![]() ![]() |
Thu, 22 Sep 2011 - 12:53
Post
#1841
|
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 December 2008 |
Tak gwoli wyjaśnienia nie chciało by mi się zrzucać pokrywy w służbowym samochodzie
Posiadam kamerkę inspekcyjną (z wziernikiem), pozatym do tego nawet nie trzeba kamery bo pod korkiem nie ma żadnej osłony i dość sporo bez niej widać. Co do pułkanki, to w aso panowie mocno odradzali Dobra koniec OT. |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Thu, 22 Sep 2011 - 12:53
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Thu, 22 Sep 2011 - 12:57
Post
#1842
|
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 |
Panowie w ASO to często mają mierne pojęcie o czymkolwiek, więc nie dziwi mnie, ze bali się płukanek tym bardziej, że silniki Opla znane są z zamiłowania do oleju już od wyjazdu z fabryki
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Thu, 22 Sep 2011 - 13:02
Post
#1843
|
|
|
a do tego "pod nogą" przedstawicieli handlowych potrafią pobrać więcej oleju
|
|
|
|
Thu, 22 Sep 2011 - 13:11
Post
#1844
|
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 December 2008 |
Akurat te przypadki to samochody nie użytkowane przez przedstawicieli, do tego z mały przebiegiem jak na samochód służbowy (mój dla przykładu ma 125tyś a jest z końca 2006r.) A oleju ubywa z 1,5-2L od wymiany do wymiany
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Thu, 22 Sep 2011 - 13:58
Post
#1845
|
|
|
jaki masz tam silnik ?
|
|
|
|
Thu, 22 Sep 2011 - 14:29
Post
#1846
|
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 December 2008 |
1.4 16V
|
|
|
|
Thu, 22 Sep 2011 - 15:55
Post
#1847
|
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 |
90 KM na łańcuchu ? Moja rodzicielka miała taki sam w Astrze H i spalanie wynosiło ok. 1l ale na 1000km więc nie masz najgorzej
Przy 220kkm w silniku pękły 3 tłoki i 2 cylindry. Wrzucony nowy silnik (z jakims smiesznym przebiegiem <10kkm) i o dziwo po 6kkm nie ma jeszcze potrzeby dolewki więc może tamten to był jakis felerny egzemplarz albo ogarneli te silniki pod koniec produkcji. |
|
|
|
Wed, 28 Sep 2011 - 19:04
Post
#1848
|
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA |
silnik AFN dobija 200kkm przebiegu. narazie jest seria na wiosne planowane ok. ~160 koni
zalany jest Motul 6100 Synergie+ jakieś konkretne sugestie co zalać, biorąc pod uwagę zbliżające sie modyfikacje?na motulu teraz mam ok 8kkm i nie zauważyłem zeby coś brała. wczesniej nie wiem na jakim oleju jeździła ale tez go nie ubywało. auto lekko nie ma ale jest eksploatowane zdecydowanie z głową i dbam o nią odpowiednio. |
|
|
|
Wed, 28 Sep 2011 - 23:57
Post
#1849
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Nie wiem co z tymi Oplami ale faktycznie duża część to jakieś niewydarzone jednostki.
Szwagier ma Astre 1.4 Twinport z chyba 2003r. i nic nie dolewa między wymianami . Ale jest ciekawa przypadłosc po 7-8 000km łancuch wyraźnie głośniej chodzi na zimnym starcie i to bez wzgledu jaki olej by nie zalał.. Drugi miał Vectrę z 1998r. silnik palił oleju wiadrami nie szło nic poprawić nawet 15W-50 nie poprawił sytuacji... bielu: jak bedziesz jeździł bardziej sportowo niz rekreacyjnie to olej pokroju 5W-40 np. CFS z Millers-a . jak normalnie z wekendowymi wypadami na tor i dynamiczną jazda po ulicach to ja bym wlał dwie marki do PD, Amsoil 5W-40 AFL oraz Millersa XFE-PD 5W40 to najlepsze oleje jakie znam do PD. (pompowtryskiwacze) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Thu, 29 Sep 2011 - 00:48
Post
#1850
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław |
A co z Motulem? Taki zły jest? Dziwna sprawa, bo wielu znajomych dalej leje Motula i nikt nie narzeka...
|
|
|
|
Thu, 29 Sep 2011 - 07:11
Post
#1851
|
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA |
ja na motula nie narzekam, po prostu slyszalem dobre opinie o millersie stad moje pytania. a ze zamierzam modyfikowac auto to pytam osob ktore znaja sie troche lepiej.
