Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 60 61 62 63 64 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
grzywaczewski
post Thu, 13 Jan 2011 - 00:06
Post #1221


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(bezduszny @ Tue, 11 Jan 2011 - 19:39) *
uważasz, że między syntetykiem PAO 5/40 505.00 np. Statoil a 5/40 texaco czy 5/40 total'a do samochodów cywilnych są jakieś większe różnice po za marketingowymi ?

Tak wlasnie uwazam. Chocby czas przez jaki trzyma sie w klasie.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 13 Jan 2011 - 00:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 07:56
Post #1222









a co rozumiesz przez "trzymanie się w klasie" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 09:05
Post #1223









CYTAT(bezduszny @ Thu, 13 Jan 2011 - 07:56) *
a co rozumiesz przez "trzymanie się w klasie" ?




albo

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 09:07
Post #1224









dobre smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Thu, 13 Jan 2011 - 10:24
Post #1225


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Mistrzostwo laugh.gif

To ze jeden 5W-40 po kwartale nadal bedzie 5W-40 i nawet po pol roku bedzie do niego podoby.
A drugi po tym czasie stanie sie a'la 10W-30.

To ze wedlug testow kolegi 10W-40 Top1 Zenzation mozna katowac na torze i nadal ma wlasciwe parametry (kolega jest stukniety i wysyla probki do US do jakiegoa Black-cos-tam-laboratorium) i go nie ubywa, a Petrocanada 10W-40, choc w klasie cenowej jest bdb., to szybko ulegnie degradacji.

Na dobrym oleju mozna probowac przejezdzic caly rok. Slaby po pol roku bedzie kwasnym beltem.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 11:10
Post #1226









CYTAT(grzywaczewski @ Thu, 13 Jan 2011 - 10:24) *
Mistrzostwo laugh.gif

To ze jeden 5W-40 po kwartale nadal bedzie 5W-40 i nawet po pol roku bedzie do niego podoby.
A drugi po tym czasie stanie sie a'la 10W-30.

To ze wedlug testow kolegi 10W-40 Top1 Zenzation mozna katowac na torze i nadal ma wlasciwe parametry (kolega jest stukniety i wysyla probki do US do jakiegoa Black-cos-tam-laboratorium) i go nie ubywa, a Petrocanada 10W-40, choc w klasie cenowej jest bdb., to szybko ulegnie degradacji.

Na dobrym oleju mozna probowac przejezdzic caly rok. Slaby po pol roku bedzie kwasnym beltem.


No ale dalej mamy nieporównywalne warunki..
Jeżeli weźmiesz do porównania olej 5/40 do "codziennego użytkowania" i dostanie mocno po tyłku... to wiadomo, że temperatura i ciśnienie mocno go dobiją.
Jak weźmiesz jakiś sportowy ale też 5/40 i zrobisz mu to samo co pierwszemu... ten drugi będzie miał lepsze parametry po tym całym testowaniu.

.. z tą różnicą, że ten drugi będzie droższy o jakieś 50-70%. Więc skąd zdziwienie ?


Jeżeli oba będą użytkowane normalnie.. to po roku każdy z nich będzie trzymał parametry... ale za ten drugi zapłacisz więcej.
Oba po roku pójdą do wymiany.

Wiesz co najczęściej dyskwalifikuje olej do dalszego eksploatowania ?
W ponad 90% to nie jest utrata jego właściwości... a jego zabrudzenie.


Jeżeli mówimy o jakiś tam różnicach ocenianych subiektywnie przez kolegę... to równie dobrze może być efekt placebo.
Sama świadomość, że masz TEN olej zalany powoduje, że silnik od razu ładniej ci pracuje i widzisz tylko same plusy.

No i w tym wszystkim cały czas problemem jest metodologia zrobienia porównania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 13 Jan 2011 - 16:15
Post #1227


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Widzę że po raz kolejny wycięto połowę wątku.

Musze umiejętnie formułowac moje pytania kurcze wink.gif

Moje pytanie dlaczego pewne oleje wyglądaja na czyste po 8000km a inne maja juz konsystencję smoły w silniku benzynowym ?
Jak wpływa popularne wypalanie , rozpad polimerów w tanszych olejach HC III gr. wzgledem tych drogich pełnosyntetycznych i jak to się ma na utrate lepkości ?
Jak moze spaść lepkość oleju w wyniku wypalenia i degradacji polimerów ?

Pytam ponieważ padło stwierdzenie:

CYTAT
W ponad 90% to nie jest utrata jego właściwości... a jego zabrudzenie.


