![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1861
|
![]() |
CYTAT a jedna też cecha pozytywnie je wyróżniająca i raczej niespotykana u inych producentów to podawanie tzw. granicznej temperatury pompowalności oleju (borderline pumping temperature), co jest parametrem chyba istotnym w warunkach dużych mrozów a co to jest "graniczna temperatura pompowalności" i czym się ona różni od "temperatury pompowalności" ...? druga sprawa to taka, że temperatura pompowalności oleju zależny w sporej mierze też i od samej pompy oleju ![]() jak zdrowa i mocna pompa.. to pociągnie olej o niższej temperaturze właściwy parametr to: temperatura płynności oleju PS to była reklama ? ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1862
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Nie mam zwyczaju promować czy reklamować jakichkolwiek produktów ale podałem te dane aby też zobrazować dziwną politykę koncernu Neste, który jak pamietam, gdy na początku lat 90-tych otwierał swoje stacje paliwowe w Polsce, to w pawilonach na stacjach można było zakupić zarówno oleje silnikowe Neste jak i też norweskiego Statoila, wtedy jeszcze w Polsce raczej niewidocznego. Na stacjach Neste sprzedawano też jak twierdzili ich włodarze wówczas oryginalną fińską benzynę Futura 98 ale później w ramach widocznie cięcia kosztów pozostał tylko znaczek Neste i samobsługowe dystrybutory z benzyną i olejem napędowym z Płocka. Jeśli zaś chodzi o graniczną temperaturę pompowalności to po prostu dosłownie przełożyłem ten termin z języka angielskiego, a zauważyłem że w polskiej prasie tzw. motoryzacyjnej też się nieraz przewijał w tym brzmieniu. Zaś co do firmy importującej oleje Neste do Polski to podano mi to właśnie w infolinii Neste, bowiem nasz paliwowy Neste Polska sp.zo.o. nie zajmuje się olejami. Za wyjaśnienie temperatury pompowalnosci i płynności oleju bardzo dziękuję
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#1863
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 December 2008 ![]() |
Panowie a co myślicie o tym oleju http://www.sklep.oleje.pl/Olej_syntetyczny...5W40_1L-58.html
Cena dobra i olej niby na bazie PAO. Ma ktoś może jakieś szczegółowe dane tego oleju?? |
|
|
![]()
Post
#1864
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Panolin to Chyba Midland ...
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1865
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
ja myslalem ze na miekko mi polecicie ole motula millersa czy cos w ten desen. a tu np statoil. powiem szczerze ze jest strasznie zaskoczony. nie neguje tego w zaden sposob tylko takiej sugestii sie nie spodziewalem. ktos sie orientuje jakie sa koszta tego statoila i czy on jest np do dostania na stacjach ich? czy trzeba go szukać po hurtowniach?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1866
|
![]() |
na stacjach jest.. ale drogo
jest też na allegro. 4 litry syntetyka 5/40 poniżej 100 pln |
|
|
![]()
Post
#1867
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Panolin to Chyba Midland ... Szwajcarska firma Panolin AG to inny producent niż Oel Brack AG (oleje pod nazwą Midland). Ma b. szeroką ofertę olejów ale co znamienne, Panolin nie publikuje tzw. kart charakterystyk technicznych (product/technical data sheet) swoich produktów. Publikowanie tych danych jest ogólnie przyjętym standardem wśród producentów olejów, niezależnie od ich wielkości, potencjału produkcyjnego czy struktury własności. Napisałem w tej sprawie krótkiego maila do Panolin i ciekawi mnie co odpowiedzą. |
|
|
![]()
Post
#1868
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 December 2008 ![]() |
To mnie pocieszyłeś, bo spędziłem chyba z 1,5h w poszukiwaniu kart po internecie i myślałem, że taki głupi jestem
![]() Swoją drogą tu i ówdzie piszą, że jest to olej na bazie PAO, ciekawe na ile to prawda, bo cena jest konkurencyjna. |
|
|
![]()
Post
#1869
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Otrzymałem oficjalną odpowiedź od Panolin. "Firma Panolin nie publikuje oraz zakazuje publikacji kart technicznych swoich produktów''. Ciekawe jest to stanowisko. Wynikałoby z tego, że firmie Panolin należy zawierzyć w magiczną moc odpowiednich skrótów ACEA i API bez mozliwości nieco bardziej szczegółowego spojrzenia w kartę danych technicznych (Technischesdatenblatt u niemieckojęzycznych Szwajcarów). Podobne jest to nieco do odpowiedzi jakiej jeszcze przed laty udzielała firma Rolls-Royce na pytania o moc silnika zainstalowanego w ich samochodach (V8 o pojemności 6,75 litrów) "Engine power is sufficient".
