![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2401
|
![]() |
z powodu spadku lepkości / "rzadkości" oleju
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2402
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, krótka piłka.
Pacjent Volvo D5, 185KM już z DPF. Przebieg 130kkm. Volvo zaleca Castrola 0W30, A5/B5. Taki jednak znalazłem po jakichś dziwnych sklepach, i to tylko w litrowych bańkach. Czym toto jeszcze można zalać, żeby nie było ryzyka podróbki i zgadzało się ze spec silnika? Aha, z racji DPFa, oleju przybywa, a nie ubywa więc zużycie oczywiście nieznane ![]() |
|
|
![]()
Post
#2403
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Olejem opracowanym dla Volvo jest całkowicie syntetyczny Statoil LazerWay V 0W-30 ACEA A5/B5 API SL/CF. Z pewnością zdecydowanie mniejsze prawdopodobieństwo podróbek w porównaniu do Castrola, gdyż sprzedawany w Polsce jest blendowany w Szwecji lub Norwegii, a można go zakupić np w patronackich hurtowniach Statoil w pojemnikach 4-litrowych i 1-litrowych. Innym olejem skandynawskim też specjalnie dedykowanym dla silników Volvo (tak przynajmniej podaje producent) jest fiński olej Neste City Pro A5/B5 0W-30. Niestety jego dostępność jest utrudniona, gdyż fińskie oleje Neste sprowadza chyba tylko jeden importer do Polski.
|
|
|
![]()
Post
#2404
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Pacjent: Mondeo IV 2.5t. Wyszukiwarka Millersa podaje jako pierwszy podaje:
http://www.racing-oils.pl/product.php?id_product=37 a jako drugi: http://www.racing-oils.pl/product.php?id_product=33 Można bez obaw wchodzić w ten drugi biorąc pod uwagę, że olej będzie zmieniany co 10kkm? A może jakaś inna lepkość, biorąc pod uwagę że kierownik ma ciężką nogę? Aha, w najbliższym czasie auto otrzyma podtlenek LPG. |
|
|
![]()
Post
#2405
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Olejem opracowanym dla Volvo jest całkowicie syntetyczny Statoil LazerWay V 0W-30 ACEA A5/B5 API SL/CF. Z pewnością zdecydowanie mniejsze prawdopodobieństwo podróbek w porównaniu do Castrola, gdyż sprzedawany w Polsce jest blendowany w Szwecji lub Norwegii, a można go zakupić np w patronackich hurtowniach Statoil w pojemnikach 4-litrowych i 1-litrowych. Innym olejem skandynawskim też specjalnie dedykowanym dla silników Volvo (tak przynajmniej podaje producent) jest fiński olej Neste City Pro A5/B5 0W-30. Niestety jego dostępność jest utrudniona, gdyż fińskie oleje Neste sprowadza chyba tylko jeden importer do Polski. Ooo, ciekawe, czyli są takie oleje na rynku, tylko niekoniecznie polskim... Dzięki ![]() Będę szukał, a tak jakbym nie znalazł, to jakieś inne, bardziej popularne propozycje? |
|
|
![]()
Post
#2406
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Oleje zarówno Statoil, a w tym wymieniony LazerWay V 0W30 jest dostępny we wszystkich patronackich hurtowniach Statoil, ktorych listę wraz z adresami i telefonami można znaleźć na oficjalnej stronie www.statoil.pl. Co do ewentualnego zakupu oleju fińskiej firmy Neste to jedyny ich importer do Polski to firma z Białegostoku www.olejeklimowicz.pl. Niestety oleje tej firmy nie występują w sprzedaży nawet na stacjach benzynowych koncernu Neste w Polsce, a na moje zapytanie gdzie ewentualnie można kupic ich oleje odesłali do wymienionego wyżej importera w Polsce.
|
|
|
![]()
Post
#2407
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
@bezdyszny
podrzuć kilka smarowideł 100% pao w lepkości 5w30 ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2408
|
![]() |
Na pewno ma Millers, XADO i Statoil
co do reszty to ręki nie dam obciąć ![]() |
|
|
![]()
Post
#2409
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Czy mogę zalać Mobila ESP Formula 5W30 do E90 318d (2.0 143 KM) 2009r. (poliftowa) ? Jeżeli nie to co polecacie?
|
|
|
![]()
Post
#2410
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
jak najbardziej...
