![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2301
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
@Croom
napisałem że w wolnossącej benzynie, tj. w domyśle nie wymagającej tego typu wynalazków, obecnie mam 2 auta: Rover 75 V6 oraz Megane 1,6 16V jaki wpływ (pozytywny bądź negatywny) ma lanie do nich LowSaps, np. C3? @izdebo widziałem, gołym okiem ciężko rozróżnić 5W30 A3 od 5W30 A5, choć technologicznie A5 będzie rzadszy i o to w nim chyba chodzi, wiem że wlanie go do silnika to nie jest jakieś zło, bo do 13-letniej Meganki 1,6 ASO przez prawie 200k lało olej A5 i nic się nie stało, chodzi mi o oszczędności paliwa - prawda czy fikcja? jeśli prawda to w jakiej skali, może ma Ktoś jakieś doświadczenia stosowania jednego i drugiego na tym samym aucie i coś zauważył bądź nie? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2302
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2303
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Myszków ![]() |
To ja bym jeszcze prosil do a1 porownanie i maly opisik
![]() |
|
|
![]()
Post
#2304
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
@izdebo widziałem, gołym okiem ciężko rozróżnić 5W30 A3 od 5W30 A5, choć technologicznie A5 będzie rzadszy i o to w nim chyba chodzi, wiem że wlanie go do silnika to nie jest jakieś zło, bo do 13-letniej Meganki 1,6 ASO przez prawie 200k lało olej A5 i nic się nie stało, chodzi mi o oszczędności paliwa - prawda czy fikcja? jeśli prawda to w jakiej skali, może ma Ktoś jakieś doświadczenia stosowania jednego i drugiego na tym samym aucie i coś zauważył bądź nie? Oszczędności nie będą wymierne. A5/B5 będzie dużo rzadszy, nawet w temp otoczenia, nie mówiąc już o 100 stC, więc zamiast pomóc, może szybciej zaszkodzić. Gra nie warta świeczki. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2305
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
A5/B5 będzie dużo rzadszy, nawet w temp otoczenia, nie mówiąc już o 100 stC, więc zamiast pomóc, może szybciej zaszkodzić. Gra nie warta świeczki. Tak jak napisałem, stare auto z 99 roku przejechało na takowym 200.000 i nic się nie stało, ja tylko z przyzwyczajenia wlewam teraz A3. Ale nie mam porównania spalania... Wiem więc że taki olej nie szkodzi silnikowi, jeśli jest on wykorzystywany do normalnej spokojnej jazdy (jeździ nim kobieta). To katowania i jeżdżenia do odcięcia non stop pewnie się nie nadaje, ale przy normalnej jeździe nie sądzę żeby miałoby się coś stać, masa ludzi jeździ na takowych, są wlewane domyślnie w ASO i ludzie jeżdżą... Oszczędności nie będą wymierne. Ale rzeczywiście wiesz czy tylko strzelasz, że nie i koniec kropka, bo nowe technologie są z założenia złe i finito? I niewymierne to znaczy dokładnie jakie? Jaki to jest przedział zmniejszenia spalania na 100 km? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2306
|
![]() |
spalanie to sprawa dość złożona i zależy od wielu czynników
na testach robionych przez producenta oleju wychodzi, że oszczędności będą.. około 5% ale to nie znaczy, że w praktyce możesz też już odliczać 5% od rachunku na stacji paliw |
|
|
![]()
Post
#2307
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Dlatego interesują mnie opinie
![]() Jeden z producentów podaje nawet przedział od 4% do 11% przy czym tym większe oszczędności im więcej auto jeździ w mieście w stosunku do trasy ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2308
|
![]() |
wyłącz w trakcie upalnego lata klimę w trakcie jazdy po zakorkowanym mieście....
