Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 49 50 51 52 53 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO SILNIKA
gość_bezduszny_*
post Wed, 20 Oct 2010 - 09:44
Post #1001









CYTAT
Nie określam popularności na podstawie forów internetowych a danych z rynku.

pokaż te dane


CYTAT
zauważyłbyś, że Millers też ma oleje przemysłowe, do ciężarówek, smary, oleje dla rolnictwa, oleje dla przemysłu spożywczego, itd.

w Polsce o jeżeli w ogóle są sprowadzane (po za indywidualnymi zamówieniami) są to produkty mocno niszowe


CYTAT
na oleje jest akcyza, nie ma żadnego CŁA - kłamstwo.

to legalnie sprowadź olej z USA i sprawdź

dla ułatwienia i dla innych:

Oleje smarowe mineralne, smary mineralne oraz preparaty na bazie olejów to takie , które zawierają w swoim składzie co najmniej 70% i więcej olejów powstałych z ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych,
KOD CN 2710
stawka celna - 3,7% od wartości,
akcyza - 1180,-zł za 1000 litrów,
VAT -22%
Wymagane dokumenty oprócz standardowo dołączanych do zgłoszenia celnego:
-certyfikat składu produktu zawierający procentową zawartośc olejów i innych składników przy temp.15 stopni C wystawiony przez producenta,
-deklaracja zgodności z normami API/SAE

Oleje smarowe syntetyczne oraz smary syntetyczne to takie które zawierają w swoim składzie poniżej 70% olejów powstałych z ropy naftowej
KOD CN 3403
stawka celna - 6,5% od wartości
VAT-22%
Wymagane dokumenty oprócz standardowo dołączanych do zgłoszenia celnego:
-certyfikat składu produktu zawierający procentową zawartość olejów i innych składników przy temp.15 stopni C wystawiony przez producenta,
-deklaracja zgodności z normami API/SAE

Oleje hydrauliczne do skrzyń automatycznych i płyny hamulcowe, które zawierają w swoim składzie poniżej 70% olejów powstałych z ropy naftowej
KOD CN 3819
stawka celna 6,5%
VAT 22%
Wymagane dokumenty oprócz standardowo dołączanych do zgłoszenia celnego:
-certyfikat składu produktu zawierający procentową zawartośc olejów i innych składników przy temp.15 stopni C wystawiony przez producenta,
-deklaracja zgodności z normami API/SAE

Płyny niezamarzające do chłodnic na bazie glikolu
KOD CN 3820
stawka- 6,5%
VAT -22%
Wymagane dokumenty oprócz standardowo dołączanych do zgłoszenia celnego:
-certyfikat składu.


CYTAT
Zgadza się, że jakość zależy tylko od receptury, jaką dostaje blendowania. I w tym właśnie sęk, że jest ona inna.

inna względem czego ?

CYTAT
Chodzi o to, że koncerny zagraniczne zlecając wyporodukowanie oleju w Polsce wiedzą, na jaki rynek on trafi, że nie będzie eksportowany do Niemiec.

oczywiście, że nie trafi do Niemiec, bo jest to nie opłacalne pod względem logistyki
Natomiast jak byś porównał te same produkty robione na liniach niemieckich i polskich... to są to dokładnie te same produkty.
Nie opowiadaj bajek, że te robione na terenie Niemiec są cacy a te robione na terenie Polski to kicha.

CYTAT
A przy wojnie cenowej, na rynku na którym głownym kryterium przy wyborze oleju jest cena, to sorry ale nikt nie będzie się martwił mniejszą ilością dodatków uszlachetniających.

bzdury
oleje są praktycznie takie same. Mogą być czasem zastosowane bazy olejowe od innych dostawców (logistyka i dostępność) ale pakiety dodatków są takie same.


