Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 90 91 92 93 94 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
crazy_ivan
post Mon, 19 Sep 2011 - 21:36
Post #1821


User
Dołączył: Sun, 24 January 2010





Generalnie będzie pałowany (wiadomo, że nie na zimnym). Auto typowo do jazdy do odcinki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 19 Sep 2011 - 21:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 21:38
Post #1822









no to na początek jakiś pełny syntetyk 10/40 i zobaczyć co będzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crazy_ivan
post Mon, 19 Sep 2011 - 22:18
Post #1823


User
Dołączył: Sun, 24 January 2010





5W40 nie będzie lepszym rozwiązaniem ? Wstępnie nad takim myślałem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 22:22
Post #1824









masz trochę stary silnik (konstrukcyjnie) około 20 lat
nie wiem jakie masz teraz pasowania (poprzednie było pewnie do grubszego filmu olejowego)
masz turbo i będzie ono mocno używane

ja bym wlał 10/40
można spróbować dać na początek 5/40 i zobaczyć co będzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 19 Sep 2011 - 22:27
Post #1825


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
zastosowanie oleju Mobil 1 ESP Formula 5W30, który podaje, że spełnia wymagania C2/C3


Kompletna bzdura jak olej może spełniać C2 i C3 jedno wyklczua drugie.
C2 to obniżona lepkość HTHS a C3 to lepkość powyżej 3.5 ...
O ile C3 można prawie wszedzie stosować to C2 juz nie do konca ze względu na różnice w budowie silnika.

crazy_ivan: ja bym zalał 10W-40 pełny syntetyk ale pamietaj że olej w Twoim przypadku grzeje się ok. 15km aby dopiero go upalać


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Tue, 20 Sep 2011 - 21:18
Post #1826


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





CYTAT(Croom @ Mon, 19 Sep 2011 - 22:27) *
Kompletna bzdura jak olej może spełniać C2 i C3 jedno wyklczua drugie.
C2 to obniżona lepkość HTHS a C3 to lepkość powyżej 3.5 ...
O ile C3 można prawie wszedzie stosować to C2 juz nie do konca ze względu na różnice w budowie silnika.

crazy_ivan: ja bym zalał 10W-40 pełny syntetyk ale pamietaj że olej w Twoim przypadku grzeje się ok. 15km aby dopiero go upalać

Mobil 1 ESP Formula 5W30 podaje w karcie charakterystyki technicznej zamieszczonej na stronach internetowych, że "Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące aprobaty producentów: ACEA C2/C3 A5/B5, API SL/SM", lepkość HTHS, mPa*s @ 150 st., ASTM D4683 - 3,58. Mobil 1 ESP Formula 5W30 spełnia lub przewyższa następujące wymagania: ...Peugeot/Citroen Automobiles B71 2290, B71 2297". Zacytowałem dokładnie informacje podane na stronie internetowej www.mobil.com. Wartość HTHS 3,58 jest na pograniczu obydwu specyfikacji i w przypadku silników benzynowych, gdzie jest możliwe stosowanie oleju wg normy C2, to C3 można stosować prawie wszędzie (zacytowałem dokładnie), a wiec i chyba w tym przypadku. Best regards
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Wed, 21 Sep 2011 - 19:09
Post #1827


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





Witam.
Jestem w trakcie remontu Oplowskiej R6 o oznaczeniu C30SE.
Bedzie zwiekszony stopien sprezania z 10 do niecalych 11
Orginalna pompa oleju o zazebieniu zewnetrzym otrzyma upgrade w postaci nowych zebatek ale wyzszych o blisko 30%
W korbowodach beda wiercone natryski oleju na denko(zgapione z 12V wersji 3.0).
Pasowania beda na poziomie fabrycznym tzn ,03-,05 tlok Pierscienie okolo 0.5 Luzy na panewkach ,05.
Dodam ze instrukcja podaje aby goracy silnik nie na wolnych ale na podwyzszonych tzn 800 obrotow mial 3 do 3,5 bar.
Co polecacie na dotarcie oraz na pozniejsze docelowe zalanie?
Narazie skladam komponenty na 5W-30 GM.
Dzieki i pozdrawiam


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 21 Sep 2011 - 19:42
Post #1828


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





No dodatkowa ingerencja w korby to nie wiem czy jest to dobry pomysł w dodatku z turbo jakby było...
5W-30 przy modzie odpada zwłaszcza GM .

nie szkoda Ci silnika , kase ładujesz a zalewasz najtanszy shit jaki mozna kupić ...

Olej musisz miec o nieco wiekszej zawartości fosforu i dodatków EP ( większe zęby) a lepkość musisz dostosowac do stylu jazdy.

Jak zmieni sie pompowalnosc oleju po upgrade pompy ?
Jak wszystko w ryzach to filtr MANN/Knecht jak zwiększysz wydajnosć pompy w znaczacy sposób to K&N.


Do dotarcia kup dobry olej Millersa CRO 10W-40.

