![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Odnosnie tego artykulu, to jest on stworzony, raczej na potrzeby marketingu, bo argumentacja stawianych tam stwierdzen jest dyskusyjna, przynajmniej dla mnie.
A problem z doborem olejow dalej aktualny widze, dobrze, ze jest to forum bo jeszcze wiekszosc jezdzilaby na takim oleju jak zaleca producent, drastycznie skracajac zywotnosc silnika -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#182
|
![]() |
CYTAT("tomeQ":3vxhvbg5) Odnosnie tego artykulu, to jest on stworzony, raczej na potrzeby marketingu, bo argumentacja stawianych tam stwierdzen jest dyskusyjna, przynajmniej dla mnie. I ja się z tym zgodzę. Co to tego "czy jeździć na oleju jaki zalecił producent" to w większości przypadków powinno sie na nich jeździć.. przynajmniej jeżeli chodzi o parametry lepkości. Problem jest z tym (przykład silników 1.9 dCi Renault'a) że mimo wydłużonego przebiegu filtr oleju jest wręcz symboliczny. Sam olej technicznie wytrzyma taki przebieg, jednak jego zanieczyszczenie kwalifikuje go do wymiany już po 15k km. |
|
|
![]()
Post
#183
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Czysta ekonomia az promieniuje. Jesli producent dopuszcza wymiane raz na 40kkm, a gwarancje daje na 100kkm to napewno doskonale wie ile wytrzyma silnik takiego traktowania. Przypuszczalnie 112 badz 160kkm po czym nastepuje odholowanie do serwisu na wymiane silnika za 20kzl.
Moim zdaniem przyszlosc tej dziedziny to stosowanie czujnikow zuzycia oleju, czyli najczesciej jego wlasciwosci dielektrycznych, tak jak robi to obecnie m.in. MB, bo ilu uzytkownikow, tyle roznych stylow jazdy i miejsc w ktorych jezdzi pojazd, co warunkuje szybkosc niszczenia sie oleju. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#184
|
![]() |
W 1.9dCi wymiana co 30k km.
Lokalne i zaprzyjaźnione ASO Renault'a nieoficjalnie zaleca wymieniać co 15k bo jak pokazała ich praktyka.... Lagunom tak serwisowanym nie padały turbiny. Czujniki nie tyle zużycia oleju bo ten daje radę spokojnie do 40k km w osobówkach normalnie eksploatowanych ale zatkania filtra oleju to bardzo dobre rozwiązanie. A taki symboliczny filtr oleju ma teoretycznie starczyć w dizlu na 30k km przy jakości naszego paliwa ? http://allegro.pl/item290272247_filtr_o ... issan.html |
|
|
![]()
Post
#185
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Jesli filtr sie "zatka" to olej plynie przez jego zawor obejsciowy, czyli jest niefiltrowany, co skutkuje bardzo szybkim wzrostem zanieczyszczen stalych, a to wylapuje lubri-sensor. Niemniej rozwiazanie okreslajace spadek cisnienia na filtrze tez byloby rozsadne, ale zdecydowanie latwiej jest rozwijac obecne rozwiazania niz wprowadzac nowe.
Co do paliwa to w dieslu wystepuje taki fenomen, ze im lepsze paliwo tym gorzej dla oleju . -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#186
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 January 2008 Skąd: Goleniów/ Białuń ![]() |
Witam! tak sobie czytam wasze wypowiedzi i się zastanawiam, cz dobrze zrobiłem wlewając do PASSATA 1.9TDI AFN 98rok olej TEXACO HAVOLINE EXTRA SAE 10W-40??? Co o tym myślicie???
-------------------- Ryba PASSAT B5 1.9TDI AFN
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#187
|
![]() |
Dobrze zrobiłeś. Na pewno nie zaszkodzi silnikowi.
|
|
|
![]()
Post
#188
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 January 2008 Skąd: Goleniów/ Białuń ![]() |
Witaj bezduszny! Dzięki za odp.Orientujesz się może który jest lepszy TEXACO czy CASTROL?? a może poleciłbyś lepszy???
-------------------- Ryba PASSAT B5 1.9TDI AFN
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#189
|
![]() |
A które konkretnie masz na myśli robiąc porównanie ?
|
|
|
![]()
Post
#190
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 January 2008 Skąd: Goleniów/ Białuń ![]() |
Kolega polecił mi też AGIP(w moim miasteczku jest hurtownia z tymi olejami). To może tak ten TEXACO co mam wlany, CASTROL i AGIP??? Co Ty na to???
