![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2381
|
![]() |
Może być też Statoil LazerWay 5/40 TDI
http://allegro.pl/olej-5w40-statoil-lazerw...2093324585.html 120 pln za 4 litry GULF 5/30 http://allegro.pl/gulf-formula-gvx-5w30-5w...2067044645.html http://allegro.pl/olej-gulf-formula-fe-5w3...2114363819.html |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2382
|
![]() |
szacunek. rozkminie te 3 i w razie pytan zapytam.
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2383
|
![]() |
ja bym tam zalał tego GM'a i po problemie
dobry olej, baza HC i w dobrej cenie |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2384
|
![]() |
taki?
http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w30-5l-dex...2112192193.html lalem kiedys takiego do merivy 1,6 16v w benzynie, bo mi poleciles. w sumie nic zlego sie nie dzialo. ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2385
|
![]() |
dokładnie taki
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2386
|
![]() |
dzieki, w takim razie zaufam kolejny raz.
![]() chcialbym jeszcze zapytac w temacie specyfikacji oleju. tu przyklad oleju gulf: ![]() 1. gestosc w 15* - im mniej tym lepiej, bo olej jest bardziej plynny? 2. lepkosc - im nizsza wartosc lepkosci w niezszej temperaturze, tym lepiej, bo olej jest bardziej plynny i lepiej sie rozprowadzi po uruchomieniu silnika ? za to w wysokiej temperaturze wyzsza lepkosc bedzie atutem, bo olej "przykleja sie" i lepiej smaruje pracujace elementy? 3. indeks lepkosci - im mniej tym lepiej, bo olej mniej zmienia swoje parametry wzgledem temperatury? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2387
|
![]() |
1. gęstość w temp. 15* to taka wartość nazwijmy to "umowna". Mało istotna dla przeciętnego Kowalskiego
2. TAK i TAK... choć w tym przypadku to wszystko zależy od silnika i sposobu eksploatacji. O ile olej o dużej lepkości będzie dobry do 1/4 mili czy rajdów.. o tyle na co dzień już nie. 3. Im więcej tym lepiej, bo olej jest bardziej stabilny lepkościowo w stosunku do zmieniającej się temperatury tutaj to istotne są 2 parametry... a w zasadzie może i trzy - temperatura płynięcia - lepkość w temperaturze 100* C no i ewentualnie - liczba TBN |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2388
|
![]() |
na stronie millersa wlasnie czytalem o tej liczbie tbn, ze bywa mylaca:
"Bierze się to z tego, że istnieje przekonanie, iż im większa wartość TBN – tym lepszy olej, co nie do końca jest prawdą. Oleje o starszej specyfikacji (np. API SG/CD) mogą mieć większą liczbę TBN, niż nowoczesne oleje (np. API SM/CF). Dzieje się tak z kilku powodów. Starsze oleje, musiały częściowo zabezpieczać silnik przed paliwem słabej jakości. Dodatkowo, nie musiały zapewniać niskiej emisji spalin. Nowoczesne oleje, zwłaszcza 5w30 LOW SAPS mają niższą zawartość niektórych składników, co wpływa na obniżenie emisji spalin, ale jednocześnie obniża też wartość TBN." czemu wysoka lepkosc w 100 st. moze nie byc dobra na codzien? chodzi o wieksze opory? |
|
|
![]()
Post
#2389
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Myszków ![]() |
A co siedzi w tym Fordowskim Formula F 5W30 ?
Jakie toto ma parametry, baze ? |
|
|
![]()
Post
#2390
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Myszków ![]() |
A co siedzi w tym Fordowskim Formula F 5W30 ?
