Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 115 116 117 118 119 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
taquito
post Tue, 31 Jan 2012 - 20:52
Post #2321


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





CYTAT(Croom @ Tue, 31 Jan 2012 - 20:35) *
tequito: porównujesz mineralny olej 10W40 do docierania z olejem 10W60 ?

Czy ciśnienie odbiega od tego co jest zalecane przez producenta ?




Wiem ze to porowanie nie jest dobre bo to calkowicie inna lepkosc/plynnosc w tej samej temperaturze ale innego nie mam.

Cisnienie ponizej bara to juz troche za malo, moze poprostu wszystko sie jeszcze dopasuje i cisnienie w miare wzrostu przebiegu docierania bedzie stopniowo narastac ?

Niskie cisnienie nie jest chyba dobre w silniku docieranym wiec dobrze bedzie jesli nie bede dopuszczal do czestego spadku obrotow i tym samym cisnienia oleju prawda ?


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 31 Jan 2012 - 20:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Croom
post Tue, 31 Jan 2012 - 21:12
Post #2322


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Co było robione przy remoncie silnka i co wymieniane i co obrabiane ?
Jakie tolerancje zachowane ?

Czujnik sprawdzany ?

Jakie dane masz dot.minimalnego ciśnienia na wolnych obrotach i jakie jest max. ?

Może być że masz książkowo min. 0.3 a na goąco MAX np. 3.....


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 31 Jan 2012 - 21:18
Post #2323


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Zarzuć żurawia równiez w stary temat :


http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t48785.html


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Thu, 02 Feb 2012 - 01:36
Post #2324


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





CYTAT
Jak ma być 5W30 to lej 5W30 tylko znajdz ten najlepszy bo auto jakie masz nie kosztuje 5000 zł, nie warto ...
Ja mam inne doświadczenia z VR1 w K20A3 czy K24 w Hondach ...:-)


A nie jest tak że 5w50 będzie lepiej trzymał parametry w wysokich temp?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Feb 2012 - 18:43
Post #2325









CYTAT(s13owner @ Thu, 02 Feb 2012 - 01:36) *
A nie jest tak że 5w50 będzie lepiej trzymał parametry w wysokich temp?

na pewno będzie miał większa lepkość
tak samo jak na zimno... szczególnie jak przyjdzie uruchomić silnik przy -21 stopniach wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mervin
post Thu, 02 Feb 2012 - 19:12
Post #2326


Rookie
Dołączył: Sat, 17 December 2005
Skąd: krzyżanowice





mam pytanie odnośnie danych w sppecyfikacji olejów

Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 85,0 mm2/s czym większa/mniejsza tym lepsza
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 14,2 mm2/s czym większa/mniejsza tym lepsza

proszę pogrubić mi prawdziwą odpowiedz

generalnie chodzi mi o olej 5w40 ae to się dotyczy chyba wszystkich - jestem laikiem .. ;/ szukam oleju i myslę na millers-oil xfd i fuchs titan gt1 oraz tym co kiedyś zalany był quakerstate fully synthetic co zalać ? czy moze longlife jakiegoś 5w30 ? auto to a6q c5 03r 2,5tdi v6 rocznie min 30kkm


dzięki z góry za podpowiedź wink.gif


--------------------
www.krzysztofpodolski.com przekaż 1% na szczytny cel :)
126p -> Kadett GSi 110ps -> Astra GSi 150ps -> A6Q Avant 179ps -> ....... napewno cos powyżej 200ps
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Thu, 02 Feb 2012 - 19:30
Post #2327


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





a czy ta wyższa lepkość może mieć negatywny wpływ na działanie zmiennych faz albo czegoś tam co jest sterowane ciś. oleju?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 02 Feb 2012 - 19:32
Post #2328









tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taquito
post Thu, 02 Feb 2012 - 21:04
Post #2329


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





CYTAT(taquito @ Tue, 31 Jan 2012 - 20:52) *
Wiem ze to porowanie nie jest dobre bo to calkowicie inna lepkosc/plynnosc w tej samej temperaturze ale innego nie mam.

Cisnienie ponizej bara to juz troche za malo, moze poprostu wszystko sie jeszcze dopasuje i cisnienie w miare wzrostu przebiegu docierania bedzie stopniowo narastac ?

