Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> synthetic blend vs semi synthetic ,to jest ten sam olej?
Bullitt
post Fri, 27 Jun 2008 - 10:58
Post #61


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





No poza jednym ale, ze jak dotąd Castro 10 W 60 to był najlepszy dostępny budżetowy olej "wyczynowy" ale tylko z etykiety. Ten olej też przerabiałem na Audi. I wiecie, nie chcielibyście zobaczyć silnika który na nim pracował. Wałki rozrządu i głowica ogólnie wyglądały tak, jak by ktoś je oblał miodem i następnie wsadził do piekarnika na 200 stopni. Nie wiem jak ten nowy Edge, ale stary tzw "RS" to była kompletna kicha. Zupełnie jak Valvo. Zresztą znane są przykłady z kilku autoryzowanych serwisów AUDI, które miały podpisaną umowę z Castrolem, gdzie trafiały się gwarancyjne wymiany zatartych silników. Wina: Olej Castrol 10w 60 RS. Dochodziło do tego, zę mimo iż wg umowy mieli lać Castrola to po cichu lali Mobila.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Jun 2008 - 10:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!markos
post Fri, 27 Jun 2008 - 14:46
Post #62


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





bullitt, czy oleje testuje sie tylko przy 40 stopniowym upale na torze poznan i tylko w twoim silniku? rozumiem, ze palowanie po miescie i w trasie doladowanego silnika o mocy +150% w stosunku do serii to zaden test i w zasadzie to moznaby nim tez jezdzic na bylejakim oleju?

no to w koncu mobil czy motul? ze valvoline jest z dupy to juz wiemy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Jun 2008 - 15:18
Post #63


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(!markos @ Fri, 27 Jun 2008 - 14:46) *
bullitt, czy oleje testuje sie tylko przy 40 stopniowym upale na torze poznan i tylko w twoim silniku? rozumiem, ze palowanie po miescie i w trasie doladowanego silnika o mocy +150% w stosunku do serii to zaden test i w zasadzie to moznaby nim tez jezdzic na bylejakim oleju?

no to w koncu mobil czy motul? ze valvoline jest z dupy to juz wiemy.



Naucz się w końcu czytać ze zrozumieniem. POLECAM MOBILA I MOTULA. Reszta zależy od budżetu. I ani nie jestem sprzedawcą środków smarnych, ani ich producentem- po prostu użytkownikiem. A ze temat przerabiałem na kilku silnikach i to w dość ekstremalnych warunkach (poznań podczas upału) więc wydaje mi się że mam więcej do powiedzenia pod kątem merytorycznym w tym temacie niż Ty użytkownik srednio wysilonego auta jeżdżonego po mieście w korkach.

Miej litość i nie odpisuj na tego posta.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 27 Jun 2008 - 15:37
Post #64


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





czytam ze zrozumieniem. nie pisalem o swoim samochodzie, choc akurat tez uzywam valvoline i po remoncie/zakuciu chyba tez bede go zalewal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Jun 2008 - 15:46
Post #65


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Widzisz,

Z valvo jak pisałem wczesniej. Pacjent BMW 540 I 286 ps- totalna zdrowa seria.

Po trzech kółkach na poznaniu w upale szklanki tłukły jak oszalałe. Po może 10- 15 kólkach zaprzestałem jazdy samochodem bo szkoda mi było silnika. Jak wróciłem do domu i zlałem olej do pojemnika to z miski wypłynęła ciecz o konsystencji wody.

Ot i całe story. Zasadniczo jak bym wlał to do Evo to na pewno miałbym po silniku.

Ponieważ coś takiego mnie spotkało- to dzielę sie swoimi spostrzeżeniami z innymi użytkownikami forum. Na tym to polega.

Z Mobilem w Audi nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Z motulem i w Audi i w Evo również. Motula miałem teraz na poznaniu i jak napisałem temperatury rzędu 135 stopni wytrzymał pierdząco- po zlaniu był to olej a nie rzadka ciecz olejopodobna. Tylko Motul kosztuje dużo kasy. Dlatego polecam również Mobila jako budżetowe wyjście z sytuacji.

O Castrolu wypowiadałem się post wcześniej. Zaznaczam, nie wiem jak te nowe Edge- może to już zupełnie inny olej, ale te stare to była masakra.

No i to po skrócie cała historia. Nie wiem o czym tu na prawdę dyskutować. Masz Markos darmowe story z testu olejowego przeprowadzonego w podobnych warunkach na aucie seryjnym, tuningowanym i bardzo stuningowanym (220 koni z litra).

Kapujesz?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 27 Jun 2008 - 15:56
Post #66


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





ofkors, ze kapuje, ale.. jaqb palowal 300hp ctra na tymze samym torze, na valvoline 5w50, do 130 stopni (i kolko na spokojnie, zeby zbic temperature). zlal olej (nie wode), nie zaobserwowal niczego niepokojacego. ot takie moje 0.03pln wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Fri, 27 Jun 2008 - 16:21
Post #67


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Valvo 5W50 jest wyjatkowo rzadki juz w butelce, zastanawialem sie zalewajac silnik jak on moze trzymac parametry w wysokich temperaturach. Kupowalem na niemieckim ebayu.

