![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2341
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Brawo strasznie wiele mowiacy o jakosci oleju test
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2342
|
|
User Dołączył: Tue, 29 March 2011 ![]() |
Brawo strasznie wiele mowiacy o jakosci oleju test ![]() oczywiście, ze mówiący wiele, tylko trzeba samemu pomyśleć co się dzieje dalej ![]() |
|
|
![]()
Post
#2343
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 23 May 2011 ![]() |
Witam.
Jaki olej zalać do a6 c4 2.5tdi 140km (chip na 170). 270tys przebiegu ![]() Teraz zalany jest mobil1 5w50 i jak na razie po 9tys km. około 200ml spalił. Przy następnej wymianie dalej go lać ? czy może coś "lepszego" w tej cenie będzie dla silnika ? ![]() |
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#2344
|
![]() |
Ja osobiście użytkowałem millers trident LL 5w30 full synt. w golfie tdi po chipie i zaobserwowałem łatwy rozruch zimą , bez porannych dymków , cicha praca silnika i umiarkowane spalanie także byłem zadowolony.
|
|
|
![]()
Post
#2345
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
jakby mi olej nie zgęstniał przy -20 to bym się martwił...
|
|
|
![]()
Post
#2346
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
No wiem, ale chciałem żeby mi psychicznie było lepiej jak zaleję mega wyczes nano technologie w bagnet... ![]() Ale cóż ![]() Długo to nie trwało - NANO technologia jest już w najtańszych olejach za 15 zł za litr syntetyku lub 10 zł za litr półsyntetyku (w bańce jeszcze taniej) - jak się poczujesz lepiej, to śmiało ![]() http://allegro.pl/olej-texar-5w40-syntetyc...2091721377.html http://www.k2.com.pl/index.php?option=com_...2&Itemid=66 http://www.k2.com.pl/index.php?option=com_...5&Itemid=66 |
|
|
![]()
Post
#2347
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Myszków ![]() |
A ja głupi kupiłem Millersa bez NANO...
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2348
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
durne pytanie - mam 4,5L mieszanki dobrej jakości syntetyków, a moja fura wymaga 5-1-5,7L (zależnie od źródła)
czy swobodnie można mieszać syntetyki różnych marek? szczerze mówiąc nie widzi mi się zalewać 'na chwilę' świeżutko kupionym oleum, skoro to będzie test czy nigdzie nie cieknie po mineralce (po testowych 2-3tysiach kolejna wymiana filtra i oleju), a dysponuję 4,5L 'zlewek' gratis, więc dokupiłbym tylko litr. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2349
|
![]() |
lepiej kup jakiś tani HC
np. GM 5/30 Ta mieszanka "dobrych syntetyków" może być mieszaniną różnych baz i różnych pakietów uszlachetniających. |
|
|
![]()
Post
#2350
|
|
User Dołączył: Tue, 29 March 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2351
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
durne pytanie - mam 4,5L mieszanki dobrej jakości syntetyków, a moja fura wymaga 5-1-5,7L (zależnie od źródła) czy swobodnie można mieszać syntetyki różnych marek? Wiem że może teorie są różne, ale moim zdaniem wszystkie bazy i dodatki są ze sobą kompatybilne, często na opakowaniach producenci zapewniają mieszalność swoich produktów nawet syntetyk z mineralnym, także jeśli chcesz to wlać tylko na 2-3k to uwazam że śmiało, znam też wielu ludzi którzy od lat jeżdżą tylko i wyłącznie na zlewkach (najczęściej mechanicy) ja sam w firmie również nie zawsze na dolewki stosuję tą samą markę, jesli w ASO zaleją Castrolem (np. Toyota) czy Lotosem (Kia) bo takie mają kontrakty, a ja doleję pół litra Texaco też syntetyku, nic się przecież nie dzieje. Podobnie jeśli co wymianę ktoś stosuje inny olej, też tak naprawdę w silniku zostaje sporo starego... Napewno na dłuższą metę warto jest mieć "swoją" markę i wymieniać oraz dolewać zawsze taki sam (tak robię w autach po okresie gwarancji które żegnają ASO), ale nie można też powiedzieć, że w Twoim przypadku miałoby coś zaszkodzić, szczególnie przy wlaniu "na chwilę". |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2352
|
![]() |
CYTAT ale moim zdaniem wszystkie bazy i dodatki są ze sobą kompatybilne czyli baza PAO i HC są ze sobą w bezpieczny sposób mieszalne ? no i co rozumiesz przez pojęcie "kompatybilności dodatków" |
|
|
![]()
Post
#2353
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
czyli baza PAO i HC są ze sobą w bezpieczny sposób mieszalne ? Absolutnie tak, skoro wielu producentów wypuszcza oleje w składzie których w różnych proporcjach blendowane są oleje gr III+IV, IV+V a nawet III+IV+V - a takie mieszaniny możemy na przykład kupić w oryginalnych opakowaniach z napisem Valvoline |
|
|
![]()
Post
#2354
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Myszków ![]() |
A wogóle co powiecie na Fordowskiego Formula F 5w30 ? Co to jest ?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-silnik...-5l-14E9EC/1741 Bo własnie też myślę żeby zrobić płukankę po jakimś Castrolu poprzedniego właściciela, zalać tym na 2kkm i znó płukanka i dolcelowy olej ? Fura ST220. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2355
|
![]() |
Absolutnie tak, skoro wielu producentów wypuszcza oleje w składzie których w różnych proporcjach blendowane są oleje gr III+IV, IV+V a nawet III+IV+V - a takie mieszaniny możemy na przykład kupić w oryginalnych opakowaniach z napisem Valvoline czyli jak rozumiem np. w tej firmie nie mają bladego pojęcia o tym co robią ![]() dodatkowo mogę wymieszać olej silnikowy na bazie PAO z olejem hydraulicznym na bazie PAO bo: - baza jest taka sama - dodatki są kompatybilne tak ? |
|
|
![]()
Post
#2356
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Pewnie mają mniejszą wiedzę niż Motul, Valvoline i inni którzy to robią, a także setki innych firm, które robią oleje półsyntetyczne (mieszanie gr. II+III lub II+IV), a przecież cyt. "niedopuszczalne jest mieszanie produktów mineralnych z syntetycznymi"...
