![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1341
|
![]() |
trzeba by mieć daną butelkę w ręku by stwierdzić to na 100%
105 pln brutto za 5 litrów pełnego syntetyka (tak na allegro stoi).... to bardzo dobra cena |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1342
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
No właśnie sam jestem ciekaw jak to naprawdę jest. Cena mówi ,że to raczej HC , ale pewności nie ma. Chyba ,że Motul posuwa się do takich kroków jak inni producenci i podają FUll Synt, a każdy wie co to jest
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1343
|
![]() |
a masz pewność, że jest to oryginalny Motul ?
W Polsce nie ma oficjalnego przedstawicielstwa... a tylko importerzy |
|
|
![]()
Post
#1344
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Carlos nie przesadzaj, mieszkasz w Warszawie więc akurat masz łatwiej niż inni. W razie czego zapraszamy do Łomianek po Millersa
![]() |
|
|
![]()
Post
#1345
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
a masz pewność, że jest to oryginalny Motul ? W Polsce nie ma oficjalnego przedstawicielstwa... a tylko importerzy Bezduszny nie oto mi chodzi żeby się teraz zastanawiać , czy to oryginał , czy nie. Jeżeli uważasz ,że w PL mogą być podróby to sprawdź na innych zachodnich stronach Motula i tam jest wszędzie info ,że Motul 505.01 jest 100% synthetic. @ Siwy jak zajdzie taka potrzeba to na pewno się odezwę ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1346
|
![]() |
może i jest...
ja tego nie wiem na 100% EDIT Wygląda na to, że Motul zrezygnował z produkcji nie w pełni syntetycznego oleju Motul specific 505.01 a samą aprobatę "dodał" do produktu posiadającego aprobaty 502.00 i 505.00... czyli wymagających oleju w pełni syntetycznego w przypadku innych producentów zrobił tak samo Castrol w oleju EDGE TD 5/40 i kilku innych. może nie opłacało się robić oleju, który spełnia tylko 505.01 ? |
|
|
![]()
Post
#1347
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 July 2005 Skąd: Poznań ![]() |
mam 2.0 TFSI, auto jeździ na Motulu Spec. 504/507
zastanawiam się czy przy nadchodzącej wymianie nie przejść na Millersa XF Longlife 5w30 tylko nie wiem czy i w czym będzie on lepszy od motula czy może lepiej pozostać przy motulu? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1348
|
![]() |
a masz jakąś przyczynę zmiany oleju ?
jak nie, to pozostań przy tym co masz. |
|
|
![]()
Post
#1349
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 July 2005 Skąd: Poznań ![]() |
przegląd
no właśnie jakoś nie widzę powodu aby za Millersa płacić 50% więcej niż za Motula chociaż cena nie stanowi problemu |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1350
|
![]() |
oj, jak cena nie stanowi problemu, to kup Millersa
zawsze będzie osoba która w niezależny sposób oceni swoje subiektywne odczucia w stosunku do tych konkurencyjnych produktów |
|
|
![]()
Post
#1351
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Tak sie zastanawiam kolego Bezduszny, skąd Ty masz taką wiedzę na temat olejów? Bez obrazy, ale doradzasz ludziom głupoty, które nijak sie mają do spraw faktycznych. Proponuję abyś odświeżył sobie wiedzę, tą podstawową, nt lepkości poszczególnych olei i jej parametrów podczas pracy takowego oleju, a może dojdziesz sam do wniosku, że skoro dla jednego silnika producent wymaga stosowania oleju o lepkości 5W-30, to po Twojej cudownej radzie, i zastosowaniu oleju o lepkości 10W-50 lub innego, może dojśc do zatarcia panewek (sprawdź sobie lepkość kinematyczną poszczególnych klas). Wniosek jest jeden -> nie można dowolnie zamieniać lepkości, chyba że zalecenie producenta silnika stanowi inaczej.
