Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
tomeQ
post Mon, 31 Dec 2007 - 10:56
Post #181


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Odnosnie tego artykulu, to jest on stworzony, raczej na potrzeby marketingu, bo argumentacja stawianych tam stwierdzen jest dyskusyjna, przynajmniej dla mnie.
A problem z doborem olejow dalej aktualny widze, dobrze, ze jest to forum bo jeszcze wiekszosc jezdzilaby na takim oleju jak zaleca producent, drastycznie skracajac zywotnosc silnika


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 31 Dec 2007 - 10:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 31 Dec 2007 - 11:13
Post #182









CYTAT("tomeQ":3vxhvbg5)
Odnosnie tego artykulu, to jest on stworzony, raczej na potrzeby marketingu, bo argumentacja stawianych tam stwierdzen jest dyskusyjna, przynajmniej dla mnie.

I ja się z tym zgodzę.

Co to tego "czy jeździć na oleju jaki zalecił producent" to w większości przypadków powinno sie na nich jeździć.. przynajmniej jeżeli chodzi o parametry lepkości.
Problem jest z tym (przykład silników 1.9 dCi Renault'a) że mimo wydłużonego przebiegu filtr oleju jest wręcz symboliczny. Sam olej technicznie wytrzyma taki przebieg, jednak jego zanieczyszczenie kwalifikuje go do wymiany już po 15k km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 31 Dec 2007 - 12:07
Post #183


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Czysta ekonomia az promieniuje. Jesli producent dopuszcza wymiane raz na 40kkm, a gwarancje daje na 100kkm to napewno doskonale wie ile wytrzyma silnik takiego traktowania. Przypuszczalnie 112 badz 160kkm po czym nastepuje odholowanie do serwisu na wymiane silnika za 20kzl.
Moim zdaniem przyszlosc tej dziedziny to stosowanie czujnikow zuzycia oleju, czyli najczesciej jego wlasciwosci dielektrycznych, tak jak robi to obecnie m.in. MB, bo ilu uzytkownikow, tyle roznych stylow jazdy i miejsc w ktorych jezdzi pojazd, co warunkuje szybkosc niszczenia sie oleju.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 31 Dec 2007 - 12:23
Post #184









W 1.9dCi wymiana co 30k km.

Lokalne i zaprzyjaźnione ASO Renault'a nieoficjalnie zaleca wymieniać co 15k bo jak pokazała ich praktyka.... Lagunom tak serwisowanym nie padały turbiny.
Czujniki nie tyle zużycia oleju bo ten daje radę spokojnie do 40k km w osobówkach normalnie eksploatowanych ale zatkania filtra oleju to bardzo dobre rozwiązanie.

A taki symboliczny filtr oleju ma teoretycznie starczyć w dizlu na 30k km przy jakości naszego paliwa ?
http://allegro.pl/item290272247_filtr_o ... issan.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 31 Dec 2007 - 12:48
Post #185


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Jesli filtr sie "zatka" to olej plynie przez jego zawor obejsciowy, czyli jest niefiltrowany, co skutkuje bardzo szybkim wzrostem zanieczyszczen stalych, a to wylapuje lubri-sensor. Niemniej rozwiazanie okreslajace spadek cisnienia na filtrze tez byloby rozsadne, ale zdecydowanie latwiej jest rozwijac obecne rozwiazania niz wprowadzac nowe.
Co do paliwa to w dieslu wystepuje taki fenomen, ze im lepsze paliwo tym gorzej dla oleju .


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryba.wojtek
post Wed, 02 Jan 2008 - 17:43
Post #186


Rookie
Dołączył: Wed, 02 January 2008
Skąd: Goleniów/ Białuń





Witam! tak sobie czytam wasze wypowiedzi i się zastanawiam, cz dobrze zrobiłem wlewając do PASSATA 1.9TDI AFN 98rok olej TEXACO HAVOLINE EXTRA SAE 10W-40??? Co o tym myślicie???


--------------------
Ryba PASSAT B5 1.9TDI AFN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 02 Jan 2008 - 18:42
Post #187









Dobrze zrobiłeś. Na pewno nie zaszkodzi silnikowi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryba.wojtek
post Wed, 02 Jan 2008 - 18:50
Post #188


Rookie
Dołączył: Wed, 02 January 2008
Skąd: Goleniów/ Białuń





Witaj bezduszny! Dzięki za odp.Orientujesz się może który jest lepszy TEXACO czy CASTROL?? a może poleciłbyś lepszy???


