Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 104 105 106 107 108 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_bezduszny_*
post Sun, 27 Nov 2011 - 10:43
Post #2101









CYTAT(izdebo @ Sun, 27 Nov 2011 - 10:40) *
Wiedza kosztuje, kolego.

toś mnie teraz rozbawił laugh.gif

skoro Twoja jak ją nazywasz "wiedza" kosztuje...
to powinieneś płacić każdemu kto odpowie na Twoje pytanie na forum. Logiczne ?

Może cały dostęp do wiedzy jaka jest na tym forum powinna być dla Ciebie płatna....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 27 Nov 2011 - 10:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
izdebo
post Sun, 27 Nov 2011 - 11:05
Post #2102


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(bezduszny @ Sun, 27 Nov 2011 - 10:43) *
toś mnie teraz rozbawił laugh.gif

skoro Twoja jak ją nazywasz "wiedza" kosztuje...
to powinieneś płacić każdemu kto odpowie na Twoje pytanie na forum. Logiczne ?

Może cały dostęp do wiedzy jaka jest na tym forum powinna być dla Ciebie płatna....


Dokładnie.

W olejach najważniejsze jest dobranie oleju do wymagań producenta samochodu, więc smieszą mnie Twoje "porady", gdy doradzasz oleje o parametrach całkowicie według Twojego "widzi mi się", starając się udowodnić, że jesteś mądrzejszy od samych producentów olejów - doradzając ludziom oleje o bardzo ciekawych specyfikacjach - 10W60, itd, do silników, które w ogóle nie są przystosowane do pracy na olejach o takich lepkościach. Dodatkowo Twoje wywody logiczne, że normy, klasyfikacje jakościowe są zbędne jeszcze bardziej poprawiają mi humor.

Skoro to wszystko jest nic nie warte, to czemu na świecie nie ma jednego oleju, do wszystkiego? hmmmm......


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 27 Nov 2011 - 11:11
Post #2103









CYTAT("izdebo')
W olejach najważniejsze jest dobranie oleju do wymagań producenta samochodu, więc smieszą mnie Twoje "porady", gdy doradzasz oleje o parametrach całkowicie według Twojego "widzi mi się", starając się udowodnić, że jesteś mądrzejszy od samych producentów olejów

no to zapłacę ci (i tu składam publiczną deklarację) za tą jak nazywasz tzw. "wiedzę":

CYTAT
izdebo..
to może powiedź, czy do silnika Opla można zalać olej rekomendowany przez Renaulta z aprobatą RN0720.. czy jednak nie można bo coś może się stać ?
Trzeba słuchać producenta (jak sam pisałeś), bo on wie lepiej czy jednak można nie słuchać ?


możesz odpowiedzieć ?

EDIT:
Przypominam, że jest to dokładnie ten sam silnik 2.0 CR montowany w Oplu Vivaro i Renault Trafic
Olej rekomendowany do Renaulta nie spełnia wymagań Opla a olej rekomendowany do Opla nie spełnia wymagań Renaulta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 27 Nov 2011 - 11:12
Post #2104









CYTAT
Skoro to wszystko jest nic nie warte, to czemu na świecie nie ma jednego oleju, do wszystkiego? hmmmm......

odpowiedział bym Ci...
ale niestety to kosztuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Sun, 27 Nov 2011 - 11:18
Post #2105


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(bezduszny @ Sun, 27 Nov 2011 - 11:12) *
odpowiedział bym Ci...
ale niestety to kosztuje

biggrin.gif


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 27 Nov 2011 - 11:23
Post #2106









CYTAT(izdebo @ Sun, 27 Nov 2011 - 11:18) *
biggrin.gif


nie ma się co śmiać
wpłać 50 pln na rzecz forum a dostaniesz odpowiedź.. bo jak sam pisałeś:

CYTAT(izdebo @ Sun, 27 Nov 2011 - 10:40) *
Wiedza kosztuje, kolego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Sun, 27 Nov 2011 - 13:27
Post #2107


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





Twoja odpowiedz nie jest mi potrzebna, bo to bylo pytanie retoryczne.


