![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1321
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 January 2011 ![]() |
'Golfista'
ceramizer działa na silnik jak nagar i brud który się w nim osadza w czasie eksploatacji, zmniejszy to zużycie oleju i poprawi kompresję, ale ma to zgubny wpływ dla silnika, zatka jakieś mikro szczeliny i otwory przez które powinien dostawać się olej i już masz zatarte jakieś podzespoły... środek ten może jedynie zamaskować objawy zużycia silnika przez co nawet nie wiesz kiedy kompletnie się rozleci "...krosty leczy się specyfikiem medycznym, a nie pudrem..." |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1322
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1323
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Bezduszny , potrzeba olej do Audi A3 8P 1,9tdi 105 + wirus - przebieg 105tys obecnie , byl zalany Mobilem 5w-30 , obecnie Castrol Edge 5w-30 , czy moze zalac jakis inny niz wyzej wymienione czy mozna oba dalej spokojnie stosowac ??
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1324
|
![]() |
Bezduszny , potrzeba olej do Audi A3 8P 1,9tdi 105 + wirus - przebieg 105tys obecnie , byl zalany Mobilem 5w-30 , obecnie Castrol Edge 5w-30 , czy moze zalac jakis inny niz wyzej wymienione czy mozna oba dalej spokojnie stosowac ?? olej 5/30 w tym silniku jest dla uzyskania EURO4 skoro masz program... to już nie masz EURO4 a więc i oleju 5/30 nie musisz używać możesz zalać np. M1 0/40 TD lub Millersa XFD 5/40 i będzie cacy wcześniej zrób płukanie silnika |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1325
|
![]() |
ooo..
właśnie zobaczyłem, że Millers wprowadził ciekawy olej XFS 0/40 w pełni syntetyczny na bazie PAO i do tego "Low Saps" do samochodów z filtrami cząstek stałych |
|
|
![]()
Post
#1326
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
A co powiecie o Panolin ?
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1327
|
![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1328
|
![]() |
naprawiać silnik
|
|
|
![]()
Post
#1329
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Kiedys wlałem takie cos o wdzięcznej nazwie motor-life do kosiarki ....szlag ja trafił po pół roku zadymiłem pół wsi , szkoda gadać.
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1330
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Ciekawy jestem waszej opinii o nowej rodzinie olejów Fuchs XTL.
Widzieliście filmik na youtube który prezentuje ten olej ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1331
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Od 30 tyś km leje Motula 505.01,za około miesiąc będzie 4 wymiana oleju i rozważam zamianę na:
Amsoil Europe formula 5w40 505.01 Xado Atomic Oil 5w40 505.01 Motul 8100 X-clean C3 5W40 505.01 Silnik ASZ 1.9 tdi 130 ps( 170) i 310( 370)nm. Zostać przy Specyficu 505 .01 czy może któryś z wyżej wymienionych będzie wart zamiany. -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1332
|
![]() |
ja bym poszedł w stronę XADO lub Millersa XFD 5/40 którego nie ma w zestawieniu... a którego obecnie zalałem i słyszę sporą różnice in plus pracy silnika względem M1 0/40 TD
nie ma co patrzeć na aprobatę 505.01.. bo już nie jest ci ona potrzebna. nie masz seryjnego silnika.. a więc i seryjne wymagania norm już nie obowiązują |
|
|
![]()
Post
#1333
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1334
|
![]() |
ona są smarowane paliwem
|
|
|
![]()
Post
#1335
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
To w takim razie po co te normy ? Co siądzie od używania oleju bez odpowiednich norm w seryjnym samochodzie ?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1336
|
![]() |
To w takim razie po co te normy ? Co siądzie od używania oleju bez odpowiednich norm w seryjnym samochodzie ? komercha... zobacz ile jest na rynku silników 1.9 PD i 2.0 PD jeżeli zrobisz do niech dedykowany olej w dobrej cenie, to jesteś dobrze ustawiony (aby firma dostała aprobatę 505.01 na swój olej musi dobrze zapłacić za to) dobra cena oleju 5/40 505.01 dla silników 1.9 PD bierze się z jego składu. Są to oleje tzw. "nie w pełni syntetyczne" czyli coś pomiędzy półsyntetykiem a syntetykiem. Czy w takim silniku może pracować pełny syntetyk 5/40 ? Oczywiście, że może... ale taki olej będzie droższy niż 505.01 Millers traktuje olej 5/40 505.01 jako półsyntetyk http://www.millersoils.pl/produkty/premium...ls-xfe-pd-5w40/ |
|
|
![]()
Post
#1337
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Motul 505.01 jest 100% synthetic , bynajmniej na butelce jest taki napis
![]() Odnośnie normy 505.01 do PD to raczej bym się tego trzymał. Prace PD wymusza krzywka wałka a nie jest to smarowane pod ciśnieniem i dlatego ten olej musi mieć wiekszą odporność na zrywanie filmu. HTHS >3.5 Także na to trzeba zwrócić uwagę. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1338
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1339
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Znam przypadek Passata B5 1.9 PD, z przebiegiem ponad 300 kkm, latał od kilku lat na przemian na Mobilu 10w40 i oleju Kager 10w40 i jakoś nic mu nie jest. Właścicielce po prosu nie zależy na jakości, a na cenie. Coś w tym jest. Millers faktycznie daje radę. Sprawdzone na silnikach mjet w Alfach 1.9 i 2.4, odczuwalna różnica w pracy silnika.
-------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#1340
|
|
User Dołączył: Sun, 05 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Motul miał (a nie ma już) 505.01 w pełnym syntetyku... chyba jako jedyny producent. Czyli ten nie jest pełen syntetyk ? http://www.motul.pl/download/1specificvw505015w40.pdf |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 09 August 2025 - 17:07 |