Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 64 65 66 67 68 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
ChRzAnIu
post Sun, 30 Jan 2011 - 00:21
Post #1301


Super User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.





CYTAT(ChRzAnIu @ Tue, 25 Jan 2011 - 22:49) *
VW passat B4 AFN 1,9 tdi 160KM (strojenie MR-MOTORS ) przebieg 357tys , obecnie zalany jakims 10W-40 , oleju nieubywa .
na co wymienic ? moze Motul 6100 synergie+ 10W40

silnika nie masz już seryjnego (program) więc i oleju do serii nie ma sensu zalewać....
płukanie silnika i pełny syntetyk 5/40 lub na lato 5/50

a co dokladnie zalac ?? mobil 1 ? castrol edge ? valvoline vr ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 30 Jan 2011 - 00:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Jan 2011 - 09:40
Post #1302









CYTAT(Świr @ Sat, 29 Jan 2011 - 19:21) *
Hehe
To jeszcze zapytam o inne paści:

Citroen Berlingo 2.0 HDi 2006r przejechane 96 tyś km przebieg oryginalny zalewam od początku Total pełny syntetyk

Peugeot Partner 1.6 HDi 2006r przejechane 165 tyś km przebieg oryginalny tak samo Total pełny syntetyk

Iveco Daily 2.8 TDi 2001r przejechane 87 tyś km przebieg oryginalny tak samo Total pełny syntetyk

Mitsubishi Outlander 2.0TDi (silnik VW pompowtryski) 2010r. przejechane 19 tyś km teraz przy pierwszej wymianie oleju zmieniłem na Shell Helix Ultra Extra 5W30

Wózek widłowy Mitsubishi FG30K 2001r zasilanie tylko gaz (fabrycznie) używany sporadycznie przepracowane 12000 motogodzin zalany półsyntetykiem Elf

Quad Honda 400 Sportrax 2003r przejechane może z 500km można powiedzieć że cały czas "odpoczywa" zalewany dwa razy w roku olejem Honda GN 10W40 SJ

O więcej nie pytam gdyż tylko te sprzęty zostają u mnie na dłużej i chcę aby jeszcze długo służyły stąd moje pytanie czy zostawić tak jak jest czy zmienić a jak tak to na jaki, w samochodach wymieniam olej co 10 tyś km wózek i quad dwa razy w roku

jest dobrze, tak trzymać wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Jan 2011 - 09:43
Post #1303









CYTAT(ChRzAnIu @ Sun, 30 Jan 2011 - 00:21) *
silnika nie masz już seryjnego (program) więc i oleju do serii nie ma sensu zalewać....
płukanie silnika i pełny syntetyk 5/40 lub na lato 5/50

a co dokladnie zalac ?? mobil 1 ? castrol edge ? valvoline vr ?

może być mobil, może być VR1, może być Millers
omijać castrola
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slonik98
post Sun, 30 Jan 2011 - 11:06
Post #1304


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 December 2009
Skąd: Rogoźnik





Ponawiam pytanie:
Witam. Pacjent golf mk3 1.9PD ATD +Gt22v z vw2.5tdi+al i pare dupereli. Aktualnie castrol polsyntetyk . Ubytków brak. Narazie niewystrojone ~160km za miesiąc strojenie (jak będą warunki) cel przebić 200/400. Przebieg??? kto to wie. Auto to dupowóz, czasami jakieś gonitwy wieczorne ale rzadko. Co tam w końcu sensownego wlać?



--------------------
Golf 2 syncro project
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Jan 2011 - 11:15
Post #1305









syntetyk 5/40 lub 5/50... przed zalaniem płukanie silnika
byle nie żaden produkt Castrola
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielu
post Sun, 30 Jan 2011 - 11:40
Post #1306


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





CYTAT(bezduszny @ Sun, 30 Jan 2011 - 11:15) *
syntetyk 5/40 lub 5/50... przed zalaniem płukanie silnika
byle nie żaden produkt Castrola

a to nie przeszkadza ze auto wczesniej latało na połówce?? podobno nie jest to zdrowe przechodzić z olejem w góre w sensie z poł na pełnego syntetyka..tylko pytam bo sie nie znam. ja jak kupiłem auto nie wiedziałem co było zalane i dałem półsyntetyk...teraz przy zmianie znowu dałem połówke...to źle?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Jan 2011 - 11:48
Post #1307









nie, nie przeszkadza.
śmiało możesz zalać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielu
post Sun, 30 Jan 2011 - 14:04
Post #1308


