![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1281
|
![]() |
Uważasz się za guru tego forum, jak widac i wszystkich traktujesz z buta którzy moga cokolwiek wiecej powiedzieć. Pozdrawiam i życzę samych cierpliwych userów ![]() no nie wiem o co Ci chodzi... skoro znasz jak sam pisałeś autora/autorów patentu którego barwny fragment wstawiłem uważam, że możesz skorzystać z jego wiedzy... sam pisałeś: CYTAT("Croom") To co pisałeś przypomina mi to o czym rozmawiałem kiedyś z pewnym starszym gosciem notabene byłym rzeczoznawcą techniki samochodowej i była taka akcja zwiazana z wynalazkiem sposobu otrzymywania takiej struktury o której pisałeś w Polsce, podobno opatentowana , nie pamietam dokładnie szczegółów, wszystko to było na poczatku lat 90-tych w Krakowie. to ile miałeś lat na początku lat 90-tych ? ![]() wypada tylko pogratulować (i pochylić czoła) tak poważnych rozmów w tak młodym wieku Co do "mówienia więcej" to jak na razie po za reklamą jednego producenta (jak robisz to na co najmniej 10 forach) i mylnymi informacjami nie napisałeś niczego szczególnego. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1282
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Nie napisałem że znam, napisałem że mi przypomina.
A równie dobrze mogłem o tym rozmawiać rok temu mając wiecej lat jak zakładasz. Znowu wszystko wyciete, ten post zapewne też bedzie usuniety .... To jest jak to napisałeś specyficzne forum, nie sposób zauważyć przez Twoje docinki :-) A ty jestes jego alfą i omegą... żegnam i pozdrawiam wszystkich. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1283
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Mam youngtimera, VW Golf II GTI 16v (KR czyli na zwykłym K-Jetronicu, odcinka przy 7200 z tego co pamiętam) z 1989 roku.
Przebieg teoretycznie 230 tys (mógł być kręcony, o ile 'specjalista' potrafi przekręcić dwudziestoletni eeprom NMC9307EN). Mam go od 11.2009 i jeździ na 10W40 Mobila (poprzedni właściciel). Olej wymieniałem w lutym/marcu 2010, przejechałem mniej niż 5000 km i na razie nie zauważyłem zużycia oleju. Golf przeżył swojego pierwszego trackdaya, był męczony zgodnie z przeznaczeniem przez 180 km, temperatura oleju 95-98st (w mieście przy dużych korkach nawet 110st, przy chłodnych warunkach -10st i pustych drogach potrafi być poniżej 80st). Czy coś zmieniać w oleju czy nie? Planuje wstępnie jeden trackday na miesiąc (pewnie wyjdzie mniej), może uda się CA Cup zaliczyć, czyli ~1000 km rocznie w cięższych warunkach track dayowych. Jakieś propozycje, Millers, Motul? Katalog Motula podaje Good, Better, Best(8100 X-cess 5W-40, 6100 Synergie+ 10W-40, 6100 Synergie 15W-50) Katalog Millersa podaje : XFS 5w40, Trident 5w40 Manual Haynes podaje multigrade engine oil to viscosity SAE 15W50 or 20W50 (wydanie z 1997 roku, nie pamiętam czy były aktualizacje) Poza tym mam jeszcze pytanie o moje codzienne auto Colt '07 1.3, wlewałem Castrol Slx professional 5W30, z tego co czytam wątek to może warto zmienić na Orlen/Shell Helix/Mobil o tych samych parametrach? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1284
|
![]() |
zmieniać....
tym bardziej że: CYTAT jeździ na 10W40 Mobila CYTAT Golf przeżył swojego pierwszego trackdaya, był męczony zgodnie z przeznaczeniem przez 180 km, temperatura oleju 95-98st (w mieście przy dużych korkach nawet 110st ten olej słabo nadaje się do takiego zastosowania + gwarantuję, że w trakcie trackday'a temperatura byłą wyższa niż te okolice 100 stopni na co zmienić ? jak do takiej jazdy to jakiś syntetyk. |
|
|
![]()
Post
#1285
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Mam youngtimera, VW Golf II GTI 16v (KR czyli na zwykłym K-Jetronicu, odcinka przy 7200 z tego co pamiętam) z 1989 roku. Przebieg teoretycznie 230 tys (mógł być kręcony, o ile 'specjalista' potrafi przekręcić dwudziestoletni eeprom NMC9307EN). Mam go od 11.2009 i jeździ na 10W40 Mobila (poprzedni właściciel). Olej wymieniałem w lutym/marcu 2010, przejechałem mniej niż 5000 km i na razie nie zauważyłem zużycia oleju. Golf przeżył swojego pierwszego trackdaya, był męczony zgodnie z przeznaczeniem przez 180 km, temperatura oleju 95-98st (w mieście przy dużych korkach nawet 110st, przy chłodnych warunkach -10st i pustych drogach potrafi być poniżej 80st). Czy coś zmieniać w oleju czy nie? Planuje wstępnie jeden trackday na miesiąc (pewnie wyjdzie mniej), może uda się CA Cup zaliczyć, czyli ~1000 km rocznie w cięższych warunkach track dayowych. Jakieś propozycje, Millers, Motul? Katalog Motula podaje Good, Better, Best(8100 X-cess 5W-40, 6100 Synergie+ 10W-40, 6100 Synergie 15W-50) Katalog Millersa podaje : XFS 5w40, Trident 5w40 Manual Haynes podaje multigrade engine oil to viscosity SAE 15W50 or 20W50 (wydanie z 1997 roku, nie pamiętam czy były aktualizacje) Poza tym mam jeszcze pytanie o moje codzienne auto Colt '07 1.3, wlewałem Castrol Slx professional 5W30, z tego co czytam wątek to może warto zmienić na Orlen/Shell Helix/Mobil o tych samych parametrach? Ja w moim starym GTI silnik PF czyli 1.8 107 ps 8v lałem 5w50 Mobila, przebieg był w okolicach 200 tys, wymieniany co 7-10 tyś, auto dość mocno upalane ![]() -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#1286
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
a ja zapytam jeszcze raz...choć kilka stron wczesniej pytałem.
