Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 88 89 90 91 92 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Sep 2011 - 18:17
Post #1781









zrobiony w technologii HC
powinien bez problemu dać radę w rodzinnym dupowozie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Sep 2011 - 18:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pablo155
post Sat, 10 Sep 2011 - 20:33
Post #1782


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(pieszy @ Fri, 09 Sep 2011 - 18:02) *
Byłem juz w jednym motoryzacyjnym. Oczywiście Millersa nie mają, ale polecali mi Valvoline DURA Blend FE. Spełnia zalecenia Forda. Jest dziwnie tani - lekko ponad 100zł/4l.
Co to jest warte?


Z tego co pamiętam z materiałów szkoleniowych VALVO, to te oleje FE są zrobione specjalnie pod Forda.
Lej śmiało, da radę.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hiro
post Sun, 11 Sep 2011 - 22:11
Post #1783


User
Dołączył: Sat, 08 April 2006
Skąd: Warszawa





Witam Co wlać do volva 2.4 d5 163km , silnik bez dpf, przelatane 240k . Do tej pory chodzil na 5w30 castrolu edge, przy zmianie plukać silnik, jeśli tak to czym ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 11 Sep 2011 - 22:45
Post #1784









jak silnik nie bierze oleju to dalej jakiś 5/30 lub 0/40
płukanie na pewno mu nie zaszkodzi smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Mon, 12 Sep 2011 - 00:04
Post #1785


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT(pieszy @ Fri, 09 Sep 2011 - 16:57) *
Panowie,
co wlać do Forda 2.0 TDCi 143KM (Duratorq)? Przelatane 130kkm.

Ostatnią wymianę miał w ASO. Na karteczce Castrola przy silniku jest napisane "Formula 5W30".
Wg zaleceń Forda olej powinien spełniać normę WSS-M2C913-B . Szukałem w sklepie i udało mi się znaleźć tylko jeden olej spełniający standard Forda - też Castrol ale spełniający WSS-M2C93__ (nie pamiętam końcówki). Jego cena mnie zabiła, prawie 100zł/l !!!

Co innego można tam wlać?
Po pierwsze - Castrol chyba nie należy do najlepszych.
Po drugie - nawet Motul jest tańszy.
Po trzecie - nie znalazłem oleju spełniającego dokładnie te wymagania, które zaleca producent.



Pieszy, ja do tego silnika wlewałem najpierw Motul Eco-clean C2 5w30, a teraz przeszedłem na Total INEO ECS. Oba oleje spełniają te same normy A5/B5, są zalecane także przez Peugeot/Citroen - a to właśnie PSA jest producentem naszych silników, ale to zapewne wiesz smile.gif

Tego Totala mogę polecić - nie zauważyłem żadnej różnicy względem Motula oprócz niższej ceny i większej dostępności smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hiro
post Mon, 12 Sep 2011 - 10:16
Post #1786


User
Dołączył: Sat, 08 April 2006
Skąd: Warszawa





CYTAT(bezduszny @ Sun, 11 Sep 2011 - 22:45) *
jak silnik nie bierze oleju to dalej jakiś 5/30 lub 0/40
płukanie na pewno mu nie zaszkodzi smile.gif

Którego producenta kupić olej ?, motorownia nie bierze oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 12 Sep 2011 - 17:23
Post #1787









wszystko zależy od kasy jaką chcesz wydać
jak ma być tanio: 5/30 GM, dobry olej w dobrej cenie
jak ma być dobrze: Millers, XADO, TOTAL, STAOIL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hiro
post Mon, 12 Sep 2011 - 18:15
Post #1788


User
Dołączył: Sat, 08 April 2006
Skąd: Warszawa





Millers C3 Xf longlife będzie dobry ? nie longlife nie ma na stronie millersa 5w30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 12 Sep 2011 - 18:22
Post #1789









będzie dobry
zmieniasz co 15k i jest cacy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Fri, 16 Sep 2011 - 14:11
Post #1790


