Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 61 62 63 64 65 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 20:17
Post #1241









Croom, skończ ten bełkot... i przepisywanie materiałów reklamowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 13 Jan 2011 - 20:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Croom
post Thu, 13 Jan 2011 - 20:59
Post #1242


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Nic nie przepisywałem..

To fantastyczna reakcja na moja wypowiedz na temat degradacji lepkosci słabych olejów.
Czy jest inaczej ?

Dlaczego twierdzisz że to bełkot, masz jakieś argumenty które to inaczej przedstawiają ?
Chętnie poczytam Twojej wersji, bo na pewno nie napisze bełkotu, do kazdego mam szacunek.

Tak trzymać. wacko.gif


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 21:08
Post #1243









Jak nic ?
Wystarczy w google wpisać kilka fraz jakie użyłeś i zaraz wywala marketingowy opis jakiegoś oleju Amsoil.
Oczywiście to zapewne czysty przypadek... wink.gif


Skoro masz taką wiedzę, że używasz fachowego dla tribologii słownictwa to chcesz weryfikacji tej wiedzy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 13 Jan 2011 - 21:21
Post #1244


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Wystarczy w google wpisać kilka fraz jakie użyłeś i zaraz wywala opis jakiegoś oleju Amsoil.


Nie sprawdzałem , chodzi Ci zapewne o metodę (ASTM D-6278).
Widzę że we wszystkim doszukujesz się tej marki przeciez pisałem że nie mówię nic o firmie.

CYTAT
Modern multi-grade engine lubricants are formulated to "stay in grade" during field service. Viscosity loss during the early stages of lubricant life is commonly believed to be caused by mechanical degradation of the viscosity modifier in the engine [1]. The Kurt Orbahn shear stability bench test (ASTM D 6278, 30 cycles) has been the industry standard predictor of viscosity loss due to polymer shear in heavy duty diesel engine lubricants. However, the Engine Manufacturers' Association (EMA) has expressed some concern that it underestimates the degree of polymer shear found in certain engines in the field, such as the Navistar 6.0L HEUI (Hydraulic Electronic Unit Injector) Power Stroke engine; a more severe bench test would serve to improve correlation with this and other similar engine designs. This paper offers a new approach for critically examining the relationship between the bench test and field performance. Rather than indirectly measuring polymer shear via viscosity determination, a method for directly measuring olefin copolymer (OCP) molecular weight in heavy duty diesel drain oils was developed. The main advantage of this approach is that we can follow the polymer degradation process that occurs near the end of the oil drain period, when the accumulation of soot and/or oxidation by-products masks changes taking place to the polymer that could be affecting viscosity. Over sixty drain oils taken from a large variety of commercial truck engines were analyzed. In addition, a mathematical model was developed to quantify the relative effects of polymer shear and soot accumulation on the kinematic viscosity of used engine oil, assuming no oxidative thickening mechanism. This study shows that (1) the standard ASTM D 6278 test adequately predicts OCP molecular weight break-down in many modern diesel engine lubricants, but (2) certain engine designs (such as the HEUI fuel injection system) and/or duty cycles degrade polymers to a level near that achieved in the 90-cycle Kurt Orbahn bench test.


No jesli poprzesz to co napisałem czymś merytorycznym to czapki z głów.



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 21:29
Post #1245









to opisz mi (i pewnie nie tylko mi) "ścinanie polimerów"... w końcu o tym pisałeś.
jak będę miał dodatkowe pytania do tego co napiszesz to poproszę o uzupełnienie... ok ?


PS
te o których piszesz powstają w wyniku polimeryzacji czy polikondensacji (bo jest to dość istotne )?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 14 Jan 2011 - 08:57
Post #1246









Widzę, że kolega Croom był ale nic nie odpisał....

No to może doprecyzuję sprawę polimerów i ich ścierania...
Drogi kolego Croom. Przejrzałem trochę materiałów tej "jedynej słusznej" firmy Amsolil i doszedłem do ciekawych wniosków po lekturze.
Zapewne kolega wie, że polimery pełnią zarówno w olejach i smarach funkcję modyfikatorów lepkości. Jeżeli się nie mylę (i tu proszę o odpowiedź) to Amsoli ma dość ciekawy patent na to a mianowicie...

