Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 59 60 61 62 63 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
bielu
post Sat, 08 Jan 2011 - 14:25
Post #1201


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





CYTAT(Croom @ Sat, 08 Jan 2011 - 12:40) *
bielu: ten olej nie zbije Ci temp.

Jesli już bym sie trzymał lepkości 10W-40 na 10-15 000km to moja propozycja z najwyższej półki :

AMSOIL SAE 10W-40 Synthetic Motor Oil
http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx

Olej oparty na syntetycznej bazie PAO IVgr.

AMSOIL Dominator Coolant Boost
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2785.pdf

Myslę że w cywilnej ostrej jeździe nie byłbys w stanie nawet zblizyć się do temp. o jakich piszesz a silnik z drugiej strony w porównaniu do Motula 10W-40 łapał by temp. jakieś 2-3 razy szybciej.


a jakie sa ceny tego za 5l? bo patrzac na avatar to masz coś wspólnego z tymi olejami tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 08 Jan 2011 - 14:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
sadam55
post Sat, 08 Jan 2011 - 14:38
Post #1202


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





nie jestem zarejestrowany, ale czy moze chodzi o Adi'ego?
bo to on mi ten olej goraco poleca smile.gif


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Sat, 08 Jan 2011 - 15:06
Post #1203


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Moim zdaniem bez sensowne jest szukanie oleju "najlepszego" bo takowego nie ma. Sam kiedyś szukałem takowego i czym więcej czytałem , czym więcej się dowiadywałem, tym wybór stawał się trudniejszy.Obecnie do swojego PD leje specifica 505.01 Motula i na tym zakończyłem swoją przygodę z poszukiwaniami.Po cholerę szukać problemu na siłę...


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 09 Jan 2011 - 21:26
Post #1204


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Tak to Adi :-)


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jacahunter
post Mon, 10 Jan 2011 - 01:11
Post #1205


Rookie
Dołączył: Tue, 07 December 2010





No nie wiem ile jeździcie jednym autem ale mówienie o tym iż Motul to jedyne dobro uważam za nieuzasadnione bo: poprzednimi autami jeździłem (co prawda prawie sam) po co najmniej 250000 (a było ich 4) żaden motor nie brał oleju na tyle żeby go dolewać między przeglądami lub brał ale na tyle że nie było takiej potrzeby - i wierzcie mi nie był to olej Motul a znacznie tańszy 0W/40 - auta sprzedawałem zupełnie sprawne bez usterek także myślę że pozdrawiam sprzedawców Motul i na pewno się nie skuszę.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 10 Jan 2011 - 16:40
Post #1206


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Ja słyszałem bardzo pozytywne opinie o Midlandzie.
Nie wiem co teraz oferuje i jaka jest jego jakość ...


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 11 Jan 2011 - 09:45
Post #1207









Kolego Croom...
Zapomniał kolega napisać co dzieje się z energią cieplną wytwarzaną przez silnik... a nie odbieraną przez reklamowany Amsoila, w wyniku czego nie "łapie" on wysokiej temperatury.
Bo kolega wie... te kilkanaście stopni piechotą nie chodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Tue, 11 Jan 2011 - 15:06
Post #1208


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





Croom ostatnie ostrzezenie, nastepne tego typu posty reklamowe to wakacje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 11 Jan 2011 - 15:10
Post #1209


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Zapomniał kolega napisać co dzieje się z energią cieplną wytwarzaną przez silnik... a nie odbieraną przez reklamowany Amsoila,


To samo co co w przypadku Millersa o którym ktos kiedyś pisał że mu obnizył temp. o ponad 20st.C
Nie odbieraną ...??
A dlaczego niby ma nie odbierać ?



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 11 Jan 2011 - 15:29
Post #1210









CYTAT(Croom @ Tue, 11 Jan 2011 - 15:10) *
To samo co co w przypadku Millersa o którym ktos kiedyś pisał że mu obnizył temp. o ponad 20st.C
Nie odbieraną ...??
A dlaczego niby ma nie odbierać ?


znajdź proszę ten post o Millersie, bo ja sobie takiego czegoś nie przypominam

Dlaczego niby miał by odbierać ?
Bo takie jest też zadanie dobrego oleju silnikowego.

Skoro wg. Ciebie nie powinien (ten dobry olej) a po zalaniu Amsolila jego temperatura nie jest tak wysoka... to co dzieje się z energią cieplną jaką generuje silnik i jego osprzęt ?
Po zmianie oleju na inny który jest bardzo porównywalny nie osiągniesz obniżki kilkunastostopniowej....

więc wniosek jest jeden.. albo właściwe dwa:
- Amsoli to g*wniany olej (w to wątpię)
- mało się znasz i do tego w swoim namolnym marketingu ostro przeholowałeś



Dla każdego oleju (nam na myśli typowo sportowe) temperatura w granicach 120-130 stopni jest normalną temperaturą pracy.
Nawet do 150 stopni olej spokojnie daje radę... a w temperaturze 180 stopni też krótkotrwale może pracować (kilka kilkanaście minut).

Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Tue, 11 Jan 2011 - 15:33
Post #1211


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





bezduszny ale kolega napisał " dlaczego miałby nie odbierać?". Czyli niejako nie powiedział że olej ma nie odbierać temp. generowanej przez silnik tylko zapytał czemu ten olej ma tego niby nie robić. wink.gif

edit: przez tą uwagę zapomniałem zadać właściwe pytanie. wink.gif Co do BMW kilka postów wyżej doradziliście mi Motula. Mam jeszcze jedną kwestię. Od 5 lat lałem do motocykla Agipa - wiem że to nie samochód ale co sądzicie o tym oleju? Zostać na Agipie czy też motula zalać? Pacjent to jednocylindrowa 450 olej 10W60.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 11 Jan 2011 - 15:43
Post #1212









kolega napisał wcześniej coś zgoła innego (post 1195):
CYTAT
bielu: ten olej nie zbije Ci temp.

Jesli już bym sie trzymał lepkości 10W-40 na 10-15 000km to moja propozycja z najwyższej półki :
AMSOIL SAE 10W-40 Synthetic Motor Oil
Olej oparty na syntetycznej bazie PAO IVgr.
Myslę że w cywilnej ostrej jeździe nie byłbys w stanie nawet zblizyć się do temp. o jakich piszesz a silnik z drugiej strony w porównaniu do Motula 10W-40 łapał by temp. jakieś 2-3 razy szybciej.


skoro tamten olej "nie zbija" temperatury.. to ten zaproponowany to ma zrobić
dlatego moje pytanie: jak to zrobi (zbije tą temperaturę) i co się dzieje z energią generowaną przez silnik.
Do tego proszę też o wyjaśnienie ostatniego zdania.

Gdyby NAWET ten olej zawierał jakiś dodatkowy zewnętrznie dodany modyfikator tarcia (a nie zawiera) to jest wstanie obniżyć niewiele.. o jakieś realne 3-4 stopnie.
Na pewno nie zbije ze 118 do max 105 stopni... to 13 stopni.


Więc czekam na merytoryczne wyjaśnienie tego...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 11 Jan 2011 - 18:16
Post #1213


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Cytat z tego forum:

CYTAT
co do temperatury oleju: RPM Motorsport ma takiego fajnego Civic'a Shuttle N/A coś około 170KM - benzynowego. Już miał zakładać chłodnicę oleju, bo miał probem z temperaturą (Motul Competition) jednak po Millersie (nie pamiętam czy mi mówił o CFS 10w60 czy 15w60) problem się rozwiązał.


Jest tego wiecej, niektóre oleje się po prostu grzeja, lepsze nie i tyle.

CYTAT
dlatego moje pytanie: jak to zrobi (zbije tą temperaturę) i co się dzieje z energią generowaną przez silnik.


Chcesz mi powiedzieć że idzie w "kanał" ?

Dochodzi do tego jeszcze temat mniejszego tarcia wewnętrznego.
Co za tym idzie wieksza sprawność silnika, lepsza elastyczność, kilka KM wiecej.



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 11 Jan 2011 - 18:36
Post #1214









CYTAT(Croom @ Tue, 11 Jan 2011 - 18:16) *
Chcesz mi powiedzieć że idzie w "kanał" ?

Dochodzi do tego jeszcze temat mniejszego tarcia wewnętrznego.
Co za tym idzie wieksza sprawność silnika, lepsza elastyczność, kilka KM wiecej.

no czekam co napiszesz...
może jakiś "wiarygodny" test producenta potwierdzający to ?

Można mówić o jakimś zmniejszonym tarciu i jakiś mierzalnych efektach jak porównamy olej lekko bieżny 0/30 z jakimś ulepkiem 10/60
Może, zaznaczam MOŻE w przypadku takich produktów uda się coś zmierzyć... i to na hamowni silnikowej.

Jeżeli zamiast oleju LM 10/50 (olej do motocykli ?) proponujesz 10/40 które między sobą w temp. 100 mają różnicę kilku cSt ........ to trzeba laboratoryjnej hamowni by wyłapać różnicę w mocy generowanej przez dany silnik wink.gif

Więc po raz kolejny nie pitol takich rzeczy...
bo wprowadzasz tym w błąd wiele osób które czytają to.

Oleje które są w określonej klasie niewiele różnią się między sobą.. i nie będzie cudu jak zamiast oleju 5/40 producenta X zalejesz olej 5/40 producenta Y.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Tue, 11 Jan 2011 - 19:32
Post #1215


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(bezduszny @ Tue, 11 Jan 2011 - 18:36) *
Oleje które są w określonej klasie niewiele różnią się między sobą.

