Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 71 72 73 74 75 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Joker
post Wed, 06 Apr 2011 - 19:47
Post #1441


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(bezduszny @ Wed, 06 Apr 2011 - 15:07) *
źle napisałem.. mój błąd (posypuję głowę popiłem)

Eee, jak człowiek popije to błędy się zdarzają wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Apr 2011 - 19:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomeQ
post Thu, 07 Apr 2011 - 09:48
Post #1442


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Temat jest o olejach, a wlasciwie ich doborze wiec prosze zostawcie tutaj kwestie paliw, wystarczy ze o olejach napisano w temacie juz tyle mitow i widzimisiowych opinii popartych mniejszym badz wiekszym marketingiem z niewielka doza konkretow, ze szkoda powtarzac ten blad z paliwami.
Ps. W kazdym z ostatnich postow odnosnie paliw jest jakis blad, a jedynie "joker" umie ulamki i procenty wink.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Thu, 07 Apr 2011 - 10:14
Post #1443


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(tomeQ @ Thu, 07 Apr 2011 - 09:48) *
Temat jest o olejach, a wlasciwie ich doborze wiec prosze zostawcie tutaj kwestie paliw, wystarczy ze o olejach napisano w temacie juz tyle mitow i widzimisiowych opinii popartych mniejszym badz wiekszym marketingiem z niewielka doza konkretow, ze szkoda powtarzac ten blad z paliwami.
Ps. W kazdym z ostatnich postow odnosnie paliw jest jakis blad, a jedynie "joker" umie ulamki i procenty wink.gif


Wskaż no te błędy "Panie Ekspert cool.gif "


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Thu, 07 Apr 2011 - 10:59
Post #1444


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





I po co takie wycieczki, naprawde trafily pod zly adres wink.gif ale ok mam chwile wiec po kolei:
1) w USA jezdza na benzynie 91 bo licza RON+MON/2, czyli po naszemu LOB+LOM/2
2) w USA jezdza na paliwie o wiekszej zawartosci siarki jak napisal "Dominikh86" i nie jest to permanentne 15ppm, moze to byc i 300 i 499ppm, rafinerie sa zobowiazane do produkcji paliwa zgodnie z wytycznymi EPA odnosnie siarki http://www.epa.gov/otaq/regs/fuels/diesel/diesel.htm , dodam ze w przypadku benzyn jest to jeszcze bardziej zawile.
tutaj stickery wydane przez API http://www.api.org/Publications/upload/Die...pLabels2010.pdf
3) regulacje prawne odnosnie wymagan jakosciowych dla paliw w Polsce reguluje rozporzadzenie Ministra Gospodarki, a nie norma, w dodatku dla ON norma przedmiotowa nie jest napewno PN-EN ISO 20846:2008
4) z ppm sie juz troche wyjasnilo ale okreslanie 10ppm jednostka 0,1% m/m jest imho tez nie prawdziwe, nie spotkalem sie z takim swiadczy tylko o 0,1% zawartosci masowej jakiegos skladnika w masie innego. Zapis taki ma racje bytu w lekkim oleju opalowym w ktorym zawartosc siarki rzeczywiscie wynosi 0,1% liczac masowo.
5) jak juz wyjasniliscie koledze to od ponad 2 lat max zawartosc siarki w paliwach sprzedawanych w Polsce to max 10ppm i nizej juz nie bedzie bo zaczynamy sie ocierac o granice mierzalnosci i dokladnosci metody. Dla pocieszenia niektorych walczacych o nie zabijanie ich dpfow dodam ze paliwa z polskich rafinerii maja zazwyczaj ponizej 5ppm S.