Specjalnie więc pytam nie o zabrudzenie bo to osobna historia i to jak sobie radzą z tym oleje uniwersalne :-)



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 16:26
Post #1228









Croom, z tego co pokazuje google...
to Twoje posty cięte są na co najmniej 10 forach motoryzacyjnych (więcej nie chciało mi się szukać).. więc był czas do tego przywyknąć wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 13 Jan 2011 - 16:36
Post #1229


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Croom, z tego co pokazuje google...
to Twoje posty cięte są na co najmniej 10 forach motoryzacyjnych (więcej nie chciało mi się szukać).. więc był czas do tego przywyknąć wink.gif


Dziekuję za merytoryczna odpowiedz.

To forum jest chyba jedynym gdzie wycieto moje wypowiedzi w których notabene nikomu nie ani nawrzucałem, obraziłem no ale cóż .
Jak widac tylko tutaj ciezko sie wgryźć w temat specyfiki olejowej.
Zapewne i ta wypowiedz zostanie usunieta więc może zdążę pozdrowić gorąco wszystkich :-)
Przepraszam że przeszkadzam :-]


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 16:46
Post #1230









Pierwsza sprawa.
Uczestnictwo w tym forum jest dobrowolne.. i jeśli pasują Ci zasady to jesteś. Jak nie to nie.
Proste.

Jak chcesz zareklamować swój produkt to masz do tego odpowiedni dział i opis zasad jakie w nim obowiązują.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 13 Jan 2011 - 17:02
Post #1231


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Jak chcesz zareklamować swój produkt to masz do tego odpowiedni dział i opis zasad jakie w nim obowiązują.


Pytam o ogólne zagadnienia związane z olejami.
Specjalnie nie podaję jakiejś marki.
Poza tym to nie moja marka, pasja , zainteresowanie żyję z czegos innego.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STarlet
post Thu, 13 Jan 2011 - 17:21
Post #1232


User
Dołączył: Tue, 03 March 2009





CYTAT(grzywaczewski @ Thu, 13 Jan 2011 - 10:24) *
To ze wedlug testow kolegi 10W-40 Top1 Zenzation mozna katowac na torze i nadal ma wlasciwe parametry (kolega jest stukniety i wysyla probki do US do jakiegoa Black-cos-tam-laboratorium) i go nie ubywa, a Petrocanada 10W-40, choc w klasie cenowej jest bdb., to szybko ulegnie degradacji.

mówisz o kolejnym marketingowcu Amsoila.. wlyszkowie ?? który po zalaniu 'lepszego'/jedynego słusznego oleju pokonuje wzniesienia na wyższych biegach bo dzięki olejowi auto dostaje takiego wigoru i który twierdzi że cywilne auto nie jest w stanie osiągnąć temp. oleju powyżej 110*C rolleyes.gif
przyznaje jednak że ten człowiek tak samo jak Croom ma talent i może śmiało sprzedawać lód Eskimosom biggrin.gif


CYTAT(Croom @ Thu, 13 Jan 2011 - 16:15) *
Moje pytanie dlaczego pewne oleje wyglądaja na czyste po 8000km a inne maja juz konsystencję smoły w silniku benzynowym ?

np. dlatego że TBN istnieje tylko na papierze...
btw. oceniasz olej po kolorze ??



nikt nie twierdzi że to zły produkt i wiadomo że taka kryptoreklama w głównym wątku olejowym sprawdzi się o wiele lepiej ale od reklamowania swych produktów jest inny wątek smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 13 Jan 2011 - 17:36
Post #1233


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Ok w porządku.
Nie piszmy o firmach i ich produktach.
Jesli jakieś porównania, odnośniki mają bys źle odebrane.

Dalej nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie kilka postów wyzej.

CYTAT
np. dlatego że TBN istnieje tylko na papierze...


Jak to rozumieć, bo nie za bardzo wiem o co Ci chodzi ?

CYTAT
oceniasz olej po kolorze ??


To jedna z wytycznych, dlaczego miałbym tego nie robić ?


Ponadto kolejne pytanie , dlaczego do silników wysokopręznych nie stosuje się norm CI-4-Plus tudzeż CJ-4 ale nadal w przypadkumnowoczesnych jednostek wszystko opiewa o API: CF ?
Jak to sie przekłada na dyspersję sadzy ?

