![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2421
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
ok, dzięki wielkie
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2422
|
![]() |
A.D. Bezduszny Jak jest z tym olejem i Mild Saps? : http://www.jakiolej.pl/dzial/firma/statoil...y-G/syntetyczny z tego co wiem to jest to PAO ale jak ktoś chce coś więcej się dowiedzieć to trzeba dzwonić do Krakowa i prosić z p. Agnieszką Mentel niestety, dzisiaj firmy nie informują w żaden sposób, że olej z PAO przechodzi na HC |
|
|
![]()
Post
#2423
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
Zadzwoniłem do Nissan i oczywiście po vinie mi nie powiedzą, czy auto ma DPF, czy nie... Jednak wszedłem pod auto i okazało się, że ma zwykły katalizator bez DPF
![]() Na placu boju w takim razie zostały takie oleje: http://moto.allegro.pl/motul-8100-x-clean-...2109479001.html (nie jest od oficjalnego importera) http://moto.allegro.pl/motul-8100-x-clean-...2121243998.html http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product=402 http://www.v-t.pl/sklep.php?id=158&id_...&towar=1533 Warto dopłacać do Valvo, czy millersa względem Motula? Bo różnica na litrze oleju wychodzi spora. I jeszcze jedno pytanie i już więcej nie męczę: przez rok zużyje około 30 l, reszcie nic się nie stanie jak będzie leżała w beczce? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2424
|
![]() |
Zdecydowanie warto dopłacić do Millersa
CYTAT I jeszcze jedno pytanie i już więcej nie męczę: przez rok zużyje około 30 l, reszcie nic się nie stanie jak będzie leżała w beczce? jeżeli beczka będzie zamknięta.. to w zasadzie nic tylko pytanie.. ile to ma stać w beczce ? olej w zapieczętowanej beczce musi być użyty w ciągu 5 lat od daty wyprodukowania. |
|
|
![]()
Post
#2425
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
W beczce stałoby około rok, max dwa lata. W takim razie poszukam może millersa w większym opakowaniu, o ile występuje w Polszy...
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2426
|
![]() |
no to jak będzie świeży olej to 2 lata od otwarcia spokojnie da radę
|
|
|
![]()
Post
#2427
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bezduszny pytałem o spełnianie normy Mild Saps nie bazę, bo TNB jak na moje oko jest za wysokie.
-------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2428
|
![]() |
nie mam pojęcia
trzeba napisać/zadzwonić do tej pani o której pisałem |
|
|
![]()
Post
#2429
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bazduszny to Cię trochę pomęczę jeszcze w kontekście normy 229.51.
Pisałeś mi, że Statoil Lazerway G 5W30 jest pełnym syntetykiem. Pogrzebałem troszkę w kartach katalogowych i mamy dla tego oleju bazę składającą się z ponad 70% Catalytically hydroisomerized hydrocarbons. Mimo lepkości 5W30, dobrego VI wynoszącego 173, to jednak temperatura pompowalności to tylko -39C. Nowa wersja tego oleju ma też Dexos2 wiec na pewno jest co najmniej Mild Saps. Jednak tak na oko to ta baza to takie lepsze HC podobnie jak XTL Fuchsa czy bazy HC Mobila i LM? http://www.statoillubricants.com/mar/lu/st...Way_G_5W-30.pdf Dla porównania inny olej ze stajni Statoil o tej samej lepkości i spełniający normę 229.51: http://www.statoillubricants.com/mar/lu/st...ay_LL_5W-30.pdf Teoretycznie gorszy VI, ten sam zakres lepkościowy i pompowalność -45C. Zaglądamy do karty charakterystyk i co widzimy? Ponad 30% Polyalphaolefin (PAO). Co jest resztą bazy? HC? Czyli co półsyntetyk? http://www.statoillubricants.com/mne/svg02...UK/00002090.htm Dobra grzebiemy dalej i co mamy? Dla przykładu Lazerway V 0W30: http://www.statoillubricants.com/mar/lu/st...Way_V_0W-30.pdf Temperatura pompowalności -51C (no niby nic dziwnego przy 0W) ale jak spojrzymy w kartę charakterystyk: http://www.statoillubricants.com/mne/svg02...UK/00002333.htm Polyalphaolefin > 60%. No i to jest prawdziwy syntetyk na bazie PAO ![]() Jaki z tego