![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2461
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
Panowie, a co możecie polecić do 1.9TDI AHF po małych modach, z zapieczonym prawdopodobnie pierścieniem olejowym, który wtrynia olej? Jest coś z 5w50/60? Co możecie doradzić. Chodzi o to aby zniwelować apetyt.
Dotychczas auto jeździło na 5W40. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2462
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Carlos TBN na takim poziomie jest typowe dla ciężarówek i jest związana z dodatkami a nie bazą. Olej ten musi wytrzymać często przebiegi rzędu 50-80 kkm i neutralizować kwaśne produkty spalania, rozbijać sadzę, chronić antykorozyjnie wnętrze silnika, zmywać laki i nagary,... Stąd też pozostałość popiołowa 1%, bo Mild Saps dopuszcza granicznie 0,8% a przy dzisiejszej technologii spełniają to oleje z TBN max. 8 mg KOH.
Przypuszczam, że dlatego właśnie mogli dać w pełni syntetyczną bazę bo jest bardziej stabilna temperaturowo a zamknięte wiązania w PAO powodują jego większą stabilność chemiczną. Są też tego minisy - bardzo słabo rozpuszcza ona dodatki. Dlatego musi dostać domieszkę III lub V grupy. Carlos jeśli nie sprowadzą do Polski w najbliższym czasie beczki Amsa AFL to mocno zastanowie się czy kupić Millersa XF LONGLIFE C3 5w30 albo jak zawsze ostatnio w moich autach kupię Motula z Pro-Choice i dalej będę jeździł ![]() Mobil mnie trochę odstęczył w Leonie 1,9 TDI VP zrobionym na 190 KM, kiedy po zalaniu nim motor chodził głośniej i bardziej metalicznie jak po Motulu X-Cess 5W40 z przebiegiem 10 kkm. Mobil był kupiony osobiście u autoryzowanego przedstawiciela Mobila na Mazowsze Ama Oil więc nie było mowy o podróbie. Choć Mobila z USA z chęcią bym kupił w celu eksperymentu ![]() Czyba, że Carlos bieżemy na współkę 20l tego smarowidła i sprawdzimy jak na nim motor pracuje ![]() -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#2463
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, a co możecie polecić do 1.9TDI AHF po małych modach, z zapieczonym prawdopodobnie pierścieniem olejowym, który wtrynia olej? Jest coś z 5w50/60? Co możecie doradzić. Chodzi o to aby zniwelować apetyt. Dotychczas auto jeździło na 5W40. Udesky płukanka i Motul X-Cess 5W40 (nie X-Clean a X-Cess). Smigałem z tym smarowidłem w ALH dłubniętym na 210% mocy wyjściowej i do dziś jeździ ten motorek. Jaki miałeś ten 5W40 i ile masz przebiegu teraz, bo powyżej 160 kkm w tych motach często padają uszczelnienia na zaworach i prowadnice łapią luzy albo siadają uszczelki pod głowicą. Jeśli pewny jesteś, że to zapieczony pierścień to podać mu strzykawką z węzykiem (na gładź nie do komory spalania) przez otwór na świece żarowe trochę czystej płukanki, Brunoxa, albo odrdzewaicza z Mo2S i zostawić na noc. Doskonały do tego celu jest też wojskowy olej do czyszczenia bronii z nagaru po strzelaniu - doskonale rozpuszcza nagar i działa antykorozyjnie. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#2464
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Carlos TBN na takim poziomie jest typowe dla ciężarówek i jest związana z dodatkami a nie bazą. Olej ten musi wytrzymać często przebiegi rzędu 50-80 kkm i neutralizować kwaśne produkty spalania, rozbijać sadzę, chronić antykorozyjnie wnętrze silnika, zmywać laki i nagary,... Stąd też pozostałość popiołowa 1%, bo Mild Saps dopuszcza granicznie 0,8% a przy dzisiejszej technologii spełniają to oleje z TBN max. 8 mg KOH. Przypuszczam, że dlatego właśnie mogli dać w pełni syntetyczną bazę bo jest bardziej stabilna temperaturowo a zamknięte wiązania w PAO powodują jego większą stabilność chemiczną. Są też tego minisy - bardzo słabo rozpuszcza ona dodatki. Dlatego musi dostać domieszkę III lub V grupy. Carlos jeśli nie sprowadzą do Polski w najbliższym czasie beczki Amsa AFL to mocno zastanowie się czy kupić Millersa XF LONGLIFE C3 5w30 albo jak zawsze ostatnio w moich autach kupię Motula z Pro-Choice i dalej będę jeździł ![]() Mobil mnie trochę odstęczył w Leonie 1,9 TDI VP zrobionym na 190 KM, kiedy po zalaniu nim motor chodził głośniej i bardziej metalicznie jak po Motulu X-Cess 5W40 z przebiegiem 10 kkm. Mobil był kupiony osobiście u autoryzowanego przedstawiciela Mobila na Mazowsze Ama Oil więc nie było mowy o podróbie. Choć Mobila z USA z chęcią bym kupił w celu eksperymentu ![]() Czyba, że Carlos bieżemy na współkę 20l tego smarowidła i sprawdzimy jak na nim motor pracuje ![]() Jaro ja również chętnie przetestuję tego Mobila, śmiało możemy wziąć ![]() Jaro mówisz o AFL-u ja juz go testowałem , lepszy AMS DEO , uwież mi ....badania i dokumentacja do wglądu jak chcesz ---> PW. AMS ma jedną wadę cena......... |
|
|
![]()
Post
#2465
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
Auto pod moimi rządami jeździło na Motulu Xcess 5w40. Ostatnie 2 zmiany to był test LM TT 4100 5w40 i LM synergy (lub jakaś inna nazwa, ten podobno bardziej odpowiedni do VP) 5w40 - wszystko od Pro Choice.
