![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1821
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
Generalnie będzie pałowany (wiadomo, że nie na zimnym). Auto typowo do jazdy do odcinki.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1822
|
![]() |
no to na początek jakiś pełny syntetyk 10/40 i zobaczyć co będzie
|
|
|
![]()
Post
#1823
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
5W40 nie będzie lepszym rozwiązaniem ? Wstępnie nad takim myślałem
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1824
|
![]() |
masz trochę stary silnik (konstrukcyjnie) około 20 lat
nie wiem jakie masz teraz pasowania (poprzednie było pewnie do grubszego filmu olejowego) masz turbo i będzie ono mocno używane ja bym wlał 10/40 można spróbować dać na początek 5/40 i zobaczyć co będzie |
|
|
![]()
Post
#1825
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT zastosowanie oleju Mobil 1 ESP Formula 5W30, który podaje, że spełnia wymagania C2/C3 Kompletna bzdura jak olej może spełniać C2 i C3 jedno wyklczua drugie. C2 to obniżona lepkość HTHS a C3 to lepkość powyżej 3.5 ... O ile C3 można prawie wszedzie stosować to C2 juz nie do konca ze względu na różnice w budowie silnika. crazy_ivan: ja bym zalał 10W-40 pełny syntetyk ale pamietaj że olej w Twoim przypadku grzeje się ok. 15km aby dopiero go upalać -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1826
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Kompletna bzdura jak olej może spełniać C2 i C3 jedno wyklczua drugie. C2 to obniżona lepkość HTHS a C3 to lepkość powyżej 3.5 ... O ile C3 można prawie wszedzie stosować to C2 juz nie do konca ze względu na różnice w budowie silnika. crazy_ivan: ja bym zalał 10W-40 pełny syntetyk ale pamietaj że olej w Twoim przypadku grzeje się ok. 15km aby dopiero go upalać Mobil 1 ESP Formula 5W30 podaje w karcie charakterystyki technicznej zamieszczonej na stronach internetowych, że "Mobil 1 ESP Formula 5W-30 posiada następujące aprobaty producentów: ACEA C2/C3 A5/B5, API SL/SM", lepkość HTHS, mPa*s @ 150 st., ASTM D4683 - 3,58. Mobil 1 ESP Formula 5W30 spełnia lub przewyższa następujące wymagania: ...Peugeot/Citroen Automobiles B71 2290, B71 2297". Zacytowałem dokładnie informacje podane na stronie internetowej www.mobil.com. Wartość HTHS 3,58 jest na pograniczu obydwu specyfikacji i w przypadku silników benzynowych, gdzie jest możliwe stosowanie oleju wg normy C2, to C3 można stosować prawie wszędzie (zacytowałem dokładnie), a wiec i chyba w tym przypadku. Best regards |
|
|
![]()
Post
#1827
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Witam.
Jestem w trakcie remontu Oplowskiej R6 o oznaczeniu C30SE. Bedzie zwiekszony stopien sprezania z 10 do niecalych 11 Orginalna pompa oleju o zazebieniu zewnetrzym otrzyma upgrade w postaci nowych zebatek ale wyzszych o blisko 30% W korbowodach beda wiercone natryski oleju na denko(zgapione z 12V wersji 3.0). Pasowania beda na poziomie fabrycznym tzn ,03-,05 tlok Pierscienie okolo 0.5 Luzy na panewkach ,05. Dodam ze instrukcja podaje aby goracy silnik nie na wolnych ale na podwyzszonych tzn 800 obrotow mial 3 do 3,5 bar. Co polecacie na dotarcie oraz na pozniejsze docelowe zalanie? Narazie skladam komponenty na 5W-30 GM. Dzieki i pozdrawiam -------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#1828
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
No dodatkowa ingerencja w korby to nie wiem czy jest to dobry pomysł w dodatku z turbo jakby było...