CYTAT
I nie mów mi, żebym nie robił takich porównań, bo to jest moje zdanie, i będę robił takie porównania, jakie uważam za słuszne, a Ty możesz co najwyżej się z nimi nie zgodzięć.

oczywiście, że możesz porównywać do czego chcesz...
tyle, że te porównania są nic nie trafione i przez to nic nie warte


CYTAT
A ja powiedziałem że produkty dostosowuje się do kieszeni kupującego - więc tym bardziej moja teoria jest słuszna, bo póki co, kieszeń Polska jest mnijesza niż niemiecka czy francuska.

nie.
produktów nie dostosowuje się do kieszeni lokalnego rynku, bo dany produkt musi trzymać określone parametry i koniec. Oszczędności robi się przez zmniejszenie kosztów logistyki oraz samych kosztów związanych z wyprodukowaniem. Jakość ma pozostać taka sama.
Jeżeli zachodzi jakaś potrzeba "dopasowania się do lokalnych potrzeb" to tworzy się nowy produkt a nie zubaża istniejący i daje tą samą nazwę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 20 Oct 2010 - 09:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
riko12
post Wed, 20 Oct 2010 - 11:01
Post #1002


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





CYTAT(bezduszny @ Wed, 20 Oct 2010 - 09:44) *
pokaż te dane



w Polsce o jeżeli w ogóle są sprowadzane (po za indywidualnymi zamówieniami) są to produkty mocno niszowe



to legalnie sprowadź olej z USA i sprawdź

dla ułatwienia i dla innych:

Oleje smarowe mineralne, smary mineralne oraz preparaty na bazie olejów to takie , które zawierają w swoim składzie co najmniej 70% i więcej olejów powstałych z ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych,
KOD CN 2710
stawka celna - 3,7% od wartości,
akcyza - 1180,-zł za 1000 litrów,
VAT -22%
Wymagane dokumenty oprócz standardowo dołączanych do zgłoszenia celnego:
-certyfikat składu produktu zawierający procentową zawartośc olejów i innych składników przy temp.15 stopni C wystawiony przez producenta,
-deklaracja zgodności z normami API/SAE

Oleje smarowe syntetyczne oraz smary syntetyczne to takie które zawierają w swoim składzie poniżej 70% olejów powstałych z ropy naftowej
KOD CN 3403
stawka celna - 6,5% od wartości
VAT-22%
Wymagane dokumenty oprócz standardowo dołączanych do zgłoszenia celnego:
-certyfikat składu produktu zawierający procentową zawartość olejów i innych składników przy temp.15 stopni C wystawiony przez producenta,
-deklaracja zgodności z normami API/SAE

Oleje hydrauliczne do skrzyń automatycznych i płyny hamulcowe, które zawierają w swoim składzie poniżej 70% olejów powstałych z ropy naftowej
KOD CN 3819
stawka celna 6,5%
VAT 22%
Wymagane dokumenty oprócz standardowo dołączanych do zgłoszenia celnego:
-certyfikat składu produktu zawierający procentową zawartośc olejów i innych składników przy temp.15 stopni C wystawiony przez producenta,
-deklaracja zgodności z normami API/SAE

Płyny niezamarzające do chłodnic na bazie glikolu
KOD CN 3820
stawka- 6,5%
VAT -22%
Wymagane dokumenty oprócz standardowo dołączanych do zgłoszenia celnego:
-certyfikat składu.



inna względem czego ?


oczywiście, że nie trafi do Niemiec, bo jest to nie opłacalne pod względem logistyki
Natomiast jak byś porównał te same produkty robione na liniach niemieckich i polskich... to są to dokładnie te same produkty.
Nie opowiadaj bajek, że te robione na terenie Niemiec są cacy a te robione na terenie Polski to kicha.


bzdury
oleje są praktycznie takie same. Mogą być czasem zastosowane bazy olejowe od innych dostawców (logistyka i dostępność) ale pakiety dodatków są takie same.



oczywiście, że możesz porównywać do czego chcesz...
tyle, że te porównania są nic nie trafione i przez to nic nie warte



nie.
produktów nie dostosowuje się do kieszeni lokalnego rynku, bo dany produkt musi trzymać określone parametry i koniec. Oszczędności robi się przez zmniejszenie kosztów logistyki oraz samych kosztów związanych z wyprodukowaniem. Jakość ma pozostać taka sama.
Jeżeli zachodzi jakaś potrzeba "dopasowania się do lokalnych potrzeb" to tworzy się nowy produkt a nie zubaża istniejący i daje tą samą nazwę.


