory Bosch, Magnetii Marelli, pompy wspomagania TRW albo Koyo, ... Ważne kto podpisał korzystniejszy kontrakt i jest w stanie dostarczyć odpowiednią ilość produktu na czas.
Jednak z pewnego źródła wiem, że silniki Sprintera są zalewane ostatnio Delvac 1 LE, wspomagania we wszystkich nowszysch MB zalewane są Pentosilem bo na oleju 236.3 były problemy z trwałością pomp i przekładni kierowniczych (ale już np. ML z rynku amerykańskiego seryjnie zalewany jest innym olejem do wspomagania), a do skrzyń biegów 7 G-Tronic olej dostarcza Shell i Fuchs, silniki AMG zalewane są M1. Choć instrukcje wewnętrzne MB dla W211 podają równocześnie nr blatu wymaganego oleju i jego zamiennik tylko z Fuchsa, np tylny dyferencjał oryginalny 235.7 nr A 001 989 33 03 i jednocześnie Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W-85. Jest jednak "mała" róznica w cenie - 1l MB kosztuje ok. 180 zł a Fuchsa 54 zł... Oczywiście, żeby nie było nieporozumień to olej w dyferencjale jest wg. MB wieczny laugh.gif
Niezłe jaja są ze specyfikacjami oleju do automatów. Kolejne "blaty" czyli np. 236.6, 236.10, 236.12, 236.14 zawierają w sobie te starsze. Kiedy spojrzy się jednak na butelki serwisowe MB, Swaga, Febi i jeszcze paru "pakowaczy" to widać, że wszystkie te oleje powstają na jednej taśmie.

Izdebo rozumiem, że masz bardzo dogłębne doświadczenie "w tym" biznesie skoro zabierasz tak autorytatywnie głos na ten temat.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 02 Mar 2012 - 21:20
Post #2484









nie masz racji...
a na pewno nie do końca wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Fri, 02 Mar 2012 - 21:38
Post #2485


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





A tak odnośnie Delvaca w samochodach osobowych - kolega mój ma Jeepa Cheeroki z silnikiem OM642. Eksploatowany był od początku na M1 ESP 5W30. Teraz ma 190 kkm i silnik zaczął poddymiać niespalonym olejem. Turbina wymagała wymiany, jednak po jej zmianie dalej poddymianie. Pomiar kompresji wykazał nieciekawe okolice 22 barów. Po mojej poradzie poszła płukanka Motula (mam w du.... jej punkt zapłonu) ważne, że działa. Po spuszczeniu M1 ESP proponowałem zalanie Delvaca 1 LE 5W30, ale na wiosce nie było więc poszedł Delvac 1 5W40. Po przejechaniu ok. 500 km ustało praktycznie do zera dymienie niespalonym olejem a pomiar sprężania wykazał okolice 29 barów.
Przypuszczalnie pierścienie pozapiekały się a płukanka + TBN rzędu 12 + prawdopodobnie odporna termicznie baza PAO spowodowały, że znów ruszyły się w rowkach. Więc mam w zadzie dewagacje teoretyków i sam też zaleję sobie Delvaca LE. Postaram się podesłać próbki do badania jeśli tylko trafi możliwość.
Aha Delvac 1 ma dla flot miesznych kalsę SM więc chyba nie najgorzej wink.gif


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Fri, 02 Mar 2012 - 23:06
Post #2486


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Znajomy potrzebuje w miarę dobrego w przyzwoitej cenie oleju 0w30 506.01 co byście polecili???


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 02 Mar 2012 - 23:44
Post #2487


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





kupilem Motula 300v power a Amaoil. po jego zalaniu zauwazylem dziwna zmiane. temp oleju jest wyzsza o ok 10st niz zwykle wpodonych warunkach, a cisn oleju jest tez wyzsze na wolnych mimo cieplejszego oleju..
o co tu chodzi, czy powinienem podejrzewac podrobke oleju bo nie rozumiem tego....
wczesniej bralem ten sam olej z IC, ale Ama miala cene o ok40pl nizsza za 2L niz IC.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Sat, 03 Mar 2012 - 00:28
Post #2488


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





CYTAT(mally @ Fri, 02 Mar 2012 - 23:06) *
Znajomy potrzebuje w miarę dobrego w przyzwoitej cenie oleju 0w30 506.01 co byście polecili???

