Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 109 110 111 112 113 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_bezduszny_*
post Sat, 07 Jan 2012 - 13:57
Post #2201









na PAO jest LazerWay 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4 API SM/CF
czy C3 jest na PAO.... dowiem się wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 07 Jan 2012 - 13:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 10 Jan 2012 - 13:03
Post #2202









no i się dowiedziałem:
C3 jest na HC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Tue, 10 Jan 2012 - 20:55
Post #2203


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Bardzo dziękuję za informację. To przesądza, że przy najbliższej wymianie oleju najpierw przepłukam i oczyszczę układ olejenia silnika preparatem Liqui Moly, a później zaleję prawdziwie syntetycznym olejem silnikowym Statoil LazerWay 5W40 ACEA A3/B4 SM/CF zresztą zgodnie z instrukcją obsługi mojego samochodu, który właśnie przewiduje olej o o określonej wyżej specyfikacji. Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Thu, 12 Jan 2012 - 12:02
Post #2204


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





Chcę przejść z 5w30 na 5w40 i myślę nad GULFem 5w40.

http://filtryoponyoleje.pl/pl/olej-silniko...-40opak-4l.html


Jakieś opinie o tym oleju ? Jakieś inne zalecane ?

Auto ST220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Thu, 12 Jan 2012 - 13:35
Post #2205


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Przynajmniej wg firmy Gulf do Fordów Mondeo ST220 zalecane są dwa oleje tej firmy tj. Gulf Formula FS 5W30 wypełniający specyfikację ACEA A5/B5 oraz Ford M2C 913-C lub olej Gulf FE 5W30 o specyfikacji ACEA A1/B1 oraz Ford M2C 913-A i M2C 913-B. Natomiast Gulf Formula G 5W40 przynajmniej wg producenta wypełnia specyfikację ACEA A3/B4 API SM/CF oraz VW502.00/505.00, MB-229.3, Renault RN0700/0710. Wydaje mi się, że przed doborem oleju do silnika Mondeo ST220 należy najpierw dokładnie ustalić jaką specyfikację oleju, szczególnie fordowską przewiduje producent. Powinno być to wyszczególnione w instrukcji obsługi samochodu lub w książce gwarancyjnej. Dopiero potem szukać oleju u różnych producentów ale spełniających normę fordowską.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Thu, 12 Jan 2012 - 13:51
Post #2206


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





Ford dokładnie tak opisuje:



Zalecany olej silnikowy:

SAE 5W-30 / poniżej -20°C do powyżej +40°C Olej silnikowy Ford Formula E Economy ACEA A1/B1 i WSS-M2C913-A


Alternatywne oleje silnikowe:

SAE 10W-40 / -20°C powyżej +40°C Olej silnikowy Ford XR+ High-performance High-lubricity ACEA A3/B3 i API/SH/CD EC
SAE 5W-40 / poniżej -20°C do powyżej +40°C Olej silnikowy Ford Formula S Synthetic ACEA A3/B3 i API/SH/CD EC


Jeśli nie są dostępne oleje silnikowy o powyższych specyfikacjach, używaj wyłącznie olejów silnikowych spełniających specyfikacje API SH/EC (Energy Conserving) lub lepszych.

Generalnie waham sie miezy tym Gulfem Formula G 5W-40, a MOTULem 8100 X-CESS 5W40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Thu, 12 Jan 2012 - 16:11
Post #2207


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Dla mnie wydaje się w tej sytuacji jasne, że należy w pierwszym rzędzie stosować olej o specyfikacji ACEA A1/B1 WSS-M2C 913-A. Dlatego też Gulf Formula FE 5W30 albo Motul Specific 913C 5W30 lub też np. Statoil LazerWay F 5W30. Wszystkie te oleje odpowiadają najbardziej zalecanej przez Forda specyfikacji oleju silnikowego dla ST220. Po co eksperymentować z olejem, który nie odpowiada zaleceniom fabrycznym, a szczególnie normie ACEA i normie fordowskiej? A tym normom na pewno nie odpowiadają ani Gulf Formula G 5W40 ani też Motul 8100 Xcess 5W40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 12 Jan 2012 - 16:12
Post #2208









no ale po co chcesz zmienić 5/30 na 5/40 ?
jest jakaś potrzeba ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Thu, 12 Jan 2012 - 16:17
Post #2209


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





Dla lapeszego samopoczucia, tego że pojawią się drobne mody w silniku i strojenie.
Do silników mocniej żyłowanych zalecany jest 5w40.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 12 Jan 2012 - 16:19
Post #2210









to kup lepszej jakości (jakiś sportowy) 5/30 i tyle
na pewno nie ma sensu lać 5/40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Thu, 12 Jan 2012 - 16:33
Post #2211


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





BTW.

ACEA to raczej nie jest klasa a przenzaczenie oleju.

A klasę opisuje API i ford zaleca API/SH/CD EC

A Motul ma API SL/CF (inne źródło SN/CF)

A Gulf SM/CF

Co jest wyższymi klasami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Thu, 12 Jan 2012 - 16:35
Post #2212


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





CYTAT(bezduszny @ Thu, 12 Jan 2012 - 16:19) *
to kup lepszej jakości (jakiś sportowy) 5/30 i tyle
na pewno nie ma sensu lać 5/40



A ten sportowy to jaki ?

Wszechobec zalecany Motul ?

8100 wystarczy, 300V, i co to za wynalazek X-Clean ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 12 Jan 2012 - 16:50
Post #2213









np. Millers CFS 5/30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Fri, 13 Jan 2012 - 15:29
Post #2214


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





Z opini w necie wynika że lepszy ten Millers od Motula 300V.

Cenę też ma niezłą - ~300zł/5L

Hmm...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Fri, 13 Jan 2012 - 16:27
Post #2215


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Nie może być,
300v to estry biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Fri, 13 Jan 2012 - 16:27
Post #2216


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(NeroN @ Fri, 13 Jan 2012 - 15:29) *
Z opini w necie wynika że lepszy ten Millers od Motula 300V.

Cenę też ma niezłą - ~300zł/5L

Hmm...


Dokładnie 272,47 pln .


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 13 Jan 2012 - 17:41
Post #2217


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Nie może być,
300v to estry biggrin.gif


No może jakaś szczypta i jest :-)

Może kolega bezduszny "rozszyfruje" np. zawartość 300V 5w30 biggrin.gif

http://www.quickfds.com/out/16084-63247-24640-019247.pdf

Bo to jak widać jest różnie z tymi estrami i syntetycznością laugh.gif

To samo chyba ale na rynek Japoński o ile się nie mylę :

http://www.quickfds.com/out/16084-63210-06124-019814.pdf


NeroN: a juz myślałem że piszesz o nowej linii najbardziej zaawansowanych olejów syntetycznych na świecie z technologią NANO :-)
Oj tutaj cena może wyjść 300zł oj może ale warto mi się wydaje do auta gdzie priorytetem jest ochrona i czasówka :-)

Pozdrawiam wszystkich


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Fri, 13 Jan 2012 - 20:32
Post #2218


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





W lutym powinny się pojawić, tak więc trzeba chwilę poczekać jeszcze.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sat, 14 Jan 2012 - 00:43
Post #2219


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





..no to mam następne oleum do "obejrzenia" ???...to następny pomysł na taniochę do Fordów cool.gif
http://www.najlepszyolej.pl/syntium_5000fr.html


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NeroN
post Sat, 14 Jan 2012 - 01:34
Post #2220


User
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Myszków





Millers juz mial w 2011 wprowadzic nano...

Do lutego to poczekam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 109 110 111 112 113 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 19:02