-------------------- Ryba PASSAT B5 1.9TDI AFN
|
|
|
![]()
Post
#191
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI ![]() |
to jak jest już temat o tych olejach to i ja sie zapytam bo temat co założyłem coś ludzie omijają, Polo g40 170 tyś przelatane, zalane jest Esso 15w40 nie wiem dokładnie jakim, czas na zmianę, ciężko w mojej wiosce znaleźć motula wiec mam problem co wybrać innego. rozpatruje dwa warunki zostać przy 15w40 czy zaryzykować 10w?? jak kupiłem było przejechane ciut ponad 10 tyś wiec przydało by sie zmienić. sam przejechałem nim narazie 60 km i nie wiem czy bierze olej czy nie.
moje typy: Valvoline maxlife 10w40 Castrol EDGE 10w60 ELF COMPETITION STI 10W40 Mobil 1 Formula S 10w40 albo Valvoline Turbo 15w40 ELF SPORTI SRI 15W40 Mobil 1 Super M 15w40 -------------------- CCWA i ARX
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#192
|
![]() |
Warpi, zdecydowanie Valvoline
|
|
|
![]()
Post
#193
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 January 2008 Skąd: Goleniów/ Białuń ![]() |
A może do tych trzech (TEXACO,CASTROL i AGIP)jeszcze dodać do porównania VALVOLINE?? Jak uważacie???
-------------------- Ryba PASSAT B5 1.9TDI AFN
|
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Z ciekawosci chcialbym poznac Wasze zdanie na temat oleju do mojego silnika, tzn. x20xev opla -> 2.0 16V beznyniak Przebieg 150kkm, ale samochod ma juz swoje lata. Na poczatku wlalem Mobil Super S 10W40, potem przeszedlem na Volvoline MaxLife 10W40 i jezdze na nim juz 3 wymiany. Obecnie wiem, ze tego Valvoline`a musze zmieniac najrzadziej co 10kkm, raz dociagnalem do sugerowanych przez producenta 15kkm. Sprawa jesli chodzi o olej wyglada tak, ze po przejechaniu okolo 9kkm wzrasta zuzycie oleju, a wczesniej apetyt na olej jest znikomy, po wymianie silnik ladniej pracuje. Silnik jest w dobrej kondycji, cisnienie sprezania trzyma, tzn. 17,3; 16,7; 17; 17 bar. Myslalem czy nie zastosowac Mobila 5W50, ale sam nie wiem, cena jest bardzo zblizona. Co Wy na to?
Jesli chodzi o sposob ekspoatacji silnika to samochod sluzy mi do codziennej jazdy, ale lubie troche "zakrecic", czasem wypad na tor. Czy taki Mobil nie bedzie zbyt rzadki? -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
![]()
Post
#195
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("ryba.wojtek":3fgso8qj) Witam! tak sobie czytam wasze wypowiedzi i się zastanawiam, cz dobrze zrobiłem wlewając do PASSATA 1.9TDI AFN 98rok olej TEXACO HAVOLINE EXTRA SAE 10W-40??? Co o tym myślicie??? Na pewno mu nic nie zrobisz, wręcz przeciwnie to bardzo dobry olej. CYTAT("Warpi":3fgso8qj) moje typy:Valvoline maxlife 10w40Castrol EDGE 10w60ELF COMPETITION STI 10W40Mobil 1 Formula S 10w40 Castrol 10W60 to syntetyk, choc na cienkiej hydrokrakowanej bazie ale jednak. Z tych olejow co wymieniłeś to Valvoline, choc z 10W40 rozpatrz jeszcze Texaco Extra 10W40, Motula Synergie + 10W40, Quaker State Higher Mileage Engine Slick 50 API SM 10W-40 lub co z serii De Luxe Synthetic 5W-40 (10W40). Wbrew nazwie to sa półsyntetyki. CYTAT("bezduszny":3fgso8qj) Lokalne i zaprzyjaźnione ASO Renault'a nieoficjalnie zaleca wymieniać co 15k bo jak pokazała ich praktyka.... Lagunom tak serwisowanym nie padały turbiny. Bezduszny te gamonie z Renault nie dośc, ze dali filtr wielkości pudełka papierosow to jeszcze zalecali olej Elfa LL 5W30. Po tym turbiny padaly jak muchy. Kto wymieniał oliwe co 15 kkm, i lał olej 5w40 albo 5w50 ten nie miał problemów z turbo. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#196