Najbardziej chyba znany to Motul Specific VW 506.01 0W30. Inne oleje odpowiadajace tej specyfikacji to np. Mobil SHC Formula LD 0W30, Texaco Havoline Synthetic 506.01 0W30, Agip 7007 0W30 506.01, Fuchs Titan Supersyn Longlife Plus 0W30 VW 506.01, Gulf Formula FE 0W30 VW 506.01, Midland Crypto 0W30 VW 506.01, Shell Helix Ultra X 0W30 VW 506.01. Wszystkie wymienione oleje silnikowe wypełniają specyfikację VW 506.01. Co do ceny to najlepiej sprawdzić choćby w internecie choćby poprzez popularne wyszukiwarki cenowe. Różnice potrafią być znaczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Sat, 03 Mar 2012 - 09:09
Post #2489


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(jaro4444 @ Fri, 02 Mar 2012 - 20:44) *
Bezduszny ja doskonale wiem, że dziś dotarcza olej Fuchs, jutro Ravenoil a pojutrze Castrol czy też Mobil. Tak samo jak dziś sprzęgła na montaż dostarcza LUK a jutro Sachs, łożyska dziś SKF a jutro Tinken, alternatory Bosch, Magnetii Marelli, pompy wspomagania TRW albo Koyo, ... Ważne kto podpisał korzystniejszy kontrakt i jest w stanie dostarczyć odpowiednią ilość produktu na czas.
Jednak z pewnego źródła wiem, że silniki Sprintera są zalewane ostatnio Delvac 1 LE, wspomagania we wszystkich nowszysch MB zalewane są Pentosilem bo na oleju 236.3 były problemy z trwałością pomp i przekładni kierowniczych (ale już np. ML z rynku amerykańskiego seryjnie zalewany jest innym olejem do wspomagania), a do skrzyń biegów 7 G-Tronic olej dostarcza Shell i Fuchs, silniki AMG zalewane są M1. Choć instrukcje wewnętrzne MB dla W211 podają równocześnie nr blatu wymaganego oleju i jego zamiennik tylko z Fuchsa, np tylny dyferencjał oryginalny 235.7 nr A 001 989 33 03 i jednocześnie Fuchs TITAN SINTOPOID FE 75W-85. Jest jednak "mała" róznica w cenie - 1l MB kosztuje ok. 180 zł a Fuchsa 54 zł... Oczywiście, żeby nie było nieporozumień to olej w dyferencjale jest wg. MB wieczny laugh.gif
Niezłe jaja są ze specyfikacjami oleju do automatów. Kolejne "blaty" czyli np. 236.6, 236.10, 236.12, 236.14 zawierają w sobie te starsze. Kiedy spojrzy się jednak na butelki serwisowe MB, Swaga, Febi i jeszcze paru "pakowaczy" to widać, że wszystkie te oleje powstają na jednej taśmie.

Izdebo rozumiem, że masz bardzo dogłębne doświadczenie "w tym" biznesie skoro zabierasz tak autorytatywnie głos na ten temat.


I co jeszcze wiesz "z pewnego źródła"? laugh.gif
Pytam się, bo np. jak gazety piszą, że wiedzą o czymś "z pewnego źródła", to zwykle gów.. z tego jest.... cool.gif


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 03 Mar 2012 - 11:10
Post #2490









CYTAT
Bezduszny ja doskonale wiem, że dziś dotarcza olej Fuchs, jutro Ravenoil a pojutrze Castrol czy też Mobil. Tak samo jak dziś sprzęgła na montaż dostarcza LUK a jutro Sachs, łożyska dziś SKF a jutro Tinken, alternatory Bosch, Magnetii Marelli, pompy wspomagania TRW albo Koyo, ... Ważne kto podpisał korzystniejszy kontrakt i jest w stanie dostarczyć odpowiednią ilość produktu na czas.

to nie jest tak
Olej może być robiony/blendowany w zakładzie produkcyjnym należącym do Castrola, Fuchs'a czy innej firmy... ale olej jest robiony wg. specyfikacji zamawiającego i nie ma nic wspólnego z produktami właściciela linii produkcyjnej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GlennBp
post Sat, 03 Mar 2012 - 12:51
Post #2491


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2003
Skąd: Wawa





Sluchajcie,
do w miarę często ujeżdzajen na torze megane 3 rs taki olej będzie ok?
Millers Oils Motorsport CFS 5W-40 NT 1L
Millers Oils Motorsport CFS 5W-40 5L
czy to przerost formy nad treścią?
pzdr
Luca


--------------------
M3RS Cup Bluefin in. Summer <mode on>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Sat, 03 Mar 2012 - 14:56
Post #2492


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





obydwa dadza rade :-)