--------------------
Ryba PASSAT B5 1.9TDI AFN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 02 Jan 2008 - 18:56
Post #189









A które konkretnie masz na myśli robiąc porównanie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryba.wojtek
post Wed, 02 Jan 2008 - 19:10
Post #190


Rookie
Dołączył: Wed, 02 January 2008
Skąd: Goleniów/ Białuń





Kolega polecił mi też AGIP(w moim miasteczku jest hurtownia z tymi olejami). To może tak ten TEXACO co mam wlany, CASTROL i AGIP??? Co Ty na to???


--------------------
Ryba PASSAT B5 1.9TDI AFN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Warpi
post Wed, 02 Jan 2008 - 19:12
Post #191


Super User
Dołączył: Mon, 17 May 2004
Skąd: LBI





to jak jest już temat o tych olejach to i ja sie zapytam bo temat co założyłem coś ludzie omijają, Polo g40 170 tyś przelatane, zalane jest Esso 15w40 nie wiem dokładnie jakim, czas na zmianę, ciężko w mojej wiosce znaleźć motula wiec mam problem co wybrać innego. rozpatruje dwa warunki zostać przy 15w40 czy zaryzykować 10w?? jak kupiłem było przejechane ciut ponad 10 tyś wiec przydało by sie zmienić. sam przejechałem nim narazie 60 km i nie wiem czy bierze olej czy nie.

moje typy:
Valvoline maxlife 10w40
Castrol EDGE 10w60
ELF COMPETITION STI 10W40
Mobil 1 Formula S 10w40


albo
Valvoline Turbo 15w40
ELF SPORTI SRI 15W40
Mobil 1 Super M 15w40


--------------------
CCWA i ARX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 02 Jan 2008 - 19:26
Post #192









Warpi, zdecydowanie Valvoline
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryba.wojtek
post Wed, 02 Jan 2008 - 19:49
Post #193


Rookie
Dołączył: Wed, 02 January 2008
Skąd: Goleniów/ Białuń





A może do tych trzech (TEXACO,CASTROL i AGIP)jeszcze dodać do porównania VALVOLINE?? Jak uważacie???


--------------------
Ryba PASSAT B5 1.9TDI AFN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tymon86
post Wed, 02 Jan 2008 - 23:07
Post #194


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





Z ciekawosci chcialbym poznac Wasze zdanie na temat oleju do mojego silnika, tzn. x20xev opla -> 2.0 16V beznyniak Przebieg 150kkm, ale samochod ma juz swoje lata. Na poczatku wlalem Mobil Super S 10W40, potem przeszedlem na Volvoline MaxLife 10W40 i jezdze na nim juz 3 wymiany. Obecnie wiem, ze tego Valvoline`a musze zmieniac najrzadziej co 10kkm, raz dociagnalem do sugerowanych przez producenta 15kkm. Sprawa jesli chodzi o olej wyglada tak, ze po przejechaniu okolo 9kkm wzrasta zuzycie oleju, a wczesniej apetyt na olej jest znikomy, po wymianie silnik ladniej pracuje. Silnik jest w dobrej kondycji, cisnienie sprezania trzyma, tzn. 17,3; 16,7; 17; 17 bar. Myslalem czy nie zastosowac Mobila 5W50, ale sam nie wiem, cena jest bardzo zblizona. Co Wy na to?

Jesli chodzi o sposob ekspoatacji silnika to samochod sluzy mi do codziennej jazdy, ale lubie troche "zakrecic", czasem wypad na tor. Czy taki Mobil nie bedzie zbyt rzadki?


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Thu, 03 Jan 2008 - 00:34
Post #195


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT("ryba.wojtek":3fgso8qj)
Witam! tak sobie czytam wasze wypowiedzi i się zastanawiam, cz dobrze zrobiłem wlewając do PASSATA 1.9TDI AFN 98rok olej TEXACO HAVOLINE EXTRA SAE 10W-40??? Co o tym myślicie???


Na pewno mu nic nie zrobisz, wręcz przeciwnie to bardzo dobry olej.

CYTAT("Warpi":3fgso8qj)
moje typy:Valvoline maxlife 10w40Castrol EDGE 10w60ELF COMPETITION STI 10W40Mobil 1 Formula S 10w40



Castrol 10W60 to syntetyk, choc na cienkiej hydrokrakowanej bazie ale jednak.

Z tych olejow co wymieniłeś to Valvoline, choc z 10W40 rozpatrz jeszcze Texaco Extra 10W40, Motula Synergie + 10W40, Quaker State Higher Mileage Engine Slick 50 API SM 10W-40 lub co z serii De Luxe Synthetic 5W-40 (10W40). Wbrew nazwie to sa półsyntetyki.

