Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 58 59 60 61 62 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
SzybkiKuba
post Fri, 07 Jan 2011 - 18:44
Post #1181


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





CYTAT(bezduszny @ Thu, 06 Jan 2011 - 19:31) *
To co BMW rekomenduje do zalewania... to jest marketing, czysty marketing... na który nieźle zarabia wink.gif

To co zalewa na "pierwsze zalanie"... to jest jakiś olej wg. ich specyfikacji, robiony przez kogoś kto wygrał przetarg na robienie oleju.
Jaki jest ? To wie tylko BMW.

Moim zdaniem bez najmniejszego zawahania zalej na 1000km odpowiedniego (czytaj: posiadającego odpowiednie aprobaty dla Twojego silnika) Motula i po problemie.
Gwarancji nie stracisz i nikt nie ma prawa powiedzieć ci złego słowa na to.



Podepnę się bo też interesuje mnie ta kwestia przy silniku N47S. Czy motul Specific LL-04 5W-40 (a) będzie dużo lepszy od tego co leje BMW czyli : Edge Sport 0W-40 (a)? Czy ten Castrol ma też złą opinię jak pozostałe z ich palety?

Ps bimerkuba jakie BMW z N47S masz X1 czy 1er? jak coś pisz pw.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 07 Jan 2011 - 18:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 07 Jan 2011 - 18:52
Post #1182









Masz filtr cząstek stałych ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Fri, 07 Jan 2011 - 22:44
Post #1183


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





Tak, mam wszystkie N47 go mają. Silnik na gwarancji więc usunięcie nie wchodzi w grę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 07 Jan 2011 - 22:50
Post #1184









CYTAT(SzybkiKuba @ Fri, 07 Jan 2011 - 22:44) *
Tak, mam wszystkie N47 go mają. Silnik na gwarancji więc usunięcie nie wchodzi w grę.

no to wchodzi w rachubę jakiś 5/30 low saps
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SzybkiKuba
post Fri, 07 Jan 2011 - 23:09
Post #1185


Super User
Dołączył: Mon, 02 August 2010





Dzięki. I rozumiem że motul. Castrola omijać? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 07 Jan 2011 - 23:13
Post #1186









Motul, Millers... a nawet Statoil wink.gif
Castrola omijać cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielu
post Sat, 08 Jan 2011 - 10:44
Post #1187


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





do silnika AFN przelot 190kkm Motul 6100 Synergie Plus bedzie w porządku ?
obecnie latam na Liqui Molly 10w50 i jestem srednio zadowolony bo przy ostrzejszej jeździe olej osiąga nawet temp rzędu 110+ stopni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 08 Jan 2011 - 10:50
Post #1188









CYTAT(bielu @ Sat, 08 Jan 2011 - 10:44) *
do silnika AFN przelot 190kkm Motul 6100 Synergie Plus bedzie w porządku ?
obecnie latam na Liqui Molly 10w50 i jestem srednio zadowolony bo przy ostrzejszej jeździe olej osiąga nawet temp rzędu 110+ stopni.

no ale z czego jesteś średnio zadowolony ?
imo rzeczą normalną jest, że skoro ostro jeździsz to olej łapie wysoką temperaturę.. i nie ważne co zalejesz to i tak olej będzie miał tego rzędu temperaturę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Sat, 08 Jan 2011 - 10:51
Post #1189


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(bielu @ Sat, 08 Jan 2011 - 10:44) *
do silnika AFN przelot 190kkm Motul 6100 Synergie Plus bedzie w porządku ?
obecnie latam na Liqui Molly 10w50 i jestem srednio zadowolony bo przy ostrzejszej jeździe olej osiąga nawet temp rzędu 110+ stopni.


Ja w swoim AFN-nie przelot 220 tys lałem 6100+ na trasie temperatura oliwy wahała się 95-105 stopni.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 08 Jan 2011 - 11:04
Post #1190









a w trochę mocniejszej jeździe po mieście ?

w AFN jest czujnik temperatury oleju ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mally
post Sat, 08 Jan 2011 - 11:30
Post #1191


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(bezduszny @ Sat, 08 Jan 2011 - 11:04) *
a w trochę mocniejszej jeździe po mieście ?

w AFN jest czujnik temperatury oleju ?


Max miałem okolice 105 stopni na trasie przy dynamicznej jeździe 140-180 km/h.Standardowa temperatura to 90-96 przy normalnej jeździe. W moim był czujnik temperatury oleju, w MFA pokazywało temperaturę.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sat, 08 Jan 2011 - 11:51
Post #1192


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Mazda 323S BA 97r 1.5 16V, Z5-DE. Lać dalej 10W40 czy przejść na syntetyk ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielu
post Sat, 08 Jan 2011 - 11:54
Post #1193


User
Dołączył: Fri, 07 January 2011
Skąd: EL / WWA





dokladnie mam to samo w MFA.
dobra czyli łapie tego motula.
dzieki.

p.s nie jestem zadowolony wlasnie z tych temp bo przy ostrym bucie auto mi zlapało nawet 115 czy 118 stopni wiec to troche za duzo imho.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 08 Jan 2011 - 12:11
Post #1194









CYTAT(bielu @ Sat, 08 Jan 2011 - 11:54) *
p.s nie jestem zadowolony wlasnie z tych temp bo przy ostrym bucie auto mi zlapało nawet 115 czy 118 stopni wiec to troche za duzo imho.

taka temperatura dla oleju syntetycznego nie jest problemem...
a że jest ciepło przy ostrym bucie... to też nic nadzwyczajnego

jak często ostro jeździsz to zmieniaj olej nie co 15k a co np. 12k km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 08 Jan 2011 - 12:40
Post #1195


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





bielu: ten olej nie zbije Ci temp.

