![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2081
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Odnośnie tego co zaleca producent.
Fiat/Alfa zalecał do swoich silników 1.9 mjet z DPF, nie wiem jak teraz, olej Selenia WR 5w40 i wymianę co 30 kkm. z tym, ze ten olej nie koniecznie spełniał C3 i LL. Co Wy na to ??? O ile mi wiadomo taki Opel/Saab do tych samych silników, w swoich autach, zaleca oleje o innych normach. -------------------- G27.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2082
|
![]() |
Kolejnym ciekawym flagowym przykładem bezsensowności bezmózgiego stosowania aprobat jest Opel Vivaro 2.0 CDTI i Renault Trafic 2.0 dCi
W obu pojazdach są te same silniki by Renault (o reszcie nadwozia nie wspomnę) ale.... By zalać olej do Trafic'a EURO5 musi on mieć RN0720 By zalać olej do Vivaro EURO5 musi on mieć GM-LL-B-025 No i mamy przykłady tego co leją serwisy: Opel : GM 5/30 Dexos2 Renault: ELF 5/30 Solaris DPF (najczęściej) i pytanie... Czy olej GM można zalać do Renaulta ... a olej ELF do Opla ... mimo, iż jest to ten sam silnik ? Odpowiedź brzmi: NIE .... a w razie awarii auta na gwarancji zarówno Opel jak i Renault mogą odmówić naprawy gwarancyjnej. |
|
|
![]()
Post
#2083
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Kolejnym ciekawym flagowym przykładem bezsensowności bezmózgiego stosowania aprobat jest Opel Vivaro 2.0 CDTI i Renault Trafic 2.0 dCi W obu pojazdach są te same silniki by Renault (o reszcie nadwozia nie wspomnę) ale.... By zalać olej do Trafic'a EURO5 musi on mieć RN0720 By zalać olej do Vivaro EURO5 musi on mieć GM-LL-B-025 No i mamy przykłady tego co leją serwisy: Opel : GM 5/30 Dexos2 Renault: ELF 5/30 Solaris DPF (najczęściej) i pytanie... Czy olej GM można zalać do Renaulta ... a olej ELF do Opla ... mimo, iż jest to ten sam silnik ? Odpowiedź brzmi: NIE .... a w razie awarii auta na gwarancji zarówno Opel jak i Renault mogą odmówić naprawy gwarancyjnej. W przypadku Opla jest mała ciekawostka - norma GM-LL-B-025 stanowi o olejach wysokopopiołowych - to jest przykład głupoty Opla - dlatego teraz wprowadzili dexos2, która jest LowSAPSem, i którą leją zamias B-025. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2084
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Skoro jest taki temat i są ludzie który się znają ( bezduszny, Croom ) to pytam
![]() Panowie auto Bmw E61 535d 272km (narazie seria), jeździł od początku na LL bmw, zmieniany co ok 25-30 tys km wg potwierdzonych przeglądów w aso. Teraz mam zamiar zmieniać co 15 tys km. Ostatnia wymiana w 02/2011 przy 202tys km Castrol 5W30 a w tej chwili ma prawie 210tys km i tak się zastanawiam co zrobić: - Motul 8100 5W30 X-clean+ wychodzi w zasadzie najlepiej cenowo bo 2x 5l 280zł w jaro-oil - jest jakaś inna sensowna opcja ? W 2.0 TDI jeżdżę tylko na motulu od nowości i powiem szczerze, że generalnie to oleju praktycznie nic nie ubywa. - Zalać motul engine clean + to co wyżej ? Czy nie robić płukanki ? - Przyszły teść poleca mi oleje neste, leją to do ciężarówek i podobno jest to naprawdę dobry olej tylko ze występuje 5W40 city pro, cena niestety podobna jak motul. Sam jeździ na tym w nowym berlingo i cr-v 2.2 ic-tdi 08r. - Miał ktoś z tym do czynienia ? Z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam! -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2085
|
![]() |
izdebo..
