![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1301
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
CYTAT(ChRzAnIu @ Tue, 25 Jan 2011 - 22:49) *
VW passat B4 AFN 1,9 tdi 160KM (strojenie MR-MOTORS ) przebieg 357tys , obecnie zalany jakims 10W-40 , oleju nieubywa . na co wymienic ? moze Motul 6100 synergie+ 10W40 silnika nie masz już seryjnego (program) więc i oleju do serii nie ma sensu zalewać.... płukanie silnika i pełny syntetyk 5/40 lub na lato 5/50 a co dokladnie zalac ?? mobil 1 ? castrol edge ? valvoline vr ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1302
|
![]() |
Hehe To jeszcze zapytam o inne paści: Citroen Berlingo 2.0 HDi 2006r przejechane 96 tyś km przebieg oryginalny zalewam od początku Total pełny syntetyk Peugeot Partner 1.6 HDi 2006r przejechane 165 tyś km przebieg oryginalny tak samo Total pełny syntetyk Iveco Daily 2.8 TDi 2001r przejechane 87 tyś km przebieg oryginalny tak samo Total pełny syntetyk Mitsubishi Outlander 2.0TDi (silnik VW pompowtryski) 2010r. przejechane 19 tyś km teraz przy pierwszej wymianie oleju zmieniłem na Shell Helix Ultra Extra 5W30 Wózek widłowy Mitsubishi FG30K 2001r zasilanie tylko gaz (fabrycznie) używany sporadycznie przepracowane 12000 motogodzin zalany półsyntetykiem Elf Quad Honda 400 Sportrax 2003r przejechane może z 500km można powiedzieć że cały czas "odpoczywa" zalewany dwa razy w roku olejem Honda GN 10W40 SJ O więcej nie pytam gdyż tylko te sprzęty zostają u mnie na dłużej i chcę aby jeszcze długo służyły stąd moje pytanie czy zostawić tak jak jest czy zmienić a jak tak to na jaki, w samochodach wymieniam olej co 10 tyś km wózek i quad dwa razy w roku jest dobrze, tak trzymać ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1303
|
![]() |
silnika nie masz już seryjnego (program) więc i oleju do serii nie ma sensu zalewać.... płukanie silnika i pełny syntetyk 5/40 lub na lato 5/50 a co dokladnie zalac ?? mobil 1 ? castrol edge ? valvoline vr ? może być mobil, może być VR1, może być Millers omijać castrola |
|
|
![]()
Post
#1304
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Ponawiam pytanie:
Witam. Pacjent golf mk3 1.9PD ATD +Gt22v z vw2.5tdi+al i pare dupereli. Aktualnie castrol polsyntetyk . Ubytków brak. Narazie niewystrojone ~160km za miesiąc strojenie (jak będą warunki) cel przebić 200/400. Przebieg??? kto to wie. Auto to dupowóz, czasami jakieś gonitwy wieczorne ale rzadko. Co tam w końcu sensownego wlać? -------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1305
|
![]() |
syntetyk 5/40 lub 5/50... przed zalaniem płukanie silnika
byle nie żaden produkt Castrola |
|
|
![]()
Post
#1306
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
syntetyk 5/40 lub 5/50... przed zalaniem płukanie silnika byle nie żaden produkt Castrola a to nie przeszkadza ze auto wczesniej latało na połówce?? podobno nie jest to zdrowe przechodzić z olejem w góre w sensie z poł na pełnego syntetyka..tylko pytam bo sie nie znam. ja jak kupiłem auto nie wiedziałem co było zalane i dałem półsyntetyk...teraz przy zmianie znowu dałem połówke...to źle? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1307
|
![]() |
nie, nie przeszkadza.
śmiało możesz zalać |
|
|
![]()
Post
#1308
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
no teraz niestety nie zaleje bo wlasnie świeżo wszedl motul 6100...w sumie przy moim przebiegu troche sie boje wlac pełen syntetyk bo juz pyka prawie 190kk z czego ponad 20 na pewno jest na półówce...a co było wczesniej nie wiem...bo nie było żadnej kartki..nastepna zmiana za jakies 10 tyś wiec to juz bedzie około 35 tyś na połówce...warto wtedy jeszcze lać pełnego?? co moge zyskac a co stracic?nie bedzie tak ze zaleje pojeżdże troche i nagle olej zniknie?? fakt jest taki ze teraz na połówce mi nie ciągnie oleju w zasadzie wcale...przejechałem 15kkm i wzięło mi 1/6 podziałki bagnetu...
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1309
|
![]() |
190k km ?
to nie tak dużo, możesz śmiało zalać syntetyk jak sprzedawałem Vivaro to miało 450k i latało ma syntetyku 5/40 |
|
|
![]()
Post
#1310
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
no to nastepnym razem pomysle moze o syntetyku...chociaz jak bede zadowolony z tego 6100 to nie wiem czy bede zmieniał na inny
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1311
|
![]() |
jak uważasz..
ale pamiętaj, że pół-syntetyk to w przeważającej większości olej mineralny z dodatkiem syntetycznego (10-20%) o ile w seryjnym samochodzie jakoś to daje radę i jest tanie.. o tyle przy modach pewnie się coś wysra |
|
|
![]()
Post
#1312
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
czyli jesli planuje modyfikacje program wtryski turbo itp itd to lepiej wracac do syntetyka?
|
|
|
![]()
Post
#1313
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
jest gdzieś lektura o płukaniu silnika ?
-------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1314
|
![]() |
jest gdzieś lektura o płukaniu silnika ? 1. wlać do ciepłego silnika jak już stoimy do zmiany oleju 2. odpalić silnik na 10 minut na jałowym biegu 3. spuścić olej i zalać nowy w skrajnych sytuacjach (mega brudne silniki) zalać zanim wyjedziemy na serwis olejowy |
|
|
![]()
Post
#1315
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
1. wlać do ciepłego silnika jak już stoimy do zmiany oleju 2. odpalić silnik na 10 minut na jałowym biegu 3. spuścić olej i zalać nowy w skrajnych sytuacjach (mega brudne silniki) zalać zanim wyjedziemy na serwis olejowy ciepły tzn jaka temp oleju 70? 80? może być no środek LM czy proponujesz jakiś inny?? bo jak rozumiem nie mam czego sie bać bo to tylko pomoże. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1316
|
![]() |
ciepły to ciepły... taki, jak jest kiedy zajedziesz spokojnie do warsztatu
zanim wjedziesz na podnośnik też chwila trwa ile olej może mieć wtedy ? a środek... może być i LM, może być i Millers .. a i XADO ma też tego typu środki |
|
|
![]()
Post
#1317
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
ciepły to ciepły... taki, jak jest kiedy zajedziesz spokojnie do warsztatu zanim wjedziesz na podnośnik też chwila trwa ile olej może mieć wtedy ? a środek... może być i LM, może być i Millers .. a i XADO ma też tego typu środki nie wiem bo ja wbijam na kanał do garażu i zmieniam ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1318
|
![]() |
jakiś pełny syntetyk 5/40 lub 5/50 na bazie PAO
|
|
|
![]()
Post
#1319
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Dzisiaj przesiadłem sie z motula specyfica na AMSOIL 5w-40 zobaczymy jak bedzie zachowywał sie podczas porannych startów
![]() |
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1320
|
![]() |
Wracam z tematem Cif 1.6 + gaz
pali olej - mniej po wlaniu ![]() a jeździ na ![]() ![]() coś robić? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 09 August 2025 - 17:06 |