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Sun, 27 Nov 2011 - 14:14
Post #2108


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





CYTAT(izdebo @ Sun, 27 Nov 2011 - 10:33) *
Piękny wywód, tylko gów*o warty. NIe masz żadnej wiedzy kolego w temacie, a się mądrzysz.
Z Twojego toku rozumowania, polecam CI zastosować Twoloop EMD RAILROAD OIL - będziesz miał TBN ok 13 - więc nie będziesz musiał zmieniać oleju przez 5 lat.
Ja się mądrzę? Staram się podpierać swoje tezy argumentami, które ty jedynie określasz jako błędne, mimo że nie potrafisz określić dokładnie dlaczego. I mój wywód jest gówno warty? Heh.

CYTAT
Jakbyś miał nawet lekką wiedzę w temacie, to może byś wiedział, że w olejach jest kilkanaście innych parametrów, a nie tylko TBN, których wysoka wartość świadczy o jakości oleju - są oleje, które mimo że mają niewielką wartość TBNu, są olejami Longlife, bo w zależności ich składu chemicznego można wpłynąć na szybkość zmniejszania się TBNu podczas pracy oleju w silniku.
Z tego chaosu można by wywnioskować, że oleje do ciężarówek nie muszą być na tyle dobre jakościowo, żeby przez długi czas zapobiegać korozji oraz osadzaniu się szlamów.

CYTAT
Co do zostawiania szlamu przez oleje - duży wpływ ma stan odmy w silniku na generowanie właśnie szlamu. Co ciekawe, sporo osób które znajdują szlam w silniku, twierdzi że ich odma działa OK, mimo że nawet nie wiedzą co to odma smile.gif
I dziwnym trafem akurat w większości po olejach Mobila zostaje syf w silniku? Tak by wynikało, że wszystkie auta jeżdżące akurat na tym oleju mają problemy z odmą? Mówię o samochodach osobowych, bo akurat jeżeli chodzi o oleje do ciężarówek, to mobil cieszy się dobrą opinią i to nie tylko w naszym kraju.

CYTAT
Silniki samochodów ciężarowych są inne niż silniki osobówek, i tutaj nie masz co zaciemniać tematu. Temperatury są podobne, ale prędkości obrotowe są zupełnie inne - to w dużej mierze wpływa na formulacje olejowe.
W takim razie jaki parametr oleju dyskwalifikuje olej do ciężarówki w zastosowaniu w samochodzie osobowym? To mnie najbardziej interesuje.

CYTAT
" temperatura zapłonu" - polecam Ci poszukać trochę więcej nt tego parametru, bo znaczy on co innego niż myślisz, i od razu mówie, że w wikipedii tego nie znajdziesz.
A co myślę?

CYTAT
Wiedza kosztuje, kolego.
Bez poparcia jakimikolwiek sensownym argumentami, twoja wiedza jest nic nie warta.

CYTAT
W olejach najważniejsze jest dobranie oleju do wymagań producenta samochodu
Serwis forda w Olsztynie leje do silnika 2,5TDCi mazdy(silnik w fordzie) olej Castrol Magnatec 5w30 C3 i zaleca wymianę co 20tys km. Samochód żłopie tego oleju ponad 2 litry od wymiany do wymiany, a po spuszczeniu wygląda jak smoła. Olej jest dobrany zgodnie z zaleceniami producenta i tak też wymieniany. Tylko sam producent oleju zaleca jego wymianę nie rzadziej niż co 15tys km. Kto ma w takim razie rację? Producent oleju czy producent silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Sun, 27 Nov 2011 - 21:36
Post #2109


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





Koledzy, jeszcze raz zapytam czy Mobil Delvac 1 LE 5w-30 to IV grupa czy HC ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 27 Nov 2011 - 21:46
Post #2110









CYTAT(SYLWEK28 @ Sun, 27 Nov 2011 - 21:36) *
Koledzy, jeszcze raz zapytam czy Mobil Delvac 1 LE 5w-30 to IV grupa czy HC ?


pewnie kolega izdebo zrobił by odpłatnie..

ale my zrobimy to gratis wink.gif
wygląda, że ten Mobil jest na bazie PAO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sun, 27 Nov 2011 - 23:02
Post #2111


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...że się wtrącę cool.gif
tak z 20 lat temu (pewnie niektórzy z Was mówili wtedy na auto brum brum tongue.gif ) pojawił się w Polsce mineralny Quakerstate, od tej pory jeżdżę tylko na tym, jak pojawiły się syntetyki, także leje je do wszystkiego, łącznie z nowymi salonówkami, interesuje mnie co to za oleje, np. 5w30 horspower, na jakiej bazie itd, dodam że nigdy się na nich nie zawiodłem, a przebiegi robię słuszne, no i od 2003r. to zawsze dłubane klekoty...??