i masz już oszczędność ponad 1 litra ![]() |
|
|
![]()
Post
#2309
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
kupienie innego oleju nie wymaga aż takich wyrzeczeń i daje szanse na efekt całoroczny, natomiast lata w polsce mamy może ze 3 tygodnie, jak jeszcze nie pada
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2310
|
![]() |
jaki byś nie kupił semisyntetyk 10/40 to spalanie będzie praktycznie takie same
więc nie ma się co rozdrabniać |
|
|
![]()
Post
#2311
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
jeżdżę tylko na 5W40
![]() dzięki, t.m. |
|
|
![]()
Post
#2312
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT obecnie mam 2 auta: Rover 75 V6 oraz Megane 1,6 16V Rovery zazwyczaj zalewa się 10W40 i prawdopodobnie taki Ci książka poleca. Moje sprawdzone typy w tym silniku Amsoil 10W40 Millers 10W40 XSS Lub cos Fuchs-a sprawdzonym olejem do 15 000km jest UNIC PLUS . Meganka jak śmiga na 5W30 niech śmiga. CYTAT A5/B5 będzie dużo rzadszy, nawet w temp otoczenia, nie mówiąc już o 100 stC, więc zamiast pomóc, może szybciej zaszkodzić. Kategorycznie sie nie zgodze z Twoja opinią. Czy używamy aut do sportu długodystansowych rajdów , raczej nie mowa o cywilnym samochodzie gdzie producent wymyslił stosowanie oleju A1, A5 -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2313
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Panowie Mobil 1 5W40 to rozumiem olej HC. Warto to kupić do dupowoza ? Chcę zmienic teraz bo auto stoi na tych cholernych mrozach a olej w silniku ma prawie rok i się jakiś czarny zrobił...
|
|
|
![]()
Post
#2314
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Rovery zazwyczaj zalewa się 10W40 i prawdopodobnie taki Ci książka poleca. Eeee... bzdura, 90% userów zalewa syntetykiem, w książce z tego co pamiętam 10W40 jest określane jako minimalne (a nie optymalne) wymagania a gęstość oleju producent każe dostosować indywidualnie do klimatu - czyli w naszych warunkach uważam że za mało - z resztą na wszystkich fakturach z ASO i naklejkach występuje 5W40 i takie zalecenia były z centrali do ASO. BTW - ten sam silnik montowano w Kia Carnival poprzedniej generacji i tam już instrukcja oraz Kia zaleca tylko i wyłącznie syntetyki, podobnie sprawa z silnikami diesela - silnik 2,0 z BMW gdzie BMW zaleca chyba tylko 5W30. Nawet Polonezy z silnikiem 1,4 Rovera zalewane były w serwisach Lotosem 5W40. Sugerujesz się pewnie niestety niedoskonałymi 'kalkulatorami' na stronach producentów olejów, gdzie niestety każdy pokazuje co innego... Przykładowo pierwsza lepsza strona - np. Mobil, pokazuje do Rovera 0W, a do Megane każe lać mineralny, choć producent takowego nawet nie dopuszcza! Kolejna strona i znów co innego ![]() ![]() A 75-tka od nowości na 5W40 ma się nadzwyczaj dobrze ![]() Co do reszty - dzięki za wymianę wiedzy, trzymajcie się! Panowie Mobil 1 5W40 to rozumiem olej HC. Warto to kupić do dupowoza ? Chcę zmienic teraz bo auto stoi na tych cholernych mrozach a olej w silniku ma prawie rok i się jakiś czarny zrobił... Tak, to HC jak większość 5W40 |
|
|
![]()
Post
#2315
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Kategorycznie sie nie zgodze z Twoja opinią. Czy używamy aut do sportu długodystansowych rajdów , raczej nie mowa o cywilnym samochodzie gdzie producent wymyslił stosowanie oleju A1, A5 nie bardzo rozumiem sens tego zdania, może dla tego, że jest bez wymaganej do jego zrozumienia interpunkcji. Popatrz na konsystencję oleju 5W-30 spec A3/B4 lub C3, i na olej 5W-30 A5/B5 - ten pierwszy jest sporo rzadszy, więc w temp pracy również będzie tak samo. Również o tym mówi parametr HTHS, który to w przypadku pierwszego oleju, ma dużo większe wartości. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2316
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
A do lexusa is250 (v6 ze zmiennymi fazami) co byścioe dobrego polecili?
