![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2161
|
![]() |
pic czy nie pic... trzeba by sprawdzić
ale skoro są tego typu oleje i nie kosztują masakrycznie dużo.. to dlaczego nie spróbować ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2162
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2163
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Taquito nie wlewałbym mineralnego oleju tylko cos np z Millersa do docierania a potem wlał nie żaden 10W60 tylko Np. Millersa CFS 5w40 lub Amsoila AFL 5W40.
Moim zdaniem 10w60 to stanowczo za ''cieżki'' olej do Twojego małego ![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#2164
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Taquito nie wlewałbym mineralnego oleju tylko cos np z Millersa do docierania a potem wlał nie żaden 10W60 tylko Np. Millersa CFS 5w40 lub Amsoila AFL 5W40. Moim zdaniem 10w60 to stanowczo za ''cieżki'' olej do Twojego małego ![]() Juz dwa sezony przejezdzilem na takiej klasy oleju, najpierw valvo w tym roku LM i silnik od srodka czysty jak lza. U mnie nie ma chlodnicy oleju, uklad chlodzenia ciecza malutki. Temp oleju czesto dochodzi do 105 *C. Auto nie sluzy na codzien a tylko do zabawy wiec nie jest traktowane "lekko" W tym 2012 bede testowal xado 10w60. Do docierania juz zamowilem millersa. zobacze co z tego wyjdzie -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
![]()
Post
#2165
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Juz dwa sezony przejezdzilem na takiej klasy oleju, najpierw valvo w tym roku LM i silnik od srodka czysty jak lza. U mnie nie ma chlodnicy oleju, uklad chlodzenia ciecza malutki. Temp oleju czesto dochodzi do 105 *C. Auto nie sluzy na codzien a tylko do zabawy wiec nie jest traktowane "lekko" W tym 2012 bede testowal xado 10w60. Do docierania juz zamowilem millersa. zobacze co z tego wyjdzie iż przy obecnym 10 Motor czysty to bardzo dobrze Co do LM to też złego słowa o tym oleju nie powiem bo sam takiego używam z tym że 5w40 Synthiol High Tech. I tak mnie nie przekonasz tymi 105 stopniami C do 10w60. Oba 5W40 Które wymieniłem i LM na którym śmigam w Swoim 1,8T Spokojnie poradzą sobie ze smarowaniem i utrzymaniem odpowiedniej temperatury- podejrzewam również że bedzie ona niższa niż przy obecnym 10w60 a to przez lepsza pompowalnosc. Pozatym na w/w olejach 5W40 silnik bedzie pracował lżej, szybciej wkr€ęcal się na obroty i powinien mieć lepsze parametry. Dla porównania kto na czym śmiga: Moje 1,8T 240KM i 380nm LM 5w40 Znajomego 2.0 TDI 240KM Amsoil AFL 5w40 Leon 1,8T 630KM i ok 720nm 10W60 LM Subaru 2,5T ok 450KM Millers CFS 5w40 Wszystkie te oleje spokojnie sobie poradzą a Twoim turbolocie. P.S Pochwal sie na Ak co tam wlałeś ![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2166
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2167
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
-------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2168
|
![]() |
kto ten silnik stroił ?
|
|
|
![]()
Post
#2169
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
-------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2170
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2171
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
Koledzy, już o to pytałem wcześniej ale jakoś tak umknęło a mianowicie jakie spopielanie mają oleje 2T , które często sa dolewane do ON jako środek smarny.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2172
|
![]() |
ooo...
będzie ciężko o takie dane i nie wiem czy ktoś w ogóle robił takie badania |
|
|
![]()
Post
#2173
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
..to tak z czystej ciekawości
![]() |
|
|
![]()
Post
#2174
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
wracajac do docierania.
Wykonalem kilka remontow tłokowych silnikow lotniczych i zawsze producent w manualu zalecał na pierwsze pare h (~50h lub do ustalenia się zużycia oleju) olej mineralny 100 shell przykladowo do silnika ktory pozniej miał być zalewany olejem W100. Z tego co sie dowiedziałem olej 100 róźni się od oleju W100 tym że nie ma dodatków płuczących. Chciałbym wlasnie się dowiedzieć wiecej na ten temat i jak się ma to do olejow stosowanych do docierania silnikow samochodowych. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#2175
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT ..to tak z czystej ciekawości bo wiem,ze ludzie leją nawet do najnowszych diesli z dpf-ami. Ludzie leją nawet olej po frytkach znam takiego busiarza, inni leja tanie minerały z Selgrosa do auta za 80 000zł i maja pretensje do wszystkich ... Skiba: oleje do docierania maja fantastycznie zdyspergować i zawiązać w zawiesienie wszelkie zanieczyszczenia. Olej na docierke ma mieć doskonałą smarność a im wiecej detergentów i płukaczy tym gorsza smarność Ważnym ogniwem jest równiez olej do składania silników ,Millersa ma taki olej bieże się go na pędzel i smaruje wszystko co ma być w ruchu, konsystencja ...miodu :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2176
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Do docierania użyłem najtańszego minerała Lotos i pięknie się zabrudził na czarno , po 8 kilometrach zlałem go, zalałem xado i po 2 zawodach czysty jak miodek
![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#2177
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Ludzie leją nawet olej po frytkach znam takiego busiarza, inni leja tanie minerały z Selgrosa do auta za 80 000zł i maja pretensje do wszystkich ... Skiba: oleje do docierania maja fantastycznie zdyspergować i zawiązać w zawiesienie wszelkie zanieczyszczenia. Olej na docierke ma mieć doskonałą smarność a im wiecej detergentów i płukaczy tym gorsza smarność Ważnym ogniwem jest równiez olej do składania silników ,Millersa ma taki olej bieże się go na pędzel i smaruje wszystko co ma być w ruchu, konsystencja ...miodu :-) "Smarność"?? Ciekawy parametr ![]() I apropo dywagacji nt olei 10W-60. Oleje takie jak każde inne, mają swoją lepkość w temp 40 i 100 st C. Lepkość w 100 jest dużo wyższa niż taka sama lepkość dla olei 5W-40, jeżeli większa lepkość, to gorsza pompowalność oleju, więc radziłbym uważać, bo coś się może przytrzeć. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2178
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Znam auta które maja po 600 000km na 10W60 w starszych konstrukcjach a znam tez takie które maja problem z dojchaniem do 250 000km na 5W40 , wszystko zależy od jakosci , firmy ...
Ale masz racje generalnie z lepkością -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2179
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Zależy od wydajności i stanu pompy oleju (u mnie na 10W60 parametry ksiażkowe) i na czym wam najbardziej zależy. Ja mam priorytet zachowania parametrów przy wysokiej temperaturze pracy.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#2180
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Zależy od wydajności i stanu pompy oleju (u mnie na 10W60 parametry ksiażkowe) i na czym wam najbardziej zależy. Ja mam priorytet zachowania parametrów przy wysokiej temperaturze pracy. Ok, ale zakładam że mierzysz ciśnienie tylko w jednym miejscu w silniku. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 23 July 2025 - 03:15 |