![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
-------------------- 2.0t
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Super User Dołączył: Tue, 19 July 2005 Skąd: szczecin ![]() |
no fajnie, masz odmiany VR1, 10w60 tylko jako półsynt.
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Jak miałeś wcześniej pełny syntetyk a teram masz półsyntetyk to sie nie dziw że jest róznica na niekorzyść valvoline. Zalej pełnym syntetykiem z texaco to bedziesz zadowolony
-------------------- |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#104
|
![]() |
CYTAT("Tominator":1uqw47j0) Jak miałeś wcześniej pełny syntetyk a teram masz półsyntetyk to sie nie dziw że jest róznica na niekorzyść valvoline. Zalej pełnym syntetykiem z texaco to bedziesz zadowolony
Tyle, że Texaco nie ma oleju 10W-60 syntetyk... a zalewanie innego niż pełny syntetyk 10W-60 nie ma sensu. |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
fakt faktem - pośredni. Przyznaje. Jednak parametrami jest zbliżony do 10w60 shell i dużo lepszy od syntetyka 5w40 shell. Przy następnej wymianie prawdopodobnie jednak powracam do shell'a.
-------------------- 2.0t
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#106
|
![]() |
CYTAT("Stf1":1oomlp77) fakt faktem - pośredni. Przyznaje. Jednak parametrami jest zbliżony do 10w60 shell i dużo lepszy od syntetyka 5w40 shell. Przy następnej wymianie prawdopodobnie jednak powracam do shell'a.
Czy mozna powiedzieć, że jest lepszy niż 5/40 ? Zdecydowanie nie... bo są to różne oleje i do zastosowania w "innym wieku silnika" lub do silnika o różnym zastosowaniu. |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Ja na Twoim miejscu zalałbym 5W40 Texaco następnym razem. BTW 10w60 to przecież półsyntetyk jak wszystkie 10W wiec dlaczego piszecie że to syntetyk? Czy ja o czymś nie wiem?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
po dzisiejszym dniu wiele nowego przeczytałem i z tego co widziałem to są nawet 20w50 pełne syntetyki.
5w40 ma za niskie parametry w wyższych temperaturach 10w60 valvo na europę to niby partly synthetic 10w60 shell ultra racing to w pełni olej syntetyczny Poniżej wartości dla helix ultra 5w40, oraz ultra racing 10w60 dla porównania lepkość valvoline vr1 przy 40st ma 165, przy 100st ma 23mm2/s. ![]() ![]() -------------------- 2.0t
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Super User Dołączył: Tue, 19 July 2005 Skąd: szczecin ![]() |
CYTAT("Tominator":3qltimbh) Ja na Twoim miejscu zalałbym 5W40 Texaco następnym razem. BTW 10w60 to przecież półsyntetyk jak wszystkie 10W wiec dlaczego piszecie że to syntetyk? Czy ja o czymś nie wiem?
10W (winter) oznacza parametr lepkości oleju w zimie ale wcale nie musi oznaczać że mamy do czynienia z półsyntetykiem(lecz lepkość 10W jest bardzo charakterystyczna zazwyczaj dla półsyntet.). Im niższa lepkość tym niższa temperatura krzepnięcia przeznaczona do eksploatowania w okresie zimowym. Natomiast syntetyczny olej bazowy jest wytwarzany chemicznie, dzięki czemu "z natury produkcji" uzyskuje doskonałą lepkość w niskich temperaturach, podwyższoną stabilność cieplną i tlenową oraz zmniejszoną lotność i dlatego oleje syntetyczne w zdecydowanej większości mają lepkości 0W czy 5W. Natomiast oleje półsyntetyczne i mineralne wytwarzane są na bazie syntetycznej z dodatkami uszlachetniającymi co charakteryzuje je większą gęstością i co za tym idzie mniejszą lepkością w niskich temp. |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Skupianie sie na lepkosci kinematycznej nie jest do konca rozsadne, bo nie jest to reprezentatywna wartosc dla warunkow panujacych w silniku. Proponuje sie skupic na wartosciach lepkosci HTHS i to porownywac, chociaz wielkich roznic przy podobnych klasach lepkosciowych nie bedzie, no moze motul odstaje
Nie za bardzo rozumiem parcie na mega wypasne oleje do silnikow, ktore sa zaprojektowane na bezproblemowe dzialanie z olejami o nizszej lepkosci i wymiany po polowie normatywnego przebiegu, rezultaty sa podobne jak przy paliwach, mozna lac vpower albo 95, tylko jesli nie widac roznicy to po co przeplacac Nie namawiam do zmiany na cos "gorszego" ale jaranie sie parametrami oleju w 200km 1.8T wydaje sie byc na wyrost. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
Wg mnie nie, to samo tyczy się 98pb. Przecież nie chodzi o osiągi tylko o czystość silnika... wg mojego skromnego zdania.