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SYLWEK28
post Sun, 27 Nov 2011 - 23:07
Post #2112


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 January 2007
Skąd: Grabanów-Kolonia





..już się nie sprzeczajcie tongue.gif
temat fajny, miło poczytać
na bezdusznego zawsze można liczyć smile.gif
http://optimumfluids.com/index.php?action=fullnews&id=16
ale o 5w30 nie piszą biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebomaster
post Mon, 28 Nov 2011 - 00:03
Post #2113


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: Warszawa





Panowie a co do diesla 2.0 HDI 8v? Zawsze stosowałem Motula 300V 5W40, ale teraz zastanawiam się nad Xado 5W40 z rewitalizantami.. co sądzicie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 28 Nov 2011 - 17:29
Post #2114









da radę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Mon, 28 Nov 2011 - 20:00
Post #2115


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Gdzie i za ile można kupić oleje Millersa w tych 15l kartonach? Będę wdzięczy na informację oraz ewentualne oferty, jeżeli ktoś może tym handluje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
souler
post Mon, 28 Nov 2011 - 20:22
Post #2116


User
Dołączył: Fri, 12 October 2007





mobil peaklife 5w50. przejechane ok. 1000km. sciagam ostatnio pokrywe zaworow, a tam w niektorych miejscach smolowaty nalot. zdenerwowalem sie kurfa! czeka mnie plukanie silnika i nowy olej. to bedzie 5 wymiana oleju od sierpnia jak poskladalem silnik smile.gif nigdy wiecej mobila, za duze ryzyko podrobki. motul nie ma 5w50, a valvoline ma slabe opinie. trzeba bedzie sprobowac motula 5w40 smile.gif to tak odnosnie moich doswiadczen z olejami. przed remontem jedzone na mobil 10w40, elf 5w40 i silnik czysty jak skalpel chirurga przed operacja.


--------------------
A14NET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 28 Nov 2011 - 20:25
Post #2117









Motul też ma spoooro podróbek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Mon, 28 Nov 2011 - 20:30
Post #2118


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





a co do mojego pytania o Quakerstate 5w30 horspower ??


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Mon, 28 Nov 2011 - 20:45
Post #2119









To ja się powtórzę bo kłótnia was zaangażowała biggrin.gif
Czym najlepiej zalać 220 CDI 235.000 KM nalotu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mervin
post Tue, 29 Nov 2011 - 21:18
Post #2120


Rookie
Dołączył: Sat, 17 December 2005
Skąd: krzyżanowice





CYTAT(G-CSheko @ Sun, 27 Nov 2011 - 23:02) *
...że się wtrącę cool.gif
tak z 20 lat temu (pewnie niektórzy z Was mówili wtedy na auto brum brum tongue.gif ) pojawił się w Polsce mineralny Quakerstate, od tej pory jeżdżę tylko na tym, jak pojawiły się syntetyki, także leje je do wszystkiego, łącznie z nowymi salonówkami, interesuje mnie co to za oleje, np. 5w30 horspower, na jakiej bazie itd, dodam że nigdy się na nich nie zawiodłem, a przebiegi robię słuszne, no i od 2003r. to zawsze dłubane klekoty...??


hej nie odpowiem Ci na temat ale może podpowiem

kupiłem a6 z tym olejem gosc go zachwalal itp sprzedający, ale za czytaniem forum itp i inni tylko pisali motul motul więc zalałem ..... ale zrobiłem 30kkm i ....

gdy zmienialem z QS na motula, to olej QS wtedy po przebiegu ok 10kkm był jeszcze miodowy ciemny, teraz sprawdzając już motula przy przebiegu 7-11kkm jest czarny angry.gif to z mojego doświadczenia wyniosłem, sam wiesz co

następne zalanie to będzie napewno QS 5w40 fully synthetic ten co był przy kupnie auta

lecz proszę fachowców by coś więcej napisali na temat Quakerstate'a

pozdrawiam smile.gif


--------------------
www.krzysztofpodolski.com przekaż 1% na szczytny cel :)
126p -> Kadett GSi 110ps -> Astra GSi 150ps -> A6Q Avant 179ps -> ....... napewno cos powyżej 200ps
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 104 105 106 107 108 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 01:44