![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
No poza jednym ale, ze jak dotąd Castro 10 W 60 to był najlepszy dostępny budżetowy olej "wyczynowy" ale tylko z etykiety. Ten olej też przerabiałem na Audi. I wiecie, nie chcielibyście zobaczyć silnika który na nim pracował. Wałki rozrządu i głowica ogólnie wyglądały tak, jak by ktoś je oblał miodem i następnie wsadził do piekarnika na 200 stopni. Nie wiem jak ten nowy Edge, ale stary tzw "RS" to była kompletna kicha. Zupełnie jak Valvo. Zresztą znane są przykłady z kilku autoryzowanych serwisów AUDI, które miały podpisaną umowę z Castrolem, gdzie trafiały się gwarancyjne wymiany zatartych silników. Wina: Olej Castrol 10w 60 RS. Dochodziło do tego, zę mimo iż wg umowy mieli lać Castrola to po cichu lali Mobila.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
bullitt, czy oleje testuje sie tylko przy 40 stopniowym upale na torze poznan i tylko w twoim silniku? rozumiem, ze palowanie po miescie i w trasie doladowanego silnika o mocy +150% w stosunku do serii to zaden test i w zasadzie to moznaby nim tez jezdzic na bylejakim oleju?
no to w koncu mobil czy motul? ze valvoline jest z dupy to juz wiemy. |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
bullitt, czy oleje testuje sie tylko przy 40 stopniowym upale na torze poznan i tylko w twoim silniku? rozumiem, ze palowanie po miescie i w trasie doladowanego silnika o mocy +150% w stosunku do serii to zaden test i w zasadzie to moznaby nim tez jezdzic na bylejakim oleju? no to w koncu mobil czy motul? ze valvoline jest z dupy to juz wiemy. Naucz się w końcu czytać ze zrozumieniem. POLECAM MOBILA I MOTULA. Reszta zależy od budżetu. I ani nie jestem sprzedawcą środków smarnych, ani ich producentem- po prostu użytkownikiem. A ze temat przerabiałem na kilku silnikach i to w dość ekstremalnych warunkach (poznań podczas upału) więc wydaje mi się że mam więcej do powiedzenia pod kątem merytorycznym w tym temacie niż Ty użytkownik srednio wysilonego auta jeżdżonego po mieście w korkach. Miej litość i nie odpisuj na tego posta. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
czytam ze zrozumieniem. nie pisalem o swoim samochodzie, choc akurat tez uzywam valvoline i po remoncie/zakuciu chyba tez bede go zalewal.
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Widzisz,
Z valvo jak pisałem wczesniej. Pacjent BMW 540 I 286 ps- totalna zdrowa seria. Po trzech kółkach na poznaniu w upale szklanki tłukły jak oszalałe. Po może 10- 15 kólkach zaprzestałem jazdy samochodem bo szkoda mi było silnika. Jak wróciłem do domu i zlałem olej do pojemnika to z miski wypłynęła ciecz o konsystencji wody. Ot i całe story. Zasadniczo jak bym wlał to do Evo to na pewno miałbym po silniku. Ponieważ coś takiego mnie spotkało- to dzielę sie swoimi spostrzeżeniami z innymi użytkownikami forum. Na tym to polega. Z Mobilem w Audi nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Z motulem i w Audi i w Evo również. Motula miałem teraz na poznaniu i jak napisałem temperatury rzędu 135 stopni wytrzymał pierdząco- po zlaniu był to olej a nie rzadka ciecz olejopodobna. Tylko Motul kosztuje dużo kasy. Dlatego polecam również Mobila jako budżetowe wyjście z sytuacji. O Castrolu wypowiadałem się post wcześniej. Zaznaczam, nie wiem jak te nowe Edge- może to już zupełnie inny olej, ale te stare to była masakra. No i to po skrócie cała historia. Nie wiem o czym tu na prawdę dyskutować. Masz Markos darmowe story z testu olejowego przeprowadzonego w podobnych warunkach na aucie seryjnym, tuningowanym i bardzo stuningowanym (220 koni z litra). Kapujesz? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
ofkors, ze kapuje, ale.. jaqb palowal 300hp ctra na tymze samym torze, na valvoline 5w50, do 130 stopni (i kolko na spokojnie, zeby zbic temperature). zlal olej (nie wode), nie zaobserwowal niczego niepokojacego. ot takie moje 0.03pln
![]() |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Valvo 5W50 jest wyjatkowo rzadki juz w butelce, zastanawialem sie zalewajac silnik jak on moze trzymac parametry w wysokich temperaturach. Kupowalem na niemieckim ebayu.
