![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("wowo":2bw24c9j) Ja swoją wiedzę na temt olei wyniosłem głównie z silników motocyklowych. MOTULA nigdy nie wleje. Na szczycie jest AGIP i VALVOLINE.
to moze sie podzielisz tymi doswiadczeniami???? Bo ja rowniez moge napisać ,ze po moich doswiadczeniach wyniesionych z wyscigów na kosiarkach nigdy nie wlałbym AGIPA Mysle ze wszyscy czekaja na to co bylo nei tak z Motulem w motorze. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: Dąbrowa Górnicza ![]() |
Mechanicy wlali w mojego 1.9 tdi olej diesel petro-canada 10W40
Co myslicie o tym oleju? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#23
|
![]() |
CYTAT("darksmile":2dsergda) Drogi przedstawicielu firmy Mobil. Jak dla mnie możesz nawet szczać do silnika, ale każdy kto ma trochę oleju w głowie i na dodatek kilka koni więcej pod maską zaleje Motula. Ja za olej płacę 200 PLN więc nie uważam tego za jakąś drożyznę. A nasłuchałem się już o firmach ze śląska, które skupują zlewki z serwisów, mieszają pół na pół z najtańszym g.... z Orlenu i puszczają na rynek w beczkach znanych producentów. TO taki specjalny środek smarny dla gości, dla których bardziej liczy się stan kieszeni niż stan silnika. Na tym forum przeważa ta druga grupa Dark, nie przesadzaj z tym wychwalaniem pod niebiosa Motula. Owszem, to dobry olej ... ale nie jedyny dobry na rynku... Jak ktoś chce przepłacać.. to już jego prywatna sprawa. My rozumiemy go i oczywiście szanujemy jego decyzję... Natomiast "dziwna" sieć dystrybucji nie pozwala ustalić, czy dany produkt w danym sklepie jest oryginalny czy to jest tania produkcja z Ukrainy. Firma nie daje żadnego wsparcia technicznego w Polsce... nawet nie ma przedstawicielstwa z prawdziwego zdarzenia. To troche dziwne. CYTAT("matik":2dsergda) Mam pytanko jakis miesiac temu kupilem Seata Ibize 1.9tdi 90km.podobno podciagnieta do 125km z przebiegiem 107000.Jaki olej proponujecie wlac do silnika???Poprzedni wlasciciel powiedzial ze lał Mobila 0W40 ale wydaje mi sie ze chyba troche za rzadki.Z gory dzieki za odp.
Zalej jakiś olej 5/40 z aprobatą 505.01.... lub jeżeli palnujesz troche bardziej ostro jeździć to syntetyk 5/50. Producent uzalezniony od zasobności portfela |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Bezduszny
A po co mu do AGR/ALH to rzadkie gówno z normą 505.01 ??? Matik. Zalej coś z 5W40 Proponuję Valvoline |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#25
|
![]() |
CYTAT("Zoltar":12k0c0a1) Bezduszny
A po co mu do AGR/ALH to rzadkie gówno z normą 505.01 ??? Matik. Zalej coś z 5W40 Proponuję Valvoline 1. AGR ALH są silnikami 1.9 TDI PD a norma/aprobata VW 505.01 odnosi sie właśnie do tych silników i jest właśnie dedykowana dla PD 2. Wszystkie oleje z normą 505.01 maja lepkość 5/40... ale nie są pełnymi syntetykami (przynajmniej te mi znane na codzień). Sa częściowo syntetyczne lub nie w pełni syntetyczne.... zależy jak producent to określi. 3. Jest dostępny Valvoline 5/40 z aprobatą 505.01 .... DuraBlend Diesel Motor Oil 5W-40 W zasadzie zastosowanie oleju nie w pełni syntetycznego o lepkości 5/40 ma swoje uzasadnienie w silnikach PD. Silniki te lubia sobie "wypić" troche oleju co 15k... a są takie co maja sporo naganiane już. Zastosowanie bazy nie w pełni syntetycznej i lepkości 5/40 daje nam praktycznie wszystkie zalety oleju w pełni syntetycznego 5/40 a dodatkowo daje nam odrobine grubszy film olejowy. Teoretycznie powinno to zmniejszyć "wypijanie" oleju przez silnik. Ma też to i stronę finansową... bo te oleje są tańsze niż pełne syntetyki 5/40 Generalnie to każdy powinien sam wiedzieć w jakiej formie technicznej jest jego silnik i na tej podstawie dobierać olej. 4. Nie ma takiego określenia oleju jak "rzadki olej".... Olej może być o niskiej lepkości lub o dużej lepkości. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Added after 1 minutes:
