![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1181
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
To co BMW rekomenduje do zalewania... to jest marketing, czysty marketing... na który nieźle zarabia ![]() To co zalewa na "pierwsze zalanie"... to jest jakiś olej wg. ich specyfikacji, robiony przez kogoś kto wygrał przetarg na robienie oleju. Jaki jest ? To wie tylko BMW. Moim zdaniem bez najmniejszego zawahania zalej na 1000km odpowiedniego (czytaj: posiadającego odpowiednie aprobaty dla Twojego silnika) Motula i po problemie. Gwarancji nie stracisz i nikt nie ma prawa powiedzieć ci złego słowa na to. Podepnę się bo też interesuje mnie ta kwestia przy silniku N47S. Czy motul Specific LL-04 5W-40 (a) będzie dużo lepszy od tego co leje BMW czyli : Edge Sport 0W-40 (a)? Czy ten Castrol ma też złą opinię jak pozostałe z ich palety? Ps bimerkuba jakie BMW z N47S masz X1 czy 1er? jak coś pisz pw. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1182
|
![]() |
Masz filtr cząstek stałych ?
|
|
|
![]()
Post
#1183
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
Tak, mam wszystkie N47 go mają. Silnik na gwarancji więc usunięcie nie wchodzi w grę.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1184
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1185
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
Dzięki. I rozumiem że motul. Castrola omijać?
![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1186
|
![]() |
Motul, Millers... a nawet Statoil
![]() Castrola omijać ![]() |
|
|
![]()
Post
#1187
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
do silnika AFN przelot 190kkm Motul 6100 Synergie Plus bedzie w porządku ?
obecnie latam na Liqui Molly 10w50 i jestem srednio zadowolony bo przy ostrzejszej jeździe olej osiąga nawet temp rzędu 110+ stopni. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1188
|
![]() |
do silnika AFN przelot 190kkm Motul 6100 Synergie Plus bedzie w porządku ? obecnie latam na Liqui Molly 10w50 i jestem srednio zadowolony bo przy ostrzejszej jeździe olej osiąga nawet temp rzędu 110+ stopni. no ale z czego jesteś średnio zadowolony ? imo rzeczą normalną jest, że skoro ostro jeździsz to olej łapie wysoką temperaturę.. i nie ważne co zalejesz to i tak olej będzie miał tego rzędu temperaturę |
|
|
![]()
Post
#1189
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
do silnika AFN przelot 190kkm Motul 6100 Synergie Plus bedzie w porządku ? obecnie latam na Liqui Molly 10w50 i jestem srednio zadowolony bo przy ostrzejszej jeździe olej osiąga nawet temp rzędu 110+ stopni. Ja w swoim AFN-nie przelot 220 tys lałem 6100+ na trasie temperatura oliwy wahała się 95-105 stopni. -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1190
|
![]() |
a w trochę mocniejszej jeździe po mieście ?
w AFN jest czujnik temperatury oleju ? |
|
|
![]()
Post
#1191
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
a w trochę mocniejszej jeździe po mieście ? w AFN jest czujnik temperatury oleju ? Max miałem okolice 105 stopni na trasie przy dynamicznej jeździe 140-180 km/h.Standardowa temperatura to 90-96 przy normalnej jeździe. W moim był czujnik temperatury oleju, w MFA pokazywało temperaturę. -------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#1192
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Mazda 323S BA 97r 1.5 16V, Z5-DE. Lać dalej 10W40 czy przejść na syntetyk ?
|
|
|
![]()
Post
#1193
|
|
User Dołączył: Fri, 07 January 2011 Skąd: EL / WWA ![]() |
dokladnie mam to samo w MFA.
dobra czyli łapie tego motula. dzieki. p.s nie jestem zadowolony wlasnie z tych temp bo przy ostrym bucie auto mi zlapało nawet 115 czy 118 stopni wiec to troche za duzo imho. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1194
|
![]() |
p.s nie jestem zadowolony wlasnie z tych temp bo przy ostrym bucie auto mi zlapało nawet 115 czy 118 stopni wiec to troche za duzo imho. taka temperatura dla oleju syntetycznego nie jest problemem... a że jest ciepło przy ostrym bucie... to też nic nadzwyczajnego jak często ostro jeździsz to zmieniaj olej nie co 15k a co np. 12k km |
|
|
![]()
Post
#1195
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
bielu: ten olej nie zbije Ci temp.
