Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 50 51 52 53 54 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
Igloo
post Sun, 24 Oct 2010 - 10:02
Post #1021


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Ok, jeszcze raz dzieki za rade i rozwianie watpliwosci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 24 Oct 2010 - 10:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Lelon
post Sun, 24 Oct 2010 - 17:09
Post #1022


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





Czy olej Totala jest w czymkolwiek gorszy od oleju Motula o IDENTYCZNYCH parametrach? Chodzi mi konkretnie o Total INEO ECS 5w30 vs Motul 8100 Eco-Clean C2 5w30.

Oba oleje:
- C2/A5/B5
- SM/CF

- jedyna różnica to chyba to, że Motul jest MID SAPS, a Total LOW SAPS

Nie wnikałem głębiej ale reszta parametrów chyba też jednakowa, nie wiem jedynie czy są to rzeczywiście 100% syntetyki.


Czy silnik dupowozu jeżdżącego głównie po mieście, z olejem wymienianym co 15tys km, poczuje różnicę? Czy warto dopłacić do Motula?

Silnik konkretnie to seryjne 2.0TDCI(HDI) 136KM od PSA bez DPF
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 24 Oct 2010 - 19:02
Post #1023









jak nie masz DPF'a to Motul będzie o tyle lepszy, że dla ucha silnik będzie ładniej pracował wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sun, 24 Oct 2010 - 20:06
Post #1024


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





bezduszny, co polecasz do Alfy 2.4 MJet 20v 175/400. Przebieg 210kkm. W tej chwili jezdzony na Motulu 5W40 X-Cess. Generalnie na olej raczej nie narzekam ale moze da sie cos lepszego znalezc?


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 24 Oct 2010 - 20:11
Post #1025









skoro wszystko jest OK, nie ma przeprowadzonych jakiś poważnych modyfikacji, nie zmieniło się przeznaczenie silnika..... to ja bym nic nie zmieniał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sun, 24 Oct 2010 - 20:20
Post #1026


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Spoko, oleju nie bierze, nie klekocze, wiec pozostane przy tym co mam. Co myslisz o tym wynalazku MaxLife od Valvoline niby do przebiegów wiekszych od 100kkm ? wink.gif


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 24 Oct 2010 - 20:25
Post #1027









Nigdy tego nie używałem.
Pewnie więcej w tym marketingu niż cudownych właściwości wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 24 Oct 2010 - 21:00
Post #1028


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(bezduszny @ Tue, 19 Oct 2010 - 12:44) *
bo musisz dalej pracować na oleju syntetycznym

tak wygląda wnętrze silnika PB który był eksploatowany na oleju mineralnym 15/40 przez jakieś 100k km i zmienianym zgodnie z zaleceniami producenta


....Fajne zdjęcia.

Na jakim oleju pracował ten silnik ?

Jaki to silnik ?

Zapewne słyszałes o problemie SLUDGE o którym wielu producentów woli nie mówić, coś to mi sie wydaje że to jednostka z grupy silników które obejmuje problem sludge.

Dla ciekawych mały wycinek ktore jednostk dotyczy wada..

http://www.amsoil.com/tsb/mo-2005-08-29-sludgeissues.pdf


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 24 Oct 2010 - 21:04
Post #1029









Silnik to 4.0 R6 z samochodu Jeep Cherokee XJ

CYTAT
Zapewne słyszałes o problemie SLUDGE o którym wielu producentów woli nie mówić,

przyznam... że nie huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
look4me
post Sun, 24 Oct 2010 - 22:41
Post #1030


Rookie
Dołączył: Wed, 14 December 2005
Skąd: Wawa





Jaki olej Mobila do 3.0TDI V6 CR (BEZ DPF) rocznik 2005 ? Obecnie był lany Mobil 0W-40.

Mobil 1 New Life 0W-40
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
Mobil 1 Peak Life 5W-50
Mobil Super 3000 X1 5W-40
Mobil 1 Fuel Economy Formula 0W-30
Mobil Syst S Special V 5W-30

Który z nich będzie najlepszym wyborem bo 507.00 (Mobil 1 ESP Formula 5W-30) chyba nie ma sensu lać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 25 Oct 2010 - 07:49
Post #1031









ja bym zalał: Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
look4me
post Mon, 25 Oct 2010 - 09:26
Post #1032


Rookie
Dołączył: Wed, 14 December 2005
Skąd: Wawa





Nie będzie za rzadki jeśli chodzi o nasz klimat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 25 Oct 2010 - 09:41
Post #1033


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT(look4me @ Mon, 25 Oct 2010 - 09:26) *
Nie będzie za rzadki jeśli chodzi o nasz klimat?


Są oleje 0W-30 o tak mocnej bazie i na takich dodatkach że stosuje się je w wymagajacych odcinkach kwalifikacyjnych w wyścigach NASCAR i nic się nie dzieje.
Wszystko zależy od konkretnego produktu, na ile Mobil ze swoim dodatkiem należacym do grupy III (Mobil nie jest to juz full syntetyk, to olej HC) o nazwie VISCOM będzie się spisywał nie wiem, czas pokaże.....