Oj roznice pomiedzy powiedzmy 5W-40 jednego producenta, a 5W-40 drugiego, bywaja potezne. Nie odnosze sie oczywiscie wylacznie do oddawania ciepla, tu roznice sa mniejsze, ale sa. Np. X-cleany i X-cess lepiej oddaja cieplo od V300 (mowimy o 5W-40). Sprawdzone w warunkach torowych.

Ogolnie mniej lepkie oleje lepiej transferuja cieplo i silnik pracuje w nizszej temperaturze. Przy "ulepkach" w seryjnych silnikach czesto przeplywy sa mniejsze od oczekiwanych przez konstruktora.

Kiedys wierzylem, ze do upalanych aut latem ulepki, (15W, 20W) a na zime z bolem lzejsze (10W). Po zapoznaniu sie z olejologia wiem ze nie ma co przeginac z lepkoscia. Nie oszczedzac na producencie, zmieniac 2x czesciej, jesli sie grzeje to zalozyc chlodnice oleju, ale gestosc taka (lub zblizona) do tego co wytloczone na korku. Chyba ze auto sterane i lekki olej pochlania litrami, albo tak zostal dotarty silnik...


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 11 Jan 2011 - 19:39
Post #1216









CYTAT(grzywaczewski @ Tue, 11 Jan 2011 - 19:32) *
Oj roznice pomiedzy powiedzmy 5W-40 jednego producenta, a 5W-40 drugiego, bywaja potezne.

uważasz, że między syntetykiem PAO 5/40 505.00 np. Statoil a 5/40 texaco czy 5/40 total'a do samochodów cywilnych są jakieś większe różnice po za marketingowymi ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crazychild
post Tue, 11 Jan 2011 - 20:01
Post #1217


User
Dołączył: Mon, 29 March 2010





CYTAT(bezduszny @ Tue, 11 Jan 2011 - 19:39) *
uważasz, że między syntetykiem PAO 5/40 505.00 np. Statoil a 5/40 texaco czy 5/40 total'a do samochodów cywilnych są jakieś większe różnice po za marketingowymi ?



Ja Cie nie rozumiem. Tu twierdzisz że różnic nie ma a już w porównaniu castrol vs motul ( z tej samej półki i o tych samych parametrach ) sa kolosalne i castrol to syf? Przecież 90% produktów motula które polecacie tu też są do aut cywilnych.


--------------------
Audi A5 3.0 TDI - DD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 11 Jan 2011 - 20:08
Post #1218









Castrol w większości to nie trzymający parametrów syf... wink.gif
i Castrol'a nawet nie ma co brać pod jakiekolwiek porównania.

CYTAT
Przecież 90% produktów motula które polecacie tu też są do aut cywilnych.

uważasz, że zauważysz różnicę w silniku cywilnego auta które było normalnie traktowane i zrobiło 100k km na np. Motul'u 5/30 low saps a jakimś innym 5/30 low saps ?
Oczywiście zakładamy, że oba produkty są przygotowane dla określonego silnika i spełniają takie same aprobaty producenta silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 12 Jan 2011 - 18:47
Post #1219


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
no czekam co napiszesz...


Co mam pisać w jaki sposób olej transportuje energię gdzie ona się rozkłada itp. ?
Silnikowi jest lżej, jest bardziej elastyczny, uzytkownik odczuwa że jest mocniejszy, wentylatory w lecie nie włączają sie co 10 sek, na stacjach PB można oszczedzić nawet 1000zł rocznie zmieniając tylko klasę lepkości itp.
Czego chcieć więcej ..


CYTAT
Jeżeli zamiast oleju LM 10/50 (olej do motocykli ?) proponujesz 10/40 które między sobą w temp. 100 mają różnicę kilku cSt ........ to trzeba laboratoryjnej hamowni by wyłapać różnicę w mocy generowanej przez dany silnik wink.gif


Mi wystarczy olej 10W-40 Bel Ray , Motul czy Amsoil .
Wiem od znajomych co sie czuje w R6 czy R1 po zmianie oleju na ten innej firmy zostając przy tej samej lepkości.

CYTAT
Oleje które są w określonej klasie niewiele różnią się między sobą..


Tak jesli weźmiemy oleje klasy Texaco, Total, Statoil, Mobil lub jakies inne które wymieniałeś z nazwy.





--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Wed, 12 Jan 2011 - 22:56
Post #1220


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(Croom @ Wed, 12 Jan 2011 - 18:47) *
Silnikowi jest lżej, jest bardziej elastyczny, uzytkownik odczuwa że jest mocniejszy, wentylatory w lecie nie włączają sie co 10 sek, na stacjach PB można oszczedzić nawet 1000zł rocznie zmieniając tylko klasę lepkości itp.
Czego chcieć więcej ..


Lżej to jest silnikowi jak stoi, a i oszczędności mamy nie tylko na Pb.
Tak to czytam od kilku ładnych stron i śmiać mi się trochę chce, a specem od olejów nie jestem jakimś nadzwyczajnym.

Pozdrawiam. wink.gif


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 59 60 61 62 63 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 19:15