Silnik miał remont jakieś 30 000km temu (aktualnie ponad 280 000) jak się okazało nie potrzebnie, ale to dłuższa historia, w skrócie uszczelniacze za pewnie wymienione, ale być może śruby zostały stare lub seryjne - nie dopilnowałem mechaników ![]() |
|
|
![]()
Post
#2466
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Udesky zrób sprężanie na sucho i mokro. Będziesz wiedział czy siedzą pierścionki czy głowa. Jak głowa nie pękła, to jak najbardziej opłaca się remontować. Którą masz skrzynię i ile jechałeś non stop? 1,9 VP zabija ciągła jazda powyżej 3500 obr/min na długiej trasie. Dlatego ja założyłem skrzynię 6 do Leona
![]() -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#2467
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 May 2008 Skąd: SCI ![]() |
Pomiar był na gorącym silniku, dokonywał go DGW. Trasa to było między Gryficami, a Wrockiem przez Niemcy i tak 3 razy w ciągu tygodnia.
Prędkość to z reguły okolice 150km/h, raz zaszalałem dłużej na obwodnicy Berlina (pusta była o 22), pilnowałem temp. oleju, max. to niespełna 120*C i odpuszczałem, normalnie trzymała się w okolicy 100*C. Jednak jak powiedział mi DGW czujnik w podstawie filtra mógł nie być miarodajny. Więc... Co do opłacalności remontu to z tego co mówił DGW przy padniętym pierścieniu min. to okolice 4000, a może być więcej, sama wymiana uszczelki to dobre 2000 - 3000 z robocizną. A żeby ściągnąć czapę dla sprawdzenia to trzeba być przygotowanym finansowo na najgorsze. Nie wiem czy nie lepiej kupić rozbitka bądź zestawu do swapu niż reanimować starego VP. Jednak w chwili obecnej, gdy zbliża się wymiana oleju, chciałbym zalać coś co zmniejszy jego łykanie. Aha i nie mam pojęcia o co chodzi z pomiarem na sucho i mokro. ![]() |
|
|
![]()
Post
#2468
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie wszyscy walą w pręta z kilentem. Oto w sumie mało medialna a solidna firma olejowa i jej oferta:
http://www.ravenol.de/products?part=55 Podział jasny jak słońce. Dodatkowo opis szczegółowy przykładowego produktu: http://www.ravenol.de/products?part=402 i jego wersja ze strony polskiego dystrybutora: http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=144 Czy nie może być tak wszędzie? Nasze prawo jest do d.... dlatego dyma nas taki Castrol i spółka ![]() -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#2469
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Identyczny podział na oleje syntetyczne, w technologii syntetycznej, półsyntetyczne i mineralne stosuje wobec swoich produktów bardziej znana firma jaką jest bez wątpienia Liqui Moly o czym już wcześniej pisałem. Niestety u nas w dalszym ciągu trwa uwielbienie dla Castrola
|
|
|
![]()
Post
#2470
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
Również nie mogę uwierzyć,że na korkach wlewu oleju takiej marki jak BMW jest napisane Castrol...
Chyba żadna firma nie stosuje porządnych olejów dobrych firm, słyszy się Elf, Shell,Castrol... |
|
|
![]()
Post
#2471
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
TVN Porsche i AMG jako OEM olej napełniają Mobila, Mercedes Fuchsa.
-------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2472
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2473
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Można gdzieś coś więcej poczytać o właściwościach i klasyfikacjach olei,niż standardowe oklepane formułki na dwie linijki tekstu?