Wniosek? Albo ta baza o której pisałeś mi czyli Catalytically hydroisomerized hydrocarbons nie jest taka super i nazywanie jej pełnym syntetykiem jest nadużyciem, albo Statoil jak wszyscy ostatnio tnie w pręta i ucieka od PAO poza sztandarowym wyrobem dla Volvo na własny rynek? Rozjaśnij mi trochę w czaszce bo podobają mi się te oleje i chciałem je kupić, ale nie lubię być robiony w wała... Oczywiście polskie dane odbiegają od strony firmowej: http://statoil.zgora.pl/oleje_silnikowe_do...w_osobowych.htm Szczególnie widać to przy temp. płynięcia. Czyżby nowa baza tak negatywnie wpłynęła na stabilność parametrów lepkościowych? Croom i innni Amsoilowcy gdzie jest bieżąca dostępność AMSOIL Car Formula 5W-40 w 5l albo luzem? Jak można być spokojnym kiedy chce się kupić np. 9L tego smarowidła a proponujecie go tylko w quartach i wymiana w dużym wozie kosztuje wówczas krocie??? ![]() -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2430
|
![]() |
Jaro, gdzie znalazłeś info:
CYTAT Pogrzebałem troszkę w kartach katalogowych i mamy dla tego oleju bazę składającą się z ponad 70% Catalytically hydroisomerized hydrocarbons. ? |
|
|
![]()
Post
#2431
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Pewnie TU
![]() A ja mam takie pytanie do zajmujących się tematem o jakieś oleum do następującego sprzętu : silnik 2.0 16v wolnossący lekko ponad 200hp kręci się do ~8000rpm, zbudowany na bazie serii do sportu, zgodnie z homo (zwężka etc) i będzie użytkowany tylko do upalania na torze, trening, kwalifikacje, wyścig łącznie parę godzin w weekend. Jaki olej żeby nie myśleć o smarowaniu w trakcie wyścigu ? Full syntetic ? Lepkość ? Jak trzeba to można wymieniać co wyścig byle nie zawiódł w trakcie. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2432
|
![]() |
Pewnie TU ![]() no to wygląda na to, że nie jest to PAO choć dane są z 2008 roku.. to nie wydaje mi się, żeby coś poszło w innym kierunku niż technologia HC |
|
|
![]()
Post
#2433
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Pewnie TU ![]() A ja mam takie pytanie do zajmujących się tematem o jakieś oleum do następującego sprzętu : silnik 2.0 16v wolnossący lekko ponad 200hp kręci się do ~8000rpm, zbudowany na bazie serii do sportu, zgodnie z homo (zwężka etc) i będzie użytkowany tylko do upalania na torze, trening, kwalifikacje, wyścig łącznie parę godzin w weekend. Jaki olej żeby nie myśleć o smarowaniu w trakcie wyścigu ? Full syntetic ? Lepkość ? Jak trzeba to można wymieniać co wyścig byle nie zawiódł w trakcie. Np. Liqui Moly 10w60 Millers CFS 5w40 Millers CFS 10w50 Millers CFS 10w60 Millers CFS 15w60 Jesli co sprint to np Millers CFS 0w20 Zależy wszystko od warunkow czy zima czy lato- jak dlugo upalany itd Każdy z wymienionych poza 0w20 moze być zmieniany co np 6-10 tyś km -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2434
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bezduszny, tak jak koledzy podali tu: http://www3.statoil.com/MNE/SVG02326.NSF/s...3A?OpenDocument
Napisałem dziś do Krakowa, czekam na odpowiedź. Wszystko wskazuje na to, że poza Lazerway V 0W30 (60% PAO) i Lazerway LL 5W30 (30% PAO) pozostałe oleje Lazerway to HC - wbrew temu co tu piszesz co chwilę na temat tych smarowideł. Nie oznacza to, że są złe. Jednak to nie IV czy też V grupa olejów bazowych. Więc tak naprawdę z pełni syntetycznych smarowideł spełniających 229.51 pozostaje Amsoil, Millers, może Valvoline MST, nie wiem co ma za bazę Specyfic 229.51 i X-clean. Potrafisz wskazać jeszcze jakiś full syntetik z tej listy?: http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_en.html Swoją drogą jeśli tak jest to nie wiem skąd te wieszane na Mobilu psy. Ma on bazę tak samo dobrą (albo złą) jak LM, Fuchs, przypuszczalnie Motul i większość konkurencji... -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2435
|
![]() |
jaro4444, a znasz jakiś syntetyk PAO Mobila dla samochodów osobowych ?
