![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1681
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Kurczę szkoda że nie ma nigdzie jakiś kart ...
Z ta 100% bazą syntetyczna bym polemizował :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1682
|
![]() |
są..
jakie chcesz ? |
|
|
![]()
Post
#1683
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
no pewnie, że są jakością nie odbiegają od odpowiednich produktów Fuchsa, Texaco, Total'a czy innych producentów HC to wysoko przetworzona baza mineralna... ale dużo tańsza od bazy syntetycznej PAO i za razem mniej wytrzymalsza. W normalnych samochodach łagodnie/standardowo eksploatowanych (bo musi być głównie oszczędnie) nie ma to tak dużego znaczenia.. ale kiedy już zrobimy jakieś mody na silniku i zaczynamy mocniej wykorzystywać nowy potencjał... to zaczyna nabierać to innego wymiaru. Idąc tym tokiem myślenia, czemu producent zaleca np do silnika 2.0 tfsi( tsi) olej 5w30 ( 504/507 VW) ktory jest olejem HC i moce w silnikach tych seryjnie dochodza do 270 ps zamiast np 5w40 na bazie PAO??? -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1684
|
![]() |
bo na oleju 5/40 pewnie nie łapał by long life i norm EURO5
|
|
|
![]()
Post
#1685
|
|
User Dołączył: Thu, 14 July 2005 Skąd: Lubliniec , Gliwice ![]() |
Lecz z drugiej strony , nie ma co popadać w paranoje ... to ze dany olej jest na bazie HC , nie czyni go całkiem "złym" ... bije tu w szczególności w stronę Motula ..
Przecież bardzo dużo osób używa tych olei w mocno dlubnietych samochodach .... może liczą się tu jeszcze dodatki , czyli estry , a moze to tylko marketing ... sam juz nie wiem .... zostawiam to specjalista obeznanym w temacie .. Bełkot marketingowy ...? 100% Synthese - - Ester Based W normalnych warunkach, olej tworzy film pomiędzy dwoma powierzchniami. Ten film zapewnia smarowanie hydrodynamiczne, które zapobiega bezpośredniemu kontaktowi dwóch powierzchni metalowych, zmniejszając w ten sposób tarcie. Zdolność do utrzymania ciągłej warstwy oleju pomiędzy dwoma powierzchniami jest ważnym atrybutem oleju silnikowego w zapewnieniu płynnego smarowania. W warunkach dużych obciążeń film olejowy może zostać zerwany co kończy się zwiększonym tarciem i ścieraniem powierzchni metalowych. W takich sytuacjach estry dowodzą swej skuteczności w zapewnieniu smarowania brzegowego. Estry posiadają zdolność do utrzymania smarowania tam gdzie inne oleje bazowe zawodzą. Molekuły estrowe składają sie z tlenu (O), i mają polaryzację dodatnią oraz wodoru (H), który ma polaryzację ujemną. Te dwie molekuły dzięki przyciąganiu elektrycznemu przylegają do powierzchni metalowych tworząc warstwę znaną jako film molekułowy (ad molecule film). Ten film molekułowy powoduje, że Estry mają właściwości wyraźnie lepsze niż inne oleje (w których film olejowy wynika z lepkości) Różnica we właściwościach smarowania staje się oczywista w chwili uruchamiania silnika. W przypadku oleju, których siła filmu olejowego opiera się na lepkości, ciśnienie i olej opadną w chwili zatrzymania silnika. W chwili gdy silnik jest ponownie uruchamiany, film pomiędzy dwoma powierzchniami metalowymi już nie istnieje, przez co w ciągu kilku pierwszych sekund pracy silnika nie ma w nim smarowania. Film molekułowy nie polega na lepkości w celu zapewnienia smarowania. Dzięki temu film olejowy cały czas utrzymuje się na metalowych powierzchniach nawet gdy silnik nie pracuje. W warunkach jazdy po mieście, gdzie często zdarza się, że silnik jest uruchamiany i wyłączany w krótkich odstępach czasu, obciążenia jakie musi przenieść olej są czasem większe niż w warunkach rajdu lub wyścigu. Z tego powodu bardzo ważne jest odpowiednie dobranie oleju do silnika. MOTUL stosuje Estry jako oleje bazowe w olejach do silników 4-suwowych i 2-suwowych. Estry jako oleje bazowe Przed wprowadzeniem Estrów, wybór oleju bazowego opierał się na jego zdolności do utrzymania lepkosci. Uważano, że im gęstszy olej tym lepsze są jego właściwości smarne. Wprowadzając technologię estrową jako bazę dla olejów syntetycznych, MOTUL zmienił konwencjonalne rozumienie olejów syntetycznych. Estry są polaryzującymi molekułami, które mają zdolność do elektrochemicznego wiązania się z metalami, utrzymując w ten sposób ciągły film olejowy zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach. Po wielu eksperymentach z estrami, MOTUL wyselekcjonował w 1996 roku Complex Esters jako najnowszą generację olejów bazowych. Complex Esters pozwoliły na zwiększenie zdolności adsorpcji zwiększając w ten sposób możliwości olejów syntetycznych. zródło klik -------------------- Fiut na rope
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1686
|
![]() |
odpowiednią teorię można dopasować do każdej technologii
najbliższa przyszłość będzie należała do środków smarowych opartych na technologii HC oleje na bazie PAO zejdą do rangi produktu niszowego, przeznaczonego dla bardzo wąskiego grona odbiorców (głównie sport motorowy) |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1687
|
![]() |
Z ta 100% bazą syntetyczna bym polemizował :-) http://www.millersoils.pl/wp-content/uploa...-AUTOMOTIVE.pdf w katalogu masz opisane |
|
|
![]()
Post
#1688
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Siwy jesteś pewien o Millers ? Nawet na stronie w specyfikacji piszą, że nie są 100% syntetyczne.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1689
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Możesz mnie nakierować, w którym miejscu tak piszą, bo nie widzę? Na stronie głównego importera przy opisie Tridenta 5w40 mamy: "W pełni syntetyczny (...)", przy olejach premium mamy opis"Wszystkie oleje w pełni syntetyczne są olejami na bazie PAO." a przy olejach z serii motorsport: "We wszystkich olejach syntetycznych Millers Oils Motorsport zastosowano formułę składającą się z kombinacji 3 estrów syntetycznych(...)".