Po drugie proponuję Ci przestudiowanie norm ACEA i norm producenckich (np porównanie wymagań VW505.01 i/z VW505.00 z normą C3,C2 - na przykład) aż może sam wpadniesz na to że źle doradzasz ludziom, którzy Twoje mądrości czytają. Po trzecie poczytaj troche o hydrokrakingu i o technologi syntetycznej np. PAO, a może dowiesz sie że oleje hydrokrakowane nie są aż tak złe, jak wypisujesz. Tzn. oleje na bazach PAO są olejami dobrymi, ale stosowanie technologi syntetycznej ma swoje wady (i to duże w porównaniu z olejami na bazach mineralnych), i tak na przykład w lotnictwie stosuje sie nadal oleje hydrokrakowane. po czwarte nie obrażaj sie na mnie, ale po prostu nie mogłem juz czytać tego co piszesz, bo w części przypadków doradzasz ludziom po prostu zle. PS. Apropo oleju Millers XFD 5w40 to w żadnym wypadku nie nadaje sie on do samochodów na pompowtryskach i/lub filtrami FAP!!! -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#1352
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 July 2005 Skąd: Poznań ![]() |
bezduszny pozostanę jednak przy motulu, i tak dużo częściej zmieniam olej w stosunku do zaleceń producenta auta
a motul u mnie bardzo ładnie trzyma temperaturę, no i z dostępnością lepiej |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1353
|
![]() |
Tak sie zastanawiam kolego Bezduszny, skąd Ty masz taką wiedzę na temat olejów? Bez obrazy, ale doradzasz ludziom głupoty, które nijak sie mają do spraw faktycznych. Proponuję abyś odświeżył sobie wiedzę, tą podstawową, nt lepkości poszczególnych olei i jej parametrów podczas pracy takowego oleju, a może dojdziesz sam do wniosku, że skoro dla jednego silnika producent wymaga stosowania oleju o lepkości 5W-30, to po Twojej cudownej radzie, i zastosowaniu oleju o lepkości 10W-50 lub innego, może dojśc do zatarcia panewek (sprawdź sobie lepkość kinematyczną poszczególnych klas). Wniosek jest jeden -> nie można dowolnie zamieniać lepkości, chyba że zalecenie producenta silnika stanowi inaczej. Po drugie proponuję Ci przestudiowanie norm ACEA i norm producenckich (np porównanie wymagań VW505.01 i/z VW505.00 z normą C3,C2 - na przykład) aż może sam wpadniesz na to że źle doradzasz ludziom, którzy Twoje mądrości czytają. Po trzecie poczytaj troche o hydrokrakingu i o technologi syntetycznej np. PAO, a może dowiesz sie że oleje hydrokrakowane nie są aż tak złe, jak wypisujesz. Tzn. oleje na bazach PAO są olejami dobrymi, ale stosowanie technologi syntetycznej ma swoje wady (i to duże w porównaniu z olejami na bazach mineralnych), i tak na przykład w lotnictwie stosuje sie nadal oleje hydrokrakowane. po czwarte nie obrażaj sie na mnie, ale po prostu nie mogłem juz czytać tego co piszesz, bo w części przypadków doradzasz ludziom po prostu zle. PS. Apropo oleju Millers XFD 5w40 to w żadnym wypadku nie nadaje sie on do samochodów na pompowtryskach i/lub filtrami FAP!!! skoro doradzam głupoty... to komuś silnik się zatarł po tym co zaproponowałem ? może zaczął gorzej pracować ? jakiś przykład konkretny co źle dobrałem a nie takie ogólne pisanie ? konkrety poproszę.... konkrety CYTAT Apropo oleju Millers XFD 5w40 to w żadnym wypadku nie nadaje sie on do samochodów na pompowtryskach i/lub filtrami FAP!!! chętnie dowiem się dlaczego.. bo nie posiada marketingowej aprobaty 505.01 ? nie posiada też GM-LL-B-025 a i tak zalałem go w ASO do silnika... i jakoś nie wybuchł, silnik pracuje bardzo ładnie i miękko, nie ma spalania zwiększonego, temperatura pięknie trzyma się w normie czy mam się teraz martwić tym, że jest on w moim silniku ? przy odpowiedzi proszę pomiń teoretyczno-marketingowe rozważania.. PS no i wskaż gdzie tego Millersa poleciłem do samochodu z FAP'em (choć z praktyki wiem, że nie wpływa to w żaden praktyczny sposób na częstotliwość wypalania filtra w niektórych modelach) |
