![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2181
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
Zależy od wydajności i stanu pompy oleju (u mnie na 10W60 parametry ksiażkowe) i na czym wam najbardziej zależy. Ale książkowe to chyba dla "książkowego" oleju uwzględniające dobry stan motoru ![]() Zalewasz olej o większej lepkości to i wskazówka od ciśnienia się podnosi (i to w sumie jedyny przypadek gdzie ciśnienie się podnosi a człowiek jakiś spokojniejszy ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2182
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Tak. Mam motor w świetnym stanie . Na zimnym 6 bar ,na rozgrzanym mocno 2.0 bar ,więc skupiam sie na temperaturze i jest 115 stopni C i trzyma po ćwiartce w ciepły dzień.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2183
|
![]() |
"Smarność"?? Ciekawy parametr ![]() nie parametr a właściwość może nie do końca jest to napisane właściwie pod względem gramatycznym.. bo powinno być: właściwości smarne czyli potocznie smarność ale każdy powinien zrozumieć w literaturze spotyka się też określenie: dodatek smarnościowy i chętnie napisał bym koledze więcej o tym.. ale jak kolega sam pisał (więc tym bardziej powinien wiedzieć)... wiedza kosztuje zatem: szydera "smarnościowa" jest nietrafiona ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2184
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
nie parametr a właściwość może nie do końca jest to napisane właściwie pod względem gramatycznym.. bo powinno być: właściwości smarne czyli potocznie smarność ale każdy powinien zrozumieć w literaturze spotyka się też określenie: dodatek smarnościowy i chętnie napisał bym koledze więcej o tym.. ale jak kolega sam pisał (więc tym bardziej powinien wiedzieć)... wiedza kosztuje zatem: szydera "smarnościowa" jest nietrafiona ![]() ![]() Nim zaczniesz się wymądrzać, naucz sie czytać ze zrozumieniem ![]() -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2185
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
Nie jestem ekspertem ale moim zdaniem 10w60 nadaje sie na upalanie gdzieś na torze albo na b.długie trasy w upalnie dni. Nie zapominajmy ,że wiekszość aut sportowych posiada chłodnice oleju i taki 10w60 może nigdy nie pracować w temp. roboczej . Czy dany olej się sprawdzi i jest odpowiedni to dop. wyjdzie po 100-150 tyś km ,a nie jak niektórzy wlewają co 10 tyś inny rodzaj i markę i za każdym razem sądzą, że moc przybywa czy coś tam ciszej pracuje. Myślę , że do normalnej jady codziennej miejscami z butem, 10w40 czy 5w40 wystarczy ale oczywiście są pewne wyjątki jak np. M3 czy m.in. auta z dwoma suszarkami+v6 gdzie jest b.mało oleju 3,5 L jak to jest np. w 300 zx. Tutaj nie ma oszczednosci i trzeba wymieniać najlepiej co 5-6 tyś syntetyk. tutaj olej szybko się rozgrzewa i traci właściwości bo chłodzi i smaruje dodatkowo turbiny.
Za wysokie ciśnienie to też nie dobre rozwiązanie, jak miałem 10w60 to wskazówka na zimnym wędrowała prawie na 8 bar ,na rozgrzanym też 2xtyle co w servisówce , teraz na 5w50 na rozgrzanym ma ciśnienie książkowe . Jako, że jeżdżę dynamicznie ale nie upalam to myśle że taka lepkość jest w sam raz . Ale na jesień czy wiosnę 10w40 w syntetyku był by idealny jakiś Motul czy Millers. Np. poprz. wł. w szwajcarii lał do mojego 5w30 , jak go kupowałem w zimie silnik pracował cichutko i na mrozie po 2 tyg postoju żadna szklanka nie zagrała . Teraz na 1-2 sek coś zaklekocze ale gorzej chyba było na 10w60 po długim staniu auta . Z resztą wystarczy potrząsnąć butelkami 5w30 i 10w60 ,a widać różnicę . |
|
|
![]()
Post
#2186
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Ktoś kilka stron wcześniej pisał o tym, że Motul X-cess 8100 oraz X-clean to są "hydrokraki".