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





no teraz niestety nie zaleje bo wlasnie świeżo wszedl motul 6100...w sumie przy moim przebiegu troche sie boje wlac pełen syntetyk bo juz pyka prawie 190kk z czego ponad 20 na pewno jest na półówce...a co było wczesniej nie wiem...bo nie było żadnej kartki..nastepna zmiana za jakies 10 tyś wiec to juz bedzie około 35 tyś na połówce...warto wtedy jeszcze lać pełnego?? co moge zyskac a co stracic?nie bedzie tak ze zaleje pojeżdże troche i nagle olej zniknie?? fakt jest taki ze teraz na połówce mi nie ciągnie oleju w zasadzie wcale...przejechałem 15kkm i wzięło mi 1/6 podziałki bagnetu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Jan 2011 - 14:23
Post #1309









190k km ?
to nie tak dużo, możesz śmiało zalać syntetyk

jak sprzedawałem Vivaro to miało 450k i latało ma syntetyku 5/40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielu
post Sun, 30 Jan 2011 - 14:31
Post #1310


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





no to nastepnym razem pomysle moze o syntetyku...chociaz jak bede zadowolony z tego 6100 to nie wiem czy bede zmieniał na inny tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Jan 2011 - 14:37
Post #1311









jak uważasz..
ale pamiętaj, że pół-syntetyk to w przeważającej większości olej mineralny z dodatkiem syntetycznego (10-20%)

o ile w seryjnym samochodzie jakoś to daje radę i jest tanie..
o tyle przy modach pewnie się coś wysra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielu
post Sun, 30 Jan 2011 - 14:59
Post #1312


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





czyli jesli planuje modyfikacje program wtryski turbo itp itd to lepiej wracac do syntetyka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slonik98
post Sun, 30 Jan 2011 - 17:18
Post #1313


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 December 2009
Skąd: Rogoźnik





jest gdzieś lektura o płukaniu silnika ?


--------------------
Golf 2 syncro project
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Jan 2011 - 17:27
Post #1314









CYTAT(slonik98 @ Sun, 30 Jan 2011 - 17:18) *
jest gdzieś lektura o płukaniu silnika ?

1. wlać do ciepłego silnika jak już stoimy do zmiany oleju
2. odpalić silnik na 10 minut na jałowym biegu
3. spuścić olej i zalać nowy


w skrajnych sytuacjach (mega brudne silniki) zalać zanim wyjedziemy na serwis olejowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielu
post Sun, 30 Jan 2011 - 18:13
Post #1315


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





CYTAT(bezduszny @ Sun, 30 Jan 2011 - 17:27) *
1. wlać do ciepłego silnika jak już stoimy do zmiany oleju
2. odpalić silnik na 10 minut na jałowym biegu
3. spuścić olej i zalać nowy


w skrajnych sytuacjach (mega brudne silniki) zalać zanim wyjedziemy na serwis olejowy

ciepły tzn jaka temp oleju 70? 80?
może być no środek LM czy proponujesz jakiś inny?? bo jak rozumiem nie mam czego sie bać bo to tylko pomoże.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Jan 2011 - 18:18
Post #1316









ciepły to ciepły... taki, jak jest kiedy zajedziesz spokojnie do warsztatu
zanim wjedziesz na podnośnik też chwila trwa

ile olej może mieć wtedy ?


a środek...
może być i LM, może być i Millers .. a i XADO ma też tego typu środki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielu
post Sun, 30 Jan 2011 - 18:22
Post #1317


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





CYTAT(bezduszny @ Sun, 30 Jan 2011 - 18:18) *
ciepły to ciepły... taki, jak jest kiedy zajedziesz spokojnie do warsztatu
zanim wjedziesz na podnośnik też chwila trwa

ile olej może mieć wtedy ?


a środek...
może być i LM, może być i Millers .. a i XADO ma też tego typu środki


nie wiem bo ja wbijam na kanał do garażu i zmieniam smile.gif a jaki olej byś radził z pełnych syntetyków do grzebanego AFN?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 30 Jan 2011 - 18:24
Post #1318









jakiś pełny syntetyk 5/40 lub 5/50 na bazie PAO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Wed, 02 Feb 2011 - 23:29
Post #1319


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





Dzisiaj przesiadłem sie z motula specyfica na AMSOIL 5w-40 zobaczymy jak bedzie zachowywał sie podczas porannych startów smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Thu, 03 Feb 2011 - 07:18
Post #1320









Wracam z tematem Cif 1.6 + gaz
pali olej - mniej po wlaniu



a jeździ na





coś robić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 64 65 66 67 68 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 09 August 2025 - 17:06