![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1221
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
uważasz, że między syntetykiem PAO 5/40 505.00 np. Statoil a 5/40 texaco czy 5/40 total'a do samochodów cywilnych są jakieś większe różnice po za marketingowymi ? Tak wlasnie uwazam. Chocby czas przez jaki trzyma sie w klasie. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1222
|
![]() |
a co rozumiesz przez "trzymanie się w klasie" ?
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#1223
|
![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1224
|
![]() |
dobre
![]() |
|
|
![]()
Post
#1225
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Mistrzostwo
![]() To ze jeden 5W-40 po kwartale nadal bedzie 5W-40 i nawet po pol roku bedzie do niego podoby. A drugi po tym czasie stanie sie a'la 10W-30. To ze wedlug testow kolegi 10W-40 Top1 Zenzation mozna katowac na torze i nadal ma wlasciwe parametry (kolega jest stukniety i wysyla probki do US do jakiegoa Black-cos-tam-laboratorium) i go nie ubywa, a Petrocanada 10W-40, choc w klasie cenowej jest bdb., to szybko ulegnie degradacji. Na dobrym oleju mozna probowac przejezdzic caly rok. Slaby po pol roku bedzie kwasnym beltem. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1226
|
![]() |
Mistrzostwo ![]() To ze jeden 5W-40 po kwartale nadal bedzie 5W-40 i nawet po pol roku bedzie do niego podoby. A drugi po tym czasie stanie sie a'la 10W-30. To ze wedlug testow kolegi 10W-40 Top1 Zenzation mozna katowac na torze i nadal ma wlasciwe parametry (kolega jest stukniety i wysyla probki do US do jakiegoa Black-cos-tam-laboratorium) i go nie ubywa, a Petrocanada 10W-40, choc w klasie cenowej jest bdb., to szybko ulegnie degradacji. Na dobrym oleju mozna probowac przejezdzic caly rok. Slaby po pol roku bedzie kwasnym beltem. No ale dalej mamy nieporównywalne warunki.. Jeżeli weźmiesz do porównania olej 5/40 do "codziennego użytkowania" i dostanie mocno po tyłku... to wiadomo, że temperatura i ciśnienie mocno go dobiją. Jak weźmiesz jakiś sportowy ale też 5/40 i zrobisz mu to samo co pierwszemu... ten drugi będzie miał lepsze parametry po tym całym testowaniu. .. z tą różnicą, że ten drugi będzie droższy o jakieś 50-70%. Więc skąd zdziwienie ? Jeżeli oba będą użytkowane normalnie.. to po roku każdy z nich będzie trzymał parametry... ale za ten drugi zapłacisz więcej. Oba po roku pójdą do wymiany. Wiesz co najczęściej dyskwalifikuje olej do dalszego eksploatowania ? W ponad 90% to nie jest utrata jego właściwości... a jego zabrudzenie. Jeżeli mówimy o jakiś tam różnicach ocenianych subiektywnie przez kolegę... to równie dobrze może być efekt placebo. Sama świadomość, że masz TEN olej zalany powoduje, że silnik od razu ładniej ci pracuje i widzisz tylko same plusy. No i w tym wszystkim cały czas problemem jest metodologia zrobienia porównania. |
|
|
![]()
Post
#1227
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Widzę że po raz kolejny wycięto połowę wątku.
Musze umiejętnie formułowac moje pytania kurcze ![]() Moje pytanie dlaczego pewne oleje wyglądaja na czyste po 8000km a inne maja juz konsystencję smoły w silniku benzynowym ? Jak wpływa popularne wypalanie , rozpad polimerów w tanszych olejach HC III gr. wzgledem tych drogich pełnosyntetycznych i jak to się ma na utrate lepkości ? Jak moze spaść lepkość oleju w wyniku wypalenia i degradacji polimerów ? Pytam ponieważ padło stwierdzenie: CYTAT W ponad 90% to nie jest utrata jego właściwości... a jego zabrudzenie. Specjalnie więc pytam nie o zabrudzenie bo to osobna historia i to jak sobie radzą z tym oleje uniwersalne :-) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1228
|
![]() |
Croom, z tego co pokazuje google...