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
look4me
post Mon, 25 Oct 2010 - 09:50
Post #1034


Rookie
Dołączył: Wed, 14 December 2005
Skąd: Wawa





Na zimę zostanę przy 0W-40 a na lato zmienię na 5W-30 lub 5W-50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 25 Oct 2010 - 11:55
Post #1035


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
to legalnie sprowadź olej z USA i sprawdź

dla ułatwienia i dla innych:

Oleje smarowe mineralne, smary mineralne oraz preparaty na bazie olejów to takie , które zawierają w swoim składzie co najmniej 70% i więcej olejów powstałych z ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych,
KOD CN 2710
stawka celna - 3,7% od wartości,
akcyza - 1180,-zł za 1000 litrów,
VAT -22%
Wymagane dokumenty oprócz standardowo dołączanych do zgłoszenia celnego:
-certyfikat składu produktu zawierający procentową zawartośc olejów i innych składników przy temp.15 stopni C wystawiony przez producenta,
-deklaracja zgodności z normami API/SAE

Oleje smarowe syntetyczne oraz smary syntetyczne to takie które zawierają w swoim składzie poniżej 70% olejów powstałych z ropy naftowej
KOD CN 3403
stawka celna - 6,5% od wartości
VAT-22%


Bezduszny teraz zauważłem ciekawe zestawieni mam w zwiazku z tym pytanie ...

Czy w przypadków oleów syntetycznych nie jest to taczej 4.6% o kodzie 34039900 ?

Vat owszem i akcyza (jestesmy oczywiście jednym z nielicznych krajów o kolejnym ciekawym podatku w tym segmencie).

Choć znowu akcyza nie zawsze sie należy, tutaj dochodza jakieś specjalne zastosowania, ciekawy wyrok sądu najwyzszego...
http://w13.republika.pl/oleje%20smarowe%20IC%20Szczecin.pdf

http://celnicy.pl/showthread.php?3862-olej...wolne-od-akcyzy

CYTAT
"Polskie przepisy, które opodatkowują oleje smarowe wykorzystywane do celów innych niż napędowe czy opałowe, są niezgodne z prawem UE – uznał sąd administracyjny. To precedensowy wyrok, który może być przełomem – uważają eksperci"


Nieprecyzyjne zapiski czy błedne naliczanie cła....?




--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 25 Oct 2010 - 21:32
Post #1036









Akcyza się nie należy i jest zdejmowana, jeżeli olej "nie idzie do silnika" lub "nie jest stosowany w samochodach".
Zdejmuje się ją z każdego oleju który idzie do "tzw.przemysłu".

Temat akcyzy jest dość ciekawy... bo jest to podatek, który jest obarczany kolejnym podatkiem wink.gif
Tak to się liczy: cena netto za 1 litr oleju + akcyza + vat... czyli akcyza jest "okładana" VATem.

CYTAT
Czy w przypadków oleów syntetycznych nie jest to taczej 4.6% o kodzie 34039900 ?

Trzeba by spytać jakiegoś celnika... bo aż tak głęboko już w tym nie siedzę.


CYTAT(look4me @ Mon, 25 Oct 2010 - 09:50) *
Na zimę zostanę przy 0W-40 a na lato zmienię na 5W-30 lub 5W-50

nie ma sensu...
ja leję cały rok 0/40 i nie mam problemów (choć samochód teoretycznie powinien jeździć na 5/30)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Mon, 25 Oct 2010 - 23:32
Post #1037


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Akcyza się nie należy i jest zdejmowana, jeżeli olej "nie idzie do silnika" lub "nie jest stosowany w samochodach".


Czyli można powiedzieć że wszystkie oleje silnikowe idą do silnika więc trzeba je obłożyc solidnym podatkiem ....

Wyjątkiem są może w takim razie oliwy i smary do maszyn produkcyjnych ?
Co z silnikami spalinowymi które napędzają różne systemy (nie koniecznie samochody ) lub jakies generatory stacjonarne ?

Temat dosyć ciekawy ...




--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 26 Oct 2010 - 08:31
Post #1038









Wygląda to tak, że każdy olej standardowo jest obłożony akcyzą...
ale jeżeli masz skład celny możesz zdjąć tą akcyzę z części produktów które jak pisałem nie są używane w motoryzacji

CYTAT
Wyjątkiem są może w takim razie oliwy i smary do maszyn produkcyjnych ?

tak
i tu jest kolejna rzecz... bo część np. hydraulicznych jest używana w samochodach wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_deejey90_*
post Wed, 27 Oct 2010 - 13:54
Post #1039









A jaki olej polecacie do bmw e46 coupe 2004 rok, obecnie seria 150km + wtrysk metanolu, ale mozliwe że wjedzie chip.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 28 Oct 2010 - 11:40
Post #1040


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





jaki styl jazdy ?
Na czym obecnie jeździ ?


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 50 51 52 53 54 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 31 July 2025 - 10:50