![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1361
|
![]() |
prosta...
zalewasz i sprawdzasz efekty żadna książka ci nie powie co masz zalać do silnika po tuningu całą wiedzę zbierasz na podstawie doświadczania i jakiś tam podstaw teoretycznych.. choć i tak wszystko (oleje) ogranicza się do kilku parametrów lepkości i kilku producentów ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1362
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Książki nie ale ... jakoś trzeba dobrać lepkość pod kątem konstrukcji kanałów smarnych aby pod wpływem obrotów rzędu 9000rpm to wszystko ładnie przepompować, ba mało.. Skalkulować jaka lepkość no i sam olej najlepiej odbierze ciepło przy extremalnych obciążeniach (tor, OS) bo może się okazać że jeden olej 10W-50 może być pod tym względem gorszy od 5W-30 ale to juz raczej konstrukcja silnika jest tutaj wytyczną. Nie wiem na czym chłopaki u nas jeżdzą w Corvettach ale w USA nie wychodzą raczej powyżej SAE30. VTG to fajna firma kiedś mieli taka Audi niedościgniona na 1/4 mili, co oni tam wlewali ? Polecam równiez osobę p. Stec-a równiez spec jakich mało w Polsce. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1363
|
![]() |
'Golfista' ceramizer działa na silnik jak nagar i brud który się w nim osadza w czasie eksploatacji, zmniejszy to zużycie oleju i poprawi kompresję, ale ma to zgubny wpływ dla silnika, zatka jakieś mikro szczeliny i otwory przez które powinien dostawać się olej i już masz zatarte jakieś podzespoły... środek ten może jedynie zamaskować objawy zużycia silnika przez co nawet nie wiesz kiedy kompletnie się rozleci "...krosty leczy się specyfikiem medycznym, a nie pudrem..." Jakie szczeliny? |
|
|
![]()
Post
#1364
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Kurcze brakuje mi to czegoś, kto to notorycznie wycina ?
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1365
|
|
User Dołączył: Tue, 29 March 2011 ![]() |
a co sądzicie o oleju shell helix ultra diesel 5w40? mam tym zalane bmw e46 330d po lekkim czipie - 184-->210
wymieniam co 22tys. auto nie bierze oleju |
|
|
![]()
Post
#1366
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Lekko zmodyfikowane silniki i takie interwiały, nie popieram zwłaszcza że nie wiesz co się dzieje z olejem po 10-15 000km.
Sama konstrukcja silników BMW to bezprzeczna wysoka jakość :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1367
|
|
User Dołączył: Tue, 29 March 2011 ![]() |
po każdej wymianie daje 2 płukanki LM
tyle mi pokazuje komputer to tyle jezdze, zauwazylem, ze km do zmiany spadaja w zaleznosci od tego czy dusze mocno silnik czy nie... ale ten shell ma TBN 12,coś więc ma chyba spory zapas |
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1368
|
![]() |
Czy to jest dobry olej?
LIQUI MOLY - SYNTHOIL 5W-40 OLEJ SILNIKOWY HIGH TECH SYNTETYCZNY ![]() |
|
|
![]()
Post
#1369
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Jest OK, przynajmniej mozna o nim mówić syntetyczny :-)
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1370
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
A czy jest jakis olej w pełni syntetyczny do LL04 dpf ?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1371
|
![]() |
A czy jest jakis olej w pełni syntetyczny do LL04 dpf ? XF LONGLIFE C3 5w30 http://www.millersoils.pl/produkty/premium...nglife-c3-5w30/ |
|
|
![]()
Post
#1372
|
|
User Dołączył: Tue, 29 March 2011 ![]() |
Bezduszny, możesz wymienić które z olejów 5w30/40 oraz 0w30/40 są robione w polsce, a które są na pewno ściągane już w kanisterkach z zagranicy?
pozdrawiam |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1373
|
![]() |
Niestety nie mam pojęcia.
|
|
|
![]()
Post
#1374
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Czy to jest dobry olej? LIQUI MOLY - SYNTHOIL 5W-40 OLEJ SILNIKOWY HIGH TECH SYNTETYCZNY ![]() Zalałem dokładnie ten do swojego, chodzi równo i ciszej wiec ok - polecam Zresztą po rekomendacji Bezdusznego ![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#1375
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Bezduszny, możesz wymienić które z olejów 5w30/40 oraz 0w30/40 są robione w polsce, a które są na pewno ściągane już w kanisterkach z zagranicy? pozdrawiam Może inaczej które oleje sa robione w Polsce i nastepnie oklejane markowymi naklejkami ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1376
|
![]() |
Robione chyba nie są żadne wyżej przetworzone syntetyki (mówimy o zachodnich koncernach)..
Na pewno: STATOIL : dowozi olej ze Szwecji cysternami i konfekcjonuje w swoich zakładach; wszystkie smary są robione w Irlandii TEXACO : oleje z Belgii, taniocha mineralna w Polsce TOTAL : z Francji; minerały.. tego nie wiem ELF: minerały blendowane w Polsce |
|
|
![]()
Post
#1377
|
|
User Dołączył: Tue, 29 March 2011 ![]() |
z tego co rozumiem wszystkie syntetyki grupy IV V i VI są tworzone z gazu ziemnego... więc czemu nie?
|
|
|
![]()
Post
#1378
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
z tego co rozumiem wszystkie syntetyki grupy IV V i VI są tworzone z gazu ziemnego... więc czemu nie? A ile tych syntetyków i to na bazach GTL ? Ile jest wogóle tych pełnych syntetyków ...kilka ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#1379
|
![]() |
Slyszeliscie o takich olejach?
http://www.srs-oil.com/products.html Warte to cokolwiek? Bede mial troche 10w40 (prawdopodobnie SRS Cargolub TFX) i zastanawiam sie czy trzymac i jak bedzie potrzeba to rozlewac po rodzinie czy pozbyc sie jak najszybciej. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1380
|
![]() |
SRS głównie robi produkcję pod zamówienia koncernów np. samochodowych, maszynowych itp
Na pewno wolał bym zalać ich produkt niż Castrola ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 15:35 |