|
|
![]()
Post
#1354
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
skoro doradzam głupoty... to komuś silnik się zatarł po tym co zaproponowałem ? może zaczął gorzej pracować ? jakiś przykład konkretny co źle dobrałem a nie takie ogólne pisanie ? konkrety poproszę.... konkrety chętnie dowiem się dlaczego.. bo nie posiada marketingowej aprobaty 505.01 ? nie posiada też GM-LL-B-025 a i tak zalałem go w ASO do silnika... i jakoś nie wybuchł, silnik pracuje bardzo ładnie i miękko, nie ma spalania zwiększonego, temperatura pięknie trzyma się w normie czy mam się teraz martwić tym, że jest on w moim silniku ? przy odpowiedzi proszę pomiń teoretyczno-marketingowe rozważania.. PS no i wskaż gdzie tego Millersa poleciłem do samochodu z FAP'em (choć z praktyki wiem, że nie wpływa to w żaden praktyczny sposób na częstotliwość wypalania filtra w niektórych modelach) Konkrety? nie chce mi sie przytaczac tu konkretów, co bardziej ogarnieta osoba w temacie przeczyta kilka postów i będzie wiedzieć o co chodzi. Co do Twojego twierdzenia, ze normy np VW505.01 są normami czysto marketingowymi, to wejdz sobie na strone np MyLubrizol i popatrz jakie są wymagania takich norm i porównaj je między sobą, a zobaczysz czym sie różnią i może dojdziesz do wniosku, że po coś te normy są, i nie po to żeby było to marketingowym chwytem. Millersa nie polecałeś do samochodu z filtrem FAP, lecz polecałeś go do samochodu na pompowtryskach, dlatego napisałem że nie nadaje sie do takiego samochodu "i/lub" z filtrem FAP. PS. typowa żonglerka lepkościami, jakiej sie dopuszczasz, może skutkować zatarciem panewek. Mieliśmy ostatnio w laboratorium silnik nissana (przebieg 68 tys), z navary, jak gdzies Panu doradzono, że olej o lepkości 10W-60 będzie "lepszy", niż zalecany przez producenta 5W-30/5W-40. No i po 28 tys km od pierwszego zalania 10W-60 ( a była w między czasie wymiana oleju) panewki sie pozacierały. Nie napiszę jaki był zastosowany olej, bo nie chce robić antyreklamy, dla "najlepszego" oleju na tym forum. Przestrzegam więc przed dowolnym wybieraniem lepkości w oleju, jak też dobieranie oleju, które nie spełniają norm producentów silników. PS2. "Płukanie silnika" - kto to wymyśla?? i po co?? to dopiero marketingowa zagrywka. Powiem CI tak: jak zlewasz stary olej, zamiast niego możesz wlać zwykłej ON do silnika, odpalić go na 30 s, żeby pochodził na jałowym, i lepiej wypłuka Ci silnik, niż te wszytskie, cudowne płukanki. Jeżeli silnik będzie bez obciążenia, to nic przez 30s mu sie nie stanie. Oczywiści nie zalecam takich czynności, no bo po co to robic? Ale w dobie cdownych wynalazków, takich jak na przykłąd Forte Motor Flush przytaczam dla przykładu. Jeżeli ktoś na prawde chce dobrze przepłukać silnik, to niech przeleje przez niego 10 litrów świeżego oleju, a silnik będzie czystszy. Tyle że nie za długo taki pozostanie, bo zabrudzenia w silniku są efektem spalania, i zależą np od jakości stosowanego paliwa - im mniej siarki w paliwie, tym czystszy silnik. Oczywiście jakość zastosowanego oleju też ma znaczenie, bo takowy olej w silniku, nawet mega zdrowym sie utlenia (spala), więc zanieczyszczenia zawsze pozostaną. Pozdr. i nie bierz sobie moich wypowiedzi jako atak na swoją osobę, potraktuj to jako radę dla osób nie zorientowanych w temacie. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1355
|
![]() |