CFS mysle ze jest przesada troche bo w specyfikacji pisza ze temp robocza zaczyna sie od 125 stopni, gdzie ja nawet na pełnym bucie tyle nigdy nie osiągnłem. XFE byc moze i ok ale olej PD lac do motoru VP? zwlaszcza ze ja auto uzytkuje non stop |
|
|
|
Thu, 29 Sep 2011 - 07:42
Post
#1852
|
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze |
A co z Motulem? Taki zły jest? Dziwna sprawa, bo wielu znajomych dalej leje Motula i nikt nie narzeka... MOTULa znają już wszyscy, więc po co o nim na okrągło pisać ? Są również inne bardzo dobre oleje, ale nie wszyscy je znają. -------------------- G27.pl
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Thu, 29 Sep 2011 - 08:07
Post
#1853
|
|
|
bielu, jakiś 0/40 czy 5/40 na PAO i będzie po problemie
|
|
|
|
Thu, 29 Sep 2011 - 12:00
Post
#1854
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
CYTAT XFE byc moze i ok ale olej PD lac do motoru VP? zwlaszcza ze ja auto uzytkuje non stop byłem przekonany że AFN jest na pompkach :-) Tylko z tym 0W-40 , 5W-40 na PAO nie jest tak łatwo ...90% to HC :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Thu, 29 Sep 2011 - 17:21
Post
#1855
|
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA |
no dobra a jakies konkretne prodkuty? bo niestety PAO nic mi nie mowi
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Thu, 29 Sep 2011 - 17:24
Post
#1856
|
|
|
np. Statoil LazerWay 5/40
|
|
|
|
Thu, 29 Sep 2011 - 17:28
Post
#1857
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka |
Czemu jest tak mało popularny ...?
Na pewno lepszy od 80% gniotów rynkowych :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
|
Sun, 02 Oct 2011 - 22:49
Post
#1858
|
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA |
z tym statoilem to tak serio? co jeszcze powinienem brac pod uwage?
|
|
|
|
| gość_bezduszny_* |
Sun, 02 Oct 2011 - 22:50
Post
#1859
|
|
|
serio
|
|
|
|
Mon, 03 Oct 2011 - 12:55
Post
#1860
|
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 |
Ciekawe też, że praktycznie niewidoczne są na rynku oleje innego znanego skandynawskiego producenta tj. fińskiego koncernu NESTE OIL. Niestety u nas, na stacjach benzynowych ze znaczkiem Neste, które są całkowicie bezobsługowe, nie uświadczy się olejów tej firmy nawet w pawilonach wybudowanych przy tych stacjach, w których teraz są właściwie tylko artykuły spożywcze i napoje albo pawilon jest na głucho zamknięty. Przeglądając dane zawarte w technical/product data sheet olejów silnikowych koncernu Neste Oil to podawane tam wartości parametrów fizyko-chemicznych poszczególnych olejów są na wysokim poziomie, a jedna też cecha pozytywnie je wyróżniająca i raczej niespotykana u inych producentów to podawanie tzw. granicznej temperatury pompowalności oleju (borderline pumping temperature), co jest parametrem chyba istotnym w warunkach dużych mrozów. Neste Oil w swojej gamie produkcyjne ma silnikowe oleje syntetyczne o b. wysokich parametrach z serii Neste City Pro oraz Neste 1 5W50. W Polsce aktualnie jest chyba tylko jeden importer olejów Neste, a jest nim PHU Andrzej Klimowicz z Białegostoku www.olejeklimowicz.pl. Może warto zainteresować się produktami innego skandynawskiego koncernu. Oleje Statoil są jednymi z najlepszych na rynku, a wg danych z technical data sheet (TDS) Neste raczej nie ustępują Statoilowi, a może go nawet przewyższają w niektórych parametrach.
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 07 November 2025 - 19:26 |