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Sat, 03 Mar 2012 - 21:18
Post #2493


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Izdebo jesteś klasycznym przykładem kogoś kto nie za wiele wie, ale próbuje przypier.... się do wpisów innych. Ślepe odsyłanie do specyfikacji producentów jest Twoją metodą na istnienie na tym forum. Skoro tak to odpowiem Ci, że niejednokrotnie zdrowy rozsądek znaczy więcej (w połączeniu z elementarną wiedzą). Tak samo jak Twoje wpisy o synchronizatorach i klasie GL-5 świadczą, że niestety niewiele (lub cytując na Twoim poziomie gów.... ) wiesz o motoryzacji, czyli mniej więcej tyle co wiedzą pseudoredaktorzy w gazetach.
Za bardzo nie będę Ci się tłumaczył kim jestem, co robię i kogo znam wystarczy, że to o czym napisałem odnośnie MB i ich zaleceń widzałem osobiście w wewnętrzych materiałach serwisowych, kiedy wymieniałem wszystkie płyny eksploatacyjne w moim aucie.

Izdebo specjalnie dla Ciebie:
"Mobil 1 napełniane są fabrycznie silniki w pojazdach:

Acura RDX
Aston Martin
Bentley Vehicles
Cadillac CTS, CTS-V, Escalade, XLR, XLR-V, SRX i STS oraz STS-V<
Chevrolet Corvette C6 i Z06
Chevrolet TrailBlazer SS
Chrysler 300C SRT-8
Chevrolet Cobalt SS
Dodge Charger SRT-8, a także Magnum SRT-8
Holden Special Vehicles
Jeep Grand Cherokee SRT, Mercedes-AMG
Mercedes-AMG Vehicles
Mercedes-Benz SLR McLaren
Mitsubishi Evolution
Nissan GT-R
Pontiac Solstice GXP
Wszystkie samochody Porsche
Saturn Ion Red Line i Saturn Sky Red Line
Dodge Viper"
Źródło: http://www.mobil1.pl/warsztaty-mobil-1/mit...tetycznych.aspx
Udowodnij, że Exxon Mobil podaje nieprawdę na oficjalnej stronie.

Bezduszny zapewne tak, ale może się zdarzyć, że zamówienie DB pokrywa się z olejem z gamy After Market. Wówczas po prostu leją w beczki to samo co w butelki, w szczególności kiedy produkt regularny ma dopuszczenie producenta aut. O dalszym serwisowaniu nie wspomnę bo to prosty marketing - polecamy oleje marki "x" bo mamy na nich największą marżę i producent zgodził się je lać. Chyba, że jest większa wtopa (np. zapiekające się pierścienie, przycierające nagminnie silniki, padające jak muchy pompy wspomagania, zarastające syfem kanały dolotowe w silnikach ZI DI, ...) to szukamy czegoś co pomoże zmniejszyć jej rozmiar, albo lejemy na klienta (jak to najczęsciej robi VAG) i dalej wciskamy "płynną technologię".

Hitem pazerności i krestyństwa olejowego było dla mnie ostatnio (jak już wspominałem) zalanie przez serwis silnika 1,8 Hondy (spełniającego Euro 5) Castrolem 10W60 i skasowanie za każdy litr tego oleju z beczki 90 zł.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 03 Mar 2012 - 21:27
Post #2494









CYTAT
Bezduszny zapewne tak, ale może się zdarzyć, że zamówienie DB pokrywa się z olejem z gamy After Market.

ja o takim przypadku nie słyszałem (wiarygodne źródła)
z tych przypadków co słyszałem (np. olej Scania Engine) są to oleje zbliżone do seryjnie robionych przez jakiś koncern (w przypadku Scania Engine Oil do produktów Statoil'a) ale nie takie same

zrobienie oleju który by się pokrywał... jest z punktu widzenia biznesowego słabym posunięciem wink.gif
najlepiej mieć swoją recepturę i swoje aprobaty/dopuszczenia.. no i czerpać na tym niezłą kasę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Sat, 03 Mar 2012 - 21:35
Post #2495


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(bezduszny @ Sat, 03 Mar 2012 - 21:27) *
najlepiej mieć swoją recepturę i swoje aprobaty/dopuszczenia.. no i czerpać na tym niezłą kasę



Dlatego mamy w opisach marketingowych dwie rubryki: "posiadane aprobaty" i "producent zaleca też stosowanie w pojazdach wymagających normy XXX" cool.gif
Nie wiesz jaki rząd wielkości $ wynosi wpisanie produktu na oficjalną listę producenta aut?