to może powiedź, czy do silnika Opla można zalać olej rekomendowany przez Renaulta z aprobatą RN0720.. czy jednak nie można bo coś może się stać ? Trzeba słuchać producenta (jak sam pisałeś), bo on wie lepiej czy jednak można nie słuchać ? ![]() |
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
![]()
Post
#2086
|
![]() |
To co w końcu ciekawego zalać do kanapy (220 CDI)?
|
|
|
![]()
Post
#2087
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
izdebo.. to może powiedź, czy do silnika Opla można zalać olej rekomendowany przez Renaulta z aprobatą RN0720.. czy jednak nie można bo coś może się stać ? Trzeba słuchać producenta (jak sam pisałeś), bo on wie lepiej czy jednak można nie słuchać ? ![]() Opel dał d*py ze sowimi normami LL - w sensie technologicznym, to wiedza wszyscy. BTW. Przyglądam się od dłuższego czas idei polecania stosowania olei cieżarówkowych w samochodach osobowych. Hmmm, bardzo rozwojowy temat - z punktu widzenia obserwatora, oczywiście. Generalnie bardzo ciekawa teoria. Idąc tym tropem, może zacznijmy stosować oleje wykorzystywane do zalewania w przemyśle okrętowym - tam jeszcze rzadziej się je wymienia, więc zgodnie z twierdzeniem kilku osób na tym forum, na pewno są lepszej jakości niż oleje moto? -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2088
|
![]() |
izdebo
ale dalej nie odpowiedziałeś na pytanie |
|
|
![]()
Post
#2089
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Opel dał d*py ze sowimi normami LL - w sensie technologicznym, to wiedza wszyscy. BTW. Przyglądam się od dłuższego czas idei polecania stosowania olei cieżarówkowych w samochodach osobowych. Hmmm, bardzo rozwojowy temat - z punktu widzenia obserwatora, oczywiście. Generalnie bardzo ciekawa teoria. Idąc tym tropem, może zacznijmy stosować oleje wykorzystywane do zalewania w przemyśle okrętowym - tam jeszcze rzadziej się je wymienia, więc zgodnie z twierdzeniem kilku osób na tym forum, na pewno są lepszej jakości niż oleje moto? A kto napisał, że olej do samochodów ciężarowych należy wymieniać co 80tys czy co ile się teraz wymienia w ciężarówkach? Jak sobie tak popatrzyłem na wartości TBN, lepkości przy określonych temperaturach, temp płynięcia, zapłonu, o popiołach już nie wspominając, to dochodzę do wniosku, że te oleje to na prawdę przyzwoite smarowidła. Ponadto zbierają bardzo pozytywne opinie w wielu krajach. Dlatego pytam, dlaczego te oleje są złe przy stosowaniu w samochodach osobowych? I jeszcze kwestia tych norm. Dlaczego twierdzisz, że normy te mają jakieś znaczące odniesienie do jakości? Z tego co czytałem, to oleje spełniające normy ACEA muszą wyróżniać się określonymi parametrami w zależności od przeznaczenia. Patrząc na rynek olejów, to jest pełno tanich olejów mających w nazwie syntetyczny i wszystkie jakieś tam popularne normy spełniają, a mimo wszystko są robione na bazach HC i nie mają dobrej opinii. Będę wdzięczny za wyjaśnienie tej kwestii, bo może ja czegoś nie wiem, a chciałbym pogłębić swoją wiedzę. |
|
|
![]()
Post
#2090
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