Na torze w upale szklanki stukaja, ale silnik ma 220 tkm i chyba nic z tym nie zrobie. Jezdze w cyklach 15 minut jazdy 15 minut studzenia - wlasnie, zaleca sie jedno spokojne kolko na koniec takze w silnikach N/A (dlaczego?) czy mozna od razu zjechac "do boxu" ? |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
ja jezdziłem na castrolu rs 10w60 i i castrolu sport 10w60 i stary rs lepej działał jak sport, ale w porównaniu do valvo to lipa oba ja zlego słowa na valvo powiedzieć nie mogę nigdy mnie nie zawiódł i zadnego klopotu nie miałem zarówno na codzień czy na treningach albo kjs
![]() -------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Bullitt, a moze olej ktory zlales byl rozcienczony paliwem ? Wtedy rzeczywiscie moglaby byc to "woda" , inaczej nie wyobrazam sobie, zeby po przejechaniu kilkunastu kolek po torze olej utracil swoja lepkosc, nawet gdy bylo to w silniku V8 i zniszczeniu uleglaby czesc wiskozatorow (taka opcja tez istnieje i wskazywalaby na slaba baze tego oleju) to jesli bylo to SAE50 czy 60 to powinno byc to calkiem lepkie nawet przy 100'C.
Wybor oleju jak zwykle budzi sporo kontrowersji, napewno nie warto brac sportowych Castrolow, po nim silniki wygladaja jak ciasteczka z nadzieniem czekoadowym. O valvoline nie slychac negatywnych opinii i jest imho najkorzystniejszym wyborem cena/jakosc, dla wiekszosci, bo niektorzy "twardziele" leja lotosa czy orlena i tez jezdza, ale nie bede forsowal stosowania tych olejow uwazanych powszechnie za zle, szczegolnie ze chodzi o dosyc wysilony silnik, a w takim pewnie nikt "polskich" olejow nie testowal. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Nie sądzę aby olej był rozcieńczony paliwem. To było auto z seryjnym silnikiem o doskonałym stanie. Raczej po prostu olej dał dupy...
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
Może valvo nie nadaje się na takie ekstremalne warunki, bo 80% pań w Gdańsku nie jeździ 10 minut mając 7000rpm i doładowanie 1.8 bara w 40stopniowym upale, dlatego u nich olej daje rade
![]() -------------------- |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#72
|
![]() |
heh...
Do takiego upalania na torze olej 5/50 (obojętnie jaki) mało się nadaje. |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
A czym takie upalanie seryjnego V8 rozni sie od jazdy po atuobahnie z predkoscia ~max ? Moze czegos nie wiem, ale chyba Niemcy nie zalewaja Motula 20W60 przed wyjazdem na autostrade, ani serwisy nie uzalezniaja stosowanego oleju od tego czy ktos jezdzi po wsi czy ekspresowce. Niemniej wszystkim zycze pachnacego kwiatkami Motula w silniku, wymienianego na swiezy co 5kkm
![]() -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
A czym takie upalanie seryjnego V8 rozni sie od jazdy po atuobahnie z predkoscia ~max ? Moze czegos nie wiem, ale chyba Niemcy nie zalewaja Motula 20W60 przed wyjazdem na autostrade, ani serwisy nie uzalezniaja stosowanego oleju od tego czy ktos jezdzi po wsi czy ekspresowce. Niemniej wszystkim zycze pachnacego kwiatkami Motula w silniku, wymienianego na swiezy co 5kkm ![]() Na autobahnie przede wszystkim silnik jest lepiej chlodzony. |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
W upalny dzien olej "zagotuje" sie na autostradzie rownie szybko jak na torze, szczegolnie jesli nie ma chlodnicy oleju.
-------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#76
|
![]() |
Czy instrukcje aut coś mówią o szybkiej jeździe po autostradzie ?
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Z reguły mówią o nieprzekraczaniu 70-80 % max. prędkości
![]() Takie zabezpieczenie |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
no co jak co ale Castrol to wyjątkowe G.... przez wielką literę... samochód zalewany w sumie przez dwa lata castrolem, pierścieni brak, panewek brak... bajunia...
Co do valvo, niczego złego nie słyszałem. Sam osobiście przesiadam się na LiquiMolly 10w60 racetech. wyprubowaliśmy ze znajomymi co prawda 10w40 MoS2 ale na "torze" w ułężu był katowany przez cały dzień do oporu. po zlaniu był to dalej olej, szklaneczki jak tłukły na mobilu po liqui przestały, na torze też nie tłukły. Z doświadczenia powiem że coś co jest trudno dostępne i swoje kosztuje zawsze będzie lepsze od g.... które reklamują na każdym szalecie i sprzedają 2l w cenie jednego na BP... motul wiadomo, chyba na rynku lepszych produktów nie ma. ale niemieckie liqui też jest mega, valvo jest podobno całkiem ok, już pomijam że w stanach najpopularniejszym olejem jest np. do DSM'ów Mobil 1 10w40 syntetyk którego w eu raczej się nie uraczy... albo RoyalPrurple, Quark itp. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
User Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
tak czytam i czytam i kazdy pisze co innego
ja mam takie pytanie kazdy producent podaje Lepkość w temperaturze 100°C np. 14.2cSt,19cSt,10cSt im wiekszy ten wspolczynnik to lepiej? |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#80
|
![]() |
Classic, tak każdy podaje w karcie charakterystyki produktu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 09:51 |