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 03 Mar 2012 - 21:42
Post #2496









producent nie zaleca i nie zmusza (nie ma takiego prawa) do określonej marki...
on tylko rekomenduje (ELF ---> Renault) wink.gif
lub nakazuje stosowanie produktów spełniających określone aprobaty


CYTAT
Nie wiesz jaki rząd wielkości $ wynosi wpisanie produktu na oficjalną listę producenta aut?

niestety nie
kiedyś próbowałem się dowiedzieć... ale niestety nikt nie miał dostępu do dokumentów

wiem, że wpisanie oleju do DTR danej maszyny w firmie BUCHER (robią spore prasy hydrauliczne do owoców) zanim weszło EUR kosztowało około 20.000 DEM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Sat, 03 Mar 2012 - 22:13
Post #2497


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Bezduszny ja pisałem z punktu naklejki na bańce z olejem wink.gif
Więc jak producent oleju ma aprobatę to podaje, że ją posiada. Jak nie, a produkt można zastowosować w ramach pewnej aprobaty to jest podane w opisie marketingowym: "producent zaleca też stosowanie w pojazdach wymagających normy XXX"
Oczywiście, jak się coś rozwali na gwarncji a wóz zalany jest takim olejem to jest podstawa do wypiecia się pupą do klienta wink.gif
Przykłąd takiego opisu:

"Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 spelnia wymagania ponizszych specyfikacji: 0W-40
API CF/SM/SL/SJ
ACEA A3/B3/B4

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 posiada nastepujace dopuszczenia producentów: 0W-40
MB-Approval 229.3
MB-Approval 229.5
OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025
BMW LONGLIFE OIL 01
VW 502 00
VW 505 00
PORSCHE A40

W ocenie ExxonMobil Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 spelnia wymagania nastepujacego poziomu jakosci: 0W-40
SAAB
FIAT FIAT 9.55535 - M2
FIAT FIAT 9.55535 - N2
FIAT FIAT 9.55535 - Z2"

To zapewne wpisanie na oficjalną listę DB 229.51 albo VAG-a 507.00 będzie kosztowało parę rzędów wielkości więcej...


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Sun, 04 Mar 2012 - 09:41
Post #2498


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(jaro4444 @ Sat, 03 Mar 2012 - 21:18) *
Izdebo jesteś klasycznym przykładem kogoś kto nie za wiele wie, ale próbuje przypier.... się do wpisów innych. Ślepe odsyłanie do specyfikacji producentów jest Twoją metodą na istnienie na tym forum. Skoro tak to odpowiem Ci, że niejednokrotnie zdrowy rozsądek znaczy więcej (w połączeniu z elementarną wiedzą). Tak samo jak Twoje wpisy o synchronizatorach i klasie GL-5 świadczą, że niestety niewiele (lub cytując na Twoim poziomie gów.... ) wiesz o motoryzacji, czyli mniej więcej tyle co wiedzą pseudoredaktorzy w gazetach.
Za bardzo nie będę Ci się tłumaczył kim jestem, co robię i kogo znam wystarczy, że to o czym napisałem odnośnie MB i ich zaleceń widzałem osobiście w wewnętrzych materiałach serwisowych, kiedy wymieniałem wszystkie płyny eksploatacyjne w moim aucie.

Izdebo specjalnie dla Ciebie:
"Mobil 1 napełniane są fabrycznie silniki w pojazdach:

Acura RDX
Aston Martin
Bentley Vehicles
Cadillac CTS, CTS-V, Escalade, XLR, XLR-V, SRX i STS oraz STS-V<
Chevrolet Corvette C6 i Z06
Chevrolet TrailBlazer SS
Chrysler 300C SRT-8
Chevrolet Cobalt SS
Dodge Charger SRT-8, a także Magnum SRT-8
Holden Special Vehicles
Jeep Grand Cherokee SRT, Mercedes-AMG
Mercedes-AMG Vehicles
Mercedes-Benz SLR McLaren
Mitsubishi Evolution
Nissan GT-R
Pontiac Solstice GXP
Wszystkie samochody Porsche
Saturn Ion Red Line i Saturn Sky Red Line
Dodge Viper"
Źródło: http://www.mobil1.pl/warsztaty-mobil-1/mit...tetycznych.aspx
Udowodnij, że Exxon Mobil podaje nieprawdę na oficjalnej stronie.