CYTAT Konkrety? nie chce mi sie przytaczac tu konkretów, co bardziej ogarnieta osoba w temacie przeczyta kilka postów i będzie wiedzieć o co chodzi. nie ma konkretu, nie ma tematu.. a zarzut upada. proste CYTAT Co do Twojego twierdzenia, ze normy np VW505.01 są normami czysto marketingowymi, to wejdz sobie na strone np MyLubrizol i popatrz jakie są wymagania takich norm i porównaj je między sobą, a zobaczysz czym sie różnią i może dojdziesz do wniosku, że po coś te normy są, i nie po to żeby było to marketingowym chwytem. papier wszystko przyjmuje.. a, że jest to tylko chwyt marketingowy (a przynajmniej był kiedyś) świadczy fakt, że koncerny wycofują się z produkcji oleji posiadających TYLKO aprobaty 505.01 a w to miejsce dają oleje które posiadają po za 505.01 również 505.00 i 502.00 czy wg. Ciebie to o czymś świadczy ? jak możesz to napisz CYTAT Millersa nie polecałeś do samochodu z filtrem FAP, lecz polecałeś go do samochodu na pompowtryskach, dlatego napisałem że nie nadaje sie do takiego samochodu "i/lub" z filtrem FAP. ooo.. czyli mamy postęp, jednak nie polecałem to teraz napisz mi (i innym) co złego stanie się jak zaleje ten olej do silnika PD ? wskazane jakieś konkretne przypadku awarii wywołanych przez taki olej w takim silniku. nie podasz i nie uzasadnisz merytorycznie... argument upada przykład ? Moje A4q 1.9 TDI AVF, seria ![]() lato: Millers 5/50 zima: Millers 5/40 przebieg na takim zestawieniu ? około 100k problemy ? żadnych komentarz poproszę.... dlaczego się nie zepsuło a powinno CYTAT PS. typowa żonglerka lepkościami, jakiej sie dopuszczasz, może skutkować zatarciem panewek. Mieliśmy ostatnio w laboratorium silnik nissana (przebieg 68 tys), z navary, jak gdzies Panu doradzono, że olej o lepkości 10W-60 będzie "lepszy", niż zalecany przez producenta 5W-30/5W-40. No i po 28 tys km od pierwszego zalania 10W-60 ( a była w między czasie wymiana oleju) panewki sie pozacierały. Nie napiszę jaki był zastosowany olej, bo nie chce robić antyreklamy, dla "najlepszego" oleju na tym forum. daj przykład, gdzie do seryjnego silnika spełniającego EURO4 czy EURO5 (tem musi posiadać już filtr cząstek stałych) zamiast 5/30 poleciłem 10/60 daj taki przykład... jak nie dasz, to znaczy... że, sam nakręcasz temat pisząc jakieś bzdety i pomówienia bez pokrycia w faktach Zaznaczam, że nie interesuje mnie co miałeś w laboratorium i opowieści co ludzie leją do silników. Napisałeś post do mnie i z łaski swojej odnoś się do moich wypowiedzi na tym forum. CYTAT PS2. "Płukanie silnika" - kto to wymyśla?? i po co?? to dopiero marketingowa zagrywka. Powiem CI tak: jak zlewasz stary olej, zamiast niego możesz wlać zwykłej ON do silnika, odpalić go na 30 s, żeby pochodził na jałowym, i lepiej wypłuka Ci silnik, niż te wszytskie, cudowne płukanki. Jeżeli silnik będzie bez obciążenia, to nic przez 30s mu sie nie stanie. Oczywiści nie zalecam takich czynności, no bo po co to robic? Ale w dobie cdownych wynalazków, takich jak na przykłąd Forte Motor Flush przytaczam dla przykładu. Jeżeli ktoś na prawde chce dobrze przepłukać silnik, to niech przeleje przez niego 10 litrów świeżego oleju, a silnik będzie czystszy. Tyle że nie za długo taki pozostanie, bo zabrudzenia w silniku są efektem spalania, i zależą np od jakości stosowanego paliwa - im mniej siarki w paliwie, tym czystszy silnik. Oczywiście jakość zastosowanego oleju też ma znaczenie, bo takowy olej w silniku, nawet mega zdrowym sie utlenia (spala), więc zanieczyszczenia zawsze pozostaną. kto wymyśla ? nie wiem kto wymyśla... ale sprawdziłem to na sobie i JEST taka potrzeba i są wymierne tego efekty CYTAT eżeli ktoś na prawde chce dobrze przepłukać silnik, to niech przeleje przez niego 10 litrów świeżego oleju, a silnik będzie czystszy bzdura zwykły olej ma