Jak bedziesz jeździł po mieście 80% to inny olej jak bedziesz rozgrzewał silnik i pałował go wyłacznie to cos na grubym płaszczu olejowym , Amsoil Dominator 15W-50 lub Millers CFS SAE 50 lub 10W-60.
Oba oleje na kilka miesiecy lub kilka tys km.
Jak jazda po bułki i weekendowe upalanie to coś na bazie syntetycznej o kalsie lepkosci SAE 40

Bardzo dobry olej wyczynowy lepszy od przereklamowanego motulka






--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 21 Sep 2011 - 20:16
Post #1829









CYTAT
nie szkoda Ci silnika , kase ładujesz a zalewasz najtanszy shit jaki mozna kupić ...


5/30GM to shit ?
taki sam jak i Fuchs... tylko mniej kosztuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzyq2001
post Wed, 21 Sep 2011 - 21:03
Post #1830


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: drawsko p.





a do wysoko kreconej hondy b18 z duzym doladowaniem 10w40 czy 10w50, raczej weekendowa zabawka, ale po miescie tez jezdzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 21 Sep 2011 - 21:50
Post #1831


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
taki sam jak i Fuchs... tylko mniej kosztuje


I tutaj się wykazałeś pełna profeską nie ma co :-)



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 21 Sep 2011 - 21:55
Post #1832









wiesz, ja już jestem za stary by wierzyć w bajki przedwyborcze polityków i materiały marketingowe firm olejowych wink.gif
Ty musisz jeszcze do tego dorosnąć.. lub popracować trochę "głębiej" w branży
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 21 Sep 2011 - 21:58
Post #1833


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Dzięki że mnie odmłodziłeś mam juz bliżej emerytury niz dalej ale chyba nadal mało widziałem :-)


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 21 Sep 2011 - 22:01
Post #1834









jak ci się zapieni kilka tysięcy litrów oleju hydraulicznego (HLPD)... który ma się nie pienić
i dostaniesz informacje, że godzina przestoju układu kosztuje 22.000 pln netto

... to zmienisz zdanie na temat bajek w kartach produktu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Wed, 21 Sep 2011 - 23:02
Post #1835


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





Temat wiekszej(wydajniejszej )pompy oleju przetrenowany na innych egzemplarzach.
Wiercone korby to dzialajace fabryczne rozwiazanie z innych pokrewnych modeli silnika de facto z dokladnie ta sama pompa oleju.
Mod z duzymi zebatkami zabrany z pokrewnej konstrukcji TD
Ten silnik fabrycznie jest dlubany a ja celuje w 300 KM. W N/A
Spiety z automatem jazda niedzielna i bardzo okazyjnie upalanie.


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
souler
post Wed, 21 Sep 2011 - 23:15
Post #1836


User
Dołączył: Fri, 12 October 2007





odpalenie 15w40 i ogień, szybka zmiana na 10w40, pozniej mozesz smialo uzywac 5w40. przy zwiekszonej wydajnosci pompy i pasowaniu fabrycznym nie ma prawa nic sie dziac.


--------------------
A14NET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafalb33
post Thu, 22 Sep 2011 - 12:16
Post #1837


Rookie
Dołączył: Mon, 22 December 2008





CYTAT(bezduszny @ Wed, 21 Sep 2011 - 20:16) *
5/30GM to shit ?
taki sam jak i Fuchs... tylko mniej kosztuje

Ja mam takie samo zdanie o tym oleju.
W słuzbowej astrze 2, która od nowości jest serwisowana w aso i lany jest ten właśnie GM, pod pokrywą zaworów jest taki syf jak w 20 letnim silniku na kiepskim mineralnym (kilka sztuk w firmie, we wszystkich to samo). Ponadto silniki biorą sporo oleju pomimo małego przebiegu. W 2 innych, które znam (a nie jeżdża na GM) ani nie ma syfu pod pokrywą, ani silniki specjalnie oleju nie biorą.
Jest to tylko moje subiektywne zdanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 22 Sep 2011 - 12:22
Post #1838









często zdarza ci się zaglądać pod pokrywę zaworów w służbowym samochodzie swoim i innych ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafalb33
post Thu, 22 Sep 2011 - 12:26
Post #1839


Rookie
Dołączył: Mon, 22 December 2008





Generalnie nie smile.gif.
Ostatnio zaglądałem jak strzeliła pompa wody, czy przypadkiem nie wydmuchało uszczelki i nie ma masła pod korkiem. Od tak z dobrej woli i dbania o sprzęt firmowy. I z ciekawości (raczej szoku, po tym co zobaczyłem), zobaczyliśmy u znajomych w tych samych oplach.
Coś w tym złego??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 22 Sep 2011 - 12:36
Post #1840









Nie, nic złego... smile.gif
Mi się nie zdarza zaglądać tam jak nie ma awarii.. a tym bardziej jak się ma najlepszy samochód na świecie...... służbowy.
Dlatego zdziwiłem się, że komuś się chciało zdejmować pokrywy bez powodu i w nie swoich samochodach.

Olej GM nie jest mega hiper olejem... choć nie jest zły.
Jest tani w zakupie i spełnia swoje zadanie w normalnie eksploatowanym samochodzie. Widziałem busy Vivaro 2.0 CDTI, które miały na tym oleju zrobione powyżej 400k km ze zmianami co 30k i silniki nie sprawiały problemów (choć nie wiem co miały pod pokrywą zaworów).

.. a to, że jest syf (jak chyba po większości budżetowych olejach) to tylko dodatkowy powód do tego by zrobić co jakiś czas płukankę za 30 pln.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 90 91 92 93 94 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 03:50