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Witam wszystkich Kolegów! Jestem dopiero świeżo po zalogowaniu na tym forum i po przeczytaniu wielu wypowiedzi chciałbym też zapytać się w sprawie stosowania możliwych olejów w silniku mojego Peugeota 407. Jest to dość nowoczesna wolnossąca jednostka napędowa zasilana benzyną w układzie V6 o pojemności 3 litrów wyposażona m.in. w układ zmiennych faz rozrządu oraz tzw. suchą miskę olejową, a także posiada termometr temperatury oleju silnikowego. Silnik spełnia też normy emisji spalin Euro IV. Wymiany oleju mają następować po 30 tys km bądź 2 latach eksploatacji. Samochód ma 5 lat i rzeczywisty przebieg 73 tys km. Silnik jak dotąd pracuje bardzo dobrze bez jakichkolwiek awarii ani mechanicznych ani w osprzęcie czy elektronice sterujacej, ani też nie zużywa oleju. Zgodnie z zaleceniami z książki obsługi do tego silnika dopuszczalne są oleje o klasyfikacjach:
1/ ACEA A3/B4 SM/CF 5W40 (zalecany Total Quartz 9000 5W40, technologia syntetyczna, homologacja PSA B71 2296),
2/ ACEA A5/B5 C2 5W30 (zalecany Total Quartz Ineo ECS 5W30, całkowicie syntetyczny, homologacja PSA B71 2290),
3/ ACEA A3/B4 SL/CF 0W30 (zalecany Total Quartz Energy 9000 0W30, 100% syntetyczny, homologacja PSA B71 2296)

Jak dotąd zgodnie z zaleceniami autoryzowanego serwisu Peugeota wymieniłem dwukrotnie olej silnikowy na Total Quartz 9000 5W40, wykonany w technologii syntetycznej, tak przynajmniej twierdzi Total w karcie charakterystyki technicznej oleju. Nie mam zastrzeżeń co do pracy silnika na tym oleju poza tym, że olej ten bardzo silnie czernieje już po 2-3 tys km od wymiany i taki pozostaje do końca. Subiektywnie też silnik zapuszczany na zimnym oleju i po większym na nim przebiegu jest jak gdyby nieco głośniejszy w porównaniu do świeżego leju. Ale są to odczucia czysto subiektywne i tak "na słuch" nie poparte jakimiś obiektywnymi przyrządami. Postanowiłem jednak w międzyczasie zmienić olej w trakcie tego dwuletniego cyklu serwisowego i po zlaniu czarnego Totala zalałem silnik nowym olejem Liqui Moly Synthoil HighTech 5W40. Przejechałem już na nim 8 tys km i olej dalej zachowuje ciemno-złocistą barwę, silnik pracuje bez zarzutu i wyraźnie ciszej szczególnie po zapuszczeniu na zimnym jeszcze oleju. Oleju też nie ubyło. Zastanawiam się nad tym czy pozostać przy dotychczas stosowanym Totalu, czy przejśc na inny homologowany olej Total lub patrzeć dalej jak będzie spisywał się Liqui Moly Synthoil 5W40 i ewentualnie pozostać przy nim lub wybrać inny olej. Zauważyłem też przeglądajac tzw. wyszukiwarki olejowe innych znanych producentów olejów (np.Statoil), że do tego silnika zalecają też stosowanie oleju klasy ACEA A3/B4 C3 SM/CF 5W40. Nie wiem czy to jest dopuszczalne, może któryś z Kolegów mogłby w tej sprawie wypowiedzieć się? Przepraszam za tak przydługi tekst ale chciałem poruszyć tematy olejów silnikowych do silników V6 tego typu stosowanych w wielu modelach samochodów zarówno koncernu PSA ale też i Renault oraz Lancia, a chyba też i Volvo. Pozdrawiam wszystkich!

