![]() ![]() |
| gość_bezduszny_* |
Thu, 15 Dec 2011 - 21:35
Post
#2161
|
|
|
pic czy nie pic... trzeba by sprawdzić
ale skoro są tego typu oleje i nie kosztują masakrycznie dużo.. to dlaczego nie spróbować ? |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Thu, 15 Dec 2011 - 21:35
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Thu, 15 Dec 2011 - 21:38
Post
#2162
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 |
|
|
|
|
Thu, 15 Dec 2011 - 21:38
Post
#2163
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin |
Taquito nie wlewałbym mineralnego oleju tylko cos np z Millersa do docierania a potem wlał nie żaden 10W60 tylko Np. Millersa CFS 5w40 lub Amsoila AFL 5W40.
Moim zdaniem 10w60 to stanowczo za ''cieżki'' olej do Twojego małego -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
|
Thu, 15 Dec 2011 - 22:13
Post
#2164
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry |
Taquito nie wlewałbym mineralnego oleju tylko cos np z Millersa do docierania a potem wlał nie żaden 10W60 tylko Np. Millersa CFS 5w40 lub Amsoila AFL 5W40. Moim zdaniem 10w60 to stanowczo za ''cieżki'' olej do Twojego małego Juz dwa sezony przejezdzilem na takiej klasy oleju, najpierw valvo w tym roku LM i silnik od srodka czysty jak lza. U mnie nie ma chlodnicy oleju, uklad chlodzenia ciecza malutki. Temp oleju czesto dochodzi do 105 *C. Auto nie sluzy na codzien a tylko do zabawy wiec nie jest traktowane "lekko" W tym 2012 bede testowal xado 10w60. Do docierania juz zamowilem millersa. zobacze co z tego wyjdzie -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
|
Thu, 15 Dec 2011 - 22:38
Post
#2165
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin |
Juz dwa sezony przejezdzilem na takiej klasy oleju, najpierw valvo w tym roku LM i silnik od srodka czysty jak lza. U mnie nie ma chlodnicy oleju, uklad chlodzenia ciecza malutki. Temp oleju czesto dochodzi do 105 *C. Auto nie sluzy na codzien a tylko do zabawy wiec nie jest traktowane "lekko" W tym 2012 bede testowal xado 10w60. Do docierania juz zamowilem millersa. zobacze co z tego wyjdzie iż przy obecnym 10 Motor czysty to bardzo dobrze Co do LM to też złego słowa o tym oleju nie powiem bo sam takiego używam z tym że 5w40 Synthiol High Tech. I tak mnie nie przekonasz tymi 105 stopniami C do 10w60. Oba 5W40 Które wymieniłem i LM na którym śmigam w Swoim 1,8T Spokojnie poradzą sobie ze smarowaniem i utrzymaniem odpowiedniej temperatury- podejrzewam również że bedzie ona niższa niż przy obecnym 10w60 a to przez lepsza pompowalnosc. Pozatym na w/w olejach 5W40 silnik bedzie pracował lżej, szybciej wkr€ęcal się na obroty i powinien mieć lepsze parametry. Dla porównania kto na czym śmiga: Moje 1,8T 240KM i 380nm LM 5w40 Znajomego 2.0 TDI 240KM Amsoil AFL 5w40 Leon 1,8T 630KM i ok 720nm 10W60 LM Subaru 2,5T ok 450KM Millers CFS 5w40 Wszystkie te oleje spokojnie sobie poradzą a Twoim turbolocie. P.S Pochwal sie na Ak co tam wlałeś -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Thu, 15 Dec 2011 - 22:42
Post
#2166
|
|
|
|
|
|
|
Thu, 15 Dec 2011 - 22:50
Post
#2167
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin |
-------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Thu, 15 Dec 2011 - 22:53
Post
#2168
|
|
|
kto ten silnik stroił ?
|
|
|
|
Thu, 15 Dec 2011 - 22:56
Post
#2169
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin |
-------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
|
| gość_k-meal_* |
Fri, 16 Dec 2011 - 09:54
Post
#2170
|
|
|
|
|
|
|
Mon, 19 Dec 2011 - 08:41
Post
#2171
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia |
Koledzy, już o to pytałem wcześniej ale jakoś tak umknęło a mianowicie jakie spopielanie mają oleje 2T , które często sa dolewane do ON jako środek smarny.