CYTAT Wszystko wskazuje na to, że poza Lazerway V 0W30 (60% PAO) i Lazerway LL 5W30 (30% PAO) pozostałe oleje Lazerway to HC - wbrew temu co tu piszesz co chwilę na temat tych smarowideł. Nie oznacza to, że są złe. Jednak to nie IV czy też V grupa olejów bazowych. grupa LazerWay to nie tylko te oleje które podałeś.. bo w sumie to 10 produktów niestety, rynek wymusza tańsze technologie i firmy w to idą by być w jakikolwiek sposób konkurencyjnym dla mocnych marketingowo i rozpoznawalnych brendów (które same się sprzedają) nie informując o tym klientów nawet jak by te oleje były na PAO to kupił byś ? wydaje mi się, że nie |
|
|
![]()
Post
#2436
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bezduszny a znasz jakiś pełny syntetyk Fuchsa do osobówek Mild Saps (nie mówię o Silikolene i Fuchs Race Pro)?
Wieć wiesz też czego dotyczyło moje pytanie - baz III generacji w olejach Mild Saps. Bezduszny nie rób ze mnie niedorozwiniętego. Przejrzałem dokładnie wszystkie karty katalogowe serii Lazerway: http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sv...otive-motor-oil Jak myślisz dlaczego to zrobiłem? Bo szukam markowego, nie podrabianego masowo produktu wysokiej jakości i w sensownej cenie. Wolę zmieniać częściej olej i nie przełacać za marketing i jakieś wydumane teorie reklamowe. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2437
|
![]() |
jaro, staram się odpowiadać na Twoje pytania
więc kultura nakazuje odpowiedzieć na pytanie odpowiedzią a nie kolejnym pytaniem, prawda ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#2438
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Bezduszny cenię ludzi z wiedzą, ale każdy się kiedyś myli. Ty w tym przypadku pomyliłeś się co do bazy w serii Lazerway. Nie jest to grzech. Więc zamiast odwracać kota ogonem i próbować mnie podgryzać słownie rozmawiajmy dalej jak wcześniej rozmawialiśmy - merytorycznie.
![]() Swoją drogą nie odpowiadam pytaniem tylko uprzedzam Twoje dalsze pytania i pokazuje Ci, że odrobiłem lekcje domową i zapoznałem się z praktycznie całą ofertą rynkową (taką bardziej dostępną) dość dokładnie. Więc wiesz, że moje stwierdzenie nie dotyczyło bazy syntetycznej a HC i pewnej obłudy tego forum - Fuchs z serii GT1 jest cacy a Mobil 1 na HC już be. A oba produkty mają podobną technologicznie i parametrami bazę. Do tej pory za taki sensowny produkt uważałem Texaco Halvoline - z doświadczenia warsztatowego widziałem dziesiątki rozebranych silników po tym smarowidle. Jeśli było wymieniane na czas zawsze były czyste w środku, nic nie działo się z uszczelnieniami, a motory robiły po 200-300 (a niektóre znacznie więcej) km bez remontów. Może nie były High Tech ale spełniały dobrze swoje zadanie. Do tego jedno miejsce produkcji i plomba pod korkiem. Więc praktycznie bez podróbek i rozsądna jakość w dobrej cenie. Szukam na dziś takiego sensownego smarowidła z normą 229.51, najlepiej prawdziwego PAO i miałem nadzieję, że może nim być Lazerway... -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2439
|
![]() |
LazerWay'e swego czasu były na bazach PAO...