A kto napisał, że olej do samochodów ciężarowych należy wymieniać co 80tys czy co ile się teraz wymienia w ciężarówkach? Jak sobie tak popatrzyłem na wartości TBN, lepkości przy określonych temperaturach, temp płynięcia, zapłonu, o popiołach już nie wspominając, to dochodzę do wniosku, że te oleje to na prawdę przyzwoite smarowidła. Ponadto zbierają bardzo pozytywne opinie w wielu krajach. Dlatego pytam, dlaczego te oleje są złe przy stosowaniu w samochodach osobowych? I jeszcze kwestia tych norm. Dlaczego twierdzisz, że normy te mają jakieś znaczące odniesienie do jakości? Z tego co czytałem, to oleje spełniające normy ACEA muszą wyróżniać się określonymi parametrami w zależności od przeznaczenia. Patrząc na rynek olejów, to jest pełno tanich olejów mających w nazwie syntetyczny i wszystkie jakieś tam popularne normy spełniają, a mimo wszystko są robione na bazach HC i nie mają dobrej opinii. Będę wdzięczny za wyjaśnienie tej kwestii, bo może ja czegoś nie wiem, a chciałbym pogłębić swoją wiedzę. A czym się różnią silniki ciężarówek od silników osobówek? - jak sobie na to pytanie odpowiesz, to będziesz wiedział czym się różnią oleje. Co do specyfikacji ACEA - każda ze specyfikacji ACEA jest inna, i mówi o czym innym, do tego masz gąszcz innych parametrów, które sumując się, mówią nt jakości danego oleju. I tak, tylko dwa oleje z grupy ACEA C są 100% lowsapsami, następne dwa (z czterech) są średniopopiołowe, więc można mówić już o różnicy jakości oleju. Trzeba jeszcze rozróżniać poszczególne specyfikacje ACEA, w zależności od roku ich wprowadzenia. Obecne rozporządzenie ACEA 2008 mówi już sporo o poprawie jakości olejów - w zależności od starszego rozporządzenia. Za rok ACEA powinna ogłosić kolejne rozporządzenie - ACEA 2010, i znowu będzie poprawa wymagań co do jakości olejów. ACEA C3 z 2007 jest sporo gorszej jakości niż ACEA C3 z 2008. BTW. MIllers Oil - polska strona www, wynika z niej, że Millers jeszcze sie nie ustosunkował do rozporządzenia ACEA 2008. ciekawe czemu, bo powinien z końcem marca tego roku to zrobić... -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2091
|
![]() |
CYTAT A czym się różnią silniki ciężarówek od silników osobówek? - jak sobie na to pytanie odpowiesz, to będziesz wiedział czym się różnią oleje. ja nie wiem (oczywiście po za pojemnością) czy możesz mi wyjaśnić ? dla doprecyzowania: może być to silnik z nowego Actrosa EURO6. który pali więcej niż jego odpowiednik EURO5 dodatkowo ponawiam wcześniejsze pytanie/pytania które postawiłem: CYTAT izdebo..
to może powiedź, czy do silnika Opla można zalać olej rekomendowany przez Renaulta z aprobatą RN0720.. czy jednak nie można bo coś może się stać ? Trzeba słuchać producenta (jak sam pisałeś), bo on wie lepiej czy jednak można nie słuchać ? |
|
|
![]()
Post
#2092
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
ja nie wiem (oczywiście po za pojemnością) czy możesz mi wyjaśnić ? dla doprecyzowania: może być to silnik z nowego Actrosa EURO6. który pali więcej niż jego odpowiednik EURO5 dodatkowo ponawiam wcześniejsze pytanie/pytania które postawiłem: Chłopaki ogranijcie się. Silniki różnią się np. prędkością roboczą, mocą jednostkową, itd. Do tego trzeba stosować odpowiednio formułowane oleje. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2093
|
![]() |
CYTAT Silniki różnią się np. prędkością roboczą, mocą jednostkową, itd aaa... to o takie różnice chodziło ![]() spodziewałem się, że opiszesz inną zasadę działania takiego silnika, jakiś niesamowity system zasilania w paliwo i takie tam ![]() |
|
|
![]()
Post
#2094
