![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1201
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
bielu: ten olej nie zbije Ci temp. Jesli już bym sie trzymał lepkości 10W-40 na 10-15 000km to moja propozycja z najwyższej półki : AMSOIL SAE 10W-40 Synthetic Motor Oil http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx Olej oparty na syntetycznej bazie PAO IVgr. AMSOIL Dominator Coolant Boost http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2785.pdf Myslę że w cywilnej ostrej jeździe nie byłbys w stanie nawet zblizyć się do temp. o jakich piszesz a silnik z drugiej strony w porównaniu do Motula 10W-40 łapał by temp. jakieś 2-3 razy szybciej. a jakie sa ceny tego za 5l? bo patrzac na avatar to masz coś wspólnego z tymi olejami ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1202
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
nie jestem zarejestrowany, ale czy moze chodzi o Adi'ego?
bo to on mi ten olej goraco poleca ![]() -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#1203
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Moim zdaniem bez sensowne jest szukanie oleju "najlepszego" bo takowego nie ma. Sam kiedyś szukałem takowego i czym więcej czytałem , czym więcej się dowiadywałem, tym wybór stawał się trudniejszy.Obecnie do swojego PD leje specifica 505.01 Motula i na tym zakończyłem swoją przygodę z poszukiwaniami.Po cholerę szukać problemu na siłę...
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#1204
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Tak to Adi :-)
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1205
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 07 December 2010 ![]() |
No nie wiem ile jeździcie jednym autem ale mówienie o tym iż Motul to jedyne dobro uważam za nieuzasadnione bo: poprzednimi autami jeździłem (co prawda prawie sam) po co najmniej 250000 (a było ich 4) żaden motor nie brał oleju na tyle żeby go dolewać między przeglądami lub brał ale na tyle że nie było takiej potrzeby - i wierzcie mi nie był to olej Motul a znacznie tańszy 0W/40 - auta sprzedawałem zupełnie sprawne bez usterek także myślę że pozdrawiam sprzedawców Motul i na pewno się nie skuszę.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#1206
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Ja słyszałem bardzo pozytywne opinie o Midlandzie.
Nie wiem co teraz oferuje i jaka jest jego jakość ... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1207
|
![]() |
Kolego Croom...
Zapomniał kolega napisać co dzieje się z energią cieplną wytwarzaną przez silnik... a nie odbieraną przez reklamowany Amsoila, w wyniku czego nie "łapie" on wysokiej temperatury. Bo kolega wie... te kilkanaście stopni piechotą nie chodzi. |
|
|
![]()
Post
#1208
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: W-wa ![]() |
Croom ostatnie ostrzezenie, nastepne tego typu posty reklamowe to wakacje.
|
|
|
![]()
Post
#1209
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Zapomniał kolega napisać co dzieje się z energią cieplną wytwarzaną przez silnik... a nie odbieraną przez reklamowany Amsoila, To samo co co w przypadku Millersa o którym ktos kiedyś pisał że mu obnizył temp. o ponad 20st.C Nie odbieraną ...?? A dlaczego niby ma nie odbierać ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1210
|
![]() |
To samo co co w przypadku Millersa o którym ktos kiedyś pisał że mu obnizył temp. o ponad 20st.C Nie odbieraną ...?? A dlaczego niby ma nie odbierać ? znajdź proszę ten post o Millersie, bo ja sobie takiego czegoś nie przypominam Dlaczego niby miał by odbierać ? Bo takie jest też zadanie dobrego oleju silnikowego. Skoro wg. Ciebie nie powinien (ten dobry olej) a po zalaniu Amsolila jego temperatura nie jest tak wysoka... to co dzieje się z energią cieplną jaką generuje silnik i jego osprzęt ? Po zmianie oleju na inny który jest bardzo porównywalny nie osiągniesz obniżki kilkunastostopniowej.... więc wniosek jest jeden.. albo właściwe dwa: - Amsoli to g*wniany olej (w to wątpię) - mało się znasz i do tego w swoim namolnym marketingu ostro przeholowałeś Dla każdego oleju (nam na myśli typowo sportowe) temperatura w granicach 120-130 stopni jest normalną temperaturą pracy. Nawet do 150 stopni olej spokojnie daje radę... a w temperaturze 180 stopni też krótkotrwale może pracować (kilka kilkanaście minut). |
|
|
![]()
Post
#1211
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
bezduszny ale kolega napisał " dlaczego miałby nie odbierać?". Czyli niejako nie powiedział że olej ma nie odbierać temp. generowanej przez silnik tylko zapytał czemu ten olej ma tego niby nie robić.
