Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 118 119 120 121 122 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 12:39
Post #2381









Może być też Statoil LazerWay 5/40 TDI
http://allegro.pl/olej-5w40-statoil-lazerw...2093324585.html
120 pln za 4 litry

GULF 5/30
http://allegro.pl/gulf-formula-gvx-5w30-5w...2067044645.html

http://allegro.pl/olej-gulf-formula-fe-5w3...2114363819.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 13 Feb 2012 - 12:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_k-meal_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 12:41
Post #2382









szacunek. rozkminie te 3 i w razie pytan zapytam. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 12:50
Post #2383









ja bym tam zalał tego GM'a i po problemie
dobry olej, baza HC i w dobrej cenie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 12:54
Post #2384









taki?
http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w30-5l-dex...2112192193.html
lalem kiedys takiego do merivy 1,6 16v w benzynie, bo mi poleciles. w sumie nic zlego sie nie dzialo. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 13:02
Post #2385









dokładnie taki

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 13:17
Post #2386









dzieki, w takim razie zaufam kolejny raz. smile.gif

chcialbym jeszcze zapytac w temacie specyfikacji oleju. tu przyklad oleju gulf:

1. gestosc w 15* - im mniej tym lepiej, bo olej jest bardziej plynny?
2. lepkosc - im nizsza wartosc lepkosci w niezszej temperaturze, tym lepiej, bo olej jest bardziej plynny i lepiej sie rozprowadzi po uruchomieniu silnika ? za to w wysokiej temperaturze wyzsza lepkosc bedzie atutem, bo olej "przykleja sie" i lepiej smaruje pracujace elementy?
3. indeks lepkosci - im mniej tym lepiej, bo olej mniej zmienia swoje parametry wzgledem temperatury?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 13:23
Post #2387









1. gęstość w temp. 15* to taka wartość nazwijmy to "umowna". Mało istotna dla przeciętnego Kowalskiego
2. TAK i TAK... choć w tym przypadku to wszystko zależy od silnika i sposobu eksploatacji. O ile olej o dużej lepkości będzie dobry do 1/4 mili czy rajdów.. o tyle na co dzień już nie.
3. Im więcej tym lepiej, bo olej jest bardziej stabilny lepkościowo w stosunku do zmieniającej się temperatury

tutaj to istotne są 2 parametry... a w zasadzie może i trzy
- temperatura płynięcia
- lepkość w temperaturze 100* C

no i ewentualnie
- liczba TBN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 13:29
Post #2388









na stronie millersa wlasnie czytalem o tej liczbie tbn, ze bywa mylaca:
"Bierze się to z tego, że istnieje przekonanie, iż im większa wartość TBN – tym lepszy olej, co nie do końca jest prawdą. Oleje o starszej specyfikacji (np. API SG/CD) mogą mieć większą liczbę TBN, niż nowoczesne oleje (np. API SM/CF). Dzieje się tak z kilku powodów. Starsze oleje, musiały częściowo zabezpieczać silnik przed paliwem słabej jakości. Dodatkowo, nie musiały zapewniać niskiej emisji spalin. Nowoczesne oleje, zwłaszcza 5w30 LOW SAPS mają niższą zawartość niektórych składników, co wpływa na obniżenie emisji spalin, ale jednocześnie obniża też wartość TBN."

czemu wysoka lepkosc w 100 st. moze nie byc dobra na codzien? chodzi o wieksze opory?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Mon, 13 Feb 2012 - 13:34
Post #2389


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





A co siedzi w tym Fordowskim Formula F 5W30 ?

Jakie toto ma parametry, baze ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Mon, 13 Feb 2012 - 13:34
Post #2390


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





A co siedzi w tym Fordowskim Formula F 5W30 ?

Jakie toto ma parametry, baze ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 13:55
Post #2391









jest tak jak napisałeś z tą liczba TBN, dlatego napisałem by ewentualnie brać ja pod uwagę

CYTAT
czemu wysoka lepkosc w 100 st. moze nie byc dobra na codzien? chodzi o wieksze opory?

tak, większa lepkość to niepotrzebne większe opory w silniku łagodnie traktowanym

ale też mniejsze ryzyko zerwania filmu... kiedy np. skoczy nam temperatura w wyniku ostrej jazdy czy zubożenia mieszanki (silniki PB)
co jest istotne w mocno eksploatowanym silniku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Mon, 13 Feb 2012 - 16:41
Post #2392


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(k-meal @ Mon, 13 Feb 2012 - 13:17) *
dzieki, w takim razie zaufam kolejny raz. smile.gif

chcialbym jeszcze zapytac w temacie specyfikacji oleju. tu przyklad oleju gulf:

1. gestosc w 15* - im mniej tym lepiej, bo olej jest bardziej plynny?
2. lepkosc - im nizsza wartosc lepkosci w niezszej temperaturze, tym lepiej, bo olej jest bardziej plynny i lepiej sie rozprowadzi po uruchomieniu silnika ? za to w wysokiej temperaturze wyzsza lepkosc bedzie atutem, bo olej "przykleja sie" i lepiej smaruje pracujace elementy?
3. indeks lepkosci - im mniej tym lepiej, bo olej mniej zmienia swoje parametry wzgledem temperatury?


