![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2441
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bezduszny czy ja mam jakiekolwiek pretensje do Ciebie? Wymieniamy sobie tylko poglądy.
Co do "wyczynowego Millersa" to znasz takiego z normą 229.51? Materiały z internetu są z oficjalnej strony Statoil i mają niektóre aktualizację z 2011 r. Więc widac, że są najprawdopodobniej na bieżąco aktualizowane. Jednak czekam na odpowiedź z Krakowa... Pisałem o obłudzie piszących tu marketingowców prywatnych interesów - wg. ich opinii Fuchs to prawie 8 cud świata, a M1 jest do bani ![]() ![]() Swoją drogą Fuchs to podobno DEA, a ta kiedyś miała fajne smarowidła i dobre paliwa w Niemczech. Skąd bieże się potęga marketingowa Castrola? Znajomy za naklejenie dwóch naklejek z nazwą firmy nz "C", na warsztatowy samochód dostaje miesięcznie 300 zł, a za wykonanie transzy zamówień dostanie podnośnik kolumnowy... Patrzę na jego pólkę w warsztacie a tam praktycznie sam Castrol. Pytam dlaczego, skoro było Texaco? Odpowiada mi, że 70-80% klientów chce Castrola do auta bo taki hamerykański jest. Dla zboczków takich jak ja sprowadza na bieżaco z IC, Inter Team albo Jaro Oil taki olej jaki ktoś sobie zażyczy, ale na półce ma Castrola bo jest najbardziej chodliwy. Ostatnio wymieniany był przy mnie rozrząd w Carinie E 2.0 benzynie, jakieś 250 kkm przebiegu. Pod deklem pełno szlamu i ciemno brązowy nalot na wszystkoch ściankach. Wołam znajomego i pytam na czym jeździ ta Toytoyka. Oczywiście Castrol od wielu lat. Inny przykład - kierownik srwisu DB mówi, że dla normalnych klientów mają teraz Castrola. Pytam co z tymi nienormalnymi - odpowiedź jest prosta: AMG nie zezwala na Castrola tylko na M1. Pytam jak z tym Castrolem - no dostarczyli nam maszynę do płukania silników z nagaru i kilka silników poszło do remontu z winy oleju. Głównie w benzynowych zapiekają się górne pierścienie. Podobna sytuacja w Toyocie - w ASO parę aut benzynowych poszło na remont motoru przez szlam z Castrola. Więc dziwi mnie to, że ktokolwiek kupuje ten szajs. Choć znam rozsądne ASO - Serwis Seata na Połczyńskiej w Warszawie lał wszędzie Shella, ale do PD dokąd Shell nie miał odpowiedniego smarowidła lał Castrola do PD. Kretyństwo Castrolowe nie ma granic - jakiś miesiąc temu ASO Hondy nalało mi do motoru 1,8 140 KM w Civicu Castrola RS10W60. Pytam na jakiej podstawie? No oczywiście zaleceń producenta SIC. Oparło się o głównego konsultanta technicznego Honda Poland i za dwa dni na koszt ASO zmieniono olej i filtr oleju na olej Hondy 5W30 (robi go ponoć Total). Oczywiście na koszt Panów z ASO... http://www.total.be/be/content/NT00019382.pdf -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2442
|
![]() |
CYTAT Co do "wyczynowego Millersa" to znasz tekiego z normą 229.51? a po co Ci ta aprobata ? jak zalejesz inny o tej samej lepkości to silnik wybuchnie ? |
|
|
![]()
Post
#2443
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bo niestety nadal mam cud techniki w postaci DPF.