Na drodze rozdziału frakcyjnego odpadowego ataktycznego polipropylenu i kopolimeru propylenowo-etylenowego, powstających jako produkt uboczny w procesie wytwarzania izotaktycznego polipropylenu i kopolimeru propylenowo-etylenowego. Produkt uboczny polimeryzacji zwany nieoczyszczonym ataktycznym popipropylenem i kopolimerem propylenowo-etylenowym składa się z polimeru o budowie ataktycznej rozpuszczalnego w n-heksanie oraz polimeru o budowie mieszanej ataktyczno-izotaktycznej o różnym wzajemnym udziale ataktycznychi izotaktycznych fragmentów w łańcuchu polimeru. Polipropylen i kopolimer propylenowo-etylenowy o budowie ataktycznej są dobrze rozpuszczalne w olejach naftowych, natomiast o budowie izotaktycznej praktycznie nierozpuszczalne. Polimery o budowie mieszanej ataktyczno-izotaktycznej charakteryzują się zmniejszającą się rozpuszczalnością w oleju wraz ze wzrostem udziału fragmentów łańcucha polimeru o budowie izotaktycznej. Ataktyczny polimer rozpuszczalny według dotychczasowych sposobów, otrzymuje się bezpośrednio z cieczy poreakcyjnej po polimeryzacji i rozkładzie katalizatora lub przez ponowne rozpuszczenie nieoczyszczonego polipropylenu ataktycznego w rozpuszczalnikach. Według pierwszego sposobu ciecz poreakcyjną po rozłożeniu katalizatora, zawierającą frakcję heksanową i polimer, poddaje się odwirowaniu wstępnemu celem wydzielenia polipropylenu izotaktycznego, a następnie dodatkowemu głębokiemu odwirowaniu dla wydzielenia polimeru o budowie mieszanej ataktyczno-izotaktycznej i uzyskania klarownego roztworu polimeru ataktycznego w frakcji heksanowej. Z otrzymanego roztworu polimeru oddestylowuje się rozpuszczalnik uzyskując polipropylen ataktyczny. Drugi sposób polega na rozpuszczeniu nieoczyszczonego polipropylenu ataktycznego w nisokowrzacym rozpuszczalniku zwykle frakcji heksanowej i poddaniu sedymentacji, odwirowaniu lub odfiltrowaniu nierozpuszczalnego polimeru.


....... zanim napiszę więcej, to czy mógł by kolega potwierdzić to lub zaprzeczyć ?
Bardzo wdzięczny będę za jakieś drobne uzupełnienie.


Serdecznie pozdrawiam







laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 14 Jan 2011 - 09:32
Post #1247









CYTAT(bezduszny @ Fri, 14 Jan 2011 - 08:57) *
Na drodze rozdziału frakcyjnego odpadowego ataktycznego polipropylenu i kopolimeru propylenowo-etylenowego, powstających jako produkt uboczny w procesie wytwarzania izotaktycznego polipropylenu i kopolimeru propylenowo-etylenowego. Produkt uboczny polimeryzacji zwany nieoczyszczonym ataktycznym popipropylenem i kopolimerem propylenowo-etylenowym składa się z polimeru o budowie ataktycznej rozpuszczalnego w n-heksanie oraz polimeru o budowie mieszanej ataktyczno-izotaktycznej o różnym wzajemnym udziale ataktycznychi izotaktycznych fragmentów w łańcuchu polimeru. Polipropylen i kopolimer propylenowo-etylenowy o budowie ataktycznej są dobrze rozpuszczalne w olejach naftowych, natomiast o budowie izotaktycznej praktycznie nierozpuszczalne. Polimery o budowie mieszanej ataktyczno-izotaktycznej charakteryzują się zmniejszającą się rozpuszczalnością w oleju wraz ze wzrostem udziału fragmentów łańcucha polimeru o budowie izotaktycznej. Ataktyczny polimer rozpuszczalny według dotychczasowych sposobów, otrzymuje się bezpośrednio z cieczy poreakcyjnej po polimeryzacji i rozkładzie katalizatora lub przez ponowne rozpuszczenie nieoczyszczonego polipropylenu ataktycznego w rozpuszczalnikach. Według pierwszego sposobu ciecz poreakcyjną po rozłożeniu katalizatora, zawierającą frakcję heksanową i polimer, poddaje się odwirowaniu wstępnemu celem wydzielenia polipropylenu izotaktycznego, a następnie dodatkowemu głębokiemu odwirowaniu dla wydzielenia polimeru o budowie mieszanej ataktyczno-izotaktycznej i uzyskania klarownego roztworu polimeru ataktycznego w frakcji heksanowej. Z otrzymanego roztworu polimeru oddestylowuje się rozpuszczalnik uzyskując polipropylen ataktyczny. Drugi sposób polega na rozpuszczeniu nieoczyszczonego polipropylenu ataktycznego w nisokowrzacym rozpuszczalniku zwykle frakcji heksanowej i poddaniu sedymentacji, odwirowaniu lub odfiltrowaniu nierozpuszczalnego polimeru.

