![]() ![]() |
| gość_bezduszny_* |
Sat, 19 Nov 2011 - 17:44
Post
#2041
|
|
|
imo nie jest wart tej ceny
jak ktoś szuka taniego i dobrego oleju 5/30 HC to jest do kupienia produkt robiony dla GM i kosztujący za 5 litrów jakieś 80 pln sam widziałem Ople Vivaro z przebiegami około 450-500k km na tym oleju, gdzie silniki i turbiny były w świetnej kondycji z wymianami co 30k km jedynie trzeba robić płukanie silnika co jakieś 45-60k, bo trochę syfu po nim pozostaje (przy wymianach co 30k) |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Sat, 19 Nov 2011 - 17:44
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Sat, 19 Nov 2011 - 17:51
Post
#2042
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
A wcześniej na czym jeździły silniki, jaki pobór oleju, jaki przebieg , jakie przebiegi miedxzy interwiałowe planujesz ?
Filtry DPF i inne są ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Sat, 19 Nov 2011 - 17:59
Post
#2043
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
W X3 chyba ktoś zalał Castrola, ale czy to ostatnia wymiana czy przedostania to nie potrafię powiedzieć, od tej pory będę sam tego pilnował.
E60 jeździ na 0W30 (nie wiem jaki olej), przebieg 25 000 km X3 jeździ na 0W30 , przebieg 70 000 km MB jeździ na 5W30 Valvoline'a. przebieg 90 000 km Co do interwałów to do tej pory były "tak jak wskaże komputer" (~18000-20000), ale staram się uzmysłowić osobie do której należą auta, żeby zejść przynajmniej do 15 000 km, ja zawsze wymieniałem co 10 000. |
|
|
|
Sat, 19 Nov 2011 - 21:40
Post
#2044
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
No nic lepszego tylko kupić :
http://www.warsztat.pl/pl/news/8667/bag-in-box-15-l Np. XF Longlife C3 5W30 i jednym kartonikiem obsłużyć 3 auta. :-) Kartonik kosztuje 490zł z VAT-em więc literek wychodzi 32,66zł a kranikiem dozujesz każdemu według potrzeb :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sat, 19 Nov 2011 - 21:43
Post
#2045
|
|
|
kurcze, nawet nie wiedziałem o takim ustrojstwie
|
|
|
|
Sat, 19 Nov 2011 - 22:17
Post
#2046
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
No taka pipa serwisowa z kartonu w środku jakaś folia cena jak za bekę 60L, kładziesz takie coś w garazu i lejesz ile Ci potrzeba , można nawet ujednolicić park maszyn :-)
Musze znaleźć jak to u mnie wyglada to jakieś zdjęcie z bliska pstryknę :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Sat, 19 Nov 2011 - 22:22
Post
#2047
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
O mam tak to wyglada z bliska, pipa z kurkiem a w środku pełny syntetyk pasujący idealnie do tych przykładowych 3 autek :-)
![]() -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sat, 19 Nov 2011 - 22:23
Post
#2048
|
|
|
fajna sprawa jak się kilka samochodów CR
joker, warto się nad tym pochylić |
|
|
|
Sat, 19 Nov 2011 - 22:28
Post
#2049
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Ale tam gdzie jest w domu 2-3 samochody jest to bardzo dobre wyjsćie. Przykładowo w domu 3 TDI gdzie zaleca sie 505.01 lub 507.00 kupujesz Longlife XF 5W30 i święto, 1L takiego oleju wychodzi tyle samo co ten sam w 25 plastikowej bańce :-) ! -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
| gość_Golfista_* |
Sun, 20 Nov 2011 - 09:12
Post
#2050
|
|
|
Panowie,
auto wróciło do warsztatu - uszczelniacze będą jeszcze raz robić - podobno spierdzielili jeszcze inny silnik [inny warsztat obrabiający głowicę] teraz pytanie - na dotarcie wlać jakiś syf z Lidla na 500km czy potem jakieś 5W40 albo 0W40 czy jakoś inaczej |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sun, 20 Nov 2011 - 09:47
