![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#1381
|
![]() |
Git, dzieki.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1382
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
SRS głównie robi produkcję pod zamówienia koncernów np. samochodowych, maszynowych itp Na pewno wolał bym zalać ich produkt niż Castrola ![]() A ze mną na pewnym forum gość się pokłócił, ze nie mam racji, przedstawiając Millersa 0w40 jako najlepszą alternatywę dla olejów zalecanych do silników mJet przez producenta, pisząc, że Castrol jest The best, i bije Millersa parametrami, np. TBN. P.S. Niedługo po tym jak pisaliśmy o Statoilu, dogadałem się właśnie z Millersem. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#1383
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Z 10W-40 to bym wybrał tylko CFE z Fuchsa oliwa nie do złamania w tym segmencie lepkosciowym, poza tym silnik lepiej chodzi.
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1384
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Dwóch pacjentów:
1. Opel Astra GSI C20XE (PB/wtrysk LPG) - zalany podobno mineralnym - pobór oleju ok. 0,5l/1000km, ale lekko ze mną nie ma ten samochód - myślę o przejściu na Mobila 10W-40 (poprzedzić płukanką???) 2. Opel Astra GSI C20XE (PB) - nie wiem czym zalany, w sumie nie ma to teraz znaczenia bo panewka się obróciła i będzie zmieniany blok, być może założę świeże pierścionki i panewki - ten samochód będzie chyba jeszcze mocniej męczony jak ten wyżej bo ma służyć do wszelkiego rodzaju pojeżdżawek, będzie też próba uzyskania 170-190KM (co nie znaczy że mi się uda ;p)- tu także myślę o zalaniu Mobila 10W40 Jakieś przeciwskazania odnośnie tego oleju?? Bo z tego co widziałem, wśród półsyntetyków ma jedne z lepszych właściwości. Tak wiem, że do tej drugiej astry bardziej pasowałby pełny syntetyk, ale mimo wszystko jest to stary typ silnika to po pierwsze, a po drugie mój VW T4 lata na Mobilu 10W-40, więc mając 3 samochody na tym samym oleju (plus 4 brata) można kupić beczkę 208 litrową Mobila 10W40 i troszkę zaoszczędzić na wymianach. -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#1385
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Jakieś przeciwskazania odnośnie tego oleju?? Bo z tego co widziałem, wśród półsyntetyków ma jedne z lepszych właściwości. Jakie lepsze własciwosci ? Chyba jedne z najgorszych ![]() kolego zalej Fuchs-a 10W-40 CFE i zobaczysz różnicę, chcesz to prześlę Ci karte charakterystyki. Nic lepszego w tym segmencie na bazie półsyntetycznej nie znajdę w tej lepkosci. Płukanki bron boże nie dość że minerał to jeszcze ten mobil i taki pobór oleju.. Zalać CFE 10W-40 i świeto i katować auto ! Pozdro i miłego dnia -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1386
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
To wrzuć gdzieś w neta tą kartę charakterystyki, bardzo chętnie ją zobaczę.
Co do Fuchsa, nie będę kłamał nie podoba mi się jego cena ![]() -------------------- taniekola.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1387
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1388
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
taniej będzie kupić i wstawić nowy silnik ? ![]() Przy LPG i katowaniu... nie mniej niż 5/50 na pełnym syntetyku czyli z mineralnego mam przejsc na syntetyk ;] -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#1389
|
|
User Dołączył: Fri, 12 October 2007 ![]() |
a co za różnica czy masz minerał czy syntetyk? i tak będzie brał i tak, przy czym żywotność przy palowaniu się wydłuży.
do katowania 5w50, do normalnej jazdy+ ostre sprinty 5w40. sam się przekonałem, ze nie ma nic lepszego niż syntetyk. moje auto ma 20 lat. -------------------- A14NET
|
|
|
![]()
Post
#1390
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
a co za różnica czy masz minerał czy syntetyk? i tak będzie brał i tak, przy czym żywotność przy palowaniu się wydłuży. do katowania 5w50, do normalnej jazdy+ ostre sprinty 5w40. sam się przekonałem, ze nie ma nic lepszego niż syntetyk. moje auto ma 20 lat. różnica jest bardzo prosta - założenie astry z LPG - bardzo tanie wściekanie się, a syntetyk nie pasuje do opcji bardzo tanie astra bez LPG - tanie rajdowanie - i tu myślałem by dać to co do EVO czyli Mobil1 5w50, ale jeszcze troche czasu do zastanowienia się mam, bo trochę minie zanim motor się złoży. Ale wracając do semi, czemu niby 10w40 będzie zły do upalania? Kiedyś jak miałem Punto HGT, gdy pierścienie były już na tyle słabe że zaczął brać pod litr oleju na 1000km (Selenia Syntetyk chyba 5w50), przeszedłem na Lotosa Semi 10w40. Lekko ten samochód ze mną nie miał, jak to z młodym wściekłym. Na tym oleju na katach przejeżdziłem z 20 tys km. Z silnikiem nic się nie stało, jeździł sobie dopóki nie stwierdziłem że czas w końcu przestać robić za lokomotywę i nie zmieniłem pierścieni. Oczywiście po wymianie pierścieni przeszedłem na mój ulubiony olej Mobil 1 5w50. Ale jak widać samochód był upalany na półsyntetyku i przeżył to. Więc ja się pytam czemu nie półsyntetyk? -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#1391
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Selenia nie ma oleju 5w50.