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 16 Sep 2011 - 14:27
Post #1791









5/40 to imo trochę za dużo jak do tego silnika
na Twoim miejscu zrobił bym solidne płukanie silnika i zalał jakiś 5/30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Fri, 16 Sep 2011 - 15:42
Post #1792


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





CYTAT(bezduszny @ Fri, 16 Sep 2011 - 14:27) *
5/40 to imo trochę za dużo jak do tego silnika
na Twoim miejscu zrobił bym solidne płukanie silnika i zalał jakiś 5/30

Bardzo dziękuję za tak szybką reakcję na mojego posta. W tej sytuacji to chyba przepłucżę silnik specyfikiem Liqui Moly Engine Flush i zaleje silnik albo zalecanym przez Peugeota Total Quartz Ineo ECS 5W30 albo Millers Oils XFLonglife C2 5W30 lub Motul Eco-clean 5W30 C2. Wszystkie mają podobne parametry jak i też zgodność z europejską normą ACEA C2. Natomiast po bardziej szczegółowym przejrzeniu danych wydaje się, że najlepsze (najwyższe) parametry wg karty danych technicznych, a więc przynajmniej na papierze posiada inny olej klasy C2 a jest nim Mobil 1 ESP Formula 5W30.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HMP_inc
post Sat, 17 Sep 2011 - 15:01
Post #1793


Forum Killer
Dołączył: Sun, 11 June 2006
Skąd: LU





Panowie jaki olej polecacie do silnika F4R (clio sport) zasilanego LPG z realnym przebiegiem ok 200 tys km? Obecnie zalany jest Mobilem1 5W50 i nie potrzeba dolewek. Myślę o Millersie XFS 5W50 lub Motulu 8100 X-CLEAN 5w-40. Dobre opinie słyszałem też o Valvoline, ale nie wiem która seria byłaby najodpowiedniejsza. Generalnie Renault zaleca 5W40, ale ze względu na LPG zalany jest własnie 5W50.

W zasadzie myślę, że każdy z ww. produktów jest wystarczający do tego dupowozu, ale wiadomo że nalepka "Gulf" poprawia samopoczucie kierującego ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 17 Sep 2011 - 15:13
Post #1794









zostać przy 5/50
a każdy z wymienionych oleum będzie dobry wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
franek89
post Sun, 18 Sep 2011 - 13:09
Post #1795


Rookie
Dołączył: Wed, 24 August 2011





Witam, jaki olej powinien być w manualnej skrzyni biegów w Volvo 2.5TDi 2000r?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 18 Sep 2011 - 17:47
Post #1796


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W-80


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damian333
post Sun, 18 Sep 2011 - 19:54
Post #1797


Rookie
Dołączył: Fri, 26 May 2006





Witam. Jaki olej byście polecili do Octavii II RS 2.0 TFSI (QG1):
1) Valvoline SynPower XL-III 5W-30
2) Motul Specific 504 00 507 00 5W-30?
Czy może jakiś inny, bo poczytałem trochę forum i widzę, że motul już nie jest 'trendy".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Mon, 19 Sep 2011 - 08:53
Post #1798


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(Damian333 @ Sun, 18 Sep 2011 - 19:54) *
Witam. Jaki olej byście polecili do Octavii II RS 2.0 TFSI (QG1):
1) Valvoline SynPower XL-III 5W-30
2) Motul Specific 504 00 507 00 5W-30?
Czy może jakiś inny, bo poczytałem trochę forum i widzę, że motul już nie jest 'trendy".



3) Millers Oils XF Longlife 5w30 ACEA A3, B4, Mercedes 229.51, oficjalna aprobata VW 504.00, 507.00


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 19 Sep 2011 - 09:02
Post #1799


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





A ja oczywiście polecam olej z norma zakłądową 504/507 Fuchs PRO C3 wykonany w technologii XTL.

http://www.youtube.com/watch?v=aONlCEXRosE


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 19 Sep 2011 - 09:04
Post #1800









CYTAT(Croom @ Mon, 19 Sep 2011 - 09:02) *
A ja oczywiście polecam olej z norma zakłądową 504/507 Fuchs PRO C3 wykonany w technologii XTL.


co to jest "norma zakładowa" w przypadku tego oleju ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 88 89 90 91 92 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 15:26