to Twoje posty cięte są na co najmniej 10 forach motoryzacyjnych (więcej nie chciało mi się szukać).. więc był czas do tego przywyknąć ![]() |
|
|
![]()
Post
#1229
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Croom, z tego co pokazuje google... to Twoje posty cięte są na co najmniej 10 forach motoryzacyjnych (więcej nie chciało mi się szukać).. więc był czas do tego przywyknąć wink.gif Dziekuję za merytoryczna odpowiedz. To forum jest chyba jedynym gdzie wycieto moje wypowiedzi w których notabene nikomu nie ani nawrzucałem, obraziłem no ale cóż . Jak widac tylko tutaj ciezko sie wgryźć w temat specyfiki olejowej. Zapewne i ta wypowiedz zostanie usunieta więc może zdążę pozdrowić gorąco wszystkich :-) Przepraszam że przeszkadzam :-] -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1230
|
![]() |
Pierwsza sprawa.
Uczestnictwo w tym forum jest dobrowolne.. i jeśli pasują Ci zasady to jesteś. Jak nie to nie. Proste. Jak chcesz zareklamować swój produkt to masz do tego odpowiedni dział i opis zasad jakie w nim obowiązują. |
|
|
![]()
Post
#1231
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Jak chcesz zareklamować swój produkt to masz do tego odpowiedni dział i opis zasad jakie w nim obowiązują. Pytam o ogólne zagadnienia związane z olejami. Specjalnie nie podaję jakiejś marki. Poza tym to nie moja marka, pasja , zainteresowanie żyję z czegos innego. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1232
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2009 ![]() |
To ze wedlug testow kolegi 10W-40 Top1 Zenzation mozna katowac na torze i nadal ma wlasciwe parametry (kolega jest stukniety i wysyla probki do US do jakiegoa Black-cos-tam-laboratorium) i go nie ubywa, a Petrocanada 10W-40, choc w klasie cenowej jest bdb., to szybko ulegnie degradacji. mówisz o kolejnym marketingowcu Amsoila.. wlyszkowie ?? który po zalaniu 'lepszego'/jedynego słusznego oleju pokonuje wzniesienia na wyższych biegach bo dzięki olejowi auto dostaje takiego wigoru i który twierdzi że cywilne auto nie jest w stanie osiągnąć temp. oleju powyżej 110*C ![]() przyznaje jednak że ten człowiek tak samo jak Croom ma talent i może śmiało sprzedawać lód Eskimosom ![]() Moje pytanie dlaczego pewne oleje wyglądaja na czyste po 8000km a inne maja juz konsystencję smoły w silniku benzynowym ? np. dlatego że TBN istnieje tylko na papierze... btw. oceniasz olej po kolorze ?? nikt nie twierdzi że to zły produkt i wiadomo że taka kryptoreklama w głównym wątku olejowym sprawdzi się o wiele lepiej ale od reklamowania swych produktów jest inny wątek ![]() |
|
|
![]()
Post
#1233
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Ok w porządku.
Nie piszmy o firmach i ich produktach. Jesli jakieś porównania, odnośniki mają bys źle odebrane. Dalej nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie kilka postów wyzej. CYTAT np. dlatego że TBN istnieje tylko na papierze... Jak to rozumieć, bo nie za bardzo wiem o co Ci chodzi ? CYTAT oceniasz olej po kolorze ?? To jedna z wytycznych, dlaczego miałbym tego nie robić ? Ponadto kolejne pytanie , dlaczego do silników wysokopręznych nie stosuje się norm CI-4-Plus tudzeż CJ-4 ale nadal w przypadkumnowoczesnych jednostek wszystko opiewa o API: CF ? Jak to sie przekłada na dyspersję sadzy ? Pozdrawiam wszystkich -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1234
|
![]() |
API to hamerykański wynalazek, hamerykańskie nabijanie kasy.. i generalnie do silników hamerykańskich
![]() odniesienie do silników europejskich ma się... bardzo słabo Dla Europejskich silników (jak można tak nazwać) wyznacznikiem jest ACEA, która jest odpowiednikiem amerykańskiego API ...... więc kolego Croom, dajcie se już na loooz i nie onanizujcie się API |
|
|
![]()
Post
#1235
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
No ale ACEA to nabijanie kasy podobnie jak API ale z europejskich portfeli, zwłaszcza drogie normy VW, MB itp.
