![]() ![]() |
Tue, 31 Jan 2012 - 20:52
Post
#2321
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry |
tequito: porównujesz mineralny olej 10W40 do docierania z olejem 10W60 ? Czy ciśnienie odbiega od tego co jest zalecane przez producenta ? Wiem ze to porowanie nie jest dobre bo to calkowicie inna lepkosc/plynnosc w tej samej temperaturze ale innego nie mam. Cisnienie ponizej bara to juz troche za malo, moze poprostu wszystko sie jeszcze dopasuje i cisnienie w miare wzrostu przebiegu docierania bedzie stopniowo narastac ? Niskie cisnienie nie jest chyba dobre w silniku docieranym wiec dobrze bedzie jesli nie bede dopuszczal do czestego spadku obrotow i tym samym cisnienia oleju prawda ? -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Tue, 31 Jan 2012 - 20:52
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Tue, 31 Jan 2012 - 21:12
Post
#2322
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Co było robione przy remoncie silnka i co wymieniane i co obrabiane ?
Jakie tolerancje zachowane ? Czujnik sprawdzany ? Jakie dane masz dot.minimalnego ciśnienia na wolnych obrotach i jakie jest max. ? Może być że masz książkowo min. 0.3 a na goąco MAX np. 3..... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Tue, 31 Jan 2012 - 21:18
Post
#2323
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Thu, 02 Feb 2012 - 01:36
Post
#2324
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 |
CYTAT Jak ma być 5W30 to lej 5W30 tylko znajdz ten najlepszy bo auto jakie masz nie kosztuje 5000 zł, nie warto ... Ja mam inne doświadczenia z VR1 w K20A3 czy K24 w Hondach ...:-) A nie jest tak że 5w50 będzie lepiej trzymał parametry w wysokich temp? |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Thu, 02 Feb 2012 - 18:43
Post
#2325
|
|
|
|
|
|
|
Thu, 02 Feb 2012 - 19:12
Post
#2326
|
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 17 December 2005 Skąd: krzyżanowice |
mam pytanie odnośnie danych w sppecyfikacji olejów
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 85,0 mm2/s czym większa/mniejsza tym lepsza Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 14,2 mm2/s czym większa/mniejsza tym lepsza proszę pogrubić mi prawdziwą odpowiedz generalnie chodzi mi o olej 5w40 ae to się dotyczy chyba wszystkich - jestem laikiem .. ;/ szukam oleju i myslę na millers-oil xfd i fuchs titan gt1 oraz tym co kiedyś zalany był quakerstate fully synthetic co zalać ? czy moze longlife jakiegoś 5w30 ? auto to a6q c5 03r 2,5tdi v6 rocznie min 30kkm dzięki z góry za podpowiedź -------------------- www.krzysztofpodolski.com przekaż 1% na szczytny cel :)
126p -> Kadett GSi 110ps -> Astra GSi 150ps -> A6Q Avant 179ps -> ....... napewno cos powyżej 200ps |
|
|
|
Thu, 02 Feb 2012 - 19:30
Post
#2327
|
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 |
a czy ta wyższa lepkość może mieć negatywny wpływ na działanie zmiennych faz albo czegoś tam co jest sterowane ciś. oleju?