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1690
|
![]() |
w millersie olej HC opisywany jest jako półsyntetyk..
tak mi się przynajmniej wydaje |
|
|
![]()
Post
#1691
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
w millersie olej HC opisywany jest jako półsyntetyk.. tak mi się przynajmniej wydaje Np. tutaj: http://www.millersoils.pl/produkty/premium...ls-xfe-pd-5w40/ -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#1692
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Bezduszny jest dokładnie tak jak mówisz
|
|
|
![]()
Post
#1693
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: CHEŁMNO ![]() |
W BMW 320d mojego znajomego uszkodziła się turbina. Mechanik stwierdził: "Masz ten swój wymyślony olej Motal". Auto ma przebieg ok. 300tyś. więc oczywiste jest, że turbina mogla po prostu się uszkodzić. Lany był Motul 5w40 do BMW. Jak przemówic do rozsadku mechanikowi? Czy po wymianie turbo zmienic olej na np. 10W40?
-------------------- Seat Leon FR
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1694
|
![]() |
10/40 ale pełny syntetyk czy półsyntetyk ?
jak ten drugi to będzie wtopa |
|
|
![]()
Post
#1695
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Siwy nie badałem tych olejów, nie miałem z nimi nigdy do czynienia, byłbym bardzo zadowolony gdyby faktycznie okazało się, że nie ma tutaj ściemy, o której można przeczytać na poprzednich stronach w odniesieniu do innych tematów. Niemniej zaciekawiło mnie zdanie z opisu oleju CFS15W60:
"...Wykorzystanie polialfaolefiny (PAO) i estrów syntetycznych dobranych specjalnie w celu zminimalizowania zawartości polimerów..." Tym się sugerowałem, ale teraz doczytałem tematykę i te polimery, które są dodawane jako wiskozatory są też syntetyczne. Szperając natknąłem się na ciekawostki: http://maxol.com.pl/info/5.pdf http://www.tribologia.eu/ptt/try/tr06.htm www.dynotech.pl/Artykuly/OLEJE.DOC -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1696
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
DCA: a masz BMW z VANOS-em czy bez ?
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1697
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: CHEŁMNO ![]() |
1. BMW 320d 150PS na CR.
Samochód podczas przyśpieszania osłabł po małym "pufff". ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us Jak wcześniej powiedziałem mechanik twierdzi, że to wina oleju. Auto według niego powinno dawno jeździć na oleju "półsyntetyku 10W40 Castrol EDGE". Olej, który był po prostu silnik "wypłukiwał". hehe 2. Golf IV 1.9 TDI PD w tabelce MOTUL zaleca OLEJ 504 507 mimo, że jest to silnik 1.9 TDI bez filtra DPF. Lać 504 507 nadal? -------------------- Seat Leon FR
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1698
|
![]() |
CYTAT 2. Golf IV 1.9 TDI PD w tabelce MOTUL zaleca OLEJ 504 507 mimo, że jest to silnik 1.9 TDI bez filtra DPF. Lać 504 507 nadal? można też jakiś 5/40 pełny syntetyk |
|
|
![]()
Post
#1699
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
504.00 to ukłon w kiedunku ekologi popioły siarczanowe okrojone do ok. 0.6-0.7 wiec priorytetem jest eko numer 4 i 5 nie silnik.
Ja proponuje jako minimum A3/B4 C3 na bazie synteycznej lub takiej z domiszka syntetycznej tylko jedno ale na zimnym oleju niech kierownik nie popada w rozluźnienie i nie depta, TDI musi spokojnie sobie nabrać temp. diesel nie toleruje jak zresztą żadne inne auto gazowania na zimnym oleju. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1700
|
![]() |
"ukłon" to dobry gest kłaniającego się
![]() tu był po prostu mus przepisów a nie dobra wola VW, by silnik spełniał euro4 konstrukcyjnie silnik 1.9 TDI euro4 jest praktycznie taki sam jak w przypadku silnika 1.9 TDI euro3 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 04:35 |