Na torze w upale szklanki stukaja, ale silnik ma 220 tkm i chyba nic z tym nie zrobie. Jezdze w cyklach 15 minut jazdy 15 minut studzenia - wlasnie, zaleca sie jedno spokojne kolko na koniec takze w silnikach N/A (dlaczego?) czy mozna od razu zjechac "do boxu" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Fri, 27 Jun 2008 - 20:59
Post #68


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





ja jezdziłem na castrolu rs 10w60 i i castrolu sport 10w60 i stary rs lepej działał jak sport, ale w porównaniu do valvo to lipa oba ja zlego słowa na valvo powiedzieć nie mogę nigdy mnie nie zawiódł i zadnego klopotu nie miałem zarówno na codzień czy na treningach albo kjs biggrin.gif


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 28 Jun 2008 - 18:29
Post #69


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Bullitt, a moze olej ktory zlales byl rozcienczony paliwem ? Wtedy rzeczywiscie moglaby byc to "woda" , inaczej nie wyobrazam sobie, zeby po przejechaniu kilkunastu kolek po torze olej utracil swoja lepkosc, nawet gdy bylo to w silniku V8 i zniszczeniu uleglaby czesc wiskozatorow (taka opcja tez istnieje i wskazywalaby na slaba baze tego oleju) to jesli bylo to SAE50 czy 60 to powinno byc to calkiem lepkie nawet przy 100'C.
Wybor oleju jak zwykle budzi sporo kontrowersji, napewno nie warto brac sportowych Castrolow, po nim silniki wygladaja jak ciasteczka z nadzieniem czekoadowym. O valvoline nie slychac negatywnych opinii i jest imho najkorzystniejszym wyborem cena/jakosc, dla wiekszosci, bo niektorzy "twardziele" leja lotosa czy orlena i tez jezdza, ale nie bede forsowal stosowania tych olejow uwazanych powszechnie za zle, szczegolnie ze chodzi o dosyc wysilony silnik, a w takim pewnie nikt "polskich" olejow nie testowal.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 28 Jun 2008 - 22:32
Post #70


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie sądzę aby olej był rozcieńczony paliwem. To było auto z seryjnym silnikiem o doskonałym stanie. Raczej po prostu olej dał dupy...





--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Sat, 28 Jun 2008 - 23:18
Post #71


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





Może valvo nie nadaje się na takie ekstremalne warunki, bo 80% pań w Gdańsku nie jeździ 10 minut mając 7000rpm i doładowanie 1.8 bara w 40stopniowym upale, dlatego u nich olej daje rade smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 29 Jun 2008 - 11:33
Post #72









heh...
Do takiego upalania na torze olej 5/50 (obojętnie jaki) mało się nadaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 29 Jun 2008 - 21:02
Post #73


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





A czym takie upalanie seryjnego V8 rozni sie od jazdy po atuobahnie z predkoscia ~max ? Moze czegos nie wiem, ale chyba Niemcy nie zalewaja Motula 20W60 przed wyjazdem na autostrade, ani serwisy nie uzalezniaja stosowanego oleju od tego czy ktos jezdzi po wsi czy ekspresowce. Niemniej wszystkim zycze pachnacego kwiatkami Motula w silniku, wymienianego na swiezy co 5kkm wink.gif


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Sun, 29 Jun 2008 - 21:10
Post #74


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





CYTAT(tomeQ @ Sun, 29 Jun 2008 - 20:02) *
A czym takie upalanie seryjnego V8 rozni sie od jazdy po atuobahnie z predkoscia ~max ? Moze czegos nie wiem, ale chyba Niemcy nie zalewaja Motula 20W60 przed wyjazdem na autostrade, ani serwisy nie uzalezniaja stosowanego oleju od tego czy ktos jezdzi po wsi czy ekspresowce. Niemniej wszystkim zycze pachnacego kwiatkami Motula w silniku, wymienianego na swiezy co 5kkm wink.gif


Na autobahnie przede wszystkim silnik jest lepiej chlodzony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 29 Jun 2008 - 21:30
Post #75


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





W upalny dzien olej "zagotuje" sie na autostradzie rownie szybko jak na torze, szczegolnie jesli nie ma chlodnicy oleju.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 29 Jun 2008 - 21:40
Post #76









Czy instrukcje aut coś mówią o szybkiej jeździe po autostradzie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Mon, 30 Jun 2008 - 10:07
Post #77


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Z reguły mówią o nieprzekraczaniu 70-80 % max. prędkości wink.gif

Takie zabezpieczenie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Mon, 30 Jun 2008 - 12:36
Post #78


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





no co jak co ale Castrol to wyjątkowe G.... przez wielką literę... samochód zalewany w sumie przez dwa lata castrolem, pierścieni brak, panewek brak... bajunia...

Co do valvo, niczego złego nie słyszałem. Sam osobiście przesiadam się na LiquiMolly 10w60 racetech. wyprubowaliśmy ze znajomymi co prawda 10w40 MoS2 ale na "torze" w ułężu był katowany przez cały dzień do oporu. po zlaniu był to dalej olej, szklaneczki jak tłukły na mobilu po liqui przestały, na torze też nie tłukły.

Z doświadczenia powiem że coś co jest trudno dostępne i swoje kosztuje zawsze będzie lepsze od g.... które reklamują na każdym szalecie i sprzedają 2l w cenie jednego na BP... motul wiadomo, chyba na rynku lepszych produktów nie ma. ale niemieckie liqui też jest mega, valvo jest podobno całkiem ok, już pomijam że w stanach najpopularniejszym olejem jest np. do DSM'ów Mobil 1 10w40 syntetyk którego w eu raczej się nie uraczy... albo RoyalPrurple, Quark itp.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Classic
post Mon, 30 Jun 2008 - 14:24
Post #79


User
Dołączył: Mon, 14 April 2008





tak czytam i czytam i kazdy pisze co innego

ja mam takie pytanie

kazdy producent podaje Lepkość w temperaturze 100°C np. 14.2cSt,19cSt,10cSt

im wiekszy ten wspolczynnik to lepiej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 30 Jun 2008 - 16:05
Post #80









Classic, tak każdy podaje w karcie charakterystyki produktu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 09:51