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Thu, 02 Feb 2012 - 19:32
Post
#2328
|
|
|
tak
|
|
|
|
Thu, 02 Feb 2012 - 21:04
Post
#2329
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry |
Wiem ze to porowanie nie jest dobre bo to calkowicie inna lepkosc/plynnosc w tej samej temperaturze ale innego nie mam. Cisnienie ponizej bara to juz troche za malo, moze poprostu wszystko sie jeszcze dopasuje i cisnienie w miare wzrostu przebiegu docierania bedzie stopniowo narastac ? Niskie cisnienie nie jest chyba dobre w silniku docieranym wiec dobrze bedzie jesli nie bede dopuszczal do czestego spadku obrotow i tym samym cisnienia oleju prawda ? cisnienie przy 100*C od 3,4 bara do 4,9 bara ale przy 3k rpm, ksiazka nie podaje dla wolnych obrotow, dodatkowo jakis spadek jest spowodowany turbina ktorej seryjnie ten silnik nie posiada. Zamowilem juz zmodyfikowany sterownik z podwyzszonymi wolnymi obrotami. co do robot remontowych to glowica po przegladzie, panewki i pierscienie + wszystko czyszczone i sprawdzane. Czujnik AG dziala cialge tak samo nic zlego sie z nim nie dzialo od 2 lat. Seryjny alrmowy nigdy sie nie zaswiecil. Moze za bardzo sie na tym skupial ale nie chcialem niczego bagatelizowac. dzieki pozdrawiam -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
|
Thu, 02 Feb 2012 - 21:52
Post
#2330
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin |
cisnienie przy 100*C od 3,4 bara do 4,9 bara ale przy 3k rpm, ksiazka nie podaje dla wolnych obrotow, dodatkowo jakis spadek jest spowodowany turbina ktorej seryjnie ten silnik nie posiada. Zamowilem juz zmodyfikowany sterownik z podwyzszonymi wolnymi obrotami. co do robot remontowych to glowica po przegladzie, panewki i pierscienie + wszystko czyszczone i sprawdzane. Czujnik AG dziala cialge tak samo nic zlego sie z nim nie dzialo od 2 lat. Seryjny alrmowy nigdy sie nie zaswiecil. Moze za bardzo sie na tym skupial ale nie chcialem niczego bagatelizowac. dzieki pozdrawiam Z czego masz ten silnik dokladnie wrzucony? bo że 1,2 to wiem PII 1,2 60KM 0,7 bar- 850 obr/min 3,6-4,4- 4000obr/min Pozdrawiam -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
|
Fri, 03 Feb 2012 - 00:05
Post
#2331
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
CYTAT mam pytanie odnośnie danych w sppecyfikacji olejów Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 85,0 mm2/s czym większa/mniejsza tym lepsza Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 14,2 mm2/s czym większa/mniejsza tym lepsza Wszystko zależy gdzie i jakie zalecenia ma producent . Podałeś dane jakiegoś oleju 5W40, to najbadziej popularna klasa lepkościowa. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Fri, 03 Feb 2012 - 14:07
Post
#2332
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 |
jeszcze jedno szybkie pytanie
używał ktoś olejów marki Gulf? mój zaprzyjaźniony hurtownik bardzo poleca, a cena dobra na syntetyki serio zaprzyjaźniony i nigdy nie polecał byle czego, bo musi sprzedać ja wcześniej nie używałem, ojciec w zeszłym roku zalał tym benzyniaka i problemów nie ma macie doświadczenie z tą marką? |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Fri, 03 Feb 2012 - 14:12
Post
#2333
|
|
|
można brać, dobra jakość
|
|
|
|
| gość_Młody-Bydgoszcz_* |
Fri, 03 Feb 2012 - 17:35
Post
#2334
|
|
|
Co myślicie o olejach elf do CDI?
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Fri, 03 Feb 2012 - 17:51
Post
#2335
|
|
|
ELF to tania marka firmy TOTAL
Utrzymywana tylko z uwagi na Renaulta. Generalnie produkowane gównie w outsourcingu. |
|
|
|
Fri, 03 Feb 2012 - 18:14
Post
#2336
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Myszków |
Wy to chyba zamiast kawy rano - olej pijecie ?
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Fri, 03 Feb 2012 - 18:19
Post
#2337
|
|
|
tylko syntetyczne PAO
|
|
|
|
Sat, 04 Feb 2012 - 01:16
Post
#2338
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Sun, 05 Feb 2012 - 19:42
Post
#2339
|
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 |
Niekoniecznie olej syntetyczny PAO jest aż tak drogi. Przykładowo prawdziwy syntetyk (potwierdza to jednoznacznie kol. Bezduszny) kosztuje w opakowaniu 1 litrowym 27 zł brutto, a w opakowaniu 4 litrowym 105 zł brutto. Nie są to ceny z Alledrogo ale z patronackiej hurtowni jednego z koncernów naftowych działającego w Polsce. Wiele olejów HC jest wyraźnie droższych.
|
|
|
|
Tue, 07 Feb 2012 - 12:18
Post
#2340
|
|
|
User Dołączył: Tue, 29 March 2011 |
a ja chciałem tylko dodać, ze motul 8100 to badziew -- przy -26 rozrusznik koszmarnie ciężko kręci, na shellu 5w40 nigdy tak nie dyszał z wysiłku... dodam, że aku naładowany
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 02:53 |