CYTAT("bezduszny":3fgso8qj)
Lokalne i zaprzyjaźnione ASO Renault'a nieoficjalnie zaleca wymieniać co 15k bo jak pokazała ich praktyka.... Lagunom tak serwisowanym nie padały turbiny.


Bezduszny te gamonie z Renault nie dośc, ze dali filtr wielkości pudełka papierosow to jeszcze zalecali olej Elfa LL 5W30. Po tym turbiny padaly jak muchy. Kto wymieniał oliwe co 15 kkm, i lał olej 5w40 albo 5w50 ten nie miał problemów z turbo.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Thu, 03 Jan 2008 - 01:48
Post #196


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("tymon86":np2kullt)
Z ciekawosci chcialbym poznac Wasze zdanie na temat oleju do mojego silnika, tzn. x20xev opla -> 2.0 16V beznyniak Przebieg 150kkm, ale samochod ma juz swoje lata. Na poczatku wlalem Mobil Super S 10W40, potem przeszedlem na Volvoline MaxLife 10W40 i jezdze na nim juz 3 wymiany. Silnik jest w dobrej kondycji, cisnienie sprezania trzyma, tzn. 17,3; 16,7; 17; 17 bar.


Tymi ciśnieniami nie szokuj tych, którzy sie na tym znają. Kto i jak Ci to mierzył??
Jakikolwiek wlejesz olej 10W40- będzie on dobry dla Tojego silnika i przy normalnej eksploatacji możesz go wymieniać co 15tys.km


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Thu, 03 Jan 2008 - 02:05
Post #197


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT("tymon86":1b13q59n)
Jesli chodzi o sposob ekspoatacji silnika to samochod sluzy mi do codziennej jazdy, ale lubie troche "zakrecic", czasem wypad na tor. Czy taki Mobil nie bedzie zbyt rzadki?



Rzadki

Człowieku elementarna wiedza o olejach się kłania - przy rozgrzanym motorze (100C) masz dla oleju 10W40 lepkośc ok 14-14.5 cSt a dla 5W50 masz ponad 17 cSt. Więc rzeczywiście jest rzadki

Jeździłeś na 10W40 dłuższy czas to jeżdzij dalej. Wymieniaj co 10 kkm i będzie ok. Ecotec jak nie żre oleju przez uszczelniacze zaworów to będzie bez problemu chodził na semisyntetyku.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Thu, 03 Jan 2008 - 12:06
Post #198


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT("jaro4444":hmu148jf)
Castrol 10W60 to syntetyk, choc na cienkiej hydrokrakowanej bazie ale jednak.

Jak juz tak sobie gadamy o tych olejach to warto powiedziec, ze taki castrol, czyli np. EDGE SPORT to jest wysokorafinowany olej mineralny po hydrokrakingu, ktory tylko z marketingowego punktu firmy nazywaja olejem syntetycznym, bo tak naprawde to jest to ciagle pelny mineral, podobnie bylo z legendarnym juz RSem. Warto wiec przygladnac sie opakowaniu przed kupnem, czy nie ma tam magicznych literek XHQ, czy XHVI i miec swiadomosc tego co sie kupuje (nie mowie, ze jest to zle ale warto wiedziec gdy ktos nas chce wydymac )


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 03 Jan 2008 - 12:11
Post #199









CYTAT("tomeQ":31liu42k)
Warto wiec przygladnac sie opakowaniu przed kupnem, czy nie ma tam magicznych literek XHQ, czy XHVI i miec swiadomosc tego co sie kupuje (nie mowie, ze jest to zle ale warto wiedziec gdy ktos nas chce wydymac )


Dokładnie tak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Thu, 03 Jan 2008 - 12:22
Post #200


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT("tomeQ":ti87yo5o)
Jak juz tak sobie gadamy o tych olejach to warto powiedziec, ze taki castrol, czyli np. EDGE SPORT to jest wysokorafinowany olej mineralny po hydrokrakingu, ktory tylko z marketingowego punktu firmy nazywaja olejem syntetycznym, bo tak naprawde to jest to ciagle pelny mineral, podobnie bylo z legendarnym juz RSem. Warto wiec przygladnac sie opakowaniu przed kupnem, czy nie ma tam magicznych literek XHQ, czy XHVI i miec swiadomosc tego co sie kupuje (nie mowie, ze jest to zle ale warto wiedziec gdy ktos nas chce wydymac )


O tym dokładnie napisałem i dlatego nie lubię Castrola - bo próbuje wydymac klienta sprzedając "prawie syntetyk" jako syntetyk
O procesie jaki miał Castrol o opis "syntetyk" to wszyscy już chyba wiedzą. Więc mamy "hydrokrakowane syntetyki" i syntetyki (np. PAO, Estry, ...)


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 22:46