http://www.ekino.tv/glowa-rodziny-family-g...odcinek,14.html

pierwsze 20 sekund. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 14 Jan 2011 - 09:43
Post #1248









dobre wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 15 Jan 2011 - 14:46
Post #1249


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Witam,
Nie zawsze mam wystraczajaco duzo czasu aby odpowiedzieć na szereg pytań a do tego napisać coś konstruktywnego na forum.
Do tego awaria internetu.

Ah ty znowu z tym Amsoil-em.
Nie wiem do końca ale chyba chodzi polimeryzację.

To co napisałes to przyda sie inżynierowi produkcji olejów lub komus kto pracuje i zajmuje sie olejami od strony technologicznej, na pewno nie przyda sie to nikomu kto bawi sie motoryzacja, myszkuje i analizuje dostępne środki smarne, zastanawia się który olej, smar zastosować w swoim silniku, przekładni itp.
Oczywiście mój szacunek za bardzo fachową i laboratoryjna odpowiedz.

To co pisałeś przypomina mi to o czym rozmawiałem kiedyś z pewnym starszym gosciem notabene byłym rzeczoznawcą techniki samochodowej i była taka akcja zwiazana z wynalazkiem sposobu otrzymywania takiej struktury o której pisałeś w Polsce, podobno opatentowana , nie pamietam dokładnie szczegółów, wszystko to było na poczatku lat 90-tych w Krakowie.
Temat wiem że zyskał ogromny aplauz na zachodzie, jak to zwykle bywa z naszymi wynalazkami i myslą techniczną !
Z tego co pamietam sposób tworzenia takiej miksturki o którym piszesz to bardzo pozytywne rozwiazanie, oleje takie charakteryzowały sie bardzo dobrymi własciwościami .
Brzmi mi to bardzo znajomo w każdym razie :-)


Ale ja bym prosił o ustosunkowanie sie do tego co napisałem o degradacji lepkościowej oleju która ma bezposredni wpływ na zmiany oleju i to co widzą użytkownicy tak aby to wiekszość mogła zrozumieć.
Jaki ma na to poziom Noack (często pomijany w specyfikacjach) ?

Szastanie tak laboratoryjnym jezykiem zasługuje na uznanie ale czy wnosi coś dla potencjalnego Kowalskiego który czyta i szuka najlepszego oleju i czyta o ich własciwosciach ?
Nic, ...nawet dystrybutorzy, handlarze, tunerzy moga się śmiało pogubić śmiało (Normalnie sie gubia juz na etapie CF vs CI-4 vs CJ-4 czy A1/ B3 SJ, SM, SN itp. a co dopiero przy takim poziomie językowym i takiej terminologii). :-]

Posty w stylu że pewien olej nie ma TBN albo ma go na piapierze i dlatego ciemnieje mniej są wg. mnie zupełnie pozbawione sensu.
To nie czasy kiedy jeździło się na samej bazie olejowej 20 lat temu a poziom dodatków był marginalny albo go nie było wcale :-)

Również pozdrawiam wszystkich







--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 15 Jan 2011 - 15:03
Post #1250









Croom, nie załapałeś ironii z tekstem znalezionym w internecie ? laugh.gif
Jesteś widzę wybitnie odporny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STarlet
post Sat, 15 Jan 2011 - 19:35
Post #1251


User
Dołączył: Tue, 03 March 2009





CYTAT(grzywaczewski @ Thu, 13 Jan 2011 - 19:01) *
STarlet, tak sie sklada ze po rozmowach z tym "marketingowcem AMSOil" zmienilem wprawdzie olej - ale wcale nie na AMSa tongue.gif
na ten z kaszalota ?? biggrin.gif
nie wiem jak inaczej nazwać osobę która zajmuje się sprzedażą tego oleju... zresztą to administracja forum subaru zamknęła jego wątek z powodu zbyt agresywnego marketingu smile.gif