Odporność na starzenie oksydacyjne, odparowalniość i inne takie dla normy 229.51 mam w nosie. I tak nie będę jeździł 25 kkm na oleju. Dlatego wolę uczciwy i sensowny cenowo olej, wymieniany co 15 kkm. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2444
|
![]() |
a jakiś mega nieudany jest ten DPF ?
zalej jakiś 5/30 dla silników z filtrami cząstek i styka |
|
|
![]()
Post
#2445
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Np. Liqui Moly 10w60 Millers CFS 5w40 Millers CFS 10w50 Millers CFS 10w60 Millers CFS 15w60 Jesli co sprint to np Millers CFS 0w20 Zależy wszystko od warunkow czy zima czy lato- jak dlugo upalany itd Każdy z wymienionych poza 0w20 moze być zmieniany co np 6-10 tyś km Sezon od kwietnia do września/października ale większość imprez w okresie letnim. Upalany jak to na imprezach fia, dzień 1 kwalifikacje+wyścig1+2 ~30min + 40min + 20min; dzień 2 wyścig 40min. A co to za silnik-producent- szczerze to sprobowalbym cos najmniej lepkiego aby silnik mial jak najmniejsze opory- najlużniej sie wkręcal czyli w tym przypadku-5w40 lub 10w50 -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2446
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
a jakiś mega nieudany jest ten DPF ? zalej jakiś 5/30 dla silników z filtrami cząstek i styka DPF Merca jest całkiem OK (w porównaniu np. do Mazdy). Chciałbym nie "jakiś" 5W30 a dobry, najlepiej na PAO i co najmniej Mild Saps, z TBN podchodzącym pod 7,5-8 mg KOH, płynięciem poniżej -40, a temperaturą zapłonu powyżej 230C. Ale tak dobrze to było w Erze ![]() Na razie jeżdżę na Motulu Specyfic 229.51 i nie narzekam, choć zawsze jest chęć coś zmienić w życiu (najlepiej żonę ![]() ![]() -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#2447
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Chciałbym nie "jakiś" 5W30 a dobry, najlepiej na PAO i co najmniej Mild Saps, z TBN podchodzącym pod 7,5-8 mg KOH, płynięciem poniżej -40, a temperaturą zapłonu powyżej 230C. Ale tak dobrze to było w Erze ![]() jaro4444 skoro widziałeś masę silników po Texaco i znasz te oleje z najlepszej strony, nie ma problemu żeby go dostać w polskich hurtowniach - mimo braku oficjalnego przedstawicielstwa w PL jest 4 dystrybutorów na kraj i naprawdę łatwo można Texaco nadal dostać - ja nie zauważyłem nic niepokojącego w dostępności i leję Texaco u siebie nadal. Wszystkie te wymagania spełnia poniższy (wszystkie poza pewnie bazą PAO, jak się domyślasz): TEXACO Havoline Ultra S 5W-30 • SAE 5W-30 • API SM/CF • ACEA C3 oraz A3/B4 • BMW Longlife-04 (kraje UE) • MB 229.31 / 229.51 • VW 502.00 / 505.00 Havoline Ultra S 5W-30 Jednostka Wartość Gęstość w temperaturze 15C kg/L 0,850 Temperatura zapłonu (COC) C 232 Temperatura płynięcia C -42 Lepkość kinematyczna w temperaturze 40C mm2/s 73,0 Lepkość kinematyczna w temperaturze 100C mm2/s 12,3 Wskaźnik lepkości - 169 Lepkość dynamiczna w temperaturze -35C mPa.s 25100 Lepkość HTHS w temperaturze 150C mPa.s 3,5 Całkowita liczba zasadowa mgKOH/g 7,5 Odparowalność wg Noacka % 8,5 Popiół siarczanowy % m 0,8 Oznaczenie kodowe - 001338 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2448
|
![]() |
CYTAT DPF Merca jest całkiem OK (w porównaniu np. do Mazdy) to zalej jakiś 5/30 LowSaps i po problemie Czy musi byc PAO ? Nie, nie musi... tym bardziej jak często zmieniasz olej i masz seryjny silnik + normalne użytkowanie nie ma co się napinać na te aprobaty nie tak dawno dałem przykład tego samego silnika wkładanego do dwóch rożnych marek każda marka preferuje swoje aprobaty i dopuszczenia... co jest logiczne najciekawsze, że oleje dedykowane do tego samego silnika nie są zamienne |
|
|
![]()
Post
#2449
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bezduszny motor jest (a w zasadzie będzie seryjny może jeszcze z 2 tygodnie). Później powinien mieć 250-260 KM z 3l pojemności. DPF Mercedesa (tak jak i BMW) trawi oleje Mild Saps (max. 0,8% popiołów). Motor nie jest jeżdzony raczej bardzo spokojnie, bo jak już wyjadę w trasę to troszkę zapier.... non stop 300-500 km. Chciałbym by oliwa wytrzymywała jakieś 15 kkm, bo mimo wszystko 9l dobrego oleju to jest tam jakiś wydatek.