A mialo byc o olejach silnikowych wink.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 07 Apr 2011 - 11:26
Post #1445









CYTAT
Zapis taki ma racje bytu w lekkim oleju opalowym w ktorym zawartosc siarki rzeczywiscie wynosi 0,1% liczac masowo.

o przepraszam..
zawartość siarki podawaną w "% m/m" zawierają też np. rozporządzenia Ministra Infrastruktury nie dotyczące LOO

przykład:
z dnia 25 marca 2009 r.
w sprawie wymagań dotyczących zawartości siarki w paliwie żeglugowym

CYTAT
§ 1. 1. Na statku podnoszącym polską banderę zawartość siarki w paliwie żeglugowym używanym poza granicami obszarów kontroli emisji tlenków siarki (SOx) określonych w załączniku VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki, 1973 r., sporządzonej w Londynie dnia 2 listopada 1973 r., zmienionej Protokołem uzupełniającym sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r. (Dz. U. z 1987 r. Nr 17, poz. 101) oraz Protokołem uzupełniającym sporządzonym w Londynie dnia 26 września 1997 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 202, poz. 1679), zwanej dalej "Konwencją MARPOL", nie może przekraczać 4,5 % m/m, z zastrzeżeniem wyjątków w nim określonych.
2. Na statku podnoszącym polską banderę zawartość siarki w paliwie żeglugowym używanym w granicach obszarów kontroli emisji tlenków siarki (SOx), określonych w załączniku VI do Konwencji MARPOL, lub w porcie państwa członkowskiego Wspólnoty Europejskiej nie może przekraczać 1,5 % m/m.

§ 2. Zawartość siarki w paliwie żeglugowym używanym na wszystkich statkach przebywających w polskich obszarach morskich nie może przekraczać 1,5 % m/m.

§ 3. 1. Zawartość siarki w oleju żeglugowym typu diesel (Marine Diesel Oil - MDO) oznaczającym paliwo żeglugowe, którego lepkość i gęstość mieszczą się w zakresach lepkości oraz gęstości zdefiniowanych dla klas DMB i DMC w tabeli I ISO 8217, wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej nie może przekraczać 1,5 % m/m.
2. Zawartość siarki w oleju napędowym żeglugowym (Marine Gas Oil - MGO) oznaczającym paliwo żeglugowe, którego lepkość i gęstość mieszczą się w zakresach lepkości oraz gęstości zdefiniowanych dla klas DMX i DMA w tabeli I ISO 8217, używanym na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej nie może przekraczać 0,1 % m/m.
3. Zawartość siarki w oleju napędowym żeglugowym (Marine Gas Oil - MGO) oznaczającym paliwo żeglugowe, którego lepkość i gęstość mieszczą się w zakresach lepkości oraz gęstości zdefiniowanych dla klas DMX i DMA w tabeli I ISO 8217, wprowadzanym do obrotu na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej od dnia 1 stycznia 2010 r. nie może przekraczać 0,1 % m/m.

(...)


więc nie tylko LOO wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Thu, 07 Apr 2011 - 11:50
Post #1446


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Chodzilo mi o wartosc wynoszaca 0,1 a nie o sam fakt stosowania zapisu stosunku masy do masy biggrin.gif W podstawowce na chemii ucza/uczyli jeszcze o zapisie v/v; m/v; v/m i nie zamierzam tego podwazac ani zmieniac laugh.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Thu, 07 Apr 2011 - 12:21
Post #1447


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(tomeQ @ Thu, 07 Apr 2011 - 10:59) *
3) regulacje prawne odnosnie wymagan jakosciowych dla paliw w Polsce reguluje rozporzadzenie Ministra Gospodarki, a nie norma, w dodatku dla ON norma przedmiotowa nie jest napewno PN-EN ISO 20846:2008

A mialo byc o olejach silnikowych wink.gif

wg w/w normy przeprowadza sie badanie na zawartość siarki w paliwie. Wg tego badania, max zawartość siarki to 10mg/kg paliwa.


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Thu, 07 Apr 2011 - 12:52
Post #1448


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





No nie do konca, wlasciwie zupelnie nie. Norma ta okresla tylko metodyke badawcza jaka okresla sie zawartosc siarki, uregulowania odnosnie wymagan jakie musza spelniac paliwa jak juz napisalem wyznacza Minister Gospodarki w odpowiednim rozporzadzeniu.