Fabrycznie zalewane to jest castrolem edge 5w30 i na korku ma 5w30.... Ja się zastanawiam nad valvo vr1 5w50 albo synpowr 5w30/40. Myślałem jeszcze nad valvo vr1 ale semisyn 10w60... W innym wysilonym aucie bardzo się sprawdza ale nie wiem czy do tego silnika to dobry pomysł? Przebieg to ok. 130tyś. Silnik w dobrym stanie, ale trochę słychać głowice/zmiennefazy/łańcuch i mam nadzieje że to od gównianego castrola który jest rzadki jak siki po rozgrzaniu... Zmieniał ktoś moze filtr oleju w tym aucie bo mam pytanie natury technicznej? Doradźcie koledzy! ![]() |
|
|
![]()
Post
#2317
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Również o tym mówi parametr HTHS, który to w przypadku pierwszego oleju, ma dużo większe wartości. Owszem. tylko że HTHS to nie wszystko jak sadzą niektórzy zapatrzeni w bzdurne teksty sterndoctora... Konstrukcja silnika niekiedy przewiduje A1, A5 z prozaicznego powodu konstrukcja ... - liniowa szybkośc z jaką ma być olej przepompowany w jednostce czasu, rzygacz ma odpowiednio dawkować olej. - smarowanie tulei - olej A3 gorzej odbierze ciepło od A5 w silniku do tego przystosowanym (widzialem testy w 1NR-FE i A3 to tam porażka) - W Bejkach M3 owszem A3 z grubasnym filmem bo skok tłoka jest wiekszy niż skok Siergieja Bubki ale w innym wręcz przeciwnie . CYTAT Ja się zastanawiam nad valvo vr1 5w50 albo synpowr 5w30/40. Myślałem jeszcze nad valvo vr1 ale semisyn 10w60... W innym wysilonym aucie bardzo się sprawdza ale nie wiem czy do tego silnika to dobry pomysł? Jak ma być 5W30 to lej 5W30 tylko znajdz ten najlepszy bo auto jakie masz nie kosztuje 5000 zł, nie warto ... Ja mam inne doświadczenia z VR1 w K20A3 czy K24 w Hondach ...:-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2318
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: CHEŁMNO ![]() |
"Golf IV PD 1.9TDi
4 wymiany w 17 miesięcy czyli 60tyś. kilometrów. Historia wymian: 1. Castrol EDGE 505.01 5w30 2. Motul Specific 507 5w30 3. Motul Specific 507 5w30 4. Liqui Moly Toptec 4200 5w30 5. ? Zużycie: Po wymianie jest stan MAX. Po 11 tyś km jest trochę ponad minimum. Dolewam resztę z butli piątki i do wymiany po 15000 starczy... Czym go zalać? Milers 5w30 XF Longlife? Czy co? Gdzie w dobrej cenie? priv " Czy któryś ze specjalistów podpowie mi czy zostać przy LongLife czy lać 505.01 -------------------- Seat Leon FR
|
|
|
![]()
Post
#2319
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Chcialbym zapytac czy to normalne ze przy temp oleju do docierania millers'a 80-90 *C cisnienie jest nizsze od cisnienia oleju do normalnej pracy silnika przy podobnej temp ? ( ~0.6 bara )
Przed remontem na oleju 10w60 cisnienie przy takich temp wynosilo 1.2 bara -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
![]()
Post
#2320
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
DCA: może jakiś 506.01 bo mroziska trzaskajace ?
tequito: porównujesz mineralny olej 10W40 do docierania z olejem 10W60 ? Czy ciśnienie odbiega od tego co jest zalecane przez producenta ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 14:29 |