![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1761
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT instalacja LPG podnosi temperaturę.. a co za tym idzie obniża też lepkość oleju Więc jak to sie ma do tej analizy w silniku benzynowym Hondy po 11 000km z instalacja LPG jeżdzonej na oleju pewnej firmy dosyć ostro ? ![]() Fabryczne lepkosci oleju w butelce i w karcie informacyjnej wynoszą nastepująco: Lepkosć w 100°C, cSt (ASTM D445) 10.3 Lepkość 40°C cSt (ASTM D445) 56.56 Tak kosmetyczna różnica to można powiedzieć praktycznie żadna bo ani silnik, ani uzytkownik nie odczuje różnicy lepkosci na poziomie 0.2 - 2.1 cSt :-) Ale z tego co wiem są i oleje znane i lubiane które w tym czasie potrafia się przeobrazić z 5W-40 czy nawet 5W-50 w słabe 5W-30 a to czy olej zachowa swoja nominalna lepkosć w różnych extremalnych warunkach świadczy o jego klasie :-) Pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1762
|
![]() |
Zamiast wstawiać swoje "drukowane" analizy...
odpowiedz na to co do twoich pseudonaukowych wywodów napisał Tomek ![]() zasada jest bardzo prosta: - czy spalanie LPG wytwarza większą temperaturę ? Owszem, wytwarza. - czy wyższa temperatura wpływa na lepkość kinematyczną oleju ? Owszem, wpływa no i stąd bardzo prosty wniosek: by zrównoważyć utratę lepkości przy instalacji LPG trzeba zastosować olej o trochę wyższej deklarowanej lepkości kinematycznej |
|
|
![]()
Post
#1763
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Własnie wymazałem wszystkie nazwiska , numery i adresy z blankietu...:-)
Co do zasady się zgadzam. Co do odpowiedzi to moze napisze jakąs pseudo naukowa odpowiedź :-P -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1764
|
![]() |
a co do tego co wstawiłeś to dwie rzeczy:
- też mam trochę analiz i mogę wstawić jakąś udowadniającą tezę o której sobie pomyślę a za chwilę następną która ją obali - jest to jakaś bliżej nie sprecyzowana analiza, która nie uwzględnia jednego: temperatury wewnątrz silnika który jest zasilany LPG.. i lepkości jaką ma w tej temperaturze olej .. więc bez sensu to co wstawiłeś i zupełnie nie w temacie. |
|
|
![]()
Post
#1765
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Jakby analiza była sprecyzowana zapewne byś zapytał czy mam pozwolenie na publikowanie analizy pod którą podpisało sie kilka osób pracowników labo.
A ja tego nie robie bo wolę wyciąc takie informację po prostu .:-) Do tego na pewno P. X i Y nie musi byc popularny w sieci :-) Tak samo się robi w Blackstone ... Chciałem tylko pokazać jak minimalna różnica jest w przypadku dobrych olejów funkcjonujacych w silniku z LPG .. CYTAT nie uwzględnia jednego: temperatury wewnątrz silnika który jest zasilany LPG.. i lepkości jaką ma w tej temperaturze olej No ale tego nikt nie robi, próbke sie pobiera i sprawdza w warunkach labo. Przecież jest to wynik lepkości w dwóch podstawowych temp. 40 i 100st.C Z lepkością też jest różnie jeden olej sie nagrzeje do 90st.C a zalejesz inny i różnica bedzie kilka stopni, niekiedy kilkunast w warunkach extreme wtedy siłą rzeczy lepkosć bedzie inna, zupełnie inna .... Jaka jest różnica w temp. oleju , spalania miedzy PB a tym samym na LPG ..? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1766
|
![]() |
CYTAT No ale tego nikt nie robi, próbke sie pobiera i sprawdza w warunkach labo. Przecież jest to wynik lepkości w dwóch podstawowych temp. 40 i 100st.C no to po co wsadziłeś te dane ? one nic nie wnoszą do tematu |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1767
|
![]() |
CYTAT Jaka jest różnica w temp. oleju , spalania miedzy PB a tym samym na LPG ..? chcą nie popełnić błędu trzeba by zrobić tu spory opis zachodzących zjawisk.. ogólnie: zależy od kilku czynników: rodzaju instalacji LPG, czy instalacja jest dobrze zestrojona itp opierając się na pomiarze temperatury spalin w silniku 1.8T, instalacja IV generacji, dobrze zestrojona... to temperatura w różnym obciążeniu silnika sięgała od 15 do 40 stopni C |