Ale po części muszę przynać Ci rację, bo skoro VW zaleca helix 5w40 to chyba wysoko poprzeczki nie stawia -------------------- 2.0t
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#112
|
![]() |
CYTAT("Stf1":e0bd5or5) Ale po części muszę przynać Ci rację, bo skoro VW zaleca helix 5w40 to chyba wysoko poprzeczki nie stawia Przeczytaj dokładnie co VW zaleca.... Na pewno w instrukcji obsługi nie znajdziesz nazwy żadnego producenta oleju. Znajdziesz jedynie aprobary VW... wg których można dobierac oleje. Added after 51 seconds: CYTAT("tomeQ":e0bd5or5) Skupianie sie na lepkosci kinematycznej nie jest do konca rozsadne....
Jak juz to kinetycznej |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
CYTAT("bezduszny":2vscqgdy) CYTAT("tomeQ":2vscqgdy) Skupianie sie na lepkosci kinematycznej nie jest do konca rozsadne.... Jak juz to kinetycznej http://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9B%C4%87 Co do olejow i "czystosci" to wszystkie oleje oryginalne zakwalifikowane do danych klas jakosci API np. SJ/SL, czy VW 5xx spelniaja warunki normatywne zapisane w wymaganiach i nie wazne, czy bedzie to olej x, czy y, to wlany do silnika bedzie spelnial wymagania producenta i nic sie nie bedzie dzialo. Ewentualne zalecenia co do marki oleju zaleza od ilosci kasy, ktora zaplacil koncern olejowy serwisom/producentom. Oczywiscie lepiej jezdzic na lepszym oleju, nie do konca ma to uzasadnienie ekonomiczne i uzytkowe, ale czego nie robi sie dla ukochanego wozidelka -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
CYTAT("bezduszny":1vqe8jri) Przeczytaj dokładnie co VW zaleca....
Na pewno w instrukcji obsługi nie znajdziesz nazwy żadnego producenta oleju. Znajdziesz jedynie aprobary VW... wg których można dobierac oleje. Być może aprobaty czy jak chcesz ale w katalogach jest inf. dotycząca AGU -> 5w40 -> np. w shellu. -------------------- 2.0t
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#115
|
![]() |
CYTAT("Stf1":3ads2btq) CYTAT("bezduszny":3ads2btq) Przeczytaj dokładnie co VW zaleca.... Na pewno w instrukcji obsługi nie znajdziesz nazwy żadnego producenta oleju. Znajdziesz jedynie aprobary VW... wg których można dobierac oleje. Być może aprobaty czy jak chcesz ale w katalogach jest inf. dotycząca AGU -> 5w40 -> np. w shellu. Shell widać "wykupł" sobie taką reklame. To tak samo jak z silnikami Renault'a i olejami ELF'a... Są rekomendowane, są ich reklamy.... ale nie obowiązkowe. Olej jaki ma być lany do silnika MUSI spełniać określone aprobaty producenta silnika .... i tyle. Inaczej traci się gwarancje... |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
źle mnie zrozumiałeś. nie chodzi mi o to ze vw zaleca shella, tylko że z palety shella wg vw powinien byc 5w40 lub wyżej oczywście. wg katalogów autoserv
-------------------- 2.0t
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#117
|
![]() |
CYTAT("Stf1":rj6i9ruu) źle mnie zrozumiałeś. nie chodzi mi o to ze vw zaleca shella, tylko że z palety shella wg vw powinien byc 5w40 lub wyżej oczywście. wg katalogów autoserv
Owszem, 5/40 ale tylko pełny syntetyk. Jest jeszcze 5/40 z aprobatą 505.01 dla silników TDI PD ale jest to olej nie w pełni syntetyczny... |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 02 January 2006 ![]() |
Cześć , moze mi doradzicie jakis sensowny olej .
Opel Astra 2.0 DTI (101KM) 2002rok, przebieg 100 000km. W tej chwili od 40 000km jezdzi na oleju Mobil1 turbo diesel 0W 40 , zmieniany co 10 000km. Zuzywa 2litry oleju na 10 tys km. Wczoraj podjalem decyzje zeby wymieniac olej co 15 tys km , gdyz troche to kosztuje a opel zaleca co 30 tys km . Co dalej lac ? w mobilu chyba duzo placi sie za "firme" . Pozdrawiam |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#119
|
![]() |
zalej dobry syntetyk 5/40 np. Valvoline, Texaco, Statoil...
Jak coś tańszego to Orlen Platinium. |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
A Castrol zły?,z tego co pamiętam w benzynowym Oplu zaczęły się dolewki jak z Castrola na Mobil1 przeszedłem.Teraz też mam zalany Castrol TXT 5w-30.Jakie oleje możecie do CDTi-ka polecic?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:03 |