To nie jest tłumaczenie. Mamy oleje 5W-40 CF i CI-4-Plus. Mamy oleje 5W-40 czy 10W-40 A3/B3 CF oraz A3/B3 CI-4-Plus. Dlaczego do diesla nie używać tego drugiego ? Który olej lepiej zdyspersuje sadzę ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1236
|
![]() |
który ?
na pewno nie dowiesz się tego po API ani materiałach reklamowych/marketingowych ![]() Dlaczego nie używać tego drugiego ? Bo jest to amerykański standard... który w naszych warunkach jest bezsensowny i prawdę powiedziawszy nic nie daje. Chcesz wiedzieć jakie oleje zdyspersują najwięcej sadzy ? Odpowiedź bardzo prosta.. : oleje które mają ACEA E (E4, E6, E7, E9) |
|
|
![]()
Post
#1237
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2009 ![]() |
Jak to rozumieć, bo nie za bardzo wiem o co Ci chodzi ? źle napisałem, miało być że w tych 'czystych' olejach TBN występuje tylko na papierze ![]() czyli aluzja że olej nie absorbuje zanieczyszczeń... To jedna z wytycznych, dlaczego miałbym tego nie robić ? pytałem z ciekawości, to nie był żaden zarzut ![]() |
|
|
![]()
Post
#1238
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
STarlet, tak sie sklada ze po rozmowach z tym "marketingowcem AMSOil" zmienilem wprawdzie olej - ale wcale nie na AMSa
![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1239
|
![]() |
wiesz...
każdy sprzedaje to co ma lub to z czego ma największy zysk ![]() stara i oczywista prawda oczywiście u p. Wójcika sam też kupuję zawsze klocki.. ale dla tego, że ma bogatą ofertę Ferodo. wybór producenta jest moim wyborem... a on jest jedynie dostawcą tego co JA wybrałem |
|
|
![]()
Post
#1240
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT źle napisałem, miało być że w tych 'czystych' olejach TBN występuje tylko na papierze tongue.gif czyli aluzja że olej nie absorbuje zanieczyszczeń... Ciekawa teoria, przecząca temu co widziałem i słyszałem. Piszę o czystym silniku benzynowym w którym z shella czy catrola robi się szybko smoła a w analogicznym silniku inny olej jest miodowy przez 8000km. Specjalnie nawiązywałem kilka postów do tematu wypalaniu , degradacji, ścinania polimerów itp. co następnie prowadzi do obniżenia lepkości nominalnej i degradacji całego oleju , czynnikami które maja na to decydujacy wpływ to wysoka temperatura, utlenianie zwłaszcza pod wpływem wys. temp., ścinajace siły mechaniczne (wyniki zadko publikowane w testach Shear Stability Kurt Orbahn (ASTM D-6278). Co sie dzieje ..? Olej ciemnieje, powstają osady, szlamy, laki, w badaniach wychodzi dużo cząstek stałych w oleju. (Testy Blackstone się kłaniają). To jedna z przyczyn dla których słabe oleje wygladaja po kilku tys km jak brazowo-czarna maź a inne są dalej w kolorze miodu ! Więc bardzo proszę nie pitolic takich głupot że nie ma TBN (testy Blackstone jakie widziałem bardzo wielu olejów nie potwierdzaja Twojej rewolucyjnej teori wrecz przeciwnie, potwierdzaja co daje wieksza rezerwa alkaiczna TBN ! ) -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 06 August 2025 - 08:03 |