Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 80 81 82 83 84 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_Golfista_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 20:42
Post #1621









CYTAT(bezduszny @ Wed, 06 Jul 2011 - 18:52) *
remont


To wiem, ale mam remont mieszkania, wiec remont najwcześniej w sierpniu.
Nie chce go zatrzeć, więc na razie szukam półśrodków.

Chce zminimalizować koszty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Jul 2011 - 20:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 20:43
Post #1622









no to beczka Lotosu
jaki silnik ?

dobrze by było ustalić czy jest spalany czy gdzieś jest jakiś wyciek...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 06 Jul 2011 - 20:50
Post #1623


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Astra ecotec pobór oleju 1L/1000km co byś zrobił ?
Jutro specjalnie pojadę do serwisu i się dowiem jak pobór oleju na tym "ulipie" mineralnym :-)

Pozdrawiam


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 20:54
Post #1624









CYTAT(Croom @ Wed, 06 Jul 2011 - 20:50) *
Astra ecotec pobór oleju 1L/1000km co byś zrobił ?

przede wszystkim sprawdził w czym problem



Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Wed, 06 Jul 2011 - 20:54
Post #1625


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT(Croom @ Wed, 06 Jul 2011 - 20:50) *
Astra ecotec pobór oleju 1L/1000km co byś zrobił ?
Jutro specjalnie pojadę do serwisu i się dowiem jak pobór oleju na tym "ulipie" mineralnym :-)

Pozdrawiam


1l/1000 to nie jest super dużo smile.gif



--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 21:09
Post #1626









CYTAT(bezduszny @ Wed, 06 Jul 2011 - 20:43) *
no to beczka Lotosu
jaki silnik ?

dobrze by było ustalić czy jest spalany czy gdzieś jest jakiś wyciek...



Wycieku nie ma.
To D16Z6
myślę o uszczelniaczach bo śmierdzi jak hamuje.
Zasugerowano mi, ze jak zrobie głowice, to polecą pierscienie, bo góra bedzie za szczelna.

Jak pierscionki to i panewki warto.
I kółko się zamyka.

Najśmieszniejszniejsze jest, że auto nie dymi na bioło ani na żaden inny kolor i ma kopa, że rwie suty. biggrin.gif
Dlatego przypuszczam, że to tylko uszczelniacze.

Ale kompletny remont głowicy + uszczelka i robocizna to ze 700-800 bedzie angry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 21:29
Post #1627









co teraz lejesz ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 06 Jul 2011 - 21:32
Post #1628


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





No własnie co lejesz teraz :-)
Ewentualnie Mos2 + Knecht/MANN , w H22A8 zdaje egzamin przy ciężkim bucie


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 21:36
Post #1629









CYTAT(bezduszny @ Wed, 06 Jul 2011 - 21:29) *
co teraz lejesz ?


Ostatnio Motula 10W40

a zupełnie ostatnio cokolwiek co wpadło w ręce.
Przeważnie jakieś 5W40/10W40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 21:37
Post #1630









CYTAT(Croom @ Wed, 06 Jul 2011 - 21:32) *
Knecht/MANN ,


Czemu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 21:39
Post #1631









hmm..
spróbuj jakiegoś taniego 5/50
M1 czy Gulf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Wed, 06 Jul 2011 - 21:49
Post #1632


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(Croom @ Wed, 06 Jul 2011 - 21:32) *
No własnie co lejesz teraz :-)
Ewentualnie Mos2 + Knecht/MANN , w H22A8 zdaje egzamin przy ciężkim bucie


A HAMP nie może być ???


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 21:53
Post #1633









a co ma wspólnego producent filtra do brania oleju ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Wed, 06 Jul 2011 - 22:00
Post #1634


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(bezduszny @ Wed, 06 Jul 2011 - 21:53) *
a co ma wspólnego producent filtra do brania oleju ?


Dlatego to napisałem. wink.gif

A ile w ogóle ubywa tego oleju na 1kkm ???


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 06 Jul 2011 - 22:15
Post #1635


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Chodzi o zawór relief filtr jest z boku i musi miec szczelny zawór przelewowy oraz dobry relief valve.
Na gestym oleju łatwo o chwilowy wyskok w okolice 5-6 000obr a wtedy zawór na filtrze się zamyka i wszystko nie przechodzi przez wkład a uzyskanie optymalnej lepkosci to ok. 10 km normalnej jazdy a przez taki dystans można zapomniec o tym aby nie ulec pokusie czerwonego pola :-)
nie wspominam o relef valve na silniku.
Nie tak dawno wyciągałem z Uniona z H22A8 z Integry jakiś syf który sobie pływał w środku wygladający na kawałek silikonowego uszczelnienia...massakra .

MANN i Knecht to w mojej opinii jedne z lepszych propozycji ,
Do sportu K&N ale filtrację maja gorsza co w cywilach na dłuzszy interwiał nie jest takie fajne i nie maja zaworu ale tam chodzi o przepływ bo zazwyczaj i pompa jest inna o innej wydajności :-)
To takie OT

Lepiej Mobila 1 jesli musi brać te pozycje , Gulfa bedzie znikać dużo wiecej.

Odnośnie HAMP-a nic nie powiem bo wiem że jest ale co i jak może ktos się wypowie, może jest OK.
Nie słyszałem narzekań ale moja wiedza na temat praktycznej przydatności jest po prostu słaba.