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
A mi ktoś odpowie na post #2084
![]() -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
![]()
Post
#2095
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Chłopaki ogranijcie się. Silniki różnią się np. prędkością roboczą, mocą jednostkową, itd. Do tego trzeba stosować odpowiednio formułowane oleje. Nie żartuj człowieku. Gdybyśmy mieli używać innego oleju do innej pojemności/mocy/prędkości roboczej, to każdy samochód miałby swój własny, dedykowany olej. Popatrz sobie na parametry oleju np Mobil Delvac 1 5w30 i porównaj z jakimś 5w30 do samochodów osobowych i powiedz mi dlaczego ten pierwszy będzie zły, bo na razie, to Twoje argumenty są za przeproszeniem z... tyłka. Co do różnic w silnikach, to poza gabarytami, są to dalej silniki diesla. Prędkość robocza oraz wysoki moment przy niskich obrotach są brane pod uwagę już podczas projektowania silnika. I tak w ciężarówkach panewki są szersze, tłoki są masywniejsze. I co ciekawe, samo ciśnienie oleju jest na podobnym poziomie co w samochodach osobowych. Z moich obserwacji wynika, że lepkość olejów w temperaturach 40/100* do samochodów ciężarowych jest nieznacznie większa albo taka sama jak w olejach do samochodów osobowych. Czy wpływa to negatywnie na silnik samochodu osobowego? Dalej. Olej w ciężarówkach wymienia się oczywiście znacznie rzadziej. W związku z tym, TBN musi być odpowiednio większy i jest. Jaki ma to negatywny wpływ na silnik samochodu osobowego, zakładając wymiany co 20tys? Dodam tylko, że są samochody ciężarowe, pracujące np tylko na dużych budowach, w terenie, w których zaleca się wymianę także co 20tys km. Dalej. DPF. Samochody ciężarowe także posiadają DPF i w przypadku olejów przystosowanych do DPF istnieją ograniczenia co do pozostałości po spopieleniu. W tym wypadku różnice są na korzyść olejów do samochodów osobowych. To jest punkt, przy którym należy się zastanowić nad laniem odpowiedniego oleju do samochodu osobowego z DPFem. Dalej. Silnik samochodu ciężarowego pod obciążeniem będzie zapewne generował podobne temperatury jak silnik samochodu osobowego. Tutaj zdaje się ważnym parametrem będzie lepkość przy 100*C oraz temperatura zapłonu. Jedno i drugie jest wysokie w przypadku olejów do ciężarówek, więc to chyba dobrze? Tyle wiem. Jeżeli nie mam racji, proszę o wyprowadzenie mnie z błędu, tylko merytorycznymi argumentami. EDIT: Jeszcze co do norm ACEA. Widziałem nowoczesne diesle po sporych przebiegach na popularnych olejach spełniających te cudowne normy. Dla mnie olej syntetyczny, po którym zostaje cała masa szlamu w silniku, nie może być olejem dobrym jakościowo niezależnie jaką normę spełnia. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2096
|
![]() |
część osobówek z DPFami spokojnie radzi sobie z olejami od ciężarówek...
nawet więcej.. bez problemu radzi sobie z olejami które w żaden sposób nie są przystosowane do silników z DPF jak pokazała praktyka na silnikach z19dth z Opla, nie ma różnicy w częstotliwości wypalania filtra na oleju LowSaps i np. M1 0/40 |
|
|
![]()
Post
#2097
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Teraz patrzyłem na kilka różnych olejów i widzę, że są producenci robiący oleje LowSaps specjalnie do ciężarówek z DPF, więc i argument o złym działaniu tych olejów wydaje się być podważony.
