Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 89 90 91 92 93 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Croom
post Mon, 19 Sep 2011 - 09:57
Post #1801


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Niech bedzie norma fabryczna , moze być ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 19 Sep 2011 - 09:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:08
Post #1802









a co to jest norma fabryczna dla tego oleju ?
pytam poważnie.. bo nie wiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:11
Post #1803


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Zapraszam tutaj:

http://www.google.pl


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crazy_ivan
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:14
Post #1804


User
Dołączył: Sun, 24 January 2010





Witam.
Podpowiedzcie jakąś oliwę w takiej sytuacji - silnik boxer, 1.8 turbo, przebieg nieznany wink.gif, wiek ponad 20 lat.
Silnik po generalce, złożony od nowa. z przeznaczeniem do upalania. Co zalać po dotarciu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:14
Post #1805









Croom...
myślisz, że w google będzie coś o normach fabrycznych blandowni Fuchs'a ?
Skoro wiesz to napisz po prostu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:21
Post #1806


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Nie ja tak mówię o jesli cos spełnia certyfikowaną normę :-)


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:23
Post #1807


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





bezduszny, to taka polityka, żeby pokazać, że się nie znasz bo nie wiesz nic o normach fabrycznych wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:29
Post #1808









siewcu...
bo normy fabryczne masz w samym zakładzie produkcyjnym i dotyczą one (obejmują) TYLKO tego zakładu

a naszemu drogiemu koledze Croom'owi zapewne chodziło o aprobaty VW dla określonego oleju (w tym wypadku 504/507)
ino nie do końca potrafi to "zwerbalizować" wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:47
Post #1809


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Czyli na takich serwisach np. ja ten:

http://www.autoflesz.pl/artykuly/81,Wokol_...ilnikowych.html

CYTAT
powiedział dr inż. Andrzej Tippe, ekspert techniczny firmy Shell. Normy fabryczne producentów silników są zwykle ważniejsze niż omawiane klasyfikacje jakościowe i nieco wyprzedziły nowe sekwencje ACEA - uzupełnił ekspert Shella.


To też jakiś gość co się pewnie nie zna ....?

Ano jest tego kupa w necie i szkoda cytować , i zapewne wszyscy maja problemy z "werbalizacja " ...




--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:50
Post #1810









Croom..
ale Ty nie użyłeś nazwy "normy fabryczne producentów silników".

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:52
Post #1811


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka






Tak nie użyłem pełnego zdania a ty się czepiasz słówek ...


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 10:57
Post #1812









Jak już piszesz uczonym tekstem co by brzmiało to wszystko bardziej "uczono" (choć nie wiem po co) to rób to konsekwentnie i znaj pojęcia.



PS
A co z ustosunkowaniem się do postu Tomka ? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 19 Sep 2011 - 12:01
Post #1813


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





bezduszny, mój poprzedni post był lekko z przymrużeniem oka wink.gif

CYTAT(Croom @ Mon, 19 Sep 2011 - 10:52) *
Tak nie użyłem pełnego zdania a ty się czepiasz słówek ...

Croom, to nie jest czepianie się słówek. Na chłopski rozum - norma fabryczna to norma fabryki gdzie dany produkt był wykonany, a norma fabryczna producenta xxx(możesz tu wstawić silnik, kompresor, komputer, rower czy tez milion innych rzeczy) to trochę coś innego... Nie doprecyzowałeś, powstały niejasości, a teraz masz pretensje, że ktoś chce to wyjaśnić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Mon, 19 Sep 2011 - 16:02
Post #1814


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Ja mam natomiast pytanie b. konkretne i szczegółowe. Czy dopuszczalne jest używanie w silnikach benzynowych wolnossących olejów klasy ACEA C3, gdy jest dopuszczalne używanie olejów klasy ACEA C2 czy też olejów SM/CF 5W40. Zaznaczam, że oleje klasy C2 mają jednak wyraźnie różniące się parametry od olejów klasy C3 szczególnie w zakresie tzw. lepkości kinematycznej w temperaturach 40 st.C i 100 st.C. Wartości te dla olejów C3 są wyraźnie wyższe, praktycznie na poziomie olejów 5W40 SM/CF.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 16:08
Post #1815









W zasadzie zalanie lepszego jakościowo oleju (do zdrowego, seryjnego silnika) nie powinno przynieść żadnych negatywnych skutków...
a jaki konkretnie masz na myśli silnik N/A i jakie konkretnie oleje bierzesz pod uwagę ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Mon, 19 Sep 2011 - 18:05
Post #1816


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





CYTAT(bezduszny @ Mon, 19 Sep 2011 - 16:08) *
W zasadzie zalanie lepszego jakościowo oleju (do zdrowego, seryjnego silnika) nie powinno przynieść żadnych negatywnych skutków...
a jaki konkretnie masz na myśli silnik N/A i jakie konkretnie oleje bierzesz pod uwagę ?

Jeżdżę samochodem wyposażonym w wolnossący benzyniak V6 o pojemności 3 litrów, konstrukcji Peugeota ze zmiennymi fazami rozrządu, suchą miską olejową, spełniającym normę spalin Euro IV. Silnik nosi oznaczenie ES9A. Oczywiście nie jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Samochód jest wzglednie nowy bo z 2006 r. i o rzeczywistym przebiegu 73 tys km. W instrukcji użytkowania producent w 2006 r. przewidział oleje ACEA A5/B5 C2 5W30 (Total Quartz Ineo ECS) oraz oleje ACEA A3/B4 SL/CF 0W30 i ACEA A3/B4 SM/CF 5W40. Pytam się dlatego iż niektóre wyszukiwarki olejów znanych producentów zalecają olej klasy C3 jak np Statoil Lazerway C3 5W40, również hiszpański Repsol zaleca do tego silnika swój olej Repsol Elite Evolution 5W40 C3, czy fiński olej Neste City Pro C3 5W40. Sądząc po parametrach z technical/product dat sheet sa to oleje b. nowoczesne o wysokich parametrach. Oczywiście zalecają też oleje klasy C2. Chyba "złotym środkiem" byłoby zastosowanie oleju Mobil 1 ESP Formula 5W30, który podaje, że spełnia wymagania C2/C3. We wcześniejszej odpowiedzi na moje pytanie tylko napisałeś, żeby przepłukać i zalać olejem 5W30 bez odniesienia się do dalszych pytań, które teraz ponownie zadałem. Oczywiście nie wypowiadam się na temat wyższości oleju amerykańskiego bo jeżdżę samochodem z silnikiem europejskim. Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 18:13
Post #1817









Nie przejmuj się tymi kategoriami ACEA.. bo konia z rzędem temu, to wyłapie na silniku różnicę w tych olejach.


Zalej dobry olej 5/30 i tyle.
Normy jakie narzuca producent silnika są bardziej istotne niż kategorie ACEA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Mon, 19 Sep 2011 - 18:52
Post #1818


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Dziękuje bardzo! W końcu zdecydowana i jasna odpowiedź.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crazy_ivan
post Mon, 19 Sep 2011 - 20:30
Post #1819


User
Dołączył: Sun, 24 January 2010





A ja się nie doczekam tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 20:33
Post #1820









a jak eksploatowany jest/będzie ten 1.8 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 89 90 91 92 93 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 15:27