CYTAT(Croom @ Sat, 15 Jan 2011 - 14:46) *
Posty w stylu że pewien olej nie ma TBN albo ma go na piapierze i dlatego ciemnieje mniej są wg. mnie zupełnie pozbawione sensu.

może zbyt skomplikowanie piszę... co ten miodowy olej z TBN (nie tylko na papierze wink.gif ) zrobi np. z nagarem i innymi zanieczyszczeniami... tzn. już napisałeś że dalej będzie taki sam miodowy, ale czemu ?? odp. że auto nie jeździło mi nie wystarczy... że w pewnych warunkach ten miodowy może być czarny jak smoła też nie, skoro tak uogólniamy to pytam czemu ten olej zawsze zachowa ten sam kolor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 15 Jan 2011 - 19:56
Post #1252









olej przy spuszczaniu musi być ciemny... w dieslu wręcz czarny
wyjątkiem jest silnik LPG, gdzie olej będzie trochę ciemniejszy niż ten jaki zalewamy (o ile nie będzie zalany minerał który się "spali")

jeżeli nie mamy LPG i olej nie jest brudny... oznacza to, że nagary pozostały w silniku a olej z jakiś przyczyn nie absorbuje ich

jak bym spuszczał olej i nie był by ciemny czy czarny... to bym się dopiero zaczął martwić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Sat, 15 Jan 2011 - 22:25
Post #1253









to tak troche ot:
tesciu moj ma brave 1,4 z lpg. generalnie auto tylko i wylacznie do przemieszczania sie. jak cos sie zepsuje to wymieni, jak sobie przypomni o wymianie filtrow to je wymieni itd. bez przesadnego dbania, bo to tylko srodek lokomocji.

co jakis czas sprawdza olej i jesli barwa jest ok (nie jest czarny) to jezdzi dalej. w typowym dupowozie ma to racje bytu, czy nalezy go wychlostac? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 15 Jan 2011 - 22:33
Post #1254









powinien wymieniać olej..
to, że nie jest brudny nie znaczy, że nie traci swoich innych właściwości
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Sun, 16 Jan 2011 - 08:48
Post #1255









CYTAT(bezduszny @ Sat, 15 Jan 2011 - 22:33) *
powinien wymieniać olej..
to, że nie jest brudny nie znaczy, że nie traci swoich innych właściwości


Ja mam gaz i olej jest czarny. mellow.gif
So ? angry.gif
Mam się martwić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 16 Jan 2011 - 09:19
Post #1256









a jaki olej zalewasz ?
bo nie powinien być czarny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 16 Jan 2011 - 09:54
Post #1257


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





czarny olej to domena diesla, nie benzyny.
W dieslu czarny olej może już być po kilkuset km jazdy.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sun, 16 Jan 2011 - 13:40
Post #1258


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





W dieslu to jest czarny po pierwszych 10s pracy wink.gif Wlewasz, odpalasz, gasisz patrzysz na bagnet i już jest czarny wink.gif


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 16 Jan 2011 - 13:42
Post #1259









CYTAT(ZoLt4R @ Sun, 16 Jan 2011 - 13:40) *
W dieslu to jest czarny po pierwszych 10s pracy wink.gif Wlewasz, odpalasz, gasisz patrzysz na bagnet i już jest czarny wink.gif

jak dobrze wypłuczesz przed zmianą to ciut wytrzymuje bez zaczarnienia wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 16 Jan 2011 - 13:52
Post #1260


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
W dieslu to jest czarny po pierwszych 10s pracy wink.gif Wlewasz, odpalasz, gasisz patrzysz na bagnet i już jest czarny wink.gif


Nie zawsze, jak zastosujesz płukankę dobry olej robi sie czarny po kilkuset km.
Zawsze stosuje płukankę kiedy zmieniam olej na inny oparty na innej technologii, po prostu na inny i profilaktycznie co jakiś czas, co dwie , trzy wymiany.

Polecam płukanki, zwłaszcza kiedy diametralnie zmieniamy skład oleju.
W przypadku produktów solidnych producentów nie ma prawa się nic stać, no chyba że silnik leży na nagarze i złogach.

Nie polecam płukania drażliwymi środkami w serwisach które sa zbyt inwazyjne i działaja niczym korega tabs na wszystko co napotka na swojej drodze.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 61 62 63 64 65 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 10:14