Numer:PN-EN ISO 20846:2006
Tytuł:
Przetwory naftowe -- Oznaczanie zawartości siarki w paliwach do pojazdów samochodowych -- Metoda fluorescencji w nadfiolecie
Abstrakt:
Określono metodę oznaczania zawartości siarki w zakresie od 3 mg/kg do 500 mg/kg w benzynie silnikowej, łącznie z benzyną zawierającą do 2,7 %(m/m)tlenu i w olejach napędowych, zawierających do 5 % (V/V) estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME). Podano zasadę metody, odczynniki i materiały, aparaturę, sposób pobierania próbek, wykonanie oznaczania, sposób wyrażania wyników oraz precyzję metody

I dodatkowo ostatnia wersja tej normy jest z 2006 roku wink.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RMS6
post Wed, 13 Apr 2011 - 01:16
Post #1449


User
Dołączył: Sun, 17 July 2005





Jaki Olej poza zalecanym mobilem polecacie do Cayenne TT 2011 ,auto z programem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 13 Apr 2011 - 05:34
Post #1450









jakiś dobry syntetyk 5/30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Wed, 13 Apr 2011 - 09:12
Post #1451


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(tomeQ @ Thu, 07 Apr 2011 - 12:52) *
No nie do konca, wlasciwie zupelnie nie. Norma ta okresla tylko metodyke badawcza jaka okresla sie zawartosc siarki, uregulowania odnosnie wymagan jakie musza spelniac paliwa jak juz napisalem wyznacza Minister Gospodarki w odpowiednim rozporzadzeniu.


Numer:PN-EN ISO 20846:2006
Tytuł:
Przetwory naftowe -- Oznaczanie zawartości siarki w paliwach do pojazdów samochodowych -- Metoda fluorescencji w nadfiolecie
Abstrakt:
Określono metodę oznaczania zawartości siarki w zakresie od 3 mg/kg do 500 mg/kg w benzynie silnikowej, łącznie z benzyną zawierającą do 2,7 %(m/m)tlenu i w olejach napędowych, zawierających do 5 % (V/V) estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME). Podano zasadę metody, odczynniki i materiały, aparaturę, sposób pobierania próbek, wykonanie oznaczania, sposób wyrażania wyników oraz precyzję metody

I dodatkowo ostatnia wersja tej normy jest z 2006 roku wink.gif



Przeczytaj jeszcze raz mój post ze zrozumieniem. wink.gif

CYTAT(bezduszny @ Wed, 13 Apr 2011 - 05:34) *
jakiś dobry syntetyk 5/30


jeżeli dobrze pamiętam, to jest wymagana wyższa lepkość letnia - od 5W-40 w górę. Ale sprawdź w instrukcji obsługi, i tak jak pisze kolega Bezduszny dobry syntetyk to podstawa.


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 13 Apr 2011 - 11:11
Post #1452


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





CYTAT(izdebo @ Thu, 07 Apr 2011 - 12:21) *
wg w/w normy przeprowadza sie badanie na zawartość siarki w paliwie. Wg tego badania, max zawartość siarki to 10mg/kg paliwa.


CYTAT(tomeQ)
uregulowania odnosnie wymagan jakie musza spelniac paliwa jak juz napisalem wyznacza Minister Gospodarki w odpowiednim rozporzadzeniu




--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crazychild
post Wed, 13 Apr 2011 - 21:15
Post #1453


User
Dołączył: Mon, 29 March 2010





Witam. Co byście polecili do Audi A5 3.0 TDI? Obecnie auto jeździ na Mobil 1, zostawić jak jest czy raczej to półka Castrola?


--------------------
Audi A5 3.0 TDI - DD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 13 Apr 2011 - 21:29
Post #1454


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Witam. Co byście polecili do Audi A5 3.0 TDI? Obecnie auto jeździ na Mobil 1, zostawić jak jest czy raczej to półka Castrola?


