Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 106 107 108 109 110 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
taquito
post Fri, 02 Dec 2011 - 15:43
Post #2141


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





1. Jesli silnik i jego elementy wewnatrz sa bez nalotow lub z lekkim zlotawym nalotem tzn ze olej dobrze spelnia swoja funkcje ? po zlaniu olej byl czarny jak smola jak opisujecie.

2. Jesli robie maly remont silnika tj. nowe pierscienie, panewki i honowanie bloku to na jakiej klasy oleju dotrzec silnik jesli docelowo ma byc zalany 10W60 ( taki jak od 2 sezonow) silnik turbodoladowany.


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 02 Dec 2011 - 15:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 02 Dec 2011 - 17:49
Post #2142









Ford Focus MK2 1,6 TDCi (to samo co HDI) 109KM.
Prawdziwy przebieg: 153 000 km.

Zalecenia Forda:


Sytuacja wyglada tak, ze nie wiem czym jest zalany, ale oleju nie bierze. Auto bylo do konca serwisowane, wiec zakladam, ze jest tam jakis 5W30.

Fordowski olej Formula E jest juz zastapiony olejem Formula F i z tego co pisza np. tutaj, to jest to Castrol, wiec raczej odpada.

Auto jezdzone zwykle na krotkich odcinkach (do pracy mam 7 lub 13km w zaleznosci czy zawoze mala do przedszkola. wink.gif ). Staram sie nie zamulac, ale tez nie cisne jak glupi.

Co zalac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 02 Dec 2011 - 17:54
Post #2143









pffff...
to Ford nie potrafi opracować oleju do "swoich" silników ? laugh.gif
Nie wierz w to.


Co zalać ?
Jakiś dobry 5/30 do FAP/DPF (o ile masz) który będzie (choć moim zdaniem nie musi) spełniać jakieś tam aprobaty Forda lub PSA.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 02 Dec 2011 - 18:10
Post #2144









Nie mam DPFa z tego co wiem. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 02 Dec 2011 - 18:14
Post #2145









to zalej jakiś dobry 5/30 i po sprawie

XF Longlife ECO 5w30
XF Longlife C2 5w30
XADO Atomic Oil 5W-30 SM/CF
i jeszcze z 10 innych wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 02 Dec 2011 - 18:15
Post #2146









Dzieki kolejny raz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Fri, 02 Dec 2011 - 23:33
Post #2147


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Jesli robie maly remont silnika tj. nowe pierscienie, panewki i honowanie bloku to na jakiej klasy oleju dotrzec silnik jesli docelowo ma byc zalany 10W60 ( taki jak od 2 sezonow) silnik turbodoladowany.


Bedziesz hamował go na hamowni czy na drodze ?

Wysłac Ci instrukcje techniczna ?



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Thu, 15 Dec 2011 - 14:50
Post #2148


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Koledzy, jakie spopielanie ma olej 2T ? a i szukam w sieci wartości TBN do Mobila ESP 5W30 jak ktoś zna to bardzo proszę smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goofer
post Thu, 15 Dec 2011 - 17:24
Post #2149


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009





CYTAT(SYLWEK28 @ Thu, 15 Dec 2011 - 14:50) *
szukam w sieci wartości TBN do Mobila ESP 5W30 jak ktoś zna to bardzo proszę smile.gif


Mobil nie podaje w karcie produktu, na zagranicznych forach można znaleźć wyniki analiz (nowego oleju) i tam miał 5,1-5,4.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Thu, 15 Dec 2011 - 17:47
Post #2150


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Bardzo Ci dziękuje smile.gif smile.gif smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taquito
post Thu, 15 Dec 2011 - 18:08
Post #2151


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





CYTAT(Croom @ Fri, 02 Dec 2011 - 23:33) *
Bedziesz hamował go na hamowni czy na drodze ?

Wysłac Ci instrukcje techniczna ?



przeczytalem kilka tematow i widze ze wiekszosc leje najtanszy mineral lub polsyntetyk i zaraz go wymienia, tez tak zrobie ale dzieki za zainteresowanie


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 15 Dec 2011 - 18:16
Post #2152









trochę to dziwne, że inwestuje się sporo pieniędzy w części i modernizację silnika.. a na koniec zaoszczędza 100 pln by zalać zwykły minerał a nie olej dedykowany do docierania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taquito
post Thu, 15 Dec 2011 - 18:38
Post #2153


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





CYTAT(bezduszny @ Thu, 15 Dec 2011 - 18:16) *
trochę to dziwne, że inwestuje się sporo pieniędzy w części i modernizację silnika.. a na koniec zaoszczędza 100 pln by zalać zwykły minerał a nie olej dedykowany do docierania



ile tematow przczytalem to pierwszy raz teraz czytam o oleju do docierania, naprawde.

zaraz odpale google ........ dzieki


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 15 Dec 2011 - 19:05
Post #2154









proszę:
http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product=274
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taquito
post Thu, 15 Dec 2011 - 19:33
Post #2155


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





Do pierwszego odpalenia silnika zastosowac jakis mineral na kilka minut pracy ?


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 15 Dec 2011 - 19:35
Post #2156









nie
wystarczy ten do docierania
pierwsze minuty są najbardziej newralgiczne dla silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taquito
post Thu, 15 Dec 2011 - 21:10
Post #2157


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





Naprawde dziekuje, juz zakupilem. Jesli wszystko pojdzie dobrze to po shamowaniu zobaczymy efekty

pozdr


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goofer
post Thu, 15 Dec 2011 - 21:12
Post #2158


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009





CYTAT(bezduszny @ Thu, 15 Dec 2011 - 18:16) *
trochę to dziwne, że inwestuje się sporo pieniędzy w części i modernizację silnika.. a na koniec zaoszczędza 100 pln by zalać zwykły minerał a nie olej dedykowany do docierania

Może dlatego, że właśnie zwykły minerał się sprawdza w tej roli wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 15 Dec 2011 - 21:16
Post #2159









nie jestem do końca przekonany czy się w pełni sprawdza...
przy pierwszym uruchomieniu pierścienie dość mocno ocierają a co za tym idzie powstaje dość wysoka temperatura

zwykły minerał szybko straci właściwości i mówiąc potocznie "przypali się"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goofer
post Thu, 15 Dec 2011 - 21:32
Post #2160


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009





CYTAT(bezduszny @ Thu, 15 Dec 2011 - 21:16) *
nie jestem do końca przekonany czy się w pełni sprawdza...
przy pierwszym uruchomieniu pierścienie dość mocno ocierają a co za tym idzie powstaje dość wysoka temperatura

zwykły minerał szybko straci właściwości i mówiąc potocznie "przypali się"

Nie przesadzajmy. Występuje tam wysokie tarcie, ale już po kilkunastu minutach ~90% metalu który ma się zetrzeć w procesie docierania wyląduje w oleju, w końcu pierścienie maja się dotrzeć, dlatego nie są zalecane żadne syntetyki.
Inna sprawa, że te specjalistyczne oleje do docierania silnika to również minerały tyle że z rożnymi dodatkami.

Ja ze swojego doświadczenia wiem, że to działa. Nie sadzę też żeby mylili się profesjonaliści, którzy zbudowali xxx silników, podobne info można znaleźć w literaturze tematu czy biuletynach informacyjnych producentów pierścieni (np. Total Seal).

Moim skromnym zdaniem - pic na wodę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 106 107 108 109 110 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 06:28