HAMP podaje jakieś specyfikacje odnośnie cisnienia przy jakim otwiera się zawór bo to w przypadku HONDY zwłaszcza silników VTEC dosyć istotny temat ?

Z HAMPEM nie jest tak ładnie rozbija się o problem używania zbyt miekkich sprężym w zaworku...

http://www.ephatch.com/forum/showthread.ph...uth-behind-them

Porównanie spręzyny z oryginałem, gościowi cisnienie wróciło do normy ...
Zresztą facet pisze o różnicach i wcale HAMP nie wypada tak super, PURFLUX wydaje się naprawdę dobrym filtrem i takim jest :-)

To nie jest odosobniony przypadek :-)

To jest odpowiedź dlaczego filtr ma z czasem wpływ na zurzucie silnika :-)

Pozdrawiam serdecznie


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 06 Jul 2011 - 22:17
Post #1636









CYTAT
Gulfa bedzie znikać dużo wiecej.

bo ?


CYTAT
Chodzi o zawór relief filtr jest z boku i musi miec szczelny zawór przelewowy oraz dobry relief valve.
Na gestym oleju łatwo o chwilowy wyskok w okolice 5-6 000obr a wtedy zawór na filtrze się zamyka i wszystko nie przechodzi przez wkład a uzyskanie optymalnej lepkosci to ok. 10 km normalnej jazdy a przez taki dystans można zapomniec o tym aby nie ulec pokusie czerwonego pola :-)
nie wspominam o relef valve na silniku.

bla bla bla...
a co to ma wspólnego z padniętymi uszczelniaczami ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 06 Jul 2011 - 22:49
Post #1637


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Bo z moich znajomych jakoś M1 znikało mniej niz Gulfa w tej klasie lepkosci :-)

CYTAT
a co to ma wspólnego z padniętymi uszczelniaczami ?


Stawiam na oszczedne budzerowe oleje w których szczedzono na dodatkach i uszlachetniaczach zwłaszcza estrowych generalnie dodatki estrowe
Dawniej jak pewnie wiesz nie pakowano dodatków estrowych które zmiekczaja uszczelniacze m.in. a oleje oparte na samej PAO powodowały rozszczelnienia układów twardnienie uszczelniaczy i uszczelnień co za tym idzie narodziła się teoria jakoby syntetyki rozszczelniaja silnik.
Dobry olej stosowany od poczatku z dobrym pakietem AW gdzie nie szczedzi się na dodatkach to podstawa ale to rotuje cenę :-)


Miłej nocy :-)


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Thu, 07 Jul 2011 - 06:44
Post #1638









CYTAT(Pablo155 @ Wed, 06 Jul 2011 - 22:00) *
Dlatego to napisałem. wink.gif

A ile w ogóle ubywa tego oleju na 1kkm ???


Potrafi litra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 07 Jul 2011 - 07:01
Post #1639









CYTAT(Croom @ Wed, 06 Jul 2011 - 22:49) *
Bo z moich znajomych jakoś M1 znikało mniej niz Gulfa w tej klasie lepkosci :-)

laugh.gif
to bardzo merytoryczne i wiarygodne
biorąc pod uwagę, że wg. danych producenta Gulf ma większą lepkość niż M1 w temperaturze 100 stopni C


CYTAT
Stawiam na oszczedne budzerowe oleje w których szczedzono na dodatkach i uszlachetniaczach zwłaszcza estrowych generalnie dodatki estrowe
Dawniej jak pewnie wiesz nie pakowano dodatków estrowych które zmiekczaja uszczelniacze m.in. a oleje oparte na samej PAO powodowały rozszczelnienia układów twardnienie uszczelniaczy i uszczelnień co za tym idzie narodziła się teoria jakoby syntetyki rozszczelniaja silnik.
Dobry olej stosowany od poczatku z dobrym pakietem AW gdzie nie szczedzi się na dodatkach to podstawa ale to rotuje cenę :-)

bla bla bla...
wracam do poprzedniego pytania: jakie znaczenie ma zastosowany filtr oleju na uszczelniacze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 07 Jul 2011 - 09:02
Post #1640


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Co z tego że ma wieksza lepkosć ?
Jak wytłumaczysz przykład kolegi który mnie ostatnio odwiedził, silnik 3S-FE pobór M1 od 20 000km na stałym poziomie po zalaniu Gulfa 5W-50 od razu pobór dużo wiekszy.

Inny przykład pobór M1 5W-50 w K20A wiekszy niz 5W-30 Amsoila ASL ...

Wiec z ta regułą też nie jest tak jak sie może wydawać.
Lepkość to nie wszystko , jest wiele inny parametrów które wpływaja na zużycie przykładowo Noack, odpornośc na degradacje lepkościowa pod wpływem działania sił mechanicznych, paliwa a czesto LPG tutaj wytycza nowe wymagania dla oleju bo i warunki nieco cięższe.

CYTAT
wracam do poprzedniego pytania: jakie znaczenie ma zastosowany filtr oleju na uszczelniacze


Myslę że własnie nieodpowiednia cyrkulacja, odbiór ciepła, (gorsze opory wewnętrzne, gorszy flow) przez olej na górze silnika który jest albo źle dobrany pod wzgledem lepkosciowym albo filtr to hamuje w pewnym przedziale temperaturowym.
To wg. mnie jedna ze składowych która moze wpływac na trwałosc uszczelniaczy.

Pozdrawiam


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 80 81 82 83 84 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 04:46