![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_deejey90_* |
![]()
Post
#1041
|
![]() |
W książce serwisowej jest wbita wymiana , ale niestety nie ma na jaki... (kartki niestety przy silniku nie widziałem) Auto świeżo kupione i chce po prostu po wymieniać wszystko na wszelki wypadek
![]() Styl jazdy, potrafi być agresywny, wyżej kręcić go trochę mam zamiar no ale nie cały czas but w podłodze... zresztą samo to że już wtrysk metanolu jest, dodatkowo wjedzie chip prawdopodobnie wiec raczej nie "emeryt na lewym pasie" ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1042
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Widziałem, że o benzyniaki również pytacie zatem:
Co wlać do Mercedesa W204 C200 KOMPRESSOR 2008/2009 (179 KM), przebieg świeży, ~70000km ? W książce jest jakiś wpis z Valvoline 0W30 albo 5W30 ? Nie doczytałem...choć nie wiem, czy to teraz ma znaczenie... Chciałbym coś właśnie z Valvo albo Motula (zapewne 5W40 8100 X-cess?) A jeżeli Mobil to 5W50 ? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1043
|
![]() |
jeżeli seria...
to 0/30 lub 5/30 na pewno nie ma sensu 5/50 w tym silniku |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#1044
|
![]() |
Sorki za OT, ale ten temat powinien byc przeniesiony IMO na glowne forum albo do offtopa.
Wiecej osob by na tym skorzystalo. |
|
|
![]()
Post
#1045
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1046
|
![]() |
0/30 - ma niższą temperaturę płynności/pompowalności (coś około -50 stopni C) i te oleje zawsze są w pełni syntetyczne (ale też i drogie). Najlepszy olej na mroźne zimy i do ekonomicznej jazdy
5/30 - najczęściej jest to HC (choć nie każdy) a co za tym idzie jest sporo tańszy niż 0/30 oba oleje są przystosowane do pracy w silnikach EURO4 i EURO5 |
|
|
![]()
Post
#1047
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
To jak zaleję np. MOBILa 5W30 na naszą zimę to nic mu nie będzie? Tylko to będzie syntetyk? Bo znajomy ma taki na stanie, ale się nie zagłębiałem. Czy brać coś 0W30 ? (cena nie gra roli)
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1048
|
![]() |
jak masz możliwość to zdecydowanie 0/30
5/30 w większości przypadków to taka "opcja ekonomiczna", co nie znaczy... że są złe |
|
|
![]()
Post
#1049
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Jeszcze są różnice bo może zalać w specyfiację wymagajacą A3/B4 z wyższym HTHS olej o niskiej lepkosci A5/B5 i będzie narzekał.
Samochody z grupy VW wymagaja wyższej HTHS więc trzeba mieć to na uwadze. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1050
|
![]() |
CYTAT i będzie narzekał na co będzie narzekał ? |
|
|
gość_deejey90_* |
![]()
Post
#1051
|
![]() |
Ponawiam pytanie chłopaki
A jaki olej polecacie do bmw e46 coupe 2004 rok, obecnie seria 150km + wtrysk metanolu, ale mozliwe że wjedzie chip. |
|
|
![]()
Post
#1052
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT i będzie narzekał na co będzie narzekał ? Nie testowałem takiej operacji i nie wlewałem do aplikacji wymagajacej A3/B4 oleju A5/B5 o podobnej lepkości. Literatura przestrzega przed podejmowaniu takich kroków. Jesli ty masz takow informacje czy można podejmowac takie kroki podziel sie z nami swoja wiedzą. Wszak z jakiegos powodu grupa VW, Audi, Skoda do swoich silników zaleca oleje o HTHS powyżej 3.5 i A3/B4 a nie energooszczędne A5/B5. Bedę wdzięczny jak podzielisz się z nami wiedzą na ten temat. CYTAT A jaki olej polecacie do bmw e46 coupe 2004 rok, obecnie seria 150km + wtrysk metanolu, ale mozliwe że wjedzie chip. Zdecydowanie olej LL-04 5W-40 -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1053
|
![]() |
CYTAT Literatura przestrzega przed podejmowaniu takich kroków. no ale ta literatura jakoś to uzasadnia ? pytam poważnie |
|
|
![]()
Post
#1054
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT CYTAT Literatura przestrzega przed podejmowaniu takich kroków. no ale ta literatura jakoś to uzasadnia ? pytam poważnie Własnie nie ma jakiś merytorycznych uzasadnien, przynajmniej ja się nie spotkałem z takowymi. Ciekawostka jest że zdecydowana większość bazuje na A3/B4 ciekawy jakiego jest tego powód .... -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1055
|
![]() |
CYTAT Własnie nie ma jakiś merytorycznych uzasadnien, przynajmniej ja się nie spotkałem z takowymi. ja też nie |
|
|
gość_deejey90_* |
![]()
Post
#1056
|
![]() |
Croom Auto ma 157.000 km przebiegu, jesli to ma znaczenie
![]() |
|
|
![]()
Post
#1057
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Nie wiem juz czy Motul jest tak dobry jak kiedyś, ceny jakie sa obecnie na rynku nierzadko w okolicy 30zł/1L 0W-20 mogą zmącic nieco spokój ....
Na pewno 5W-40 -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#1058
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 08 April 2005 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Szykuje się do wymiany oleju w Lagunie brata, 1.9dci 187k km przebiegu. Teraz jest wlany "jakiś" elf 15W40. Cholera wie na czym to jeździło wcześniej. Oleju nie ubywa ani nic z tych rzeczy. Wlać płukankę jakąś i 5W30 czy asekuracyjnie 10W40?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1059
|
![]() |
minerał 15/40 do silnika turbo z dCi ?
marnie to widzę trzeba by zrobić ze 2-3 płukania i zalać jakimś 5/50 |
|
|
![]()
Post
#1060
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 08 April 2005 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 08:36 |