Sam się pogubiłeś - mówisz, że oleje przemysłowe Millersa są produktami niszowymi - TAK, SĄ - ale przypominam że nasz spór to spór o jakość, a nie o ilość - przecież napisałem, że Millers jest dużo mniejszy niż Agip!! Po drugie, gdy wykazałem Twoje kłamstwo o cle, wyskoczyłeś z olejami z USA smile.gif cały czs mówiłem o olejach z unii. abyś, się nie przyczepił, od razu mówię że na oleje z Australii tez jest zapewne cło. Skoro Ty mnie łapiesz za słówka, ja też będę: mówisz, że oleje niemiecki to są te same produkty, a później piszesz, że mogą się różnić olejem bazowym, więc są "praktycznie" te same. I o to też chodzi. Olej 10w40 API SL/CF z tesco marki TopDrive i olej Castrol Magnatec 10w40 API SL/CF w sumie też tak bardzo się nie różnią - spełniają przecież tą samą specyfikację.... Przypominam, że szukamy na tym forum najlepszego oleju, a nie przeciętnego mniej lub bardziej. Już naprawdę nie będę pisał, bo rozmowa zaczyna przypominać rozmowy na "pudelku". A, i jeszcze jedno: każesz mi udowadniać każdą moją tezę, więc Ty udowdnij mi, że moje porówania są nic nie warte.... Bo nie trafione? Co to znaczy? Skąd Twoja pewność? Skoro producenci z innych branży sami przyznają, że inne produkty trafiają do nas a inne do Niemiec (są "dostosowane do polskich klientów"), to Ty wiesz lepiej?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 20 Oct 2010 - 11:16
Post #1003









CYTAT
Po drugie, gdy wykazałem Twoje kłamstwo o cle, wyskoczyłeś z olejami z USA smile.gif cały czs mówiłem o olejach z unii.

gdzie pisałeś, że dotyczy to tylko EU ?
Pisałeś, że nie ma cła na oleje... a więc pokazałem Ci, że jest.

CYTAT
mówisz, że oleje niemiecki to są te same produkty, a później piszesz, że mogą się różnić olejem bazowym, więc są "praktycznie" te same.

nie różnią się olejem bazowym.. a dostawną oleju bazowego. Sam olej ma mieć te same parametry.
Rozumiesz ?

CYTAT
Sam się pogubiłeś - mówisz, że oleje przemysłowe Millersa są produktami niszowymi - TAK, SĄ - ale przypominam że nasz spór to spór o jakość, a nie o ilość - przecież napisałem, że Millers jest dużo mniejszy niż Agip!!

Jakość ?
Idę w zakład, że jakoś przemysłowych środków smarowych marki Orlen nie jest gorsza od ich bezpośrednich odpowiedników Millers'a
Za to cena Millers'a jest dużo wyższa.
Oczywiście, jeżeli ktoś chce mieć Millersa to nie stoi nic na przeszkodzie by go mieć.

CYTAT
Olej 10w40 API SL/CF z tesco marki TopDrive i olej Castrol Magnatec 10w40 API SL/CF w sumie też tak bardzo się nie różnią - spełniają przecież tą samą specyfikację....

może być tak, że się niewiele różnią. Dlaczego nie ?

CYTAT
Przypominam, że szukamy na tym forum najlepszego oleju, a nie przeciętnego mniej lub bardziej.

nie szukaj, bo nie ma takiego
Można się pokusić i badać naście produktów na określonym silniku i takich samych warunkach... i wybrać ten, który w danym teście najlepiej się sprawdzi.
Wcale to nie oznacza, że ten który wypadnie najlepiej... również wypadnie najlepiej przy innym silniku.
Rozumiesz ?