ale to było jakiś czas temu. Ja już w tej branży nie pracuję od ładnych kilku lat i nie jestem na bieżąco w tym co kto i z czego robi. Chcesz dobry olej na PAO ? Bierz wyczynowego Millersa... lub jakiegoś Premium ale bądź gotowy za niego słono płacić. Szukasz czegoś dobrego i budżetowego ? Weź Statoil czy coś innego. Wiec nie miej do mnie pretensji, że ktoś (Statoil) przestał produkować część produktów na PAO bo były drogie i mało medialne... a to w prosty sposób przekładało się na sprzedaż. Na razie wszystko opierasz na materiałach z internetu... dość dawno datowanych. Dostaniesz odpowiedź z Krakowa, będzie sprawa jasna. To jest tylko biznes... kto nie dostosuje, kończy jak Texaco. CYTAT Więc wiesz, że moje stwierdzenie nie dotyczyło bazy syntetycznej a HC i pewnej obłudy tego forum - Fuchs z serii GT1 jest cacy a Mobil 1 na HC już be. jaka obłuda ? Statoil nigdy nie kreował się na producenta sportowych i wyczynowych produktów. Krzysztof Hołowczyc ani Leszek Kuzaj nie reklamowali produktów Statoila w np. kombinezonach rajdowych Zawsze możesz się dowiedzieć czy Corvetta VTG jeździ na Castrolu który ma wymalowany na boku ![]() CYTAT Do tej pory za taki sensowny produkt uważałem Texaco Halvoline - z doświadczenia warsztatowego widziałem dziesiątki rozebranych silników po tym smarowidle. Jeśli było wymieniane na czas zawsze były czyste w środku, nic nie działo się z uszczelnieniami, a motory robiły po 200-300 km bez remontów no i co z tego ? Firmy już nie ma na rynku krajowym... i nic im to nie dało, że mieli fajne i dobre produkty. Dlaczego ? |
|
|
![]()
Post
#2440
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
CYTAT CYTAT(tomeQ @ Sat, 25 Feb 2012 - 20:15) Pewnie TU A ja mam takie pytanie do zajmujących się tematem o jakieś oleum do następującego sprzętu : silnik 2.0 16v wolnossący lekko ponad 200hp kręci się do ~8000rpm, zbudowany na bazie serii do sportu, zgodnie z homo (zwężka etc) i będzie użytkowany tylko do upalania na torze, trening, kwalifikacje, wyścig łącznie parę godzin w weekend. Jaki olej żeby nie myśleć o smarowaniu w trakcie wyścigu ? Full syntetic ? Lepkość ? Jak trzeba to można wymieniać co wyścig byle nie zawiódł w trakcie. Np. Liqui Moly 10w60 Millers CFS 5w40 Millers CFS 10w50 Millers CFS 10w60 Millers CFS 15w60 Jesli co sprint to np Millers CFS 0w20 Zależy wszystko od warunkow czy zima czy lato- jak dlugo upalany itd Każdy z wymienionych poza 0w20 moze być zmieniany co np 6-10 tyś km Sezon od kwietnia do września/października ale większość imprez w okresie letnim. Upalany jak to na imprezach fia, dzień 1 kwalifikacje+wyścig1+2 ~30min + 40min + 20min; dzień 2 wyścig 40min. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 09:26 |