bardzo niedużo odpowiednich do tego substancji CYTAT Pozdr. i nie bierz sobie moich wypowiedzi jako atak na swoją osobę, potraktuj to jako radę dla osób nie zorientowanych w temacie. oczywiście, że biorę do siebie.. ale w przeciwieństwie do ciebie, wyrosłem już z onanizowania się danymi na papierze i ślepowierzenia we wszystkie normy i aprobaty swoją jakąś tam wiedzę opieram w większej części na praktyce... a nie tylko i wyłącznie na teorii wyczytanej z jakiś materiałów chcesz przykłady jak się z oleju nie spełniającego DTR robi olej spełniający DRT ? zakłady Ybbstaler posiadają wielkie prasy hydrauliczne firmy BUCHER niestety, DTR nie zawierał oleju jaki chciałem im sprzedać w kontrakcie 3-letnim (kilkanaście tysięcy litrów oleju hydraulicznego wysokiej jakości + dodatkowa obsługa = wypasiony kontrakt) więc dytektor produkcji nie zezwolił by można było go lać z obawy przed awarią. Problem został rozwiązany w 3 tygodnie... Producent (Statoil) kupił/opłacił wpis do DTR i stał się cud.... Olej który był bee stał się cacy To samo lub prawie tak samo masz z aprobatami... opłacasz i masz. Olej się nie nadawał, ale po opłaceniu już się nadaje. A teraz inna sprawa... czy uważasz, że samochód który posiadający silnik 1.9 diesla po zwiększeniu mocy o ponad 200% powinien dalej jeździć na oleju zalecanym przez producenta ? |
|
|
![]()
Post
#1356
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
nie ma konkretu, nie ma tematu.. a zarzut upada. proste papier wszystko przyjmuje.. a, że jest to tylko chwyt marketingowy (a przynajmniej był kiedyś) świadczy fakt, że koncerny wycofują się z produkcji oleji posiadających TYLKO aprobaty 505.01 a w to miejsce dają oleje które posiadają po za 505.01 również 505.00 i 502.00 czy wg. Ciebie to o czymś świadczy ? jak możesz to napisz ooo.. czyli mamy postęp, jednak nie polecałem to teraz napisz mi (i innym) co złego stanie się jak zaleje ten olej do silnika PD ? wskazane jakieś konkretne przypadku awarii wywołanych przez taki olej w takim silniku. nie podasz i nie uzasadnisz merytorycznie... argument upada przykład ? Moje A4q 1.9 TDI AVF, seria ![]() lato: Millers 5/50 zima: Millers 5/40 przebieg na takim zestawieniu ? około 100k problemy ? żadnych komentarz poproszę.... dlaczego się nie zepsuło a powinno daj przykład, gdzie do seryjnego silnika spełniającego EURO4 czy EURO5 (tem musi posiadać już filtr cząstek stałych) zamiast 5/30 poleciłem 10/60 daj taki przykład... jak nie dasz, to znaczy... że, sam nakręcasz temat pisząc jakieś bzdety i pomówienia bez pokrycia w faktach Zaznaczam, że nie interesuje mnie co miałeś w laboratorium i opowieści co ludzie leją do silników. Napisałeś post do mnie i z łaski swojej odnoś się do moich wypowiedzi na tym forum. kto wymyśla ? nie wiem kto wymyśla... ale sprawdziłem to na sobie i JEST taka potrzeba i są wymierne tego efekty bzdura zwykły olej ma bardzo niedużo odpowiednich do tego substancji oczywiście, że biorę do siebie.. ale w przeciwieństwie do ciebie, wyrosłem już z onanizowania się danymi na papierze i ślepowierzenia we wszystkie normy i aprobaty swoją jakąś tam wiedzę opieram w większej części na praktyce... a nie tylko i wyłącznie na teorii wyczytanej z jakiś materiałów chcesz przykłady jak się z oleju nie spełniającego DTR robi olej spełniający DRT ? zakłady Ybbstaler posiadają wielkie prasy hydrauliczne firmy BUCHER niestety, DTR nie zawierał oleju jaki chciałem im sprzedać w kontrakcie 3-letnim (kilkanaście tysięcy litrów oleju hydraulicznego wysokiej jakości + dodatkowa obsługa = wypasiony kontrakt) więc dytektor produkcji nie zezwolił by można było go lać z obawy przed awarią. Problem