![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1621
|
![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1622
|
![]() |
no to beczka Lotosu
jaki silnik ? dobrze by było ustalić czy jest spalany czy gdzieś jest jakiś wyciek... |
|
|
![]()
Post
#1623
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Astra ecotec pobór oleju 1L/1000km co byś zrobił ?
Jutro specjalnie pojadę do serwisu i się dowiem jak pobór oleju na tym "ulipie" mineralnym :-) Pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1624
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1625
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Astra ecotec pobór oleju 1L/1000km co byś zrobił ? Jutro specjalnie pojadę do serwisu i się dowiem jak pobór oleju na tym "ulipie" mineralnym :-) Pozdrawiam 1l/1000 to nie jest super dużo ![]() -------------------- taniekola.pl
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1626
|
![]() |
no to beczka Lotosu jaki silnik ? dobrze by było ustalić czy jest spalany czy gdzieś jest jakiś wyciek... Wycieku nie ma. To D16Z6 myślę o uszczelniaczach bo śmierdzi jak hamuje. Zasugerowano mi, ze jak zrobie głowice, to polecą pierscienie, bo góra bedzie za szczelna. Jak pierscionki to i panewki warto. I kółko się zamyka. Najśmieszniejszniejsze jest, że auto nie dymi na bioło ani na żaden inny kolor i ma kopa, że rwie suty. ![]() Dlatego przypuszczam, że to tylko uszczelniacze. Ale kompletny remont głowicy + uszczelka i robocizna to ze 700-800 bedzie ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1627
|
![]() |
co teraz lejesz ?
|
|
|
![]()
Post
#1628
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
No własnie co lejesz teraz :-)
Ewentualnie Mos2 + Knecht/MANN , w H22A8 zdaje egzamin przy ciężkim bucie -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1629
|
![]() |
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1630
|
![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1631
|
![]() |
hmm..
spróbuj jakiegoś taniego 5/50 M1 czy Gulf |
|
|
![]()
Post
#1632
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
No własnie co lejesz teraz :-) Ewentualnie Mos2 + Knecht/MANN , w H22A8 zdaje egzamin przy ciężkim bucie A HAMP nie może być ??? -------------------- G27.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1633
|
![]() |
a co ma wspólnego producent filtra do brania oleju ?
|
|
|
![]()
Post
#1634
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
a co ma wspólnego producent filtra do brania oleju ? Dlatego to napisałem. ![]() A ile w ogóle ubywa tego oleju na 1kkm ??? -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#1635
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Chodzi o zawór relief filtr jest z boku i musi miec szczelny zawór przelewowy oraz dobry relief valve.
Na gestym oleju łatwo o chwilowy wyskok w okolice 5-6 000obr a wtedy zawór na filtrze się zamyka i wszystko nie przechodzi przez wkład a uzyskanie optymalnej lepkosci to ok. 10 km normalnej jazdy a przez taki dystans można zapomniec o tym aby nie ulec pokusie czerwonego pola :-) nie wspominam o relef valve na silniku. Nie tak dawno wyciągałem z Uniona z H22A8 z Integry jakiś syf który sobie pływał w środku wygladający na kawałek silikonowego uszczelnienia...massakra . MANN i Knecht to w mojej opinii jedne z lepszych propozycji , Do sportu K&N ale filtrację maja gorsza co w cywilach na dłuzszy interwiał nie jest takie fajne i nie maja zaworu ale tam chodzi o przepływ bo zazwyczaj i pompa jest inna o innej wydajności :-) To takie OT Lepiej Mobila 1 jesli musi brać te pozycje , Gulfa bedzie znikać dużo wiecej. Odnośnie HAMP-a nic nie powiem bo wiem że jest ale co i jak może ktos się wypowie, może jest OK. Nie słyszałem narzekań ale moja wiedza na temat praktycznej przydatności jest po prostu słaba. HAMP podaje jakieś specyfikacje odnośnie cisnienia przy jakim otwiera się zawór bo to w przypadku HONDY zwłaszcza silników VTEC dosyć istotny temat ? Z HAMPEM nie jest tak ładnie rozbija się o problem używania zbyt miekkich sprężym w zaworku... http://www.ephatch.com/forum/showthread.ph...uth-behind-them Porównanie spręzyny z oryginałem, gościowi cisnienie wróciło do normy ... Zresztą facet pisze o różnicach i wcale HAMP nie wypada tak super, PURFLUX wydaje się naprawdę dobrym filtrem i takim jest :-) To nie jest odosobniony przypadek :-) To jest odpowiedź dlaczego filtr ma z czasem wpływ na zurzucie silnika :-) Pozdrawiam serdecznie -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1636