![]() edit: przez tą uwagę zapomniałem zadać właściwe pytanie. ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1212
|
![]() |
kolega napisał wcześniej coś zgoła innego (post 1195):
CYTAT bielu: ten olej nie zbije Ci temp. Jesli już bym sie trzymał lepkości 10W-40 na 10-15 000km to moja propozycja z najwyższej półki : AMSOIL SAE 10W-40 Synthetic Motor Oil Olej oparty na syntetycznej bazie PAO IVgr. Myslę że w cywilnej ostrej jeździe nie byłbys w stanie nawet zblizyć się do temp. o jakich piszesz a silnik z drugiej strony w porównaniu do Motula 10W-40 łapał by temp. jakieś 2-3 razy szybciej. skoro tamten olej "nie zbija" temperatury.. to ten zaproponowany to ma zrobić dlatego moje pytanie: jak to zrobi (zbije tą temperaturę) i co się dzieje z energią generowaną przez silnik. Do tego proszę też o wyjaśnienie ostatniego zdania. Gdyby NAWET ten olej zawierał jakiś dodatkowy zewnętrznie dodany modyfikator tarcia (a nie zawiera) to jest wstanie obniżyć niewiele.. o jakieś realne 3-4 stopnie. Na pewno nie zbije ze 118 do max 105 stopni... to 13 stopni. Więc czekam na merytoryczne wyjaśnienie tego... |
|
|
![]()
Post
#1213
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Cytat z tego forum:
CYTAT co do temperatury oleju: RPM Motorsport ma takiego fajnego Civic'a Shuttle N/A coś około 170KM - benzynowego. Już miał zakładać chłodnicę oleju, bo miał probem z temperaturą (Motul Competition) jednak po Millersie (nie pamiętam czy mi mówił o CFS 10w60 czy 15w60) problem się rozwiązał. Jest tego wiecej, niektóre oleje się po prostu grzeja, lepsze nie i tyle. CYTAT dlatego moje pytanie: jak to zrobi (zbije tą temperaturę) i co się dzieje z energią generowaną przez silnik. Chcesz mi powiedzieć że idzie w "kanał" ? Dochodzi do tego jeszcze temat mniejszego tarcia wewnętrznego. Co za tym idzie wieksza sprawność silnika, lepsza elastyczność, kilka KM wiecej. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1214
|
![]() |
Chcesz mi powiedzieć że idzie w "kanał" ? Dochodzi do tego jeszcze temat mniejszego tarcia wewnętrznego. Co za tym idzie wieksza sprawność silnika, lepsza elastyczność, kilka KM wiecej. no czekam co napiszesz... może jakiś "wiarygodny" test producenta potwierdzający to ? Można mówić o jakimś zmniejszonym tarciu i jakiś mierzalnych efektach jak porównamy olej lekko bieżny 0/30 z jakimś ulepkiem 10/60 Może, zaznaczam MOŻE w przypadku takich produktów uda się coś zmierzyć... i to na hamowni silnikowej. Jeżeli zamiast oleju LM 10/50 (olej do motocykli ?) proponujesz 10/40 które między sobą w temp. 100 mają różnicę kilku cSt ........ to trzeba laboratoryjnej hamowni by wyłapać różnicę w mocy generowanej przez dany silnik ![]() Więc po raz kolejny nie pitol takich rzeczy... bo wprowadzasz tym w błąd wiele osób które czytają to. Oleje które są w określonej klasie niewiele różnią się między sobą.. i nie będzie cudu jak zamiast oleju 5/40 producenta X zalejesz olej 5/40 producenta Y. |
|
|
![]()
Post
#1215