został rozwiązany w 3 tygodnie... Producent (Statoil) kupił/opłacił wpis do DTR i stał się cud.... Olej który był bee stał się cacy To samo lub prawie tak samo masz z aprobatami... opłacasz i masz. Olej się nie nadawał, ale po opłaceniu już się nadaje. A teraz inna sprawa... czy uważasz, że samochód który posiadający silnik 1.9 diesla po zwiększeniu mocy o ponad 200% powinien dalej jeździć na oleju zalecanym przez producenta ? CYTAT: "papier wszystko przyjmuje.. a, że jest to tylko chwyt marketingowy (a przynajmniej był kiedyś) świadczy fakt, że koncerny wycofują się z produkcji oleji posiadających TYLKO aprobaty 505.01 a w to miejsce dają oleje które posiadają po za 505.01 również 505.00 i 502.00 czy wg. Ciebie to o czymś świadczy ? jak możesz to napisz" norma VW505.01 została zastąpniona normą VW507.00/504.00, toeż więkoszośc już tylko takie normy podaje, chociaż nie zawsze, bo jezeli dany olej nie nadaj sie do "Longlife" to dalej piszą VW505.01. Konkrety: CYTAT: "Bezduszny , potrzeba olej do Audi A3 8P 1,9tdi 105 + wirus - przebieg 105tys obecnie , byl zalany Mobilem 5w-30 , obecnie Castrol Edge 5w-30 , czy moze zalac jakis inny niz wyzej wymienione czy mozna oba dalej spokojnie stosowac ?? olej 5/30 w tym silniku jest dla uzyskania EURO4 skoro masz program... to już nie masz EURO4 a więc i oleju 5/30 nie musisz używać możesz zalać np. M1 0/40 TD lub Millersa XFD 5/40 i będzie cacy wcześniej zrób płukanie silnika"------------Skąd ty to bierzesz, że "olej 5/30 w tym silniku jest dla uzyskania EURO4"??? rozumiem, że tylko olej jest odpowiedzialny za uzyskanie Euro 4 - piękne stwierdzenie. Jeżeli resztę swojej "wiedzy" opierasz na takim rozumowaniu, to nie mamy o czym rozmawiac. CYTAT: "daj przykład, gdzie do seryjnego silnika spełniającego EURO4 czy EURO5 (tem musi posiadać już filtr cząstek stałych) zamiast 5/30 poleciłem 10/60 daj taki przykład... jak nie dasz, to znaczy... że, sam nakręcasz temat pisząc jakieś bzdety i pomówienia bez pokrycia w faktach Zaznaczam, że nie interesuje mnie co miałeś w laboratorium i opowieści co ludzie leją do silników. Napisałeś post do mnie i z łaski swojej odnoś się do moich wypowiedzi na tym forum."" ------------------ nie napisałem że to akurat padło od Ciebie, wiec sie nad tym nie "onanizuj" CYTAT: "oczywiście, że biorę do siebie.. ale w przeciwieństwie do ciebie, wyrosłem już z onanizowania się danymi na papierze i ślepowierzenia we wszystkie normy i aprobaty swoją jakąś tam wiedzę opieram w większej części na praktyce... a nie tylko i wyłącznie na teorii wyczytanej z jakiś materiałów" ------- wiedza oparta na praktyce - tzn ze prowadzisz badania nad tym? czy podchodzisz do tematu w stylu: "Panie Heniu, mnie sie wydaję ze jest jednak lepiej"? CYTAT: "chcesz przykłady jak się z oleju nie spełniającego DTR robi olej spełniający DRT ? zakłady Ybbstaler posiadają wielkie prasy hydrauliczne firmy BUCHER niestety, DTR nie zawierał oleju jaki chciałem im sprzedać w kontrakcie 3-letnim (kilkanaście tysięcy litrów oleju hydraulicznego wysokiej jakości + dodatkowa obsługa = wypasiony kontrakt) więc dytektor produkcji nie zezwolił by można było go lać z obawy przed awarią. Problem został rozwiązany w 3 tygodnie... Producent (Statoil) kupił/opłacił wpis do DTR i stał się cud...."