CYTAT("bezduszny":tedmjsno) CYTAT("Zoltar":tedmjsno) Bezduszny A po co mu do AGR/ALH to rzadkie gówno z normą 505.01 ??? Matik. Zalej coś z 5W40 Proponuję Valvoline 1. AGR ALH są silnikami 1.9 TDI PD a norma/aprobata VW 505.01 odnosi sie właśnie do tych silników i jest właśnie dedykowana dla PD 2. Wszystkie oleje z normą 505.01 maja lepkość 5/40... ale nie są pełnymi syntetykami (przynajmniej te mi znane na codzień). Sa częściowo syntetyczne lub nie w pełni syntetyczne.... zależy jak producent to określi. 3. Jest dostępny Valvoline 5/40 z aprobatą 505.01 .... DuraBlend Diesel Motor Oil 5W-40 W zasadzie zastosowanie oleju nie w pełni syntetycznego o lepkości 5/40 ma swoje uzasadnienie w silnikach PD. Silniki te lubia sobie "wypić" troche oleju co 15k... a są takie co maja sporo naganiane już. Zastosowanie bazy nie w pełni syntetycznej i lepkości 5/40 daje nam praktycznie wszystkie zalety oleju w pełni syntetycznego 5/40 a dodatkowo daje nam odrobine grubszy film olejowy. Teoretycznie powinno to zmniejszyć "wypijanie" oleju przez silnik. Ma też to i stronę finansową... bo te oleje są tańsze niż pełne syntetyki 5/40 Generalnie to każdy powinien sam wiedzieć w jakiej formie technicznej jest jego silnik i na tej podstawie dobierać olej. 4. Nie ma takiego określenia oleju jak "rzadki olej".... Olej może być o niskiej lepkości lub o dużej lepkości. Bezduszny ja doskonale wiem jaki olej, gdzie należy stosować, także dziękuję za poradę... A jeśli AGR jest oparty o PD, to Tobie gratuluję wiedzy... A raczej jej braku. Pozdrawiam |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#27
|
![]() |
CYTAT("Zoltar":3irjjaz5) A po co mu do AGR/ALH to rzadkie gówno z normą 505.01 ???
Sam to połączyłeś w jedno a ja z rozpedu za Tobą... mój błąd Oczywiście, że VP jest AGR |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ja nic nie połączyłem
Tylko polecasz olej, który Matik'owi jest zbędny |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 September 2006 Skąd: Łódź ![]() |
Ledwo 5 dni temu stalem sie posiadaczem nowej Skody Fabii RS. Auto ma ledwo 800km przebiegu i wlany fabryczny olej a ja zastanawiam sie co stosowac od samego poczatku uzytkowania i chce dobrze wybrac zeby juz pozniej nie zmieniac.
Czytajac ten temat mam tylko coraz wieksze watpliwosci. Co w koncu Motul? Valvoline? Czy jeszcze cos innego? -------------------- http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=3039513
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Valvoline, Mobil z => 505.01
Jeżeli masz nadmiar kasy, to Motul |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#31
|
![]() |
CYTAT("Zoltar":20hsc7io) Tylko polecasz olej, który Matik'owi jest zbędny
A jaki to jest ten "zbędny olej" ? |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
CYTAT("bezduszny":z9offqdw) Dark, nie przesadzaj z tym wychwalaniem pod niebiosa Motula.