|
|
|
![]()
Post
#2098
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Nie żartuj człowieku. Gdybyśmy mieli używać innego oleju do innej pojemności/mocy/prędkości roboczej, to każdy samochód miałby swój własny, dedykowany olej. Popatrz sobie na parametry oleju np Mobil Delvac 1 5w30 i porównaj z jakimś 5w30 do samochodów osobowych i powiedz mi dlaczego ten pierwszy będzie zły, bo na razie, to Twoje argumenty są za przeproszeniem z... tyłka. Co do różnic w silnikach, to poza gabarytami, są to dalej silniki diesla. Prędkość robocza oraz wysoki moment przy niskich obrotach są brane pod uwagę już podczas projektowania silnika. I tak w ciężarówkach panewki są szersze, tłoki są masywniejsze. I co ciekawe, samo ciśnienie oleju jest na podobnym poziomie co w samochodach osobowych. Z moich obserwacji wynika, że lepkość olejów w temperaturach 40/100* do samochodów ciężarowych jest nieznacznie większa albo taka sama jak w olejach do samochodów osobowych. Czy wpływa to negatywnie na silnik samochodu osobowego? Dalej. Olej w ciężarówkach wymienia się oczywiście znacznie rzadziej. W związku z tym, TBN musi być odpowiednio większy i jest. Jaki ma to negatywny wpływ na silnik samochodu osobowego, zakładając wymiany co 20tys? Dodam tylko, że są samochody ciężarowe, pracujące np tylko na dużych budowach, w terenie, w których zaleca się wymianę także co 20tys km. Dalej. DPF. Samochody ciężarowe także posiadają DPF i w przypadku olejów przystosowanych do DPF istnieją ograniczenia co do pozostałości po spopieleniu. W tym wypadku różnice są na korzyść olejów do samochodów osobowych. To jest punkt, przy którym należy się zastanowić nad laniem odpowiedniego oleju do samochodu osobowego z DPFem. Dalej. Silnik samochodu ciężarowego pod obciążeniem będzie zapewne generował podobne temperatury jak silnik samochodu osobowego. Tutaj zdaje się ważnym parametrem będzie lepkość przy 100*C oraz temperatura zapłonu. Jedno i drugie jest wysokie w przypadku olejów do ciężarówek, więc to chyba dobrze? Tyle wiem. Jeżeli nie mam racji, proszę o wyprowadzenie mnie z błędu, tylko merytorycznymi argumentami. EDIT: Jeszcze co do norm ACEA. Widziałem nowoczesne diesle po sporych przebiegach na popularnych olejach spełniających te cudowne normy. Dla mnie olej syntetyczny, po którym zostaje cała masa szlamu w silniku, nie może być olejem dobrym jakościowo niezależnie jaką normę spełnia. Piękny wywód, tylko gów*o warty. NIe masz żadnej wiedzy kolego w temacie, a się mądrzysz. Z Twojego toku rozumowania, polecam CI zastosować Twoloop EMD RAILROAD OIL - będziesz miał TBN ok 13 - więc nie będziesz musiał zmieniać oleju przez 5 lat. Jakbyś miał nawet lekką wiedzę w temacie, to może byś wiedział, że w olejach jest kilkanaście innych parametrów, a nie tylko TBN, których wysoka wartość świadczy o jakości oleju - są oleje, które mimo że mają niewielką wartość TBNu, są olejami Longlife, bo w zależności ich składu chemicznego można wpłynąć na szybkość zmniejszania się TBNu podczas pracy oleju w silniku. Co do zostawiania szlamu przez oleje - duży wpływ ma stan odmy w silniku na generowanie właśnie szlamu. Co ciekawe, sporo osób które znajdują szlam w silniku, twierdzi że ich odma działa OK, mimo że nawet nie wiedzą co to odma ![]() Silniki samochodów ciężarowych są inne niż silniki osobówek, i tutaj nie masz co zaciemniać tematu. Temperatury są podobne, ale prędkości obrotowe są zupełnie inne - to w dużej mierze wpływa na formulacje olejowe. " temperatura zapłonu" - polecam Ci poszukać trochę więcej nt tego parametru, bo znaczy on co innego niż myślisz, i od razu mówie, że w wikipedii tego nie znajdziesz. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#2099
|
![]() |
Piękny wywód, tylko gów*o warty. NIe masz żadnej wiedzy kolego w temacie, a się mądrzysz. Ty też po za naczytaniem się suchych danych... praktyką w ich stosowaniu jakoś nią nie błyszczysz. Skoro nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytania odnośnie stosowania oleju, to daj sobie już spokój. Dobry olej z ciężarówki można spokojnie stosować w osobowym. i tyle |
|
|
![]()
Post
#2100
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Ty też po za naczytaniem się suchych danych... praktyką w ich stosowaniu jakoś nią nie błyszczysz. Wiedza kosztuje, kolego. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 01:07 |