Amsoil 5W-40 AFL.
Nie ma nic lepszego.

tomeQ: miło Cię powitać, dawno nie pisywałeś na forum w tematach olejowych.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Thu, 14 Apr 2011 - 20:36
Post #1455









Bezduszny, wiedziales, ze w fabryce Opla leja Fuchsa 5/30?
Taka ciekawostka. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 14 Apr 2011 - 21:25
Post #1456


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Nie tylko Opla kilkanascie innych fabryk i taśm montazowych jest zalewanych tym olejem.
Ja ma info od kolegi jak się spisał Amsoil 5W-30 w stosunku do Millrsa C2 w Ave 1.8 VVT.
Duuużo lepiej, silnik lepiej chodzi, bardziej miękko... to tak na marginesie bo gloryfikuje się tutaj ta markę więc chcaiłem tylko wtracić swoje skromne zdanie :-)


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 14 Apr 2011 - 21:30
Post #1457









CYTAT(k-meal @ Thu, 14 Apr 2011 - 20:36) *
Bezduszny, wiedziales, ze w fabryce Opla leja Fuchsa 5/30?
Taka ciekawostka. smile.gif

nie Fuchs'a
Fuchs wygrał przetarg na dostawę określonej ilości oleju, wg. ściśle określonej specyfikacji GM.
Olej robiony jest tylko na ich linii produkcyjnej.


CYTAT(Croom @ Thu, 14 Apr 2011 - 21:25) *
Ja ma info od kolegi jak się spisał Amsoil 5W-30 w stosunku do Millrsa C2 w Ave 1.8 VVT.
Duuużo lepiej, silnik lepiej chodzi, bardziej miękko... to tak na marginesie bo gloryfikuje się tutaj ta markę więc chcaiłem tylko wtracić swoje skromne zdanie :-)


... a jak kolega posmarował Amsoilem zerwany łańcuch w rowerze to się naprawił.
To info od mojego kolegi, który próbował to samo zrobić na Millersie i Motulu... i niestety nie dały rady sad.gif


CYTAT(Croom @ Thu, 14 Apr 2011 - 21:25) *
Nie tylko Opla kilkanascie innych fabryk i taśm montazowych jest zalewanych tym olejem.

bzdura...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 14 Apr 2011 - 22:14
Post #1458


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Olej robiony jest tylko na ich linii produkcyjnej.


Co to znaczy ?
Olej robią w Oplu ?

Czy ta specyfikacja nazywa się DEXOS 2 ?

No to ja mam jakieś stare informację.
Co dominuje w takim razie ?



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Thu, 14 Apr 2011 - 22:29
Post #1459









CYTAT(bezduszny @ Thu, 14 Apr 2011 - 21:30) *
nie Fuchs'a
Fuchs wygrał przetarg na dostawę określonej ilości oleju, wg. ściśle określonej specyfikacji GM.
Olej robiony jest tylko na ich linii produkcyjnej.

Chyba, ze tak. smile.gif

Szwagier jezdzi tirem i dzis wiozl wlasnie "Titan EM 530 DC" tutaj:
http://www.gm-powertrain.at/page.asp?id=home&idi=fs

Stad to moje info. wink.gif

Kolego Croom, jedyna osoba, ktora gloryfikuje jakis olej w tym temacie, jestes ty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 14 Apr 2011 - 22:34
Post #1460









CYTAT(k-meal @ Thu, 14 Apr 2011 - 22:29) *
Chyba, ze tak. smile.gif

Na pewno tak smile.gif
Swego czasu widziałem specyfikację oleju dla Gliwickiego Opla.
Robił to Statoil.

Jaki jest sens wozić olej z jakiegoś krańca Europy, skoro można zrobić taki sam gdzieś na miejscu ?
Produkt musi być zawsze powtarzalny dlatego blendownie robią to wg. zamówienia a nie własnego widzi mi się.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 71 72 73 74 75 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 13 August 2025 - 17:19