Owszem, to dobry olej ... ale nie jedyny dobry na rynku... Jak ktoś chce przepłacać.. to już jego prywatna sprawa. My rozumiemy go i oczywiście szanujemy jego decyzję... Natomiast "dziwna" sieć dystrybucji nie pozwala ustalić, czy dany produkt w danym sklepie jest oryginalny czy to jest tania produkcja z Ukrainy. Drogi kolego Nie wiem jakie kryteria stosujesz ale dla mnie wystarczające są dwa a) obserwacja pracy mojego silnika (seryjnego i chipowanego) na Mobilu i innych markowych smarowidłach oraz przerobionego, z moca podniesiona o 100% na Motulu. Zgadnij, na czym lepiej pracuje? ![]() Dodatkowo nie wiem dlaczego mówisz o przepłacaniu. Ja za 5 l. płacę ok 200 PLN. To duzo? Raczysz żartować. A odnośnie "sieci dystrybucyjnej" to w szopie-warsztacie u pana Józka na wsi faktycznie trudno znaleźc 100 l bekę z Motulem ("Mobil" będzie na pewno). Ale nie mam najmniejszych problemów z kupowaniem mojego oleju. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#33
|
![]() |
CYTAT("darksmile":vhywyuuo) Nie wiem jakie kryteria stosujesz ale dla mnie wystarczające są dwa a) obserwacja pracy mojego silnika (seryjnego i chipowanego) na Mobilu i innych markowych smarowidłach oraz przerobionego, z moca podniesiona o 100% na Motulu. Zgadnij, na czym lepiej pracuje? ![]() No ja mam inne kryterium.... Może dla tego, że pracuje w tej branży od 10 lat i nie polega to na sprzedaży konfekcji czy wymianie w osobówkach. Po jednej z dyskusji (na innym forum) na temat "wyższości Motula" zakupiłem we wskazanym legalnym źródle butelkę 1 litr i wysłałem do instytutu naftu do analizy... Żadnych rewelacji nie miał. Skład nie odbiegał niczym istotnym od innych produktów, nie posiadał o dziwo znaczników, lepkość... górne wartości dla danej klasy (badany był 5/40). Co do oryginalności produktu (czy wiarygodności sprzedawcy)... to na dobrą sprawę nie ma jak sprawdzić nawet tego. CYTAT Ja za 5 l. płacę ok 200 PLN. To duzo? Raczysz żartować
Jak za olej 5/40 ..... to dużo. Jak na Motul to bardzo mało. Za 5 litrów (4+1) pełnego syntetyka oleju np. Statoil LazerWay 5/40 klient końcowy zapłaci 125 PLN brutto. Olej jest z bledowni szwedzkiej lub norweskiej (informacja na opakowaniu). Wiarygodność sprzedawcy tego produktu (np. w przypadku dziwnie zbyt niskiej ceny) można sprawdzić telefonicznie w około 5 minut. Podobnie sytuacja wygląda w Texaco, Total i kilku innych producentów. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
To umówmy się tak. Ty lej do swojej A8 olej z Shella czy innego Statoila, ja będe lał Motula. i wszyscy będą szczęsliwi.
Żal mi tylko Marcina Czernika, Tomka Nagórskiego, team VTG, Leszka Kuzaja, kilkudziesięciu innych polskich rajdowców, a także setek profesjonalnych kierowców, którzy leją ten niczym nie rózniący się od olejów z supermarketów specyfik do silników swoich aut. pzdr PS: a jako były moderator proszę Cię o przygotowanie olejowego FAQ i kompendium. Przyda się nam wszystkim. Nie tylko na TDI. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#35
|
![]() |
CYTAT("darksmile":a0cp9r7j) Żal mi tylko Marcina Czernika, Tomka Nagórskiego, team VTG, Leszka Kuzaja, kilkudziesięciu innych polskich rajdowców, a także setek profesjonalnych kierowców, którzy leją ten niczym nie rózniący się od olejów z supermarketów specyfik do silników swoich aut.
dark, to umówmy się tak. Ty przestaniesz ironizować, bo troche to nie przystoi moderatorowi... tym bardziej, że akurat w tym wypadku nie masz zupełnie racji... a ja postaram ci sie coś wyjaśnić (o ile to dotrze do Ciebie). Jak byś nie wiedział to Motul robi dwa rodzaje oleji.... te z aprobatami do samochodów cywilnych/komercyjnych i te przeznaczone do sportu ale przez duże "S" (nie mylić tu silnika z dodanym czipem). Zaden z tych panów których wymieniłeś wyżej, żaden nie ma silnika "normalnego". Takie silniki owszem zalewa się dziwnymi olejami zalecanymi przez tunera. Jeżeli będzie to olej 0/20 to taki trzeba lać... jak będzie to jakiś 20/60 to taki też trzeba lać.... a jak "Kujawski z pierwszego tłoczenia" to też trzeba taki olej lać. Nie wiem czy zauważyłeś, ale oleje do sportu przez duże "S" nie posiadają ŻADNYCH aprobat producentów silników... bo są w takich wypadkach zupełnie niepotrzebne. Moje poprzednie wypowiedzi dotyczyły porównania oleju do samochodów cywilnych... Jeżeli Motul z aprobatą 505.01 kosztuje 2x tyle co np. Statoil, Valvoline czy inny również z aprobatą 505.01 to jak ktoś chce przepłacać i czuć sie lepiej bo ma zalanego Motula.... to jego wybór i przy tym pozostańmy. Nie róbny natomiast dziwnego przeświadczenia/fobii, że jak ktoś nie ma zalanego Motula w swoim nowym samochodzie to mu się zaraz silnik rozpadnie... |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
Nie jestem moderatorem to raz.