Jakie toto ma parametry, baze ? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2391
|
![]() |
jest tak jak napisałeś z tą liczba TBN, dlatego napisałem by ewentualnie brać ja pod uwagę
CYTAT czemu wysoka lepkosc w 100 st. moze nie byc dobra na codzien? chodzi o wieksze opory? tak, większa lepkość to niepotrzebne większe opory w silniku łagodnie traktowanym ale też mniejsze ryzyko zerwania filmu... kiedy np. skoczy nam temperatura w wyniku ostrej jazdy czy zubożenia mieszanki (silniki PB) co jest istotne w mocno eksploatowanym silniku |
|
|
![]()
Post
#2392
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
dzieki, w takim razie zaufam kolejny raz. ![]() chcialbym jeszcze zapytac w temacie specyfikacji oleju. tu przyklad oleju gulf: ![]() 1. gestosc w 15* - im mniej tym lepiej, bo olej jest bardziej plynny? 2. lepkosc - im nizsza wartosc lepkosci w niezszej temperaturze, tym lepiej, bo olej jest bardziej plynny i lepiej sie rozprowadzi po uruchomieniu silnika ? za to w wysokiej temperaturze wyzsza lepkosc bedzie atutem, bo olej "przykleja sie" i lepiej smaruje pracujace elementy? 3. indeks lepkosci - im mniej tym lepiej, bo olej mniej zmienia swoje parametry wzgledem temperatury? Moim zdaniem produkt bardzo średni, z racji spełniania VW507.00, i gównianego TBN - mimo że w olejach VW507.00 TBN do nawet średnich nie należy, to tytaj jest po prostu bardzo niski. Do tego nie stosowanie się do rozporządzenia ACEA 2008 przez producenta tego oleju, w ogóle dyskalifikuje ten produkt wg mnie, bo to stara formulacja, i na pewno niskiej jakości. PS. Skąd Wy macie tendencje do wybierania tak słabej jakości olei? Nie lepiej wybrać markowego producenta, i mieć spokój, a nie kombinować jak koń pod górę - a może to gulf, a może to statoil... Polecam Wam olej Champion - podobno robi go castrol ![]() http://allegro.pl/olej-castrol-champion-10...2111875663.html -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2393
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Nie przejrzałem co prawda całego rynku, ale sprawdziłem kilka markowych produktów z klasy o której piszesz - tj. 5w30 504.00/507.00 i wszystkie z w/w normą mają TBN na powiomie od 5 do max 6 TBN - nie mam vw i nie znam dokładnych specyfikacji normy 504.00/507.00 ale coś w tym chyba musi być na rzeczy jeśli np. jakis producent ma 4 rózne 5w30 i wszystkie mają TBN ok 10-ciu poza właśnie tym spełniającym 504.00/507.00 - i to u wielu producentów identycznie...
ma ktoś może jakieś szersze dane odnośnie w/w normy? Dlaczego większość olejów z tą normą ma TBN na poziomie 5-6? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2394
|
![]() |
z racji spełniania VW507.00, i gównianego TBN - mimo że w olejach VW507.00 TBN do nawet średnich nie należy, to tytaj jest po prostu bardzo niski mam nadzieję, że nie będziesz chciał wystawiać rachunku za to co napisałeś ? ![]() ale zawsze możesz pokazać olej, który będzie do silników EURO5, będzie spełniał 507.00 i będzie miał wysokie TBN |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2395
|
![]() |
Panowie, jestescie stwierdzic jakie sa roznice miedzy tymi plukankami?
LIQUI MOLY 2427 ENGINE FLUSH PRO-LINE LIQUI MOLY 2640 ENGINE FLUSH "pro" bedzie mocniejsza, skuteczniejsza? |
|
|
![]()
Post
#2396
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Można tak stwierdzić- Pro jest w większym opakowaniu wiec jeśli zawartość jest taka sama a rożnica tkwi w pojemności- czyli wlewając do silnika- Pro bedzie skuteczniejsza bo bedzie jej wiecej.
-------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2397
|
![]() |
Można tak stwierdzić- Pro jest w większym opakowaniu wiec jeśli zawartość jest taka sama a rożnica tkwi w pojemności- czyli wlewając do silnika- Pro bedzie skuteczniejsza bo bedzie jej wiecej. bardzo możliwe, że tak właśnie jest podobna sytuacja jest z płynami hamulcowymi: ATE Typ200 i ATE BlueRacing ten same płyny.. choć inne opakowanie i jeden zabarwiony na niebiesko dobrym "płukaczem" jest ten produkt XADO VERYLUBE |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2398
|
![]() |
zamowilem w miedzyczasie te standardowa plukanke LM. wymienilem ten 10w40 na 5w30 i powiedzcie mi, czy to mozliwe, ze teraz silnik chodzi zauwazalnie ciszej i tak bardziej miekko?
albo tak sie stalo albo to autosugestia. ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2399
|
![]() |
tak się stało
dodatkowo przez pewien okres silnik będzie ci brał olej, potem to ustąpi |
|
|
![]()
Post
#2400
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 03:36 |