5W-30 przy modzie odpada zwłaszcza GM . nie szkoda Ci silnika , kase ładujesz a zalewasz najtanszy shit jaki mozna kupić ... Olej musisz miec o nieco wiekszej zawartości fosforu i dodatków EP ( większe zęby) a lepkość musisz dostosowac do stylu jazdy. Jak zmieni sie pompowalnosc oleju po upgrade pompy ? Jak wszystko w ryzach to filtr MANN/Knecht jak zwiększysz wydajnosć pompy w znaczacy sposób to K&N. Do dotarcia kup dobry olej Millersa CRO 10W-40. Jak bedziesz jeździł po mieście 80% to inny olej jak bedziesz rozgrzewał silnik i pałował go wyłacznie to cos na grubym płaszczu olejowym , Amsoil Dominator 15W-50 lub Millers CFS SAE 50 lub 10W-60. Oba oleje na kilka miesiecy lub kilka tys km. Jak jazda po bułki i weekendowe upalanie to coś na bazie syntetycznej o kalsie lepkosci SAE 40 Bardzo dobry olej wyczynowy lepszy od przereklamowanego motulka -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1829
|
![]() |
CYTAT nie szkoda Ci silnika , kase ładujesz a zalewasz najtanszy shit jaki mozna kupić ... 5/30GM to shit ? taki sam jak i Fuchs... tylko mniej kosztuje |
|
|
![]()
Post
#1830
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: drawsko p. ![]() |
a do wysoko kreconej hondy b18 z duzym doladowaniem 10w40 czy 10w50, raczej weekendowa zabawka, ale po miescie tez jezdzi
|
|
|
![]()
Post
#1831
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT taki sam jak i Fuchs... tylko mniej kosztuje I tutaj się wykazałeś pełna profeską nie ma co :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1832
|
![]() |
wiesz, ja już jestem za stary by wierzyć w bajki przedwyborcze polityków i materiały marketingowe firm olejowych
![]() Ty musisz jeszcze do tego dorosnąć.. lub popracować trochę "głębiej" w branży |
|
|
![]()
Post
#1833
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Dzięki że mnie odmłodziłeś mam juz bliżej emerytury niz dalej ale chyba nadal mało widziałem :-)
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1834
|
![]() |
jak ci się zapieni kilka tysięcy litrów oleju hydraulicznego (HLPD)... który ma się nie pienić
i dostaniesz informacje, że godzina przestoju układu kosztuje 22.000 pln netto ... to zmienisz zdanie na temat bajek w kartach produktu ![]() |
|
|
![]()
Post
#1835
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Temat wiekszej(wydajniejszej )pompy oleju przetrenowany na innych egzemplarzach.
Wiercone korby to dzialajace fabryczne rozwiazanie z innych pokrewnych modeli silnika de facto z dokladnie ta sama pompa oleju. Mod z duzymi zebatkami zabrany z pokrewnej konstrukcji TD Ten silnik fabrycznie jest dlubany a ja celuje w 300 KM. W N/A Spiety z automatem jazda niedzielna i bardzo okazyjnie upalanie. -------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#1836
|
|
User Dołączył: Fri, 12 October 2007 ![]() |
odpalenie 15w40 i ogień, szybka zmiana na 10w40, pozniej mozesz smialo uzywac 5w40. przy zwiekszonej wydajnosci pompy i pasowaniu fabrycznym nie ma prawa nic sie dziac.
-------------------- A14NET
|
|
|
![]()
Post
#1837
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 December 2008 ![]() |
5/30GM to shit ? taki sam jak i Fuchs... tylko mniej kosztuje Ja mam takie samo zdanie o tym oleju. W słuzbowej astrze 2, która od nowości jest serwisowana w aso i lany jest ten właśnie GM, pod pokrywą zaworów jest taki syf jak w 20 letnim silniku na kiepskim mineralnym (kilka sztuk w firmie, we wszystkich to samo). Ponadto silniki biorą sporo oleju pomimo małego przebiegu. W 2 innych, które znam (a nie jeżdża na GM) ani nie ma syfu pod pokrywą, ani silniki specjalnie oleju nie biorą. Jest to tylko moje subiektywne zdanie. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1838
|
![]() |
często zdarza ci się zaglądać pod pokrywę zaworów w służbowym samochodzie swoim i innych ?
|
|
|
![]()
Post
#1839
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 22 December 2008 ![]() |
Generalnie nie
![]() Ostatnio zaglądałem jak strzeliła pompa wody, czy przypadkiem nie wydmuchało uszczelki i nie ma masła pod korkiem. Od tak z dobrej woli i dbania o sprzęt firmowy. I z ciekawości (raczej szoku, po tym co zobaczyłem), zobaczyliśmy u znajomych w tych samych oplach. Coś w tym złego?? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1840
|
![]() |
Nie, nic złego...
![]() Mi się nie zdarza zaglądać tam jak nie ma awarii.. a tym bardziej jak się ma najlepszy samochód na świecie...... służbowy. Dlatego zdziwiłem się, że komuś się chciało zdejmować pokrywy bez powodu i w nie swoich samochodach. Olej GM nie jest mega hiper olejem... choć nie jest zły. Jest tani w zakupie i spełnia swoje zadanie w normalnie eksploatowanym samochodzie. Widziałem busy Vivaro 2.0 CDTI, które miały na tym oleju zrobione powyżej 400k km ze zmianami co 30k i silniki nie sprawiały problemów (choć nie wiem co miały pod pokrywą zaworów). .. a to, że jest syf (jak chyba po większości budżetowych olejach) to tylko dodatkowy powód do tego by zrobić co jakiś czas płukankę za 30 pln. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 03:50 |