Jesli już bym sie trzymał lepkości 10W-40 na 10-15 000km to moja propozycja z najwyższej półki : AMSOIL SAE 10W-40 Synthetic Motor Oil http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx Olej oparty na syntetycznej bazie PAO IVgr. AMSOIL Dominator Coolant Boost http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2785.pdf Myslę że w cywilnej ostrej jeździe nie byłbys w stanie nawet zblizyć się do temp. o jakich piszesz a silnik z drugiej strony w porównaniu do Motula 10W-40 łapał by temp. jakieś 2-3 razy szybciej. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1196
|
![]() |
skoro olej nie odbiera temperatury (a takie jest też i jego zadanie) to kolego Croom co się dzieje z tą energią ?
|
|
|
![]()
Post
#1197
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT skoro olej nie odbiera temperatury (a takie jest też i jego zadanie) To jedno z głównych zadań, a jesli ma z tym problemy to należy to zmienić i wlać olej który to będzie czynił. Mniejsze tarcie wewnętrzne, lepsza pompowalność, optymalna kompozycja baz syntetycznych i dodatków w tym bardzo pomagają. Przykład toyota yaris 1.0 VVT-I, zalanie olejem 10W-40 skutkuje tym że silnik wykazuje mniejszą sprawność, w praktyce podjazd pod wzniesienie na 4 biegu z 2 osobami czesto jest niemozliwy, zalanie olejem 5W-30 A5/B5 powoduje że auto bez problemu pokonuje takie wzniesienie na 4 biegu z takim samym obciązeniem. Ale...to samo może sie dziać w przypadku dwóch olejów 10W-40 A3/B3 jeden potrafi w przysłowiowy sposób "zamulić" silnik drugi spowoduje że silnik będzie wykazywał lepszą sprawnośc mechaniczną, będzie bardziej elastyczny, przy porannym rozruchu bedzie miał mniejsze opory, wskazówka obrotomierza nie zatrzyma sie na 700rpm ale na np. 1400rpm. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1198
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Croom co z oferty Amsoil zalac do Yarisa TS 2002 rok po przebiegu 70tys km?
auto od nowosci jezdzi na castrolu 0w30 i chce to swinstwo zmienic.auto uzywane na dosyc krotkich dystansach -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1199
|
![]() |
To jedno z głównych zadań, a jesli ma z tym problemy to należy to zmienić i wlać olej który to będzie czynił. Mniejsze tarcie wewnętrzne, lepsza pompowalność, optymalna kompozycja baz syntetycznych i dodatków w tym bardzo pomagają. pitu pitu... a gdzie konkrety ? Zadałem Ci konkretne pytanie do postu jaki napisałeś. Skoro AMSOIL potrafi zbić temperaturę o dobre kilkanaście stopni... to co się dzieje z tą energią generowaną przez silnik ? Proszę o KONKRETNĄ odpowiedź... Nie zadowalają mnie nie poparte niczym frazesy o "lepszej pompowalności" i "zmniejszeniu tarcia" bo to można i w dużo mniejszej skali osiągnąć porównując jakieś skrajne produkty.. a nie na zbliżonym poziomie. Czekam na merytoryczną wypowiedz i uzasadnienie... bez bełkotu marketingowego. CYTAT Przykład toyota yaris 1.0 VVT-I, zalanie olejem 10W-40 skutkuje tym że silnik wykazuje mniejszą sprawność, w praktyce podjazd pod wzniesienie na 4 biegu z 2 osobami czesto jest niemozliwy, zalanie olejem 5W-30 A5/B5 powoduje że auto bez problemu pokonuje takie wzniesienie na 4 biegu z takim samym obciązeniem. a jak skutkuje odpalanie takiej Toyki przy temperaturze -20 stopni na oleju 10/40 ? Z tym podjazdem........ to już pojechałeś po całości ![]() może na forum onet.pl ktoś to kupi ![]() |
|
|
![]()
Post
#1200
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Generalnie 5W-30 ale myslę że i 0W-30 można jako całoroczny zalać bez obaw.
http://www.amsoil.com/storefront/sso.aspx Ewentualnie: http://www.amsoil.com/storefront/asl.aspx Zobacz przy okazji temat mojego znajomego z klubu toyoty: http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=21897.105 -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 17:12 |