|
|
|
![]()
Post
#2411
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
Mam na stanie 3 samochody, chce zastosować w nich jeden olej i kupić w większej ilości (30/60 l). Pacjenci:
Peugeot 407 1.6 HDi po chipie, przebieg 70000 olej do tej pory stosowany 5w40 Totala (z ASO), Nissan Interstar (to samo co master) 2.5 DCI 120 km, on jest chyba bez DPF, bo ASO zalewało go olejem 5w40, a do wersji z DPFem zalecany jest 5w30 Fiat Ducato 3.0 mJET z DPFem, olej Selenia WR 5w40 obecnie. Jaki olej polecacie do tych 3 aut? Z książek serwisowych wychodzi, że olej musi spełniać normę ACEA A3/B4. Zastanawiam się nad http://moto.allegro.pl/motul-8100-x-clean-...2109479001.html (akurat ten sprzedawca nie jest oficjalnym dystrybutorem Motula, boje się podróbki), ewentualnie http://moto.allegro.pl/motul-8100-x-cess-5...2121244642.html ale chyba lepszy byłby ten pierwszy z tych dwóch. Znalazłem jeszcze coś takiego: http://moto.allegro.pl/liqui-moly-synthoil...2148321740.html lub http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product=405 Co wybrać? |
|
|
![]()
Post
#2412
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
może millersa ?
-------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#2413
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product=404 tego? też się nad nim zastanawiam. Takie 2 bańki po 15 litrów starczyły by na rok...
EDIT: a takie coś http://sklep-xado.pl/index.php?page=shop.p...rt&Itemid=1 ? |
|
|
![]()
Post
#2414
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
ja bym millersa brał...tylko czemu 5w40 jak większość tych aut na 5w30 chodzi
-------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#2415
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
No właśnie na stronach millersa zalecany jest 5w30 do tych aut, ale w książkach serwisowych samochodów jest 5w40... i na takich olejach jeżdżą...
|
|
|
![]()
Post
#2416
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Na pewno ma Millers, XADO i Statoil co do reszty to ręki nie dam obciąć ![]() Amsoil napewno. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2417
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Do tych aut wymagane są rozbieżne oleje. Peugeot wymaga C2, Fiat C2 a Renault jesli ma DPF C4. Generalnie wszystkie te normy najlepiej spełniają oliwy 5W30 przy czym HTHS dla C4 ma być powyżej 3,5, a dla C2 w przedziale 2,9-3,5. C2 jest normą Mild Saps, C4 Low Saps. Więc jeśli chcesz mieć jeden olej dla wszystkich posiadanych aut, to musi być on Low Saps i mieć HTHS ok. 3,5. Zaniżone HTHS w normie C2 można olać i dać oliwę o nieco większym, ale ilość popiołów już nie. Moje propozycje:
http://www.millersoils.pl/produkty/premium...nglife-c4-5w30/ http://motul-oil.pl/oleje-silnikowe-motul-...0-synthese.html Chyba, że Nissan nie ma DPF to jakiś C3 może być tu uniwersalny bo ma Mild Saps dla Fiata i Peugeota, a HTHS dobre dla Renault. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2418
|
![]() |
z tymi wszystkimi normami to bym się ogólnie mocno nie napinał bo np. ...
diesle w Nissanie to są jednostki Renaulta.. czyli to co pasuje do nich powinna pasować też i do Nissana. W Oplach Vivaro są silniki dCi Renaulta, to każdy wie. Olej jaki jest rekomendowany/ma rekomendaje/ma aprobaty do Opla nie nadaje się do Renaulta.. a ten z Renaulta do Opla... choć są to dokładnie te same silniki ![]() |
|
|
![]()
Post
#2419
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
Sam nie wiem, czy w tym nissanie jest dpf, ale raczej go nie ma. Jakby był to pewnie w ASO by zalali 5w30, taki jest zalecany do aut z DPFem, a 5w40 do aut bez DPFu. Jeszcze zadzwonię do serwisu to mi po VINie pewnie powiedzą, czy jest DPF...
Czyli lepiej mimo wszystko będzie kupić 5w30, niż 5w40 np. millersa? |
|
|
![]()
Post
#2420
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Są dostępne na rynku oleje Mild Saps (czyli nie wykończą DPF) i z HTHS ok. 3,5 czyli na pograniczu normy C2 i C3, a jednocześnie mające lepkosc 5w40. Osobiście bym zalewał do Twoich aut, jeśli Renault nie ma DPF (wolę 200 ml paliwa więcej na 100 km i nieco wyższe HTHS):
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-110.html http://sklep-oleje.pl/MOTUL_SPECIFIC_DEXOS..._30_5L-496.html http://www.millersoils.pl/produkty/premium...nglife-c3-5w30/ http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx http://www.valvolinepolska.pl/pr,2,synpower_mst_5w-30.html http://sklep-oleje.pl/Fuchs_TITAN_GT1_PRO_...4L_XTL-385.html A.D. Bezduszny Jak jest z tym olejem i Mild Saps? : http://www.jakiolej.pl/dzial/firma/statoil...y-G/syntetyczny -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 03:38 |