Do "chipowanego" silnika faktycznie można lać nie koniecznie motula. Ale mimo, że jego skład nie rózni się od Statoilów itp. to i tak podczas pałowania to na Motulu temp. oleju jest ok. 20 stopni niższa. A to dość ważne. |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Kolego bezduszny jest wiele racji w tym co piszesz jednak wydaje mi się, że to właśnie ty ironizujesz i piszesz w stylu :
"Jak byś nie wiedział to Motul robi dwa rodzaje oleji.... te z aprobatami do samochodów cywilnych/komercyjnych i te przeznaczone do sportu ale przez duże "S" (nie mylić tu silnika z dodanym czipem). " Myśle, że kolega darksmile wie doskonale o czym mowa i podejżewam, że lepiej odemnie i od ciebie i większość czytających to forum wie więc nie ma powodu pisać w tym stylu bo to nie jest merytoryczna dyskusja. Dalej piszesz : "Jeżeli Motul z aprobatą 505.01 kosztuje 2x tyle co np. Statoil, Valvoline czy inny również z aprobatą 505.01 to jak ktoś chce przepłacać i czuć sie lepiej bo ma zalanego Motula.... to jego wybór i przy tym pozostańmy." Mam do ciebie w takim razie pytanie. Gdzie mogę kupić 5 l oleju Statoil lub Valvo z aprobatą 505.01 za 100,00 PLN bo ja kupuje 5l Motula po 200 i zgodnie z tym co piszesz płace 2x tyle. Jeśli nie potrafisz wskazać żródła to nie pisz, że kosztuje 2x tyle tylko badź dokładny i napisz, że kosztuje np. 50 zł więcej, 30% więcej czy 5zł więcej na litrze. Pisząc 2 razy moim zdaniem wprowadzasz część czytających to forum w błąd. Ale jeśli wskaesz gdzie kupić 5 l 505.01 wymienionych producentów to zwracam honor. Nie pisze tego dlatego, żeby się czepiać, czy dlatego że uważam, że Motul jest bardzo dobrym wyborem ale po to, żeby sprostować pewne fakty. Pozdrawiam i bez urazy. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
Nie jestem moderatorem.
Do "chipowanego" silnika faktycznie można lać nie koniecznie motula. Ale mimo, że jego skład nie rózni się od Statoilów itp. to i tak podczas pałowania to na Motulu temp. oleju jest ok. 20 stopni niższa. A to dość ważne. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#39
|
![]() |
CYTAT("darksmile":3p2eac12) Ale mimo, że jego skład nie rózni się od Statoilów itp. to i tak podczas pałowania to na Motulu temp. oleju jest ok. 20 stopni niższa. A to dość ważne. Zależy jakie produkty weźmiesz do porównania... choć różnica nie będzie w temperaturze oleju a jego parametrze lepkości. A to jest ważne, żeby olej smarował... CYTAT Mam do ciebie w takim razie pytanie. Gdzie mogę kupić 5 l oleju Statoil lub Valvo z aprobatą 505.01 za 100,00 PLN bo ja kupuje 5l Motula po 200 i zgodnie z tym co piszesz płace 2x tyle. Podaj jaką ilość chcesz, jakie opakowania, forma płatności i gdzie mam dostarczeć CYTAT Ale jeśli wskaesz gdzie kupić 5 l 505.01 wymienionych producentów to zwracam honor.
Przeprosiny przyjęte |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 12 December 2006 Skąd: Kraków ![]() |
A który Motul wlać do nowego 2.0 TDI 170KM?Też 505.01 5W40?
-------------------- Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 16:58 |