![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1801
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Niech bedzie norma fabryczna , moze być ?
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1802
|
![]() |
a co to jest norma fabryczna dla tego oleju ?
pytam poważnie.. bo nie wiem |
|
|
![]()
Post
#1803
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1804
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
Witam.
Podpowiedzcie jakąś oliwę w takiej sytuacji - silnik boxer, 1.8 turbo, przebieg nieznany ![]() Silnik po generalce, złożony od nowa. z przeznaczeniem do upalania. Co zalać po dotarciu? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1805
|
![]() |
Croom...
myślisz, że w google będzie coś o normach fabrycznych blandowni Fuchs'a ? Skoro wiesz to napisz po prostu. |
|
|
![]()
Post
#1806
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Nie ja tak mówię o jesli cos spełnia certyfikowaną normę :-)
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1807
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
bezduszny, to taka polityka, żeby pokazać, że się nie znasz bo nie wiesz nic o normach fabrycznych
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1808
|
![]() |
siewcu...
bo normy fabryczne masz w samym zakładzie produkcyjnym i dotyczą one (obejmują) TYLKO tego zakładu a naszemu drogiemu koledze Croom'owi zapewne chodziło o aprobaty VW dla określonego oleju (w tym wypadku 504/507) ino nie do końca potrafi to "zwerbalizować" ![]() |
|
|
![]()
Post
#1809
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Czyli na takich serwisach np. ja ten:
http://www.autoflesz.pl/artykuly/81,Wokol_...ilnikowych.html CYTAT powiedział dr inż. Andrzej Tippe, ekspert techniczny firmy Shell. Normy fabryczne producentów silników są zwykle ważniejsze niż omawiane klasyfikacje jakościowe i nieco wyprzedziły nowe sekwencje ACEA - uzupełnił ekspert Shella. To też jakiś gość co się pewnie nie zna ....? Ano jest tego kupa w necie i szkoda cytować , i zapewne wszyscy maja problemy z "werbalizacja " ... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1810
|
![]() |
Croom..
ale Ty nie użyłeś nazwy "normy fabryczne producentów silników". |
|
|
![]()
Post
#1811
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Tak nie użyłem pełnego zdania a ty się czepiasz słówek ... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1812
|
![]() |
Jak już piszesz uczonym tekstem co by brzmiało to wszystko bardziej "uczono" (choć nie wiem po co) to rób to konsekwentnie i znaj pojęcia.
PS A co z ustosunkowaniem się do postu Tomka ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#1813
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
bezduszny, mój poprzedni post był lekko z przymrużeniem oka
![]() Tak nie użyłem pełnego zdania a ty się czepiasz słówek ... Croom, to nie jest czepianie się słówek. Na chłopski rozum - norma fabryczna to norma fabryki gdzie dany produkt był wykonany, a norma fabryczna producenta xxx(możesz tu wstawić silnik, kompresor, komputer, rower czy tez milion innych rzeczy) to trochę coś innego... Nie doprecyzowałeś, powstały niejasości, a teraz masz pretensje, że ktoś chce to wyjaśnić. |
|
|
![]()
Post
#1814
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Ja mam natomiast pytanie b. konkretne i szczegółowe. Czy dopuszczalne jest używanie w silnikach benzynowych wolnossących olejów klasy ACEA C3, gdy jest dopuszczalne używanie olejów klasy ACEA C2 czy też olejów SM/CF 5W40. Zaznaczam, że oleje klasy C2 mają jednak wyraźnie różniące się parametry od olejów klasy C3 szczególnie w zakresie tzw. lepkości kinematycznej w temperaturach 40 st.C i 100 st.C. Wartości te dla olejów C3 są wyraźnie wyższe, praktycznie na poziomie olejów 5W40 SM/CF.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1815
|
![]() |
W zasadzie zalanie lepszego jakościowo oleju (do zdrowego, seryjnego silnika) nie powinno przynieść żadnych negatywnych skutków...
a jaki konkretnie masz na myśli silnik N/A i jakie konkretnie oleje bierzesz pod uwagę ? |
|
|
![]()
Post
#1816
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
W zasadzie zalanie lepszego jakościowo oleju (do zdrowego, seryjnego silnika) nie powinno przynieść żadnych negatywnych skutków... a jaki konkretnie masz na myśli silnik N/A i jakie konkretnie oleje bierzesz pod uwagę ? Jeżdżę samochodem wyposażonym w wolnossący benzyniak V6 o pojemności 3 litrów, konstrukcji Peugeota ze zmiennymi fazami rozrządu, suchą miską olejową, spełniającym normę spalin Euro IV. Silnik nosi oznaczenie ES9A. Oczywiście nie jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Samochód jest wzglednie nowy bo z 2006 r. i o rzeczywistym przebiegu 73 tys km. W instrukcji użytkowania producent w 2006 r. przewidział oleje ACEA A5/B5 C2 5W30 (Total Quartz Ineo ECS) oraz oleje ACEA A3/B4 SL/CF 0W30 i ACEA A3/B4 SM/CF 5W40. Pytam się dlatego iż niektóre wyszukiwarki olejów znanych producentów zalecają olej klasy C3 jak np Statoil Lazerway C3 5W40, również hiszpański Repsol zaleca do tego silnika swój olej Repsol Elite Evolution 5W40 C3, czy fiński olej Neste City Pro C3 5W40. Sądząc po parametrach z technical/product dat sheet sa to oleje b. nowoczesne o wysokich parametrach. Oczywiście zalecają też oleje klasy C2. Chyba "złotym środkiem" byłoby zastosowanie oleju Mobil 1 ESP Formula 5W30, który podaje, że spełnia wymagania C2/C3. We wcześniejszej odpowiedzi na moje pytanie tylko napisałeś, żeby przepłukać i zalać olejem 5W30 bez odniesienia się do dalszych pytań, które teraz ponownie zadałem. Oczywiście nie wypowiadam się na temat wyższości oleju amerykańskiego bo jeżdżę samochodem z silnikiem europejskim. Pozdrawiam! |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1817
|
![]() |
Nie przejmuj się tymi kategoriami ACEA.. bo konia z rzędem temu, to wyłapie na silniku różnicę w tych olejach.
Zalej dobry olej 5/30 i tyle. Normy jakie narzuca producent silnika są bardziej istotne niż kategorie ACEA |
|
|
![]()
Post
#1818
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Dziękuje bardzo! W końcu zdecydowana i jasna odpowiedź.
|
|
|
![]()
Post
#1819
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
A ja się nie doczekam
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1820
|
![]() |
a jak eksploatowany jest/będzie ten 1.8 ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 15:27 |