CYTAT
każesz mi udowadniać każdą moją tezę, więc Ty udowdnij mi, że moje porówania są nic nie warte....

skoro stawiasz tezę.. to ją udowodnij lub doprowadź do sporego jej uprawdopodobnienia.
W myśl tej zasady którą teraz napisałeś stawiam tezę: jesteś wielbłądem.
Udowodnij, że nim nie jesteś wink.gif


CYTAT
Skoro producenci z innych branży sami przyznają, że inne produkty trafiają do nas a inne do Niemiec (są "dostosowane do polskich klientów"), to Ty wiesz lepiej?

nie znam się na jogurtach i proszkach do prania...
ale rynek olejowy i samą produkcję oraz zasady jakie panują odrobinę ogarniam


Pozdrawiam i miłego dnia rolleyes.gif
i bez napinki wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Wed, 20 Oct 2010 - 14:13
Post #1004


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Czy Valvoline Vr1 5w50 jest pelnym syntetykiem tak jak sie chwala na opakowaniu czy to tylko sciema ? Bo raz czytam ze tak a raz slysze ze to hc. Ktos potrafi udzielic mi na ten temat pewnej informacji ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pegasus_sis
post Wed, 20 Oct 2010 - 14:46
Post #1005


Rookie
Dołączył: Sat, 29 March 2008





Karta charakterystyki VR1:

http://www.valvoline.pl/karty/oleje%20smar...0.fqhdos4pd.pdf

Z tego co rozumiem - baza mineralna + baza HC + HC. I nazywają to syntetykiem...

A tu dla porównania Gulf TEC Plus 5W40

http://gulf.pl/upload/articles/Karty_produ...ta_produktu.pdf

Olej bazowy HC 20-25% + PAO 45-55% huh.gif
I oni z kolei nazywają to półsyntetykiem blink.gif
Czy "starzy wyjadacze" zamiast toczyć akademickie dyskusje mogą się do tego jakoś odnieść? Bo ja już nic z tego nie rozumiem... wacko.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 20 Oct 2010 - 17:49
Post #1006









najlepiej napisać do Valvoline smile.gif
powinni odpowiedzieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Thu, 21 Oct 2010 - 07:50
Post #1007


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





CYTAT
Karta charakterystyki VR1:

http://www.valvoline.pl/karty/oleje%20smar...0.fqhdos4pd.pdf

Z tego co rozumiem - baza mineralna + baza HC + HC. I nazywają to syntetykiem...


No wlasie to mnie najabardziej wkur... ze juz tak naprawde nie wiadomo co sie kupuje bo jedno w karcie a na opakowaniu jak byk http://www.olejedosilnikow.pl/syntetyczne/...50-5w50-4l.html ( mozna sobie powiekszyc ) pisze FULL SYNTHETIC OIL!! Wiec co jest w h.. laduja i sobie dowolnie interpretuja znaczenia full syntetyk bo jesli tak to wiecej moich pieniedzy nie zobacza....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dingdong
post Thu, 21 Oct 2010 - 17:23
Post #1008


Rookie
Dołączył: Thu, 21 October 2010





Bezduszny jaki olej Millers do Golfa IV 2.0, 115koni, 170kkm, 99r, 25% trasa 75% miasto, benzyna -gaz, jak nie Millers to jakiś inny z droższych? Raz lany był Castrol 10W40 a wcześniej nie wiem ale coś nie najlepiej chodzi i nie wiem czy nie przez olej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 21 Oct 2010 - 18:34
Post #1009









Ciężko coś powiedzieć.
Lej dalej 10/40 (może nie Castrola) i tyle. Jak masz uszkodzony silnik to sam olej ci go nie uleczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riko12
post Thu, 21 Oct 2010 - 20:45
Post #1010