--------Olej który był bee stał się cacy" - widzę że nt "kuntraktów" masz dużą wiedzę, i wiesz, czemu w dużych kontraktach wymaga sie olejów/materiałów spełniajacych dane wymagania - jeżeli cos sie spieprzy, a stosowana materiały bez aprobat/atestów/norm to kto odpowie za to? właśnie ten dyrektor, który by podpisał z Tobą "kuntrakt" bo Tobie sie wydaje, że ten olej jest ok. Po to, jak podejrzewam, zrobiono certyfikacje, aby była podstawa do jego używania. Jeżeli jest certyfikat, to jest kontrakt - tak to działa. CYTAT: "czy uważasz, że samochód który posiadający silnik 1.9 diesla po zwiększeniu mocy o ponad 200% powinien dalej jeździć na oleju zalecanym przez producenta ?" - jeżeli używasz oleju markowego, z dobrym pakietem środków uszlachetniających, to bez probelmu będzie ok. CYTAT: "eżeli ktoś na prawde chce dobrze przepłukać silnik, to niech przeleje przez niego 10 litrów świeżego oleju, a silnik będzie czystszy bzdura zwykły olej ma bardzo niedużo odpowiednich do tego substancji" ------ tu wychodzi Twoja fachowość i praktyczna wiedza w temacie. Poczytaj co to są dyspresanty i detergenty dodawane do fromulacji olejowych to może sie dowiesz, że piszesz głupoty. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1357
|
![]() |
CYTAT Skąd ty to bierzesz, że "olej 5/30 w tym silniku jest dla uzyskania EURO4"??? rozumiem, że tylko olej jest odpowiedzialny za uzyskanie Euro 4 - piękne stwierdzenie. Jeżeli resztę swojej "wiedzy" opierasz na takim rozumowaniu, to nie mamy o czym rozmawiac. bo budowa silnika 1.9 PD 105 KM w zasadzie się nie zmieniła (nie mam na myśli osprzętu) w stosunku do silnika EURO3 1.9 PD 130KM do którego zalecany olej to 5/40 505.01 a EURO4 nie osiągniesz na oleju 5/40 jak osiągnięto EURO4 na tym silniku... sam powinieneś sobie odpowiedzieć CYTAT nie napisałem że to akurat padło od Ciebie, wiec sie nad tym nie "onanizuj" o przepraszam, napisałeś to w stosunku do mnie... więc miej trochę odwagi i weź odpowiedzialność za swoje słowa (nawet te pisane) CYTAT tu wychodzi Twoja fachowość i praktyczna wiedza w temacie. Poczytaj co to są dyspresanty i detergenty dodawane do fromulacji olejowych to może sie dowiesz, że piszesz głupoty. oczywiście, że wiem.. tylko co z tego że takie coś istnieje skoro ich ilość w standardowym oleju jest bardzo uboga ? CYTAT widzę że nt "kuntraktów" masz dużą wiedzę, i wiesz, czemu w dużych kontraktach wymaga sie olejów/materiałów spełniajacych dane wymagania - jeżeli cos sie spieprzy, a stosowana materiały bez aprobat/atestów/norm to kto odpowie za to? właśnie ten dyrektor, który by podpisał z Tobą "kuntrakt" bo Tobie sie wydaje, że ten olej jest ok. Po to, jak podejrzewam, zrobiono certyfikacje, aby była podstawa do jego używania. Jeżeli jest certyfikat, to jest kontrakt - tak to działa. a jak by nie było wpisu do DTR to by się coś zepsuło ? chyba nie chcesz lub nie możesz zobaczyć pewnej zasady... że, nie zawsze musi być na coś papier, by to działało. Takie jak to nazywasz "certyfikaty" są dobre dla seryjnych silników. Na tym forum większość już takich nie ma.. więc te certyfikaty są już nic nie warte, bo nie odnoszą się do silnika w takim stanie jak jest po modyfikacjach. Rozumiesz ? CYTAT wiedza oparta na praktyce - tzn ze prowadzisz badania nad tym? czy podchodzisz do tematu w stylu: "Panie Heniu, mnie sie wydaję ze jest jednak lepiej"? w tym wypadku nawet metoda na "pana Henia" jest lepsza niż Twoja goła teoria bez najmniejszej praktyki CYTAT jeżeli używasz oleju markowego, z dobrym pakietem środków uszlachetniających, to bez probelmu będzie ok. jakiś konkret poproszę a nie bełkot... czy taki olej musi spełniać jakąś aprobatę producenta ? Jaki więc olej zalecisz do takiego silnika o mocy zwiększonej ponad 200% (chcesz wykres i opis zmian?) ... ? No i co w tym wszystkim chciałeś mi przekazać ? Czy tylko to, że nie trzymam się "certyfikacji" przy doborze oleju ? |
|
|
![]()
Post
#1358
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
"o przepraszam, napisałeś to w stosunku do mnie...