motorek AFN 190 tyś przebiegu. co byście zalali ?? wczesnie pytałem o motula 6100+ ale podobno warto tylko brać tego w metalowych puchach bo cała reszta to jakiś sredni jakościowo olej. jak to z tym naprawde jest?? pytam jako laik bo wiele osób poleca ten olej wlasnie do TDI VP bo i jest dobry i w z rozsądnej kasie.możecie sie wypowiedzieć? czy ew. proponujecie jakaś alternatywe? |
|
|
![]()
Post
#1287
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 December 2009 Skąd: Rogoźnik ![]() |
Witam. Pacjent golf mk3 1.9PD ATD +Gt22v z vw2.5tdi+al i pare dupereli. Aktualnie castrol polsyntetyk
![]() -------------------- Golf 2 syncro project
|
|
|
![]()
Post
#1288
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 24 January 2011 ![]() |
Peugeot 106 1.6 16v używany głównie na ulicy za to bardzo intensywnie. Czy jest sens lać Millersa CFS5w40 czy wystarczy XFS5w50? Nie chodzi mi o kwestie finansowe bo różnice 80zł na 8000km przeżyję, chciałbym raczej wiedzieć czy są jakieś przeciwskazania w użytkowaniu olejów z serii motorsport w codziennej jeździe. Czy XFS 5W50 jest w pełni syntetyczny? Na stronie producenta jest opis "w pełni syntetyczny olej silnikowy" ale przy CFS5w40 jest "Wykonany na 100% bazie syntetycznej , w tym synergicznej mieszance trzech estrów". Czy zatem XFS5w50 to nie HC?
|
|
|
![]()
Post
#1289
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Witam.
Millers swoje oleje HC opisuje jako 1/2 syntetyk. XFS 5W50 - olej syntetyczny lini premium, natomiast CFS to linia motorsport. Mam ten olej w swojej ofercie i poruszałem już ten temat. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#1290
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 24 January 2011 ![]() |
A co z użytkowaniem serii motorsport na codzień? Jakieś negatywne skutki?
|
|
|
![]()
Post
#1291
|
|
User Dołączył: Sat, 16 August 2008 Skąd: kielce ![]() |
Witam, jaki olej do Audi A3 1.9 Tdi 131km, 200 tys przebiegu, 2001 rok? Poprzednio zalany był jakiś Castrol long life, i chciał bym zmienić, bo czytałem tu na forum, że castrol nie jest za dobry.
Jeśli podobne pytanie już było to przepraszam, ale użyłem szukajki i nic nie znalazła, a 65 stron to trochę dużo do przewertowania. |
|
|
![]()
Post
#1292
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
VW passat B4 AFN 1,9 tdi 160KM (strojenie MR-MOTORS ) przebieg 357tys , obecnie zalany jakims 10W-40 , oleju nieubywa .