Jesli już bym sie trzymał lepkości 10W-40 na 10-15 000km to moja propozycja z najwyższej półki :

AMSOIL SAE 10W-40 Synthetic Motor Oil
http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx

Olej oparty na syntetycznej bazie PAO IVgr.

AMSOIL Dominator Coolant Boost
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2785.pdf

Myslę że w cywilnej ostrej jeździe nie byłbys w stanie nawet zblizyć się do temp. o jakich piszesz a silnik z drugiej strony w porównaniu do Motula 10W-40 łapał by temp. jakieś 2-3 razy szybciej.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 08 Jan 2011 - 12:47
Post #1196









skoro olej nie odbiera temperatury (a takie jest też i jego zadanie) to kolego Croom co się dzieje z tą energią ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 08 Jan 2011 - 13:56
Post #1197


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
skoro olej nie odbiera temperatury (a takie jest też i jego zadanie)


To jedno z głównych zadań, a jesli ma z tym problemy to należy to zmienić i wlać olej który to będzie czynił.
Mniejsze tarcie wewnętrzne, lepsza pompowalność, optymalna kompozycja baz syntetycznych i dodatków w tym bardzo pomagają.

Przykład toyota yaris 1.0 VVT-I, zalanie olejem 10W-40 skutkuje tym że silnik wykazuje mniejszą sprawność, w praktyce podjazd pod wzniesienie na 4 biegu z 2 osobami czesto jest niemozliwy, zalanie olejem 5W-30 A5/B5 powoduje że auto bez problemu pokonuje takie wzniesienie na 4 biegu z takim samym obciązeniem.

Ale...to samo może sie dziać w przypadku dwóch olejów 10W-40 A3/B3 jeden potrafi w przysłowiowy sposób "zamulić" silnik drugi spowoduje że silnik będzie wykazywał lepszą sprawnośc mechaniczną, będzie bardziej elastyczny, przy porannym rozruchu bedzie miał mniejsze opory, wskazówka obrotomierza nie zatrzyma sie na 700rpm ale na np. 1400rpm.





--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sat, 08 Jan 2011 - 14:14
Post #1198


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





Croom co z oferty Amsoil zalac do Yarisa TS 2002 rok po przebiegu 70tys km?
auto od nowosci jezdzi na castrolu 0w30 i chce to swinstwo zmienic.auto uzywane na dosyc krotkich dystansach


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 08 Jan 2011 - 14:22
Post #1199









CYTAT(Croom @ Sat, 08 Jan 2011 - 13:56) *
To jedno z głównych zadań, a jesli ma z tym problemy to należy to zmienić i wlać olej który to będzie czynił.
Mniejsze tarcie wewnętrzne, lepsza pompowalność, optymalna kompozycja baz syntetycznych i dodatków w tym bardzo pomagają.


pitu pitu... a gdzie konkrety ?
Zadałem Ci konkretne pytanie do postu jaki napisałeś.

Skoro AMSOIL potrafi zbić temperaturę o dobre kilkanaście stopni... to co się dzieje z tą energią generowaną przez silnik ?
Proszę o KONKRETNĄ odpowiedź...

Nie zadowalają mnie nie poparte niczym frazesy o "lepszej pompowalności" i "zmniejszeniu tarcia" bo to można i w dużo mniejszej skali osiągnąć porównując jakieś skrajne produkty.. a nie na zbliżonym poziomie.

Czekam na merytoryczną wypowiedz i uzasadnienie... bez bełkotu marketingowego.


CYTAT
Przykład toyota yaris 1.0 VVT-I, zalanie olejem 10W-40 skutkuje tym że silnik wykazuje mniejszą sprawność, w praktyce podjazd pod wzniesienie na 4 biegu z 2 osobami czesto jest niemozliwy, zalanie olejem 5W-30 A5/B5 powoduje że auto bez problemu pokonuje takie wzniesienie na 4 biegu z takim samym obciązeniem.

a jak skutkuje odpalanie takiej Toyki przy temperaturze -20 stopni na oleju 10/40 ?
Z tym podjazdem........ to już pojechałeś po całości laugh.gif
może na forum onet.pl ktoś to kupi tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 08 Jan 2011 - 14:25
Post #1200


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Generalnie 5W-30 ale myslę że i 0W-30 można jako całoroczny zalać bez obaw.

http://www.amsoil.com/storefront/sso.aspx

Ewentualnie:

http://www.amsoil.com/storefront/asl.aspx

Zobacz przy okazji temat mojego znajomego z klubu toyoty:
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=21897.105





--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 58 59 60 61 62 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 17:12