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Mon, 19 Dec 2011 - 10:21
Post
#2172
|
|
|
ooo...
będzie ciężko o takie dane i nie wiem czy ktoś w ogóle robił takie badania |
|
|
|
Mon, 19 Dec 2011 - 10:32
Post
#2173
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia |
..to tak z czystej ciekawości
|
|
|
|
Mon, 19 Dec 2011 - 11:04
Post
#2174
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
wracajac do docierania.
Wykonalem kilka remontow tłokowych silnikow lotniczych i zawsze producent w manualu zalecał na pierwsze pare h (~50h lub do ustalenia się zużycia oleju) olej mineralny 100 shell przykladowo do silnika ktory pozniej miał być zalewany olejem W100. Z tego co sie dowiedziałem olej 100 róźni się od oleju W100 tym że nie ma dodatków płuczących. Chciałbym wlasnie się dowiedzieć wiecej na ten temat i jak się ma to do olejow stosowanych do docierania silnikow samochodowych. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 08:07
Post
#2175
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
CYTAT ..to tak z czystej ciekawości bo wiem,ze ludzie leją nawet do najnowszych diesli z dpf-ami. Ludzie leją nawet olej po frytkach znam takiego busiarza, inni leja tanie minerały z Selgrosa do auta za 80 000zł i maja pretensje do wszystkich ... Skiba: oleje do docierania maja fantastycznie zdyspergować i zawiązać w zawiesienie wszelkie zanieczyszczenia. Olej na docierke ma mieć doskonałą smarność a im wiecej detergentów i płukaczy tym gorsza smarność Ważnym ogniwem jest równiez olej do składania silników ,Millersa ma taki olej bieże się go na pędzel i smaruje wszystko co ma być w ruchu, konsystencja ...miodu :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 09:14
Post
#2176
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Do docierania użyłem najtańszego minerała Lotos i pięknie się zabrudził na czarno , po 8 kilometrach zlałem go, zalałem xado i po 2 zawodach czysty jak miodek
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 09:34
Post
#2177
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków |
Ludzie leją nawet olej po frytkach znam takiego busiarza, inni leja tanie minerały z Selgrosa do auta za 80 000zł i maja pretensje do wszystkich ... Skiba: oleje do docierania maja fantastycznie zdyspergować i zawiązać w zawiesienie wszelkie zanieczyszczenia. Olej na docierke ma mieć doskonałą smarność a im wiecej detergentów i płukaczy tym gorsza smarność Ważnym ogniwem jest równiez olej do składania silników ,Millersa ma taki olej bieże się go na pędzel i smaruje wszystko co ma być w ruchu, konsystencja ...miodu :-) "Smarność"?? Ciekawy parametr I apropo dywagacji nt olei 10W-60. Oleje takie jak każde inne, mają swoją lepkość w temp 40 i 100 st C. Lepkość w 100 jest dużo wyższa niż taka sama lepkość dla olei 5W-40, jeżeli większa lepkość, to gorsza pompowalność oleju, więc radziłbym uważać, bo coś się może przytrzeć. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 10:53
Post
#2178
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Znam auta które maja po 600 000km na 10W60 w starszych konstrukcjach a znam tez takie które maja problem z dojchaniem do 250 000km na 5W40 , wszystko zależy od jakosci , firmy ...
Ale masz racje generalnie z lepkością -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 13:02
Post
#2179
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Zależy od wydajności i stanu pompy oleju (u mnie na 10W60 parametry ksiażkowe) i na czym wam najbardziej zależy. Ja mam priorytet zachowania parametrów przy wysokiej temperaturze pracy.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
|
Wed, 21 Dec 2011 - 13:18
Post
#2180
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków |
Zależy od wydajności i stanu pompy oleju (u mnie na 10W60 parametry ksiażkowe) i na czym wam najbardziej zależy. Ja mam priorytet zachowania parametrów przy wysokiej temperaturze pracy. Ok, ale zakładam że mierzysz ciśnienie tylko w jednym miejscu w silniku. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 05 November 2025 - 19:23 |