na co wymienic ? moze Motul 6100 synergie+ 10W40 |
|
|
![]()
Post
#1293
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Witam, jaki olej do Audi A3 1.9 Tdi 131km, 200 tys przebiegu, 2001 rok? Poprzednio zalany był jakiś Castrol long life, i chciał bym zmienić, bo czytałem tu na forum, że castrol nie jest za dobry. Jeśli podobne pytanie już było to przepraszam, ale użyłem szukajki i nic nie znalazła, a 65 stron to trochę dużo do przewertowania. Np Motul Specyfic 505.01 lub inny olej z normą 505.01.. -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#1294
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 26 January 2011 ![]() |
Witam,
Opel Vectra C 2.2 GTS (174 tysiące) jeżdżę nim dopiero od niedawna, wcześniej był zlany półsyntetykiem (o ile dobrze kojarzę to GM`a - oleju na ten moment nie bierze!), i chodzi mi o to czy jak bym przeszedł na syntetyk to będzie to dobrym rozwiązaniem?? Ewentualnie jaki olej byście proponowali, zarówno syntetyk jak i półsyntetyk... Za wszelkie rady i informacje dziękuje. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1295
|
![]() |
Witam, Opel Vectra C 2.2 GTS (174 tysiące) jeżdżę nim dopiero od niedawna, wcześniej był zlany półsyntetykiem (o ile dobrze kojarzę to GM`a - oleju na ten moment nie bierze!), i chodzi mi o to czy jak bym przeszedł na syntetyk to będzie to dobrym rozwiązaniem?? Ewentualnie jaki olej byście proponowali, zarówno syntetyk jak i półsyntetyk... Za wszelkie rady i informacje dziękuje. płukanie silnika i jakiś pełny syntetyk 5/40 VW passat B4 AFN 1,9 tdi 160KM (strojenie MR-MOTORS ) przebieg 357tys , obecnie zalany jakims 10W-40 , oleju nieubywa . na co wymienic ? moze Motul 6100 synergie+ 10W40 silnika nie masz już seryjnego (program) więc i oleju do serii nie ma sensu zalewać.... płukanie silnika i pełny syntetyk 5/40 lub na lato 5/50 A co z użytkowaniem serii motorsport na codzień? Jakieś negatywne skutki? w zasadzie nie.. o ile nie ma jakieś wysokiej lepkości np. 10/60 jeżeli samochód jest używany "na co dzień" to zalanie oleju czysto sportowego po za drenowaniem kieszeni nic nie da olej sportowy ma za zadanie w jakimś krótkim okresie czasu (najczęściej kilka tysięcy km lub nawet mniej) trzymać bardzo wysokie parametry w wysokiej temperaturze pracy |
|
|
![]()
Post
#1296
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
A co z użytkowaniem serii motorsport na codzień? Jakieś negatywne skutki? Nikt konkretow nie poda. Ja juz na jednym forum opisalem swoje doswiadczenia z Motulem V300, zarowno 5W-40 w nowej Imprezie jak i 15W-50 w starym Legacy. W obu przypadkach bardzo glosno zaczely pracowac glowice. W Imprezie doradzano mi regulacje luzow zaworowych (czego i tak chyba nie unikne, plastelinowe te silniki) a w Legacy obstawiano nawet panewke. Po zmianie na cywilny olej i przejechaniu paruset kilometrow (tak dobrze V300 przywiera do czesci) Impreza pracuje calkiem cicho, a w Legacy ciszej niz wydech ![]() Sa jednak tacy, ktorzy nie zrezygnowali z V300 po jednej czy kilku zmianach tylko jezdza nadal i sa bardzo zadowoleni. Moim zdaniem jest to super olej do upalania, ale nie na codzien. Zrobili go do krotkotrwalego ostrego wyczyny, max. pareset kilometrow/ kilka dni i zmiana. W cywilnej dlugotrwalej jezdzie, przy zmianach raz do roku, przy czestym stygnieciu i rozgrzewaniu, zapewne szybko traci dodatki chroniace silnik. I to sie chyba dotyczy wszystkich prawdziwych 'motorsportow'. To jak zakladac raki na oblodzony chodnik, hehehe. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#1297
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Tarnów ![]() |
Pacjent Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM nalatane nie wiadomo ile, na liczniku niby 104 tyś km rok 2002 więc wiadomo cuda się zdarzają ale sporadycznie.
Przy zakupie tzn 2 miesiące temu jak miał niby 101 tyś km zmieniłem na półsyntetyk Elf, ale chce zrobić mu chipsa więc troche go rozruszam. Czym zalać? Z góry Bóg Zapłać ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1298
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1299
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Tarnów ![]() |
Hehe
To jeszcze zapytam o inne paści: Citroen Berlingo 2.0 HDi 2006r przejechane 96 tyś km przebieg oryginalny zalewam od początku Total pełny syntetyk Peugeot Partner 1.6 HDi 2006r przejechane 165 tyś km przebieg oryginalny tak samo Total pełny syntetyk Iveco Daily 2.8 TDi 2001r przejechane 87 tyś km przebieg oryginalny tak samo Total pełny syntetyk Mitsubishi Outlander 2.0TDi (silnik VW pompowtryski) 2010r. przejechane 19 tyś km teraz przy pierwszej wymianie oleju zmieniłem na Shell Helix Ultra Extra 5W30 Wózek widłowy Mitsubishi FG30K 2001r zasilanie tylko gaz (fabrycznie) używany sporadycznie przepracowane 12000 motogodzin zalany półsyntetykiem Elf Quad Honda 400 Sportrax 2003r przejechane może z 500km można powiedzieć że cały czas "odpoczywa" zalewany dwa razy w roku olejem Honda GN 10W40 SJ O więcej nie pytam gdyż tylko te sprzęty zostają u mnie na dłużej i chcę aby jeszcze długo służyły stąd moje pytanie czy zostawić tak jak jest czy zmienić a jak tak to na jaki, w samochodach wymieniam olej co 10 tyś km wózek i quad dwa razy w roku Podziękował z Bogiem ![]() |
|
|
![]()
Post
#1300
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Zapytam jeszcze raz, nie dostałem poprzednio odpowiedzi. Mazda 323S BA 1997r 1.5 16V, doszedł LPG - jest zalany 10W40, bodaj Elf. Lać Motula 6100+ 10W40 czy coś innego ?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 07 August 2025 - 03:37 |