Niskie cisnienie nie jest chyba dobre w silniku docieranym wiec dobrze bedzie jesli nie bede dopuszczal do czestego spadku obrotow i tym samym cisnienia oleju prawda ?



cisnienie przy 100*C od 3,4 bara do 4,9 bara ale przy 3k rpm, ksiazka nie podaje dla wolnych obrotow, dodatkowo jakis spadek jest spowodowany turbina ktorej seryjnie ten silnik nie posiada. Zamowilem juz zmodyfikowany sterownik z podwyzszonymi wolnymi obrotami.

co do robot remontowych to glowica po przegladzie, panewki i pierscienie + wszystko czyszczone i sprawdzane.

Czujnik AG dziala cialge tak samo nic zlego sie z nim nie dzialo od 2 lat. Seryjny alrmowy nigdy sie nie zaswiecil.


Moze za bardzo sie na tym skupial ale nie chcialem niczego bagatelizowac.


dzieki pozdrawiam


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Thu, 02 Feb 2012 - 21:52
Post #2330


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(taquito @ Thu, 02 Feb 2012 - 21:04) *
cisnienie przy 100*C od 3,4 bara do 4,9 bara ale przy 3k rpm, ksiazka nie podaje dla wolnych obrotow, dodatkowo jakis spadek jest spowodowany turbina ktorej seryjnie ten silnik nie posiada. Zamowilem juz zmodyfikowany sterownik z podwyzszonymi wolnymi obrotami.

co do robot remontowych to glowica po przegladzie, panewki i pierscienie + wszystko czyszczone i sprawdzane.

Czujnik AG dziala cialge tak samo nic zlego sie z nim nie dzialo od 2 lat. Seryjny alrmowy nigdy sie nie zaswiecil.


Moze za bardzo sie na tym skupial ale nie chcialem niczego bagatelizowac.


dzieki pozdrawiam



Z czego masz ten silnik dokladnie wrzucony? bo że 1,2 to wiem smile.gif Ok Doczytałem na AK
PII 1,2 60KM
0,7 bar- 850 obr/min
3,6-4,4- 4000obr/min
Pozdrawiam


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 03 Feb 2012 - 00:05
Post #2331


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
mam pytanie odnośnie danych w sppecyfikacji olejów

Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 85,0 mm2/s czym większa/mniejsza tym lepsza
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 14,2 mm2/s czym większa/mniejsza tym lepsza


Wszystko zależy gdzie i jakie zalecenia ma producent .
Podałeś dane jakiegoś oleju 5W40, to najbadziej popularna klasa lepkościowa.



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Burning
post Fri, 03 Feb 2012 - 14:07
Post #2332


User
Dołączył: Mon, 09 January 2012





jeszcze jedno szybkie pytanie smile.gif
używał ktoś olejów marki Gulf?
mój zaprzyjaźniony hurtownik bardzo poleca, a cena dobra na syntetyki
serio zaprzyjaźniony i nigdy nie polecał byle czego, bo musi sprzedać
ja wcześniej nie używałem, ojciec w zeszłym roku zalał tym benzyniaka i problemów nie ma
macie doświadczenie z tą marką?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 03 Feb 2012 - 14:12
Post #2333









można brać, dobra jakość
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Fri, 03 Feb 2012 - 17:35
Post #2334









Co myślicie o olejach elf do CDI?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 03 Feb 2012 - 17:51
Post #2335









ELF to tania marka firmy TOTAL
Utrzymywana tylko z uwagi na Renaulta. Generalnie produkowane gównie w outsourcingu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Fri, 03 Feb 2012 - 18:14
Post #2336


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





Wy to chyba zamiast kawy rano - olej pijecie ? tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 03 Feb 2012 - 18:19
Post #2337









tylko syntetyczne PAO tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 04 Feb 2012 - 01:16
Post #2338


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





E tam PAO jest drogi ja wolę HC ....


http://www.youtube.com/watch?v=sdRHGXsFwds

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif




--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Sun, 05 Feb 2012 - 19:42
Post #2339


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Niekoniecznie olej syntetyczny PAO jest aż tak drogi. Przykładowo prawdziwy syntetyk (potwierdza to jednoznacznie kol. Bezduszny) kosztuje w opakowaniu 1 litrowym 27 zł brutto, a w opakowaniu 4 litrowym 105 zł brutto. Nie są to ceny z Alledrogo ale z patronackiej hurtowni jednego z koncernów naftowych działającego w Polsce. Wiele olejów HC jest wyraźnie droższych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominikh86
post Tue, 07 Feb 2012 - 12:18
Post #2340


User
Dołączył: Tue, 29 March 2011





a ja chciałem tylko dodać, ze motul 8100 to badziew -- przy -26 rozrusznik koszmarnie ciężko kręci, na shellu 5w40 nigdy tak nie dyszał z wysiłku... dodam, że aku naładowany
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 115 116 117 118 119 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 14:30