|
|
|
![]()
Post
#1870
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Spoko olej , tanszy i atrakcyjny jakościowo ale w tym segmencie i tak wybrałbym chociażby Tridenta , Fuchs-a
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1871
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 March 2010 ![]() |
Witam,
Jako że bardzo mi pomogły wcześniejsze porady, zwracam się z ponowną prośbą o dobór oleju. Pacjent nr 1 Astra J 1.6 T A16LET o mocy 180 KM. Przebieg ok 10000, użytkowany głównie w mieście. 5W30 dexos2 od Motula czy coś innego? Pacjent nr 2 Civic Type R 2.0 i-VTEC 201 KM. Przebieg ok 60000, użytkowany głównie w mieście, jednak jeżdżony dynamicznie, często pod odcinkę. 0W30? Z góry dziękuję za pomoc ![]() |
|
|
![]()
Post
#1872
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Odp. nr. 1. Millerc C3 z DEXOS 2 dużo lepsza pozycja od motula który juz niestety musi oddać palmę pierwszeństwa Millersowi...przynajmniej w profesjonalnych sportach i tam gdzie wymagana jest extremalnie wysoka jakość. Odp. 2. Cos ubywa oleju ? Na czym auto jeździło ? Jazda po mieście na niedogrzanym silniku pod odcinkę to raczej dosyć ciężkie warunki dla silnika dlatego pytam czy juz nie łyka oleju ... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1873
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 October 2011 ![]() |
A co byscie powiedzieli o takim aucie (zreszta natury sportowej.. ) Toyka Corolla E11 1334cm3 188kk (w dowodzie wpisane 1,4 - czemu? ), olej jaki byl lany w ASO od poczatku do konca to Castrol 10w40.. Auto kupilem od siostry rodzonej mamuski, pelna ksiazka serwisowa, wydaje mi sie ze autko podjada olej a jezdzone po emerycku, do tego 5kk temu wstawilem gaz sekwencje. Zalalem Mobil 10w40, czy jest moze jakas alternatywa dla silnika z gazem dla tego oleum? Pozdrawiam oraz z gory dziekuje za odpowiedz.
|
|
|
![]()
Post
#1874
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Bo to silnik 1.3 a 1.4 nazywali wszystko jak leci, w autodacie na stacji diagnostycznej nawet nie mieli do E-11 nadwozia Liftback więc takie błedy sie zdażają
Zalałeś chyba najgorszy olej do tego silnika (klasa porównywalna do castrola) więc jak sądzę wpierniczać będzie go coraz bardziej. Trzeba było zrobić płukankę i zalac coś grubszego . Tylko jaki ty masz silnik 4ZZ-FE czy 4EFE ? Ten pierwszy miał z tego co pamietam 1398ccm i nazywali go 1.4 a Twój nazywany był 1.3.. Sprawdz jeszcze korek od środka wlewowy , jak masz zapaćkane na czarno to przygoda z castrolem trwała kilka lat, jak nie to jest szansa że silnik jest czysty -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1875
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 October 2011 ![]() |
Silnik 4efe, zapomnialem dodac, ze pod korkiem oleum bylo syfu ze hoho...wyczyscilem to.Z naklejek wynika ze lane bylo castrolem slx dlugi czas.. ;(
Prosze podac mi konkretne nazwy produktow i instrukcje (gdyz chce to zrobic sam, nie wierze mechanikom u mnie w malje miescinie) ktore musze kupic aby wyplukac silnik i co za olej zalac, fajnie by bylo gdyby mozna to bylo nabyc u Pana. Pozdrawiam p.s. to prawda ze do mojego autka wchodzi tylko 2,7l oleju? |
|
|
![]()
Post
#1876
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Więc polecam płukaneczkę i 5W-50 z Millers-a z normą do coswortha .
5W-40 sprawdza sie optymalnie lub 0W-40 w tych silnkach po SLX-e ale tutaj lubi coś minimalnie zniknąć. Ten typ tak ma po prostu jak nie jest eksploatowany na dobrych olejach od poczatku. Ale ty masz juz prawie 200 000km i wrzucasz LPG więc mega mocny 5W-50 da solidna ochronę w tym silniczku. Jak masz klimę i wspomaganie to musisz kupić specjalny klucz do filtra oleju bo mechanicy zazwyczaj po spuszczeniu oleju mają problem bo jedynie małe japonskie palce tam się zmieszczą i nasadowy klucz na puszkę. Bedzie na LPG i na przyszłość optymalnie. I nie zapomnij że mimo że to ma z tego co pamiętam 86Km to lubi wysokie obroty i prawie idzie łeb w łeb z E-10 z takim samym silnikiem 88 konnym. Reszta info na priv-a . -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1877
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 March 2010 ![]() |
Odp. 2. Cos ubywa oleju ? Na czym auto jeździło ? Jazda po mieście na niedogrzanym silniku pod odcinkę to raczej dosyć ciężkie warunki dla silnika dlatego pytam czy juz nie łyka oleju ... Ubywa w granicach czyli 1 litr na 10 kkm. Auto jeździ do tej pory na Shellu 10W60 (pomysł poprzedniego właściciela). Jak to widzicie? |
|
|
![]()
Post
#1878
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Porazka ....
5W-40 CFS z Millersa lub Amsoil 5W-40 AFL na 15 000km -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1879
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
Czy 5w50 Mobila będzie odpowiednim olejem do Meganki 1.6 16V '99r ?
Przebieg oryginał 144tyś z pełną polską historią Aso. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1880
|
![]() |
nie
lepiej 0/40 lub 5/40 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 04:21 |