Polecacie jakąś stronę, albo książki? |
|
|
![]()
Post
#2474
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
To tak odnośnie Delvaca LE i stosowania go w autach z silnikami OM642 i OM651:
http://www.autoflesz.pl/artykuly/5717,Exxo...rcedesBenz.html -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2475
|
![]() |
artykuł napisany typowo marketingowo
no, ale gawiedź to kupi CYTAT Ten w pełni syntetyczny olej silnikowy zanim został wybrany do stosowania w serwisach, przeszedł wymagające testy Mercedes-Benz, dzięki którym stał się jednym z pierwszych olejów o lepkości 5W-30, które uzyskały prestiżowe dopuszczenia MB-Approval 228.51 i MB-Approval 228.5. pfff... tak samo jak: 228.5 228.51 a z drugiej strony... po co Mercedes ma kupować/lać Mobila, skoro ma swój olej o określonej specyfikacji ? 228.51 - MB 228.51 Motorenöl A 000 989 94 01 228.5 - MB 228.5 Motorenöl A 000 989 08 01 |
|
|
![]()
Post
#2476
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Gawiedź to kupi zapewne. Jednak stosują ten olej nawet w polskich serwisach, kiedy do osobówek z tymi samymi motorami wciskają Castrola. Jakiś powód tego musi być skoro marża jest wyższa na Castrolu ...
Swoją drogą widziałem oryginalne materiały instrukcyjne dla mechaników DB dotyczące modelu W211 i w tabelkach oleju np. do skrzyni automatycznej, mostu, skrzyni ręcznej są nr. blatów oryginalnych DB i zamienniki ich z Fuchsa. Wyjątkiem jest wspomaganie, gdzie w wewnętrznym okólniku zalecają Pentosin CHF 11S. Bezduszny Kraków jak na razie przeczytał maila i wypiął się pupą. Zero odpowiedzi. Coś na potwierdzenie teorii Bezdusznego o stosowaniu olejów bez normy 505.01 do silników z PD: http://translate.google.pl/translate?hl=pl...6prmd%3Dimvnsfd Krótko mówiąc - dobry olej bez normy 505.01 daje sobie doskonale radę w silnikach PD... -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#2477
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
CYTAT(tomeQ) CYTAT(tomeQ @ Sat, 25 Feb 2012 - 20:15) Pewnie TU A ja mam takie pytanie do zajmujących się tematem o jakieś oleum do następującego sprzętu : silnik 2.0 16v wolnossący lekko ponad 200hp kręci się do ~8000rpm, zbudowany na bazie serii do sportu, zgodnie z homo (zwężka etc) i będzie użytkowany tylko do upalania na torze, trening, kwalifikacje, wyścig łącznie parę godzin w weekend. Jaki olej żeby nie myśleć o smarowaniu w trakcie wyścigu ? Full syntetic ? Lepkość ? Jak trzeba to można wymieniać co wyścig byle nie zawiódł w trakcie. CYTAT(rOBERTO795) Np. Liqui Moly 10w60 Millers CFS 5w40 Millers CFS 10w50 Millers CFS 10w60 Millers CFS 15w60 Jesli co sprint to np Millers CFS 0w20 Zależy wszystko od warunkow czy zima czy lato- jak dlugo upalany itd Każdy z wymienionych poza 0w20 moze być zmieniany co np 6-10 tyś km Sezon od kwietnia do września/października ale większość imprez w okresie letnim. Upalany jak to na imprezach fia, dzień 1 kwalifikacje+wyścig1+2 ~30min + 40min + 20min; dzień 2 wyścig 40min. CYTAT(rOBERTO795) A co to za silnik-producent- szczerze to sprobowalbym cos najmniej lepkiego aby silnik mial jak najmniejsze opory- najlużniej sie wkręcal czyli w tym przypadku-5w40 lub 10w50 Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły w tym temacie ? Szukać jakiegoś full syntetyka z PAO, estrów, czy można zjechać trochę z wymagań na jakiegoś semi ? -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#2478
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
zjechać taką metodą to możesz cylinder
![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2479
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
jakieś konkrety ? Właśnie konkrety. Czy może jednak "gdzieś to słyszałeś" - u zaprzyjaźnionego mechanika, czy może doradcy serwisowego? Gawiedź to kupi zapewne. Jednak stosują ten olej nawet w polskich serwisach, kiedy do osobówek z tymi samymi motorami wciskają Castrola. Jakiś powód tego musi być skoro marża jest wyższa na Castrolu ... Swoją drogą widziałem oryginalne materiały instrukcyjne dla mechaników DB dotyczące modelu W211 i w tabelkach oleju np. do skrzyni automatycznej, mostu, skrzyni ręcznej są nr. blatów oryginalnych DB i zamienniki ich z Fuchsa. Wyjątkiem jest wspomaganie, gdzie w wewnętrznym okólniku zalecają Pentosin CHF 11S. http://www.autoflesz.pl/artykuly/5717,Exxo...rcedesBenz.html Niezły artykuł - taki na miarę TVN Turbo lub Auto Świata. ![]() -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2480
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Niezły artykuł - taki na miarę TVN Turbo lub Auto Świata. ![]() Podważ jego główną treść - czyli to, że OEM olejem w Sprinterach jest Delvac. Zapomniałem, że wiedza kosztuje więc nie będziesz zapewne wypowiadał się publicznie... ![]() -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:50 |