![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1421
|
![]() |
Przykład dwóch olejów 10W-40. Jeden w takim samym silniku nagrzewa się w takich samych warunkach (-15st.C) po ok. 4-5km (wskazówka laduje po środku) a drugi robi to dwa albo trzy razy dłużej czyli no. po 10km jazdy (te same warunki, taki sam styl jazdy itp.) jakieś konkrety czy tylko opowieści trzepakowe ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1422
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Krytykowany przez Ciebie Amsoil 10W-40 i silnik 2C-E oraz 4A-FE.
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1423
|
![]() |
konkretne pomiary/testy a nie tendencyjne opinie
|
|
|
![]()
Post
#1424
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT konkretne pomiary/testy a nie tendencyjne opinie A ty takowymi dysponujesz ? Dlaczego wszystkie odczucia, obserwacje z góry krytykujesz ? Dlaczego wybrałeś Millers-a bo widziałeś testy laboratoryjne, analizy, porównania z podpisem i pieczatką ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1425
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1426
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 16 September 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1427
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
akurat jest odwrotnie, europejskie paliwo jest lepsze pod tym względem Jakieś konkrety? Wyniki badań? czy tylko to, że USA jeździ na PB91? -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#1428
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 April 2011 ![]() |
Słuchajcie, ogólnie Amsoil to dobry olej, w Europie mało znany bo sprzedawcom trudno na nim zarabiać, sporo kosztuje transport i pewnie jeszcze cło. Sprzedają sie dobrze w USA, ludzie zalewają Amsoilem fajne bryczki i testy pokazują że olej bardzo dobrze sie sprawdza, nawet w wersji cywilnej lanej do mocnych wysokoobrotowych silników. Jest linia Amsoil Dominator (odpowiednik Motula 300V) ale używany jest raczej tylko do sportu, w Stanach mają świra na punkcie norm i ochrony środowiska, dlatego jeśli olej przekracza jakieś dozwolone normy zawartości siarki, cynku i innych silnikowych smakołyków - to juz jest tam uważany za "be" i nie jest zalecany do używania na drogach publicznych.
W mojej opinii to lepszy olej od większości tego na czym sie dziś jeździ w Europie, przede wszystkim jest to prawdziwy syntetyk w przeciwieństwie do tego co dziś marketingowo można nazywac 100% syntetykiem. Croom dobrze mówi, nawet jeśli ma trochę subiektywne spojrzenie ![]() |
|
|
![]()
Post
#1429
|
|
User Dołączył: Tue, 29 March 2011 ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1430
|
![]() |
z tego co wiem, to limity siarki w paliwach zmieniają się (maleją) co jakiś czas..
ale najnowsze normy Europejskie chyba są bardziej rygorystyczne niż USA (choć tam każdy stan ma odmienne ustawodawstwo) ale i tam są robione zaostrzenia może taki obrazek |
|
|
![]()
Post
#1431
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
A jak te limity sie maja do rzeczywistosci Polskiej ?
Dlaczego auta z DPF potrafią bez ruszania filtra jeździć 100 tyś km w Niemczech u nas nie ma szans ? Obecne limity to max. 500ppm z tego co pamietam . Ale musze pogrzebać -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1432
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Tarnów ![]() |
Kolejne pytanko, pacjent golf V 2.0 TDi przebieg oryginał 142 tyś km cały czas na Castrolu i pytanko lać to samo badziewie czy zmienić ale na co?
|
|
|
![]()
Post
#1433
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
z tego co wiem, to limity siarki w paliwach zmieniają się (maleją) co jakiś czas.. ale najnowsze normy Europejskie chyba są bardziej rygorystyczne niż USA (choć tam każdy stan ma odmienne ustawodawstwo) ale i tam są robione zaostrzenia może taki obrazek Obrazek jest mocno nie aktualny. Z tego co ja pamiętam (z 2005), to w stanie np. California (gdzie sie obsrywają na punkcie ochrony srodowiska norma zawartości siarki była na poziomie 30PPM, dla wtedy odpowiednika europejskiego EURO IV - 50PPM. Wiec w Cali było sporo niżej. Silnik na takim paliwie pojeździł dłużej na oleju, niż silnik z europy - TBN wolniej spadał. A jak te limity sie maja do rzeczywistosci Polskiej ? Dlaczego auta z DPF potrafią bez ruszania filtra jeździć 100 tyś km w Niemczech u nas nie ma szans ? Obecne limity to max. 500ppm z tego co pamietam . Ale musze pogrzebać obecnie jest max 10mg/kg w przypadku ON, wg PN-EN ISO 20846:2008 -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1434
|
![]() |
No właśnie w kontekście USA jest podawana najczęściej California w zestawieniach..