Post
#2051
|
|
|
najlepiej zalać olej dedykowany do docierania
a docelowo jakiś 5/30 czy 0/40 |
|
|
|
Sun, 20 Nov 2011 - 11:18
Post
#2052
|
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze |
No nic lepszego tylko kupić : http://www.warsztat.pl/pl/news/8667/bag-in-box-15-l Np. XF Longlife C3 5W30 i jednym kartonikiem obsłużyć 3 auta. :-) Kartonik kosztuje 490zł z VAT-em więc literek wychodzi 32,66zł a kranikiem dozujesz każdemu według potrzeb :-) Ja u siebie w warsztacie mam nawet taki regalik pod te kartony i na nim kilka różnych. bardzo dobre rozwiązanie logistyczne. -------------------- G27.pl
|
|
|
|
Sun, 20 Nov 2011 - 11:20
Post
#2053
|
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze |
Panowie, auto wróciło do warsztatu - uszczelniacze będą jeszcze raz robić - podobno spierdzielili jeszcze inny silnik [inny warsztat obrabiający głowicę] teraz pytanie - na dotarcie wlać jakiś syf z Lidla na 500km czy potem jakieś 5W40 albo 0W40 czy jakoś inaczej Jak już zdejmiesz czapkę, to sprawdź od razu pierścienie, ponieważ takie ilości o jakich piszesz, to raczej nie przez uszczelniacze . -------------------- G27.pl
|
|
|
|
| gość_Golfista_* |
Sun, 20 Nov 2011 - 12:13
Post
#2054
|
|
|
Jak już zdejmiesz czapkę, to sprawdź od razu pierścienie, ponieważ takie ilości o jakich piszesz, to raczej nie przez uszczelniacze . pierścienie były wymieniane przy poprzednim zdjęciu głowicy. Jak olej służy do docierania? Dlaczego nie mogę zalać jakiegoś g.. z Lidla ? |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sun, 20 Nov 2011 - 12:56
Post
#2055
|
|
|
Jak olej służy do docierania? Dlaczego nie mogę zalać jakiegoś g.. z Lidla ? baza oleju powinna być mineralna a dodatkowo odporna na wysoką temperaturę tego raczej nie zapewni żaden zwykły marketowy olej bez sensu jest inwestować jakieś tam pieniądze w silnik.. a potem oszczędzać jakieś 50 pln na oleju do docierania silnika |
|
|
|
Sun, 20 Nov 2011 - 13:08
Post
#2056
|
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 December 2008 |
najlepiej zalać olej dedykowany do docierania a docelowo jakiś 5/30 czy 0/40 Docelowy olej to nie przegięcie jeśli producent do tego silnika zalecał 10w40?? Ja zrobiłem na valvolinie vr1 5w50 tym silnikiem 100tys z LPG i miał się świetnie. Przy przebiegu ponad 200tyś i nigdy nie rozkładanym silniku brał od wymiany do wymiany mniej niż litr. Co na d16z6 katowanym na codzień jest bardzo dobrym rezultatem. |
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sun, 20 Nov 2011 - 13:12
Post
#2057
|
|
|
no faktycznie... 5/30 dla tego silnika nie będzie dobrym rozwiązaniem
nie wiem dlaczego myślałem o remoncie jakiejś V6 do tego silnika to 5/40 powinien być dobry |
|
|
|
Mon, 21 Nov 2011 - 14:45
Post
#2058
|
|
|
User Dołączył: Thu, 24 February 2011 Skąd: Warszawa |
Cześć, co polecicie do silnika VW 2,0 AQY (Beetle '99) ? Przelot 150kkm, poboru nie zauważylem, wczesniej zalewany nieszczesnym Castrolem, teraz 5W40. Przebiegi do 5k km rocznie max... Pojedzie to na jakims longlajfie? Bo szkoda zlewac olej po 5 000km, w aucie ktore jezdzi tylko 'po bulki'.
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Mon, 21 Nov 2011 - 21:46
Post
#2059
|
|
|
no to płukanie i jakiś 0/40 czy dalej 5/40
byle nie Castrol |
|
|
|
Tue, 22 Nov 2011 - 09:29
Post
#2060
|
|
|
User Dołączył: Thu, 24 February 2011 Skąd: Warszawa |
Tak myslalem, dziekuje.
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 01:21 |