więc miej trochę odwagi i weź odpowiedzialność za swoje słowa (nawet te pisane)" - naumiej sie czytać ze zrozumieniem. Po drugie, jestes typowym forumowym "specjalistą" - tak jak pan Henio, który jest nie reformowalny, i któremu sie nie wytłumaczy, że robi coś nie tak jak powinien, bo "on to robi od 30 lat, i tak jest dobrze" - tyle że, ciekawe, czy jak sie komuś cos wysra po Twojej cudownej, fachowej wiedzy doradczej, czy weźmiesz za to odpowiedzialność? Obstawiam że nie. Bo Millers 5W-40, to "prawie" to samo co 5W-30, więc nic sie stac nie może". Po tym co piszesz, uważam że swoją "wiedzę, fachowość i praktykę" opierasz na przekartkowanym poradniku mobila, badź totala, tyle że nie przekartkowałeś/przeczytałeś tego ze zrozumieniem. Dodatkowo Twoje subiektywne odczucia (czyli wyniki Twojej praktyki na słuch, węch, czy co tam jeszcze) tylko moje wrażenie potęgują. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1359
|
![]() |
CYTAT naumiej sie czytać ze zrozumieniem. to może wytłumacz mi, nieumiejącemu czytać... że ten tekst poniżej nie był skierowany do mnie CYTAT Proponuję abyś odświeżył sobie wiedzę, tą podstawową, nt lepkości poszczególnych olei i jej parametrów podczas pracy takowego oleju, a może dojdziesz sam do wniosku, że skoro dla jednego silnika producent wymaga stosowania oleju o lepkości 5W-30, to po Twojej cudownej radzie, i zastosowaniu oleju o lepkości 10W-50 lub innego, może dojśc do zatarcia panewek (sprawdź sobie lepkość kinematyczną poszczególnych klas). więc teraz daj przykład.. gdzie tak zrobiłem jak opisałeś, ok ? może też jakiś przykład tego zatarcia ? Mogę być jak pan Henio... ale w przeciwieństwie do Ciebie coś nie coś widziałem w praktyce i coś nie coś przećwiczyłem na swoich silnikach. Wiem jak wygląda olej, wiem jak wygląda silnik w środku... czyli faktycznie jak typowy pan Henio ![]() Ty nawet pewnie tego nie widziałeś (no może w książce) ...bo tylko naczytałeś się teorii i wiedzy papierowej (no chyba, że jest jakaś książka lub są jakieś szkolenia dotyczące doboru oleju do silników po tuningu.. to grzecznie przeproszę i postawię flaszkę). Do siników po tuningu nie ma innej drogi doboru niż metoda "na pana Henia", który w swojej szopie przetestował w mniej lub bardziej profesjonalny sposób oleje "na żywym organizmie". ... ale zawsze możesz dawać swoje dobre rady np. firmie VTG ![]() Jaki olej i z jakimi aprobatami zaproponujesz do Corvetty GS'a ? (pamiętaj o lepkości kinematycznej by nie rozsadził panewek) Coś mówią o takich przypadkach aprobaty i certyfikaty ? CYTAT tyle że, ciekawe, czy jak sie komuś cos wysra po Twojej cudownej, fachowej wiedzy doradczej, czy weźmiesz za to odpowiedzialność? Obstawiam że nie. i tu się mylisz... ja i moja firma braliśmy odpowiedzialność finansową za to co robiliśmy, to jest podstawa (plus ubezpieczenie) bo inaczej nikt nie dopuści Ciebie do dużych układów smarujących czy hydraulicznych. PS dalej nie napisałeś jaki olej byś zastosował do silnika fiata 1.9 jtd 80KM w którym jest moc zwiększona o ponad 200% .... oczywiście czekam na jakąś propozycję oleju z certyfikatami ... bo innego nie można. Czekam na propozycję z uzasadnieniem ![]() |
|
|
![]()
Post
#1360
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Oho robi się ciekawie ..
Kolejna pasjonujaca dyskusja. CYTAT Do siników po tuningu nie ma innej drogi doboru niż metoda "na pana Henia" Jaka to metoda ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 15:35 |