To info ze strony Motula: CYTAT 300V is our most advanced base stock featuring double ester technology, a true racing product used by top race teams in the international arena yet available to car aficionados. Due to its exceedingly high standards, many passionate enthusiasts are using this product in their high performance street cars. 8100 Premium Synthetic is our most advanced synthetic base stock, using Ester and PAO technology, these products surpass the latest Manufactures' Approvals with flying colours, longer drain intervals and fuel economy for maximum efficiency and protection for your investment. 6100 Synthetic utilizes our advanced base stock with Group III technology; these products achieve the latest Manufactures' Approvals with recommended drain intervals and fuel economy improvements. więc seria 8100 to full syntetyk na bazie PAO ? |
|
|
![]()
Post
#2187
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2188
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Ktoś kilka stron wcześniej pisał o tym, że Motul X-cess 8100 oraz X-clean to są "hydrokraki". To info ze strony Motula: więc seria 8100 to full syntetyk na bazie PAO ? To już teraz hydrokrak! -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2189
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Witam, co sądzicie o oleju Texaco Havoline Synthetic 5W40? Czy jest to olej zrobiony na HC czy PAO?
Poniżej charakterystyka: NORMY I ZATWIERDZENIA Olej HAVOLINE SYNTHETIC 5W 40 spełnia wymagania następujących standardów: • SAE 5W-40 • ACEA A3/B4-08; A3/B3-08 • API SM/CF • BMW LL-01 • MB 229.3; 229.5 • GM/Opel GM-LL-B-025 • Porsche A40 • Renault RN 0700/0710 • VW 501.01/502.00/505.00 CHARAKTERYSTYCZNE DANE TECHNICZNE (wielkości typowe): HAVOLINE SYNTHETIC 5W 40 Jednostka Wielkość Gęstość w temperaturze 15C kg/L 0,853 Lepkość kinematyczna w temperaturze 40C mm2/s 81,3 Lepkość kinematyczna w temperaturze 100C mm2/s 13,6 Wskaźnik lepkości - 171 Lepkość dynamiczna w temperaturze -35C mPa.s 31000 Lepkość dynamiczna w temperaturze -30C mPa.s 6000 Temperatura płynięcia C -39 Temperatura zapłonu (COC) C 224 Popiół siarczanowy % m 1,1 Oznaczenie kodowe - 40124 Jak wypada na tle konkurencji? Olej do 2 samochodów: Rover 75 2,0 V6 24V + Renault Megane 1,6 16V |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2190
|
![]() |
Ciężko powiedzieć, bo Texaco już nie funkcjonuje na naszym krajowym rynku.
Kiedyś był to produkt na bazie PAO, blendowany z tego co pamiętam na terenie Belgii. Czy ostatnie miesiące/lata to też ta sama technologia ? Tego chyba w Polsce nikt nie powie "na pewno". |
|
|
![]()
Post
#2191
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Tak, Chevron nie ma już oficjalnego przedstawicielstwa ale dopiero od chyba 2 czy 3 miesięcy, więc myślałem że nie jest to na tyle długi okres, by coś się zdążyło zmienić na rynku,
a czy Statoil 5W40 polecany przez Ciebie jest PAO czy HC? i jak ogólnie wypadają pozostałe parametry "mojego" Texaco? PS. Czy instnieje jakiś choć jeden parametr który pozwala chociaż przypuszczać na jakiej bazie został zrobiony? |
|
|
![]()
Post
#2192
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Tak, Chevron nie ma już oficjalnego przedstawicielstwa ale dopiero od chyba 2 czy 3 miesięcy, więc myślałem że nie jest to na tyle długi okres, by coś się zdążyło zmienić na rynku, a czy Statoil 5W40 polecany przez Ciebie jest PAO czy HC? i jak ogólnie wypadają pozostałe parametry "mojego" Texaco? PS. Czy instnieje jakiś choć jeden parametr który pozwala chociaż przypuszczać na jakiej bazie został zrobiony? Tak, ten parametr to Base Oil Group, ale z reguły jest on ciężko dostępny w obiegowych danych. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2193
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Tak, ten parametr to Base Oil Group, ale z reguły jest on ciężko dostępny w obiegowych danych. To tylko informacja. Czyli rozumiem, że zarówno na jednej jak i na drugiej bazie da się zrobić olej identycznie dobry, o identycznych parametrach lepkościowych, identycznej pompowalności, zasadowości, jakości? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2194
|
![]() |
Jest ten problem, że nie masz pewności czy skąpe dane zawarte w karcie informacyjnej jakie znajduje się w internecie pochodzą od oleju PAO czy HC...