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Oleje które są w określonej klasie niewiele różnią się między sobą. Oj roznice pomiedzy powiedzmy 5W-40 jednego producenta, a 5W-40 drugiego, bywaja potezne. Nie odnosze sie oczywiscie wylacznie do oddawania ciepla, tu roznice sa mniejsze, ale sa. Np. X-cleany i X-cess lepiej oddaja cieplo od V300 (mowimy o 5W-40). Sprawdzone w warunkach torowych. Ogolnie mniej lepkie oleje lepiej transferuja cieplo i silnik pracuje w nizszej temperaturze. Przy "ulepkach" w seryjnych silnikach czesto przeplywy sa mniejsze od oczekiwanych przez konstruktora. Kiedys wierzylem, ze do upalanych aut latem ulepki, (15W, 20W) a na zime z bolem lzejsze (10W). Po zapoznaniu sie z olejologia wiem ze nie ma co przeginac z lepkoscia. Nie oszczedzac na producencie, zmieniac 2x czesciej, jesli sie grzeje to zalozyc chlodnice oleju, ale gestosc taka (lub zblizona) do tego co wytloczone na korku. Chyba ze auto sterane i lekki olej pochlania litrami, albo tak zostal dotarty silnik... -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1216
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1217
|
|
User Dołączył: Mon, 29 March 2010 ![]() |
uważasz, że między syntetykiem PAO 5/40 505.00 np. Statoil a 5/40 texaco czy 5/40 total'a do samochodów cywilnych są jakieś większe różnice po za marketingowymi ? Ja Cie nie rozumiem. Tu twierdzisz że różnic nie ma a już w porównaniu castrol vs motul ( z tej samej półki i o tych samych parametrach ) sa kolosalne i castrol to syf? Przecież 90% produktów motula które polecacie tu też są do aut cywilnych. -------------------- Audi A5 3.0 TDI - DD
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1218
|
![]() |
Castrol w większości to nie trzymający parametrów syf...
![]() i Castrol'a nawet nie ma co brać pod jakiekolwiek porównania. CYTAT Przecież 90% produktów motula które polecacie tu też są do aut cywilnych. uważasz, że zauważysz różnicę w silniku cywilnego auta które było normalnie traktowane i zrobiło 100k km na np. Motul'u 5/30 low saps a jakimś innym 5/30 low saps ? Oczywiście zakładamy, że oba produkty są przygotowane dla określonego silnika i spełniają takie same aprobaty producenta silnika. |
|
|
![]()
Post
#1219
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT no czekam co napiszesz... Co mam pisać w jaki sposób olej transportuje energię gdzie ona się rozkłada itp. ? Silnikowi jest lżej, jest bardziej elastyczny, uzytkownik odczuwa że jest mocniejszy, wentylatory w lecie nie włączają sie co 10 sek, na stacjach PB można oszczedzić nawet 1000zł rocznie zmieniając tylko klasę lepkości itp. Czego chcieć więcej .. CYTAT Jeżeli zamiast oleju LM 10/50 (olej do motocykli ?) proponujesz 10/40 które między sobą w temp. 100 mają różnicę kilku cSt ........ to trzeba laboratoryjnej hamowni by wyłapać różnicę w mocy generowanej przez dany silnik wink.gif Mi wystarczy olej 10W-40 Bel Ray , Motul czy Amsoil . Wiem od znajomych co sie czuje w R6 czy R1 po zmianie oleju na ten innej firmy zostając przy tej samej lepkości. CYTAT Oleje które są w określonej klasie niewiele różnią się między sobą.. Tak jesli weźmiemy oleje klasy Texaco, Total, Statoil, Mobil lub jakies inne które wymieniałeś z nazwy. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1220
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Silnikowi jest lżej, jest bardziej elastyczny, uzytkownik odczuwa że jest mocniejszy, wentylatory w lecie nie włączają sie co 10 sek, na stacjach PB można oszczedzić nawet 1000zł rocznie zmieniając tylko klasę lepkości itp. Czego chcieć więcej .. Lżej to jest silnikowi jak stoi, a i oszczędności mamy nie tylko na Pb. Tak to czytam od kilku ładnych stron i śmiać mi się trochę chce, a specem od olejów nie jestem jakimś nadzwyczajnym. Pozdrawiam. ![]() -------------------- G27.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 19:15 |