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





Bezduszny, a czemu nie Castrol? Przecież to znana marka i oferuje najwyższej jakości produkty o jednakowym standardzie na całym świecie....Podobnie jak Valvoline VR1 5w50 - taki dobry, a nie wiadomo jaki.... Niby pełny syntetyk, a jednak HC.... Wiem, że to uszczypliwe, ale proszę, nie miej mi tego za złe smile.gif po prostu nie mogłem się powstrzymać....
A swoją drogą - naprawdę nie wiem (i tu już bez niepotrzebnej "uszczypliwości") dlaczego Valvoline nazywa 5w50 VR1 Full Synthetic, a przy VR1 10w60 piszą Semi Synthic. Może więc jednak ten 5w50 jest full?? Bo przecież gdyby firma "kłamała" to "kłamałaby" także przy 10w60.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 21 Oct 2010 - 20:49
Post #1011









... aby być uszczypliwym trzeba mieć ciut wiedzy wink.gif
Wrzuć w google nazwy z 5/50 i zobaczy czy jest to HC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riko12
post Thu, 21 Oct 2010 - 21:20
Post #1012


User
Dołączył: Wed, 05 November 2008





no tak... zapomniałem, że nie mam zielonego pojęcia o olejach....
Co do Golfa 2.0 - w/g konfiguratora Millersa - www.millersoils.pl/formularz-php/ - XFS 5w40, ale jeśli chcesz pozostać przy 10w40, najbardziej odpowiedni będzie XSS 10w40. Bezduszny ma rację, że jeśli coś złego się dzieje z autem i coś jest uszkodzone, to wymiana oleju nie pomoże.... Choć, jeśli chodzi tylko o kulturę pracy silnika - jak najbardziej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Sun, 24 Oct 2010 - 08:58
Post #1013


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Dobra, dostalem odpowiedz z valvo ze kiedys 5w50 byl dostepny zarowno jako polsyntetyk jak i syntetyk. I tak karta produktu ktora jest z 2005 roku dotyczy juz nie sprzedawanego przez nich polsyntetyka obecne 5w50 to podobno olej w pelni syntetyczny. Czy ktos z wam moze to potwierdzic ? A drugie pytanie, ktory millers do 2.0Tfsi bedzie lepszy XFS 5w40 czy XFS5w50 a moze warto w CFS 5w40 isc, czy to juz przesada ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 24 Oct 2010 - 09:03
Post #1014









silnik seria ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Sun, 24 Oct 2010 - 09:12
Post #1015


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Tylko program z 265 na 302KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 24 Oct 2010 - 09:20
Post #1016









dobry i pełny syntetyk 5/30 da radę, tym bardziej, że w zimie i tak masz chłodzenie
na lato jakiś dobry 5/40 i styka

na pewno nie ma sensu 5/50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Sun, 24 Oct 2010 - 09:29
Post #1017


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Ok dzieki bezduszny, czyli zamawiam Millersa XFS 5w40. A takie jeszcze pytanie z innej bajki wink.gif jest sens w PL zalewac olej 0Wxx zamiast 5Wxx czy w naszych temperaturach zimowych nie zrobi to zadnej roznicy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 24 Oct 2010 - 09:42
Post #1018









ja mam 0/40 zalewane od jakiś 90k
powinno sprawdzać się to zimą.. bo teoretycznie ma niżą temperaturę pompowalności a co za tym idzie szybciej dotrze do każdego węzła tarcia w silniku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Sun, 24 Oct 2010 - 09:51
Post #1019


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





Czy w takim razie taki mobil 1 0w40 nie bedzie lepszym wyborem dla mnie ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 24 Oct 2010 - 09:57
Post #1020









na pewno się sprawdzi w zimie i nie tylko w zimie...
Nie pisałem o nim bo chciałeś Millersa.. ale zalanie Millersa też jest dobrym rozwiązaniem
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 49 50 51 52 53 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 08:36