a nawet jak znajdziemy bardzo starą kartę i w stosunku do nowej będą jakieś różnice.. to tez nie mamy pewności czy w międzyczasie nie było jakiś innych zmian w produkcie bez zmiany bazy. |
|
|
![]()
Post
#2195
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Tak, ale ja pytam z czysto techniczno-technologicznego punktu widzenia:
"czy zarówno na jednej jak i na drugiej bazie da się zrobić olej identycznie dobry, o identycznych parametrach lepkościowych, identycznej pompowalności, zasadowości, jakości?" jeśli odpowiedź brzmi: "tak", to w takim razie o co to wielkie halo, że HC jest "be", skoro na jego bazie można stworzyć coś identycznego jak na PAO? I wynika też z tego to, że czasem jeden PAO może być gorszy (parametrowo) od drugiego HC! |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2196
|
![]() |
na pewno da się zrobić oleje na bazie HC i PAO by podstawowe (czyli zazwyczaj podawane w kartach informacyjnych) dane były bardzo, bardzo zbliżone
ale... pewne właściwości bazy PAO są dla niej naturalne aby uzyskać te same lub bardzo zbliżone właściwości bazy HC trzeba ją poddać dość złożonym obróbkom technologicznym + dodatki chemiczne o ile stabilność bazy PAO w skrajnych i długich obciążeniach jest do przewidzenia o tyle baza HC już temu nie podoła gdyż w przypadku nazwijmy to "wyczerpania się" pakietów dodatków straci gwałtownie swoje właściwości w przypadku samochodów seryjnych lub używanych delikatnie baza HC spokojnie da radę przy jakimś tam przebiegu w przypadku samochodów mocno obciążonych już takiej pewności nie ma a najgorsze jest to, że jako kupujący w przypadku wielu firm nie mamy jasnej informacji: to jest olej HC a to jest olej PAO |
|
|
![]()
Post
#2197
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
OK, dzięki za informacje, teraz rozumiem,
nie podpowiedziałeś mi jeszcze tylko czy rekomendowany przez Ciebie Statoil 5W40 jest olejem HC czy PAO, a może - jak w przypadku niektórych - po prostu nie wiadomo? (a jak nie wiadomo to najczęściej HC) |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2198
|
![]() |
wiadomo..
to olej PAO a co, cena za niska na allegro ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#2199
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Nie sprawdzałem nawet, gdyż nie kupuję oleju na allegro, zawsze kupowałem Texaco w sprawdzonej hurtowni, Statoila widziałem tylko na stacjach niestety.
|
|
|
![]()
Post
#2200
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Co do oleju Statoil 5W40 to jednak istnieją dwa oleje tej firmy tj LazerWay 5W40 ACEA A3/B3, A3/B4 API SM/CF oraz LazerWay 5W40 ACEA C3 A3/B3, A3/B4 API SM/CF. Czy obydwa wytwarzane są jako oleje PAO czy tylko jeden z nich i który? Chyba olej LazerWay 5W40 C3 jest olejem nowszej generacji.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 12:49 |