-------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2450
|
![]() |
tyle to wydoli każdy solidny HC
|
|
|
![]()
Post
#2451
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Jaro zerknij na ten olej, może warto rozważyć jeśli nie jesteś przywiązany kurczowo do normy 229.51
Mobil Delvac 1 LE 5W-30 Klasa lepkości SAE 5W-30 Lepkość kin., ASTM D 445 cSt w temp. 40ºC 74.4 cSt w temp. 100ºC 12.2 Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 161 Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 1.0 Liczba zasadowa TBN, [mg KOH/g], ASTM D 2896 12.6 Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -51 Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 234 Ciężar właściwy w 15ºC, [kg/l], ASTM D 4052 0.855 Mercedes już od jakiegoś czasu zalewa go do Sprinterów 2.2 cdi i 3.0 cdi wyposażonych w DPF ,więc i do osobówek raczej też się śmiało nadaje. Saps 1.0 % nie stanowi problemu dla DPF ,wiem z własnego doświadczenia. Przetestowane w Audi A4 B8 3.0 tdi i sprinter 2.2 cdi. Obydwa auta zalewane Amsoil DEO 5W40 , ale z racji ceny rozważam przejście na wlasnie tego mobila. Nie mogę nigdzie znaleźć czy to HC czy PAO, ale temp płynięcia -51, więc może być PAO, lecz nie musi. |
|
|
![]()
Post
#2452
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Carlos zastanawiałem się nad nim. Na stronie niemieckiej Mobila piszą, że jest full, a dla osobowych przyznają się, że są SHC. Więc może być naprawdę full.
Swego czasu jeżdziłem na Delvacu 10W40 w Golfie III 1,9 TDI. Środek silnika był jak pochromowany taki czysty na skutek TBN ponad 15 ![]() -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#2453
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
No to jeżeli się potwierdzi, że jest full to stosunek jakości do ceny chyba nie do przebicia i będzie to nastepny olej ,który u mnie zagości. Za 20 l cena około 530 zł jak dla mnie rewelacja.
![]() |
|
|
![]()
Post
#2454
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Carlos na amerykańskim forum doczytałem się, że Exxon Mobil jako Visom nadal produkuje i sprzedaje bazy PAO. Jednak do popularnych produktów typu M1 zastosował SHC miieszane z małym dodatkiem PAO. Jako najłatwiejszy wyznacznik tego jaka jest baza wskazują tam temeperaturę płynięcia. M1 0W40 PAO ma -54C i wszystkie podobne do tego wartości to PAO. W USA jeżdzi dużo ludzi na Delvacu LE w BMW 635D i 535D
![]() Swoją drogą kto robi firmowe oleje BMW 5W30 i 0w40? -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#2455
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Firma Liqui Moly, której oleje dostępne są na polskim rynku, chyba jako jedyna podaje jednoznacznie jakie oleje są wg niej syntetykami ( na bazie PAO), jakie są w technologii syntetycznej czyli HC, jakie półsyntetetyczne oraz które są mineralne. Tak więc na ogólną liczbę będących w ofercie LM 36 olejów silnikowych, tylko 5 jest syntetycznych, a 15 wykonanych w technologii HC, 2 jako częściowo syntetyczne, a 14 jako oleje mineralne. Syntetykami wśród LM są oleje w klasach lepkości 0W40, 2 oleje 0W30 oraz jeden 5W40 i dla celów sportowych 10W60. Nie ma wśród nich ani jednego oleju klasy 5W30, a przecież te oleje są szczególnie zalecane m.in. dla silników BMW! Te oleje są tylko w klasie HC. Liqui Moly nie jest chyba tak kiepskim producentem aby nie widzieć chęci użytkowania przez posiadaczy BMW olejów syntetycznych i nie potrafi tego wyprodukować. Być może stawia sprawę nieco uczciwiej niż inni. Liqui Moly jest jednak bardzo poważanym producentem przynajmniej w Europie i produkty tej firmy cieszą się szczególnie w RFN czy Austrii b. dużym uznaniem, a przecież konkurencja jest tam wyjątkowo silna, która jednak w wielu przypadkach opiera się na agresywnej reklamie i skutecznym marketingu w warsztatach obsługi samochodow.