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("tymon86":np2kullt) Z ciekawosci chcialbym poznac Wasze zdanie na temat oleju do mojego silnika, tzn. x20xev opla -> 2.0 16V beznyniak Przebieg 150kkm, ale samochod ma juz swoje lata. Na poczatku wlalem Mobil Super S 10W40, potem przeszedlem na Volvoline MaxLife 10W40 i jezdze na nim juz 3 wymiany. Silnik jest w dobrej kondycji, cisnienie sprezania trzyma, tzn. 17,3; 16,7; 17; 17 bar. Tymi ciśnieniami nie szokuj tych, którzy sie na tym znają. Kto i jak Ci to mierzył?? Jakikolwiek wlejesz olej 10W40- będzie on dobry dla Tojego silnika i przy normalnej eksploatacji możesz go wymieniać co 15tys.km -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#197
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("tymon86":1b13q59n) Jesli chodzi o sposob ekspoatacji silnika to samochod sluzy mi do codziennej jazdy, ale lubie troche "zakrecic", czasem wypad na tor. Czy taki Mobil nie bedzie zbyt rzadki? Rzadki Człowieku elementarna wiedza o olejach się kłania - przy rozgrzanym motorze (100C) masz dla oleju 10W40 lepkośc ok 14-14.5 cSt a dla 5W50 masz ponad 17 cSt. Więc rzeczywiście jest rzadki Jeździłeś na 10W40 dłuższy czas to jeżdzij dalej. Wymieniaj co 10 kkm i będzie ok. Ecotec jak nie żre oleju przez uszczelniacze zaworów to będzie bez problemu chodził na semisyntetyku. -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]()
Post
#198
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
CYTAT("jaro4444":hmu148jf) Castrol 10W60 to syntetyk, choc na cienkiej hydrokrakowanej bazie ale jednak. Jak juz tak sobie gadamy o tych olejach to warto powiedziec, ze taki castrol, czyli np. EDGE SPORT to jest wysokorafinowany olej mineralny po hydrokrakingu, ktory tylko z marketingowego punktu firmy nazywaja olejem syntetycznym, bo tak naprawde to jest to ciagle pelny mineral, podobnie bylo z legendarnym juz RSem. Warto wiec przygladnac sie opakowaniu przed kupnem, czy nie ma tam magicznych literek XHQ, czy XHVI i miec swiadomosc tego co sie kupuje (nie mowie, ze jest to zle ale warto wiedziec gdy ktos nas chce wydymac ) -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#199
|
![]() |
CYTAT("tomeQ":31liu42k) Warto wiec przygladnac sie opakowaniu przed kupnem, czy nie ma tam magicznych literek XHQ, czy XHVI i miec swiadomosc tego co sie kupuje (nie mowie, ze jest to zle ale warto wiedziec gdy ktos nas chce wydymac ) Dokładnie tak. |
|
|
![]()
Post
#200
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 August 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("tomeQ":ti87yo5o) Jak juz tak sobie gadamy o tych olejach to warto powiedziec, ze taki castrol, czyli np. EDGE SPORT to jest wysokorafinowany olej mineralny po hydrokrakingu, ktory tylko z marketingowego punktu firmy nazywaja olejem syntetycznym, bo tak naprawde to jest to ciagle pelny mineral, podobnie bylo z legendarnym juz RSem. Warto wiec przygladnac sie opakowaniu przed kupnem, czy nie ma tam magicznych literek XHQ, czy XHVI i miec swiadomosc tego co sie kupuje (nie mowie, ze jest to zle ale warto wiedziec gdy ktos nas chce wydymac ) O tym dokładnie napisałem i dlatego nie lubię Castrola - bo próbuje wydymac klienta sprzedając "prawie syntetyk" jako syntetyk O procesie jaki miał Castrol o opis "syntetyk" to wszyscy już chyba wiedzą. Więc mamy "hydrokrakowane syntetyki" i syntetyki (np. PAO, Estry, ...) -------------------- Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...
Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w .... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 22:46 |