Bezduszny zapewne tak, ale może się zdarzyć, że zamówienie DB pokrywa się z olejem z gamy After Market. Wówczas po prostu leją w beczki to samo co w butelki, w szczególności kiedy produkt regularny ma dopuszczenie producenta aut. O dalszym serwisowaniu nie wspomnę bo to prosty marketing - polecamy oleje marki "x" bo mamy na nich największą marżę i producent zgodził się je lać. Chyba, że jest większa wtopa (np. zapiekające się pierścienie, przycierające nagminnie silniki, padające jak muchy pompy wspomagania, zarastające syfem kanały dolotowe w silnikach ZI DI, ...) to szukamy czegoś co pomoże zmniejszyć jej rozmiar, albo lejemy na klienta (jak to najczęsciej robi VAG) i dalej wciskamy "płynną technologię".

Hitem pazerności i krestyństwa olejowego było dla mnie ostatnio (jak już wspominałem) zalanie przez serwis silnika 1,8 Hondy (spełniającego Euro 5) Castrolem 10W60 i skasowanie za każdy litr tego oleju z beczki 90 zł.


Nie kompromituj się chłopaku.
NIe obchodzi mnie kim Ty jesteś, ani co reprezentujesz, bo w moim odczuciu nie reprezentujesz zbyt wiele z taką wiedzą, a raczej jej brakiem. Twoj ogrom wiadomości, jaki udajesz że posiadasz, bazuje na tym co jest napisane w internecie, a do tego w artykułach marketingowych, więc proszę Cie, ale nie kompromituj się wiecej.

CYTAT(jaro4444 @ Sat, 03 Mar 2012 - 22:13) *
Bezduszny ja pisałem z punktu naklejki na bańce z olejem wink.gif
Więc jak producent oleju ma aprobatę to podaje, że ją posiada. Jak nie, a produkt można zastowosować w ramach pewnej aprobaty to jest podane w opisie marketingowym: "producent zaleca też stosowanie w pojazdach wymagających normy XXX"
Oczywiście, jak się coś rozwali na gwarncji a wóz zalany jest takim olejem to jest podstawa do wypiecia się pupą do klienta wink.gif
Przykłąd takiego opisu:

"Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 spelnia wymagania ponizszych specyfikacji: 0W-40
API CF/SM/SL/SJ
ACEA A3/B3/B4

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 posiada nastepujace dopuszczenia producentów: 0W-40
MB-Approval 229.3
MB-Approval 229.5
OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025
BMW LONGLIFE OIL 01
VW 502 00
VW 505 00
PORSCHE A40

W ocenie ExxonMobil Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 spelnia wymagania nastepujacego poziomu jakosci: 0W-40
SAAB
FIAT FIAT 9.55535 - M2
FIAT FIAT 9.55535 - N2
FIAT FIAT 9.55535 - Z2"

To zapewne wpisanie na oficjalną listę DB 229.51 albo VAG-a 507.00 będzie kosztowało parę rzędów wielkości więcej...

Olej, jaki dałeś za przykład nigdy nie będzie spełniał 229.51 lub VW507.00, nie ważne ile by producent miał za to zapłacić laugh.gif


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Sun, 04 Mar 2012 - 14:10
Post #2499


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Izdebo poza absolutnym brakiem wiedzy nie potrafisz nawet czytać ze zrozumieniem. Podany olej był przykładem opisu marketingowego przy braku aprobat, ale nie przeczytałeś nawet o co chodzi a piszesz bzdury. Nikt nie pisał, że ten olej ma spełniać VW 507.00 lub DB 229.51. Ale widać przyswojenie czytanego materiału jest trudnym zajęciem laugh.gif

Skoro zarzuciłeś mi wcześniej, że piszę nieprawdę to proszę Cię tylko o podważanie prawdziwości materiału ze strony oficjalnej Exxon Mobil. Skoro tego nie potrafisz to przeproś albo zamilcz.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Sun, 04 Mar 2012 - 16:31
Post #2500


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





Napisałem wyżej, i nie lubię się powtarzać.


CYTAT(jaro4444 @ Sat, 03 Mar 2012 - 21:18) *
Za bardzo nie będę Ci się tłumaczył kim jestem, co robię i kogo znam wystarczy, że to o czym napisałem odnośnie MB i ich zaleceń widzałem osobiście w wewnętrzych materiałach serwisowych, kiedy wymieniałem wszystkie płyny eksploatacyjne w moim aucie.



laugh.gif Ten kogo znasz (czym się tak jarasz) zapodał Ci ulotki reklamowe (które nazywasz wewnętrznymi materiałami serwisowymi), więc więcej powagi


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 123 124 125 126 127 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:43