o dziwno nawet jeżeli chodzi o paliwa żeglugowe mają normy wykręcone bardzo wysoko CYTAT obecnie jest max 10mg/kg w przypadku ON, wg PN-EN ISO 20846:2008 lub jak kto woli 0,1% kg ![]() |
|
|
![]()
Post
#1435
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Zapytam znajomego jakie maja normy w NY i okolicach bo to druga strona stanów.
Nie no tak obiektywnie to ich normy zwłaszcza API SN, GF-5 to klasy które moga być podawane w zestawieniach obok naszych C2 wiec zawartość popiołów jest bardzo mała. Z paliwem sie dopytam bo gdzieś miałem to zapisane ale nie mogę znaleźć. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1436
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 13 March 2007 Skąd: WGM ![]() |
Jaki olej możecie mi polecić do mojego auta klik. silnik 1.0 12v fabrycznie turbo.
Leje w tej chwili motula 5w40. Silnik jest po prowizorycznym remoncie, w każdym razie zdrowy, mimo to chodzi dosyć głośno (zawory wyregulowane). zmieniłem w nim pompe oleju na nową i ciśnienie tylko nieznacznie wzrosło, na jałowym mam około 1bara przy temp 70-80*C. Panewki są ok (jedynie balansu nie oglądałem). Kolega ma ten sam silnik i mówi, że na 5w50 ma troche wyższe ciśnienie. Dodatkowo ostatnio poszło mi uszelnienie w turbo i podejrzewam, że po części to wina kiepskiego oleju. Zastanawiam sie czy przechodzić na 5w50, albo 10w60,15w60? Z temperaturą oleju narazie nie miałem problemu. Auto uliczne, ale czesto butowane i budowane z myślą o jakiś pojeżdżawkach na torze. -------------------- size is nothing... boost is EVERYTHING
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1437
|
![]() |
możesz spróbować 5/50
ale uszczelnienie na turbinie to raczej nie efekt oleju motula |
|
|
![]()
Post
#1438
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
obecnie jest max 10mg/kg lub jak kto woli 0,1% kg ![]() Nie żebym się czepiał, ale na pewno ? ![]() 1 g = 0,001 kg (0,1%) 1mg = 0,001 g (0,1%) 1mg = 0,000001 kg (0,0001 %) zatem 10 mg = 0,00001 kg (0,001%) Czy to po prostu od razu jakaś jednostka wymyślona?, że '1% kg' odpowiada 100 mg/1 kg ? - bo tak by wychodziło z tego co napisałeś |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1439
|
![]() |
źle napisałem.. mój błąd (posypuję głowę popiłem)
powinno być 0,1% m/m choć wg norm dla ON i PB jest mg/kg |
|
|
![]()
Post
#1440
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Jaki olej możecie mi polecić do mojego auta klik. silnik 1.0 12v fabrycznie turbo. Leje w tej chwili motula 5w40. Silnik jest po prowizorycznym remoncie, w każdym razie zdrowy, mimo to chodzi dosyć głośno (zawory wyregulowane). zmieniłem w nim pompe oleju na nową i ciśnienie tylko nieznacznie wzrosło, na jałowym mam około 1bara przy temp 70-80*C. Panewki są ok (jedynie balansu nie oglądałem). Kolega ma ten sam silnik i mówi, że na 5w50 ma troche wyższe ciśnienie. Dodatkowo ostatnio poszło mi uszelnienie w turbo i podejrzewam, że po części to wina kiepskiego oleju. Zastanawiam sie czy przechodzić na 5w50, albo 10w60,15w60? Z temperaturą oleju narazie nie miałem problemu. Auto uliczne, ale czesto butowane i budowane z myślą o jakiś pojeżdżawkach na torze. A ile byś chciał mieć na jałowym biegu przy rozgrzanym oleju??? Dla Twojego silnika producent zaleca olej o lepkosci 10W-30, 10W-40. Proponuje zalać taki olej, a na pewno będzie Ci silnik ciszej chodził ![]() Chociaż zaraz posypia sie złote rady żebyś lał 0w-40, 0w-20, albo "-5W"-10 ![]() -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 13 August 2025 - 19:02 |