|
![]() |
CYTAT Gulfa bedzie znikać dużo wiecej. bo ? CYTAT Chodzi o zawór relief filtr jest z boku i musi miec szczelny zawór przelewowy oraz dobry relief valve. Na gestym oleju łatwo o chwilowy wyskok w okolice 5-6 000obr a wtedy zawór na filtrze się zamyka i wszystko nie przechodzi przez wkład a uzyskanie optymalnej lepkosci to ok. 10 km normalnej jazdy a przez taki dystans można zapomniec o tym aby nie ulec pokusie czerwonego pola :-) nie wspominam o relef valve na silniku. bla bla bla... a co to ma wspólnego z padniętymi uszczelniaczami ? |
|
|
![]()
Post
#1637
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Bo z moich znajomych jakoś M1 znikało mniej niz Gulfa w tej klasie lepkosci :-)
CYTAT a co to ma wspólnego z padniętymi uszczelniaczami ? Stawiam na oszczedne budzerowe oleje w których szczedzono na dodatkach i uszlachetniaczach zwłaszcza estrowych generalnie dodatki estrowe Dawniej jak pewnie wiesz nie pakowano dodatków estrowych które zmiekczaja uszczelniacze m.in. a oleje oparte na samej PAO powodowały rozszczelnienia układów twardnienie uszczelniaczy i uszczelnień co za tym idzie narodziła się teoria jakoby syntetyki rozszczelniaja silnik. Dobry olej stosowany od poczatku z dobrym pakietem AW gdzie nie szczedzi się na dodatkach to podstawa ale to rotuje cenę :-) Miłej nocy :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1638
|
![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1639
|
![]() |
Bo z moich znajomych jakoś M1 znikało mniej niz Gulfa w tej klasie lepkosci :-) ![]() to bardzo merytoryczne i wiarygodne biorąc pod uwagę, że wg. danych producenta Gulf ma większą lepkość niż M1 w temperaturze 100 stopni C CYTAT Stawiam na oszczedne budzerowe oleje w których szczedzono na dodatkach i uszlachetniaczach zwłaszcza estrowych generalnie dodatki estrowe Dawniej jak pewnie wiesz nie pakowano dodatków estrowych które zmiekczaja uszczelniacze m.in. a oleje oparte na samej PAO powodowały rozszczelnienia układów twardnienie uszczelniaczy i uszczelnień co za tym idzie narodziła się teoria jakoby syntetyki rozszczelniaja silnik. Dobry olej stosowany od poczatku z dobrym pakietem AW gdzie nie szczedzi się na dodatkach to podstawa ale to rotuje cenę :-) bla bla bla... wracam do poprzedniego pytania: jakie znaczenie ma zastosowany filtr oleju na uszczelniacze |
|
|
![]()
Post
#1640
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Co z tego że ma wieksza lepkosć ?
Jak wytłumaczysz przykład kolegi który mnie ostatnio odwiedził, silnik 3S-FE pobór M1 od 20 000km na stałym poziomie po zalaniu Gulfa 5W-50 od razu pobór dużo wiekszy. Inny przykład pobór M1 5W-50 w K20A wiekszy niz 5W-30 Amsoila ASL ... Wiec z ta regułą też nie jest tak jak sie może wydawać. Lepkość to nie wszystko , jest wiele inny parametrów które wpływaja na zużycie przykładowo Noack, odpornośc na degradacje lepkościowa pod wpływem działania sił mechanicznych, paliwa a czesto LPG tutaj wytycza nowe wymagania dla oleju bo i warunki nieco cięższe. CYTAT wracam do poprzedniego pytania: jakie znaczenie ma zastosowany filtr oleju na uszczelniacze Myslę że własnie nieodpowiednia cyrkulacja, odbiór ciepła, (gorsze opory wewnętrzne, gorszy flow) przez olej na górze silnika który jest albo źle dobrany pod wzgledem lepkosciowym albo filtr to hamuje w pewnym przedziale temperaturowym. To wg. mnie jedna ze składowych która moze wpływac na trwałosc uszczelniaczy. Pozdrawiam -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 04:46 |