-------------------- G27.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1392
|
![]() |
CYTAT Więc ja się pytam czemu nie półsyntetyk? bo jak nazwa mylnie wskazuje... półsyntetyk nie ma połowy oleju syntetycznego ![]() to w około 80% minerał.. a jak jeszcze do tego dasz LPG, które ma wyższą temperaturę spalania i mało kto ma dobrze dostrojoną do tego dodaj nie normalną jazdę tym samochodem... to olej mineralni czy półsyntetyczny bardzo szybko traci swoje właściwości no ale to Twój wybór |
|
|
![]()
Post
#1393
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Prosze karta oleju Fuchs który te wszystkie półsyntetyki miażdzy dosłownie:
http://rapidshare.com/files/455682012/TITA...C_SAE_10W40.pdf Zawsze możesz kupic jeszcze RACE PRO S ale jego cena na poziomie 230zł/5L równiez nie bedzie Ci się podobać więc pozostaje klasyczny HC za ok. 80/5L który kompletnie nie nadaje się do upalania. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1394
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Prosze karta oleju Fuchs który te wszystkie półsyntetyki miażdzy dosłownie: podziękował jeśli chodzi o: Lepkość Kinematyczna w 40 Lepkość Kinematyczna w 100 o to ten fuchs niczym sie nie rozni od Mobila, zas jesli chodzi o wskaźnik lepkości to ustepuje Mobilowi. Jeszcze tylko muszę gdzieś znaleźć jak się zachowuje przy 150 stopniach(chociaż gorętszego jak 110 stopni oleju nie widziałem w swoim samochodzie) -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#1395
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
-------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#1396
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT to ten fuchs niczym sie nie rozni od Mobila, Za to silniki w środku diametralnie jak i poziom ochrony, ale chyba nie czytałeś calej karty charakterystyki :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1397
|
![]() |
CYTAT Rozgrzewanie silnika i pełne obroty. Nawet przy ciągłej pracy na pełnych obrotach i temperaturze oleju w misce olejowej rzędu +165oC, TITAN CFE MC SAE 10W-40 gwarantuje niezawodne zabezpieczenie przed zużyciem ściernym. miazga... skoro w misce olej ma 165 stopni C to ile ma w silniku na tłokach ? takich parametrów temperaturowych nie ma w opisie nawet Millers CFS 10/40.. olej z grupy sportowej ![]() |
|
|
![]()
Post
#1398
|
|
User Dołączył: Thu, 14 July 2005 Skąd: Lubliniec , Gliwice ![]() |
tutaj niestety podzielę niepokój bezdusznego , kurcze 165 w misce .... to chyba deczko przesadzone ... ja osobiście jak widzę 125 na wskaźniku , to prawa noga jakby słabnie .... i zaczynam myśleć .... karta techniczna z 2004 ... lubię oleje Fuchs , ale deczko przesadzili z deklaracjami marketingowymi w tym przypadku .....zresztą , coś chyba nie halo jeżeli dobra firma produkujące oleje i inne środki chemii motoryzacyjnej , totalnie nie inwestuje w marketing ... oprócz PKS ... nie wiem jak wszędzie ale na śląsku dużo jezdzi oklejonych ..pozdro
-------------------- Fiut na rope
|
|
|
![]()
Post
#1399
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Za to silniki w środku diametralnie jak i poziom ochrony, ale chyba nie czytałeś calej karty charakterystyki :-) czytalem i czulem sie jakbym czytal reklame jakiegos xeramica ![]() -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#1400
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
No to jest przykład wytrzymałości temperaturowej....
Przykład , weź takiego SUV-a albo terenowkę zapnij np. przyczepke z 600-700kg i wrzuć pierwszy bieg i jedz tak pod góre z 15km (na podhalu takich miejsc nie brakuje) zobaczysz co się dzieje jak silnik jest osłoniety nie ma przedmuchu powietrza jedzie wolno na wysokich obrotach... nie bez kozery np. w rajdach RMPST Off-road auta maja po 2 wentylatory prawie na ...dachu:-) To ukazuje w jak extremalnych warunkach olej się spisuje. Dwa, po osadzeniu Mos2 nawet jak auto sie przewróci na bok (ukłon w kier. np. UAZ-a itp.) albo do góry kolami a silnik pochodzi chwilę nic sie nie stanie, przy normalnym oleju mamy praktycznie silnik do kapitalki :-) Oczywiscie to przykłady extremalne. Za niedługo zalewam ten olej do H22A8 gdzie czesto korzysta się z pełnego pakietu rpm. CFS Millersa to olej 4 razy droższy i zalecany do silników sportowych na krótko a CFE mżesz lać do WSZYSTKIEGO i jestem pewien że olej wytrzyma 30 000km . W autach zarówno 20 letnich jak i nowych z CR. CYTAT zresztą , coś chyba nie halo jeżeli dobra firma produkujące oleje i inne środki chemii motoryzacyjnej , totalnie nie inwestuje w marketing no szkoda ale i tam maja solidny segment praktycznie wiekszość zachodnich taśm montazowych zalewa się na pierwszy montaż tymi olejami. A co do PKS i nowoczesnych autobusów to nie wystarczy tylko dobry olej ale również gwarancja na deklarowny interwiał, badania i pełne wsparcie. Olej ma wytrzymać np. 30 czy 40 000km i nie stracic właściwości w tym dużo silników z gazem ziemnym. Kolega miał Golfa TDI ponad 300 000km na Supersyn 5W-40 nie ruszane w silniku nic kompletnie , praktycznie niemierzalne zużycie oleju i silnika, oprócz alternatora to chyba swiadczy dobrze o oleju :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 13 August 2025 - 00:38 |