Moim zdaniem produkt bardzo średni, z racji spełniania VW507.00, i gównianego TBN - mimo że w olejach VW507.00 TBN do nawet średnich nie należy, to tytaj jest po prostu bardzo niski.
Do tego nie stosowanie się do rozporządzenia ACEA 2008 przez producenta tego oleju, w ogóle dyskalifikuje ten produkt wg mnie, bo to stara formulacja, i na pewno niskiej jakości.

PS. Skąd Wy macie tendencje do wybierania tak słabej jakości olei? Nie lepiej wybrać markowego producenta, i mieć spokój, a nie kombinować jak koń pod górę - a może to gulf, a może to statoil... Polecam Wam olej Champion - podobno robi go castrol laugh.gif , większej bzdury w życiu nie słyszałem, ale skoro sprzedawca niemieckich słodyczy na allegro tak pisze, to pewnie ma racje....
http://allegro.pl/olej-castrol-champion-10...2111875663.html


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomaszMal
post Mon, 13 Feb 2012 - 17:07
Post #2393


User
Dołączył: Wed, 04 January 2012





Nie przejrzałem co prawda całego rynku, ale sprawdziłem kilka markowych produktów z klasy o której piszesz - tj. 5w30 504.00/507.00 i wszystkie z w/w normą mają TBN na powiomie od 5 do max 6 TBN - nie mam vw i nie znam dokładnych specyfikacji normy 504.00/507.00 ale coś w tym chyba musi być na rzeczy jeśli np. jakis producent ma 4 rózne 5w30 i wszystkie mają TBN ok 10-ciu poza właśnie tym spełniającym 504.00/507.00 - i to u wielu producentów identycznie...
ma ktoś może jakieś szersze dane odnośnie w/w normy? Dlaczego większość olejów z tą normą ma TBN na poziomie 5-6?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 13 Feb 2012 - 18:02
Post #2394









CYTAT(izdebo @ Mon, 13 Feb 2012 - 16:41) *
z racji spełniania VW507.00, i gównianego TBN - mimo że w olejach VW507.00 TBN do nawet średnich nie należy, to tytaj jest po prostu bardzo niski

mam nadzieję, że nie będziesz chciał wystawiać rachunku za to co napisałeś ? laugh.gif
ale zawsze możesz pokazać olej, który będzie do silników EURO5, będzie spełniał 507.00 i będzie miał wysokie TBN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Tue, 14 Feb 2012 - 12:16
Post #2395









Panowie, jestescie stwierdzic jakie sa roznice miedzy tymi plukankami?
LIQUI MOLY 2427 ENGINE FLUSH PRO-LINE
LIQUI MOLY 2640 ENGINE FLUSH

"pro" bedzie mocniejsza, skuteczniejsza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Tue, 14 Feb 2012 - 18:00
Post #2396


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





Można tak stwierdzić- Pro jest w większym opakowaniu wiec jeśli zawartość jest taka sama a rożnica tkwi w pojemności- czyli wlewając do silnika- Pro bedzie skuteczniejsza bo bedzie jej wiecej.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 15 Feb 2012 - 18:32
Post #2397









CYTAT(rOBERTO795 @ Tue, 14 Feb 2012 - 18:00) *
Można tak stwierdzić- Pro jest w większym opakowaniu wiec jeśli zawartość jest taka sama a rożnica tkwi w pojemności- czyli wlewając do silnika- Pro bedzie skuteczniejsza bo bedzie jej wiecej.

bardzo możliwe, że tak właśnie jest
podobna sytuacja jest z płynami hamulcowymi: ATE Typ200 i ATE BlueRacing
ten same płyny.. choć inne opakowanie i jeden zabarwiony na niebiesko


dobrym "płukaczem" jest ten produkt
XADO VERYLUBE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Sat, 18 Feb 2012 - 20:09
Post #2398









zamowilem w miedzyczasie te standardowa plukanke LM. wymienilem ten 10w40 na 5w30 i powiedzcie mi, czy to mozliwe, ze teraz silnik chodzi zauwazalnie ciszej i tak bardziej miekko?
albo tak sie stalo albo to autosugestia. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 18 Feb 2012 - 20:12
Post #2399









tak się stało
dodatkowo przez pewien okres silnik będzie ci brał olej, potem to ustąpi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!kuchar
post Mon, 20 Feb 2012 - 11:49
Post #2400


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





CYTAT(bezduszny @ Sat, 18 Feb 2012 - 20:12) *
dodatkowo przez pewien okres silnik będzie ci brał olej, potem to ustąpi


a to z powodu płukanki czy poprostu zmiany na rzadszą oliwe ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 118 119 120 121 122 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 03:36