![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2141
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
1. Jesli silnik i jego elementy wewnatrz sa bez nalotow lub z lekkim zlotawym nalotem tzn ze olej dobrze spelnia swoja funkcje ? po zlaniu olej byl czarny jak smola jak opisujecie.
2. Jesli robie maly remont silnika tj. nowe pierscienie, panewki i honowanie bloku to na jakiej klasy oleju dotrzec silnik jesli docelowo ma byc zalany 10W60 ( taki jak od 2 sezonow) silnik turbodoladowany. -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2142
|
![]() |
Ford Focus MK2 1,6 TDCi (to samo co HDI) 109KM.
Prawdziwy przebieg: 153 000 km. Zalecenia Forda: ![]() Sytuacja wyglada tak, ze nie wiem czym jest zalany, ale oleju nie bierze. Auto bylo do konca serwisowane, wiec zakladam, ze jest tam jakis 5W30. Fordowski olej Formula E jest juz zastapiony olejem Formula F i z tego co pisza np. tutaj, to jest to Castrol, wiec raczej odpada. Auto jezdzone zwykle na krotkich odcinkach (do pracy mam 7 lub 13km w zaleznosci czy zawoze mala do przedszkola. ![]() Co zalac? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2143
|
![]() |
pffff...
to Ford nie potrafi opracować oleju do "swoich" silników ? ![]() Nie wierz w to. Co zalać ? Jakiś dobry 5/30 do FAP/DPF (o ile masz) który będzie (choć moim zdaniem nie musi) spełniać jakieś tam aprobaty Forda lub PSA. |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2144
|
![]() |
Nie mam DPFa z tego co wiem.
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2145
|
![]() |
to zalej jakiś dobry 5/30 i po sprawie
XF Longlife ECO 5w30 XF Longlife C2 5w30 XADO Atomic Oil 5W-30 SM/CF i jeszcze z 10 innych ![]() |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#2146
|
![]() |
Dzieki kolejny raz.
|
|
|
![]()
Post
#2147
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Jesli robie maly remont silnika tj. nowe pierscienie, panewki i honowanie bloku to na jakiej klasy oleju dotrzec silnik jesli docelowo ma byc zalany 10W60 ( taki jak od 2 sezonow) silnik turbodoladowany. Bedziesz hamował go na hamowni czy na drodze ? Wysłac Ci instrukcje techniczna ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2148
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
Koledzy, jakie spopielanie ma olej 2T ? a i szukam w sieci wartości TBN do Mobila ESP 5W30 jak ktoś zna to bardzo proszę
![]() |
|
|
![]()
Post
#2149
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2150
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 January 2007 Skąd: Grabanów-Kolonia ![]() |
Bardzo Ci dziękuje
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2151
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Bedziesz hamował go na hamowni czy na drodze ? Wysłac Ci instrukcje techniczna ? przeczytalem kilka tematow i widze ze wiekszosc leje najtanszy mineral lub polsyntetyk i zaraz go wymienia, tez tak zrobie ale dzieki za zainteresowanie -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2152
|
![]() |
trochę to dziwne, że inwestuje się sporo pieniędzy w części i modernizację silnika.. a na koniec zaoszczędza 100 pln by zalać zwykły minerał a nie olej dedykowany do docierania
|
|
|
![]()
Post
#2153
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
trochę to dziwne, że inwestuje się sporo pieniędzy w części i modernizację silnika.. a na koniec zaoszczędza 100 pln by zalać zwykły minerał a nie olej dedykowany do docierania ile tematow przczytalem to pierwszy raz teraz czytam o oleju do docierania, naprawde. zaraz odpale google ........ dzieki -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2154
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2155
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Do pierwszego odpalenia silnika zastosowac jakis mineral na kilka minut pracy ?
-------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2156
|
![]() |
nie
wystarczy ten do docierania pierwsze minuty są najbardziej newralgiczne dla silnika |
|
|
![]()
Post
#2157
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Naprawde dziekuje, juz zakupilem. Jesli wszystko pojdzie dobrze to po shamowaniu zobaczymy efekty
pozdr -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
![]()
Post
#2158
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2159
|
![]() |
nie jestem do końca przekonany czy się w pełni sprawdza...
przy pierwszym uruchomieniu pierścienie dość mocno ocierają a co za tym idzie powstaje dość wysoka temperatura zwykły minerał szybko straci właściwości i mówiąc potocznie "przypali się" |
|
|
![]()
Post
#2160
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
nie jestem do końca przekonany czy się w pełni sprawdza... przy pierwszym uruchomieniu pierścienie dość mocno ocierają a co za tym idzie powstaje dość wysoka temperatura zwykły minerał szybko straci właściwości i mówiąc potocznie "przypali się" Nie przesadzajmy. Występuje tam wysokie tarcie, ale już po kilkunastu minutach ~90% metalu który ma się zetrzeć w procesie docierania wyląduje w oleju, w końcu pierścienie maja się dotrzeć, dlatego nie są zalecane żadne syntetyki. Inna sprawa, że te specjalistyczne oleje do docierania silnika to również minerały tyle że z rożnymi dodatkami. Ja ze swojego doświadczenia wiem, że to działa. Nie sadzę też żeby mylili się profesjonaliści, którzy zbudowali xxx silników, podobne info można znaleźć w literaturze tematu czy biuletynach informacyjnych producentów pierścieni (np. Total Seal). Moim skromnym zdaniem - pic na wodę. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 06:28 |