|
|
![]()
Post
#1768
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Czy możesz wyjaśnić czym bije go?? Przede wszystkim podczas porannych rozruchów w zimne dni, silnik ma specyfiku wyrazniej głosniej odpalał, przed 2-3 sek słychać było charakterystyczny klekot silnika diesla, na amsie nie ma tego efektu, od razu po odpaleniu chodzi gładko i jak by ciszej, druga sprawa to że ciężko wyjść z temp oleju powyżej 100 stopni podczas upałów i pałowania auta z prędkosciami 220+, dodam że mam założoną dolną osłone silnika która zatrzymuje znacznie ciepło, trzecie to że po szybkiej jezdzie w miarę szybko temp spada do tych około 90 stopni a jazda z prędkosciami autostradowymi około 180-190 non stop gdy temp zew około 25-30 nie powoduje wzrostu temp oliwy, przy tych prędkosciach olej ma temp około 92-94 stopnie. przy przebiegu 10kkm nie ubywa oleju Jak dla mnie to ten olej robi robote, zobaczymy jakie trzyma własciwości po przejechaniu 10kkm, próbka oleju została wysłana do laboratorium w Stanach, za dwa tygodnie zobaczymy co on jest wart po tym przebiegu ![]() A na koniec dodam że motul specyfik z normą 505.01 nie jest pełnym syntetyiem. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1769
|
![]() |
piramida, dawaj tą reklamę i zamykamy temat
![]() wszyscy wiemy jak zajefany jest Amsoli.. i jakie cuda się dzieją po jego zalaniu |
|
|
![]()
Post
#1770
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1771
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1772
|
![]() |
a do jakich Stanów wysyłałeś próbkę ?
Uzbekistan, Turkmenistan ? |
|
|
![]()
Post
#1773
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1774
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Panowie,
co wlać do Forda 2.0 TDCi 143KM (Duratorq)? Przelatane 130kkm. Ostatnią wymianę miał w ASO. Na karteczce Castrola przy silniku jest napisane "Formula 5W30". Wg zaleceń Forda olej powinien spełniać normę WSS-M2C913-B . Szukałem w sklepie i udało mi się znaleźć tylko jeden olej spełniający standard Forda - też Castrol ale spełniający WSS-M2C93__ (nie pamiętam końcówki). Jego cena mnie zabiła, prawie 100zł/l !!! Co innego można tam wlać? Po pierwsze - Castrol chyba nie należy do najlepszych. Po drugie - nawet Motul jest tańszy. Po trzecie - nie znalazłem oleju spełniającego dokładnie te wymagania, które zaleca producent. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1775
|
![]() |
np. Millers XF LONGLIFE ECO 5w30
spełnia Ford M2C 913C, Ford M2C 913B .. choć tymi aprobatami bym się mocno nie przejmował ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1776
|
![]() |
Jeszcze tą aprobatę spełnia Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30
i jest to olej HC i coś krajowego: LOTOS QUAZAR 5W30 FORD |
|
|
![]()
Post
#1777
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
A coś z Mobila/Elfa/Motula? Obawiam się, źe u mnie na wiosce nie kupię Millersa a muszę wymienić przed niedzielą.
Moze jednak Castrol ale inny? |
|
|
![]()
Post
#1778
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1779
|
![]() |
pieszy, kilka osób na forum jest autoryzowanymi dystrybutorami Millersa...
może oni mają coś na półce ? jeżeli chodzi o Mobila to: Mobil Super 3000 5W-30 Formula FE |
|
|
![]()
Post
#1780
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
pieszy, kilka osób na forum jest autoryzowanymi dystrybutorami Millersa... może oni mają coś na półce ? No tak, ale zmianę muszę zrobić jutro. Wiem, póżno się obudziłem. Byłem juz w jednym motoryzacyjnym. Oczywiście Millersa nie mają, ale polecali mi Valvoline DURA Blend FE. Spełnia zalecenia Forda. Jest dziwnie tani - lekko ponad 100zł/4l. Co to jest warte? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 26 July 2025 - 15:26 |