Pozdrawiam wszystkich



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 17:41
Post #1234









API to hamerykański wynalazek, hamerykańskie nabijanie kasy.. i generalnie do silników hamerykańskich wink.gif
odniesienie do silników europejskich ma się... bardzo słabo

Dla Europejskich silników (jak można tak nazwać) wyznacznikiem jest ACEA, która jest odpowiednikiem amerykańskiego API

...... więc kolego Croom, dajcie se już na loooz i nie onanizujcie się API
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 13 Jan 2011 - 17:57
Post #1235


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





No ale ACEA to nabijanie kasy podobnie jak API ale z europejskich portfeli, zwłaszcza drogie normy VW, MB itp.
To nie jest tłumaczenie.

Mamy oleje 5W-40 CF i CI-4-Plus.
Mamy oleje 5W-40 czy 10W-40 A3/B3 CF oraz A3/B3 CI-4-Plus.

Dlaczego do diesla nie używać tego drugiego ?
Który olej lepiej zdyspersuje sadzę ?



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 18:03
Post #1236









który ?
na pewno nie dowiesz się tego po API ani materiałach reklamowych/marketingowych wink.gif

Dlaczego nie używać tego drugiego ?
Bo jest to amerykański standard... który w naszych warunkach jest bezsensowny i prawdę powiedziawszy nic nie daje.

Chcesz wiedzieć jakie oleje zdyspersują najwięcej sadzy ?
Odpowiedź bardzo prosta.. : oleje które mają ACEA E (E4, E6, E7, E9)

Go to the top of the page
 
+Quote Post
STarlet
post Thu, 13 Jan 2011 - 18:42
Post #1237


User
Dołączył: Tue, 03 March 2009





CYTAT(Croom @ Thu, 13 Jan 2011 - 17:36) *
Jak to rozumieć, bo nie za bardzo wiem o co Ci chodzi ?

źle napisałem, miało być że w tych 'czystych' olejach TBN występuje tylko na papierze tongue.gif
czyli aluzja że olej nie absorbuje zanieczyszczeń...

CYTAT(Croom @ Thu, 13 Jan 2011 - 17:36) *
To jedna z wytycznych, dlaczego miałbym tego nie robić ?

pytałem z ciekawości, to nie był żaden zarzut wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Thu, 13 Jan 2011 - 19:01
Post #1238


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





STarlet, tak sie sklada ze po rozmowach z tym "marketingowcem AMSOil" zmienilem wprawdzie olej - ale wcale nie na AMSa tongue.gif Co ciekawsze Millersa ludziom bardzo poleca, pewnie go oplacaja. A ostatni olej jaki kupowalem to byl kilka tygodni temu... Motul od Lecha Wojcika. To tez oczywiscie "marketingowiec", bo On to by Arabom piasek sprzedal, i to ich wlasny piasek, i jeszcze by uwazali ze fajna transakcja byla.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 13 Jan 2011 - 19:05
Post #1239









wiesz...
każdy sprzedaje to co ma lub to z czego ma największy zysk wink.gif
stara i oczywista prawda

oczywiście u p. Wójcika sam też kupuję zawsze klocki.. ale dla tego, że ma bogatą ofertę Ferodo. wybór producenta jest moim wyborem... a on jest jedynie dostawcą tego co JA wybrałem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 13 Jan 2011 - 19:36
Post #1240


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
źle napisałem, miało być że w tych 'czystych' olejach TBN występuje tylko na papierze tongue.gif
czyli aluzja że olej nie absorbuje zanieczyszczeń...


Ciekawa teoria, przecząca temu co widziałem i słyszałem.


Piszę o czystym silniku benzynowym w którym z shella czy catrola robi się szybko smoła a w analogicznym silniku inny olej jest miodowy przez 8000km.
Specjalnie nawiązywałem kilka postów do tematu wypalaniu , degradacji, ścinania polimerów itp. co następnie prowadzi do obniżenia lepkości nominalnej i degradacji całego oleju , czynnikami które maja na to decydujacy wpływ to wysoka temperatura, utlenianie zwłaszcza pod wpływem wys. temp., ścinajace siły mechaniczne (wyniki zadko publikowane w testach Shear Stability Kurt Orbahn (ASTM D-6278).
Co sie dzieje ..?
Olej ciemnieje, powstają osady, szlamy, laki, w badaniach wychodzi dużo cząstek stałych w oleju. (Testy Blackstone się kłaniają).

To jedna z przyczyn dla których słabe oleje wygladaja po kilku tys km jak brazowo-czarna maź a inne są dalej w kolorze miodu !
Więc bardzo proszę nie pitolic takich głupot że nie ma TBN (testy Blackstone jakie widziałem bardzo wielu olejów nie potwierdzaja Twojej rewolucyjnej teori wrecz przeciwnie, potwierdzaja co daje wieksza rezerwa alkaiczna TBN ! )









--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 60 61 62 63 64 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 08:03