|
|
|
![]()
Post
#2456
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 13 January 2012 ![]() |
A orientuje się ktoś w olejach do dwusuwów? Potrzebuję olej syntetyczny do średnio wysilonego silnika dwusuwowego świeżo po remoncie - 50ccm / 6KM. Polecicie coś w rozsądnej cenie? Silkolene? Ipone? Zna ktoś tą część rynku olejowego?
|
|
|
![]()
Post
#2457
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
M1 0W40 New Life z ryku niemieckiego:
![]() Ten sam olej dla pozostałego świata: ![]() Widzisz różnice? Więc tylko w Niemczech nie wolno nazywać olejów na bazie III i III+ Full Syntetykami. Takie nazewnictwo dopuszczone jest tylko i wyłącznie dla grupy IV i V olejów bazowych. Więc to nie LM jest takie wspaniałomyślne, a wymaga od niego takiego zachownia niemieckie prawo... Doszukałem się informacji, że na rynku niemieckim Full Syntetykiem można nazywać olej zawierający min. 80% PAO albo estrów kwasu karboksylowego (PAO i DCSE). Mobile 1 mają ok 72% bazy PAO i dlatego nie mogą być już Fullami od 2009 r. - nie autoryzuje tego, choć takie info znalazłem. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#2458
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Czy ma ktoś jakieś info o tym oleju Petronas Syntium 5000 AV 5W30 ?
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#2459
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Doszukałem się informacji, że na rynku niemieckim Full Syntetykiem można nazywać olej zawierający min. 80% PAO albo estrów kwasu karboksylowego (PAO i DCSE). Mobile 1 mają ok 72% bazy PAO i dlatego nie mogą być już Fullami od 2009 r. - nie autoryzuje tego, choć takie info znalazłem. Dokładnie, też o tym czytałem, że nowa baza ma "tylko" 72% PAO, poprzednia miała więcej. Dlatego śmiało można uznać iż jest to dalej PAO... BTW, podobna sytuacja jest chyba z peak life 5W50 ![]() Czy ma ktoś jakieś info o tym oleju Petronas Syntium 5000 AV 5W30 ? TYPICAL PHYSICAL CHARACTERISTICS 504.00/507.00 SAE No 5W-30 Viscosity, cSt @ 40 °C 74 cSt @ 100 °C 12,2 Viscosity Index 159 Flash Point, °C 218 Pour Point, °C -45 Total Base No, mg KOH/g 5,2 Sulphated Ash, % m/m 0,6 Jan/12 |
|
|
![]()
Post
#2460
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
M1 0W40 New Life z ryku niemieckiego: ![]() Ten sam olej dla pozostałego świata: ![]() Widzisz różnice? Więc tylko w Niemczech nie wolno nazywać olejów na bazie III i III+ Full Syntetykami. Takie nazewnictwo dopuszczone jest tylko i wyłącznie dla grupy IV i V olejów bazowych. Więc to nie LM jest takie wspaniałomyślne, a wymaga od niego takiego zachownia niemieckie prawo... Doszukałem się informacji, że na rynku niemieckim Full Syntetykiem można nazywać olej zawierający min. 80% PAO albo estrów kwasu karboksylowego (PAO i DCSE). Mobile 1 mają ok 72% bazy PAO i dlatego nie mogą być już Fullami od 2009 r. - nie autoryzuje tego, choć takie info znalazłem. Jaro , czyli może naprawdę Mobil delvac 1 le 5W30 to PAO i jest wart zainteresowania, jeżeli w DE go tak nazywaja , jak uważasz ? TBN na bardzo wysokim poziomie daje jakis obraz odnośnie jakości ...... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 09:22 |