Również podałbym do sądu te 90% firm, które gwarantują pisemnie że ich oleje są mieszalne z innymi. dodatkowo mogę wymieszać olej silnikowy na bazie PAO z olejem hydraulicznym na bazie PAO bo: tak, dodać łyżkę towotu i ugotować zupę, bo: zaczynasz cudować nie na temat, nie mając argumentów na to, że każda blendownia miesza w/w bazy w zakresie przydatności do silników konkretnego typu, nawet w "Twoim" Statoilu 10W40 ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2357
|
![]() |
TomaszMal, ale ja zadałem konkretne pytanie i jak byś mógł na nie równie konkretnie odpowiedzieć
![]() |
|
|
![]()
Post
#2358
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Żebym mógł odpowiedzieć na pytanie muszę widzieć w tym jakiś sens. Wytłumacz mi sens mieszania oleju silnikowego z hydraulicznym i jak go zrozumiem, to Ci odpowiem.
A niech to, złamię zasadę i odpowiem? Nie, bo nie nada się on ani do silnika ani do hydrauliki ze względu na brak spełnienia wymagań dla żadnej ze 'stron' po wymieszaniu, w przeciwieństwie do zmieszania np. hydraulicznego ATF III marki A z hydraulicznym ATF III marki B. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2359
|
![]() |
CYTAT tak, dodać łyżkę towotu i ugotować zupę, bo: zaczynasz cudować nie na temat, nie mając argumentów na to, że każda blendownia miesza w/w bazy w zakresie przydatności do silników konkretnego typu, nawet w "Twoim" Statoilu 10W40 wink.gif o przepraszam, to Ty postawiłeś tezę o bezpiecznym mieszaniu olejów które są na bazie syntetycznej.. a ja zadałem pytanie o to oparte ![]() CYTAT A niech to, złamię zasadę i odpowiem? Nie, bo nie nada się on ani do silnika ani do hydrauliki ze względu na brak spełnienia wymagań dla żadnej ze 'stron' po wymieszaniu o, czyli jednak pojawia się w uwarunkowaniach nowy "parametr" ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2360
|
![]() |
Dobra, a teraz kilka zdań w prostych słowach na spokojnie.
Zacznijmy od tego, że nie znamy silnika do którego będzie ten olej zalewany. Jeżeli założymy, że będzie to 1.9 TDI PD, to robiąc mieszankę z 2 olejów na bazie HC (czy innej jednolitej), spełniających 505.01 i mających tą samą lepkość 5/40 to ryzyko wadliwego działania czy problemów z np. rozwarstwianiem będzie niskie... ale będzie. Jeżeli weźmiemy silnik 5.7 V8 HEMI i tam damy mieszankę jakiś olejów na tej samej bazie ale różnych lepkościach (do tego silnika powinien iść 5/20) to w silniku przestanie działać system MDS (wyłączania cylindrów) gdyż jest on bardzo związany z parametrami lepkościowymi. Ta sama sytuacja będzie w silnikach w których lepkość oleju ma istotne znaczenie dla działania jakiś części silnika. Kolejny przypadek kiedy do silnika PB zalejemy mieszankę olejów dedykowanych (i przygotowywanych) pod silniki diesla. Takie oleje mimo, iż zadziałają, coś tam będą smarować... ale nie będą właściwie usuwać/neutralizować np. zanieczyszczeń jakie powstają ze spalania PB. Kolejny przypadek kiedy np. do silnika diesla EURO5 wymagającego oleju LowSaps zalejemy jakąś mieszankę która nie będzie trzymała zalecanych parametrów jakie wymaga się od oleju 5/30 i następstwa jakie to niesie za sobą, to dodatkowo problemy z filtrem cząstek stałych mamy zagwarantowane. Część silników jest na to cholernie czyła (np. 2.0 CDTI 150 jakie była dawany do Chevroleta Captiva) Kolejny przykład niezdrowego mieszania to zalanie gdzieś zdobytego/wyniesionego oleju/olejów np. 15/40 klasy CH-4/CI-4 do silnika w jakimś starym Jelczu, który pracował całe swoje życie na oleju klasy CC. Co będzie ? Silnik będzie wymyty bardzo dokładnie a kawałki nagaru mogą zatkać przewody olejowe. Tak można mnożyć i mnożyć przykłady. Do tego trzeba dodać, że pewne pakiety uszlachetniające mogą ze sobą wchodzić w reakcję. Co dają producenci do swoich produktów... tego nie wiemy. Jak to może wpłynąć na siebie.. też nie wiemy. Co innego dolać jakiegoś oleju w sytuacji awaryjnej by dojechać do ASO